Skocz do zawartości

[osprzęt gravel] budowa gravela - początkujący


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, 

W świecie rowerów jestem nowy, kupiłem niedawno stary rower, który miał mi pomóc nauczyć się majstrować przy rowerze ale także miał stanowić bazę pod projekt gravela. Projekt jest typowo hobbistyczny i mam nadzieję że pomożecie mi dobrać osprzęt.

Zależy mi żeby projekt zrobić na możliwie najtańszych częściach, oczywiście wolę dołożyć parę złotówek za części najgorsze z tych najlepszych. 

Mam ramę aluminiową i w zasadzie pozostałe części chciałbym kupić i złożyć. Proszę pomóżcie mi dobrać widelec, mostek, klamkomanetki (preferencyjnie 2x8 chyba że macie jakieś lepsze opcje w dobrej cenie - myślę o tych z aliexpres za około 250zl za obie), przerzutki, hamulce tarczowe mechaniczne, stery, suport, napęd tak żeby to wszystko działało z klamkomanetkami do kierownicy typu baranek 

Plan jest taki aby szukać części na promocjach, olx, allegro, aliexpres(?). A póki co korzystać z tych co już mam i powoli wymieniać osprzęt na coraz lepszy. Jeżeli macie kilka wariantów to jak najbardziej możecie podać kilka. 

Jeżeli chodzi o różne szerokości, średnice itd mojej ramy :

-suport szerokość mufy 68cm. Grubość na gwincie 34 mm

-stery średnica 1 1/8 cala

-rama posiada mocowanie na hamulec tarczowy 

-rama dostosowana do kół 28 cali 

Tak jak wspomniałem nie znam się jeszcze na rowerach i ten projekt ma mi w tym pomóc, dlatego jeżeli trzeba coś jeszcze podać to dajcie znać 

Edytowane przez flosky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Cross90 napisał:

Tak z ciekawości...od jakiego roweru to rama ?

nie jestem pewny, wrzuciłem zdjęcie poglądowe ramy. Jest to rower firmy Arkus and Romet Group czyli w sumie chyba dzisiaj to jest po prostu Romet.

 

Jeżeli chodzi o opony  35-38c to tak wejdą opony nawet 40c. Taka opona była zamontowana od nowości w rowerze

image.jpeg

zdjęcie 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, flosky napisał:

nie znam się jeszcze na rowerach

Więc kup jakiś gotowy rower używany i serwisując go samemu nabierzesz doświadczenia. Zabieranie się za składanie samodzielnie jest przede wszystkim nieopłacalne ekonomicznie. Jak dokładnie policzysz koszt wszystkich części, łącznie z linkami, śrubkami itd. oraz doliczysz koszt potrzebnych narzędzi to pewnie zbliżysz się do ceny nowego roweru ze sklepu. Na taki rower możesz wsiąść, przejechać się na nim i zobaczyć czy odpowiada Ci geometria. A w przypadku tej ramy którą masz może się okazać, już po złożeniu, że z barankiem nijak Ci nie leży. Nie sprzedasz tego wszystkiego co kupiłeś za żadne sensowne pieniądze - czyli wtopisz sporo kasy.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel ma racje. Jak nie masz doświadczenia to składanie roweru wyjdzie drogo, ale z drugiej strony nauka kosztuje. Zacząłeś moim zdaniem źle. Podstawa jest odpowiednia rama. Resztę gratów można zmieniać, na tańsze, lepsze, bardziej kolorowe, ale rama to fundament. Ja mam 6 składaków (dobra, trzy są małżonki :) ), ale nie składałem gravela na ramie mtb, czy fulla na ramie szosy. Tak sie nie da.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś te żony trzeba udobruchać, ja też swojej składam właśnie rower, rama na stojaku wisi i czeka... A odnośnie do tematu, to, w sumie, czemu nie? Ta rama jest pod 28". Założyć do niej jakieś niedrogie koła od jakiegoś crossa pod VBrake. Dokupić sztywny stalowy nawet z kanalizy wideł ahead, takoż Vbrake. I założyć jakieś mini VBrake albo i normalne VB. Kierowniczka baran z mosteczkiem też niedroga sprawa. Z napędem troszkę trudniej. Ale ja poszedłbym w używane klamkomanetki Clarisa albo Sory najwyżej, kasetę 11-32, przerzutę tył jakieś używane Deore 9s. Korba jakaś na kwadrat szosowa używana dwublat (FSA?) i przerzutka przód np. Claris. Taki eksperyment ale chyba ciekawy.

Edytowane przez KurczakNorris
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KurczakNorristylko zobaczyłem tą/tę ramę i widzę potencjał/eł 
Gravel jak się patrzy, baranek Venturemax, klamkomanetka prawa tiagra 10s z tyłrzutką grx400, lewa sram apex, heble avid bb5/bb7, koła 650b 2,0 lub 700 1,75, sztywniutki widelec cro-mo, hi-ten lub alu, koła u gooralshop za 7 paczek, korba na kwadrat NW lub HT II, reszta to drobiazgi.

Pozdrow'er

Mui pierwszy gravel na tiagrze 😉
 

DSC03263.png.7b530dcedf899fbea3f433d3008c7dfc.png

  • +1 pomógł 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady i uwagi, zmierzę dokładnie ramę, porównam ją z innymi ramami dostępnych na rynku Graveli, przymierzę różne rozmiary i wtedy ocenię czy jest sens lub nie. 

Dodatkowo możecie polecić dobre i tanie hamulce V-brake lub Cantilever, które będą dobrze pracować z klamkomanetkami szosowymi/gravelowymi i czy takie hamulce mogą się równać z np wymienionymi przez Sobka tarczowymi Avid BB5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KurczakNorris napisał:

Gravel to MTB XC HT z kierownicą baran i klamkomanetkami szosowymi. No i może mieć węższe opony niż MTB, ale takie 1.95 lub 2.0 też może mieć. Co nie, @Sobek82 😁😜???

Nie znacie się. Grawel to oczywiście rower z pełnym zawieszeniem, barankiem i oponami slick.

biku.jpg

  • +1 pomógł 3
  • Haha 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest złego w składaniu rowerów dla zabawy czy nauki? Nauka kosztuje, ale jak ktoś się nauczy,  to będzie to mieć na zawsze. I aj tam zaraz frankensztajn. Będzie jego. Dzisiejsze czasy to nie 1993, kiedy korbę się zdejmowało młotkiem a wolnobieg odkręcało przecinakiem. I wszystko było ekstremalnie drogie, niedostępne a bardziej zaawansowana obsługa roweru to była wiedza tajemna.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A co jest złego w składaniu rowerów dla zabawy czy nauki?

Nic, powiedzialbym ze wprost przeciwnie, jest to bardzo ciekawe zajecie. W przypadku autora jest tylko jeden duzy minus:

15 godzin temu, flosky napisał:

Zależy mi żeby projekt zrobić na możliwie najtańszych częściach,

Skaldanie roweru nie jest tanie. A na pewno nie pierwszego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, zgadzam się z tym. Bo trzeba trochę kluczy zgromadzić. Bez ironii. Na pewno warto je na przyszłość mieć, bo wielu z nas się wciągnęło w to na dobre. Dziś niezłe klucze można naprawdę niedrogo kupić, bo po prostu są. Można wszystkie naraz, można stopniowo. "Na najtańszych częściach" nie zawsze znaczy "najgorszych". Na używanych, przy odrobinie pomocy, z powodzeniem można sobie zrobić własny rower. A potem następny, i następny, i następny, i...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...