Karolina93 Napisano 22 Czerwca 2023 Napisano 22 Czerwca 2023 Cześć, szukam roweru, który zastąpi moją wierną holenderkę. Super, gdyby cena zamknęła się w 3500 zł, ale jeśli warto faktycznie to dopłacę. O mnie: 175 cm, waga ok. 64 kg. Rower do użytku codziennego, całorocznego, jako głównego środka transportu. Dojeżdżam codziennie do pracy ok. 5 km w jedną stronę, po mieście + zakupy, wyjazd na basen itd. (ulica i ddr, krawężniki, wiadomka ;)). Okazyjnie rekreacyjne wycieczki po lesie czy nad jezioro, ale żadne ekstrema. W mieszkaniu garażowany, ale np. moj czas w pracy spędza pod chmurką, nie wiem czy ma to znaczenie. Obecnie mam dość dużą i ciężką holenderkę, mało zwrotną i średnio amortyzującą np. podjazdy na krawężniki, co jest problematyczne. I w terenie też nią raczej nie pojeżdżę. Co istotne, zależy mi na możliwości montażu przedniego bagażnika tego typu, jeśli to możliwe w rowerach trekkingowych(?). Byłoby bajkowo, gdyby dało się do roweru przymierzyć w Poznaniu lub okolicach. Co polecacie? A może niepotrzebnie się napalam na trekka jak szczerbaty na suchary i do powyższych zastosowań jakiś inny typ roweru? Cytuj
HSM Napisano 22 Czerwca 2023 Napisano 22 Czerwca 2023 Albo nie rozumiem konstrukcji ze zdjęcia, albo całe zdjęcie jest dla tzw. picu, a w praktyce ten układ jest nieużywalny... Ten bagażnik wydaje się być sztywno połączony z resztą roweru. Z jednej strony opiera się o oś piasty lub otwory montażowe na dole widelca. Z drugiej strony jest zawieszony (i raczej sztywno skręcony) o kierownicę. Sam nie ma żadnych punktów zgięcia, gdzie pozostawałby ruchomy. A jednocześnie widelec jest amortyzowany, więc odległość kierownicy od osi piasty jest zmienna w trakcie jazdy. Jak to ma działać...? A sam pomysł przedniego bagażnika jest super... Cytuj
RabbitHood Napisano 22 Czerwca 2023 Napisano 22 Czerwca 2023 Co tu rozumieć - bagażnik z góry zahaczony jest hakiem o kierę i z dołu na "szybkozamykaczu" albo skręcony na oście. I też widać, że ma przeguby ruchome więc na uginaczach spokojnie się do przodu i do tyłu buja. Ogólnie nie lubię i odradzam przewożenia czegoś cięższego na kierownicy. Sporo traci się na "sterowności" (czy fillingu czy jak to tam nazwać). Lepiej już koszyk z tyłu na bagażnik przymocować. Co do pytania - przejedź się do Dechatlonu i przymierz co tam mają. Jakiegoś riversida albo elopsa. W dobrej cenie i w miarę porządne rowery. Cytuj
Mihau_ Napisano 22 Czerwca 2023 Napisano 22 Czerwca 2023 56 minut temu, Karolina93 napisał: Obecnie mam dość dużą i ciężką holenderkę, mało zwrotną i średnio amortyzującą np. podjazdy na krawężniki, co jest problematyczne A czym się będzie różnił od tego nowy trekking? Pomyśl jak się będzie skręcać po założeniu na kierownicę takiej konstrukcji, która swoje waży a jeszcze ją obciążysz bagażem A "amortyzacja" podczas podjeżdżania na krawężnik to przede wszystkim twoja technika jazdy a nie rower. Jak się pakujesz w krawężnik siedząc dvpą na siodełku to nic z tego nie będzie IMO jeśli chcesz mieć szybkiego, zwrotnego pomykacza to nie szukaj typowego trekkinga tylko czegoś pokroju https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped-stagger/p/35139/?colorCode=greydark Cytuj
Greg1 Napisano 22 Czerwca 2023 Napisano 22 Czerwca 2023 Niefortunne zdjęcie, pewnie fotograf tylko taki rower miał na stanie jak robił sesję. Ten bagażnik może działać tylko w rowerze ze sztywnym widelcem Cytuj
Karolina93 Napisano 22 Czerwca 2023 Autor Napisano 22 Czerwca 2023 13 minut temu, Mihau_ napisał: A czym się będzie różnił od tego nowy trekking? Pomyśl jak się będzie skręcać po założeniu na kierownicę takiej konstrukcji, która swoje waży a jeszcze ją obciążysz bagażem A "amortyzacja" podczas podjeżdżania na krawężnik to przede wszystkim twoja technika jazdy a nie rower. Jak się pakujesz w krawężnik siedząc dvpą na siodełku to nic z tego nie będzie IMO jeśli chcesz mieć szybkiego, zwrotnego pomykacza to nie szukaj typowego trekkinga tylko czegoś pokroju https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped-stagger/p/35139/?colorCode=greydark Ta konstrukcja wbrew pozorom nie waży dużo, dokładnie taki model mam w obecnym rowerze i nie zmienia jakoś mocno w mojej opinii prowadzenia przy założeniu, że jest wykorzystywany do standardowej miejskiej jazdy. Fakt też, że ja go mocno nie obciążam, bo służy głównie do wożenia plecaka do roboty z kompem. Cieższe bagaże wożę w sakwach z tyłu. Ten bagażnik ma o tyle zaletę, że mam plecak cały czas na oku, więc czuję się bezpieczniej. Wcześniej woziłam na plecach, ale latem to mało przyjemne. Na tyle na ile mam testowe porównanie z trekkiem znajomej, różnica w zwrotności jest ogromna. Mój obecny rower ma zwrotność okrętu, branie zakrętów 90 na ddr bywa wyzwaniem nawet przy małej prędkości, jak ktoś jedzie z naprzeciwka. Ale jedna przejażdżka to dość mało, dlatego pytam doświadczonych, czy trekk to dobry pomysł. I myślę, że przez tyle lat codziennej jazdy rowerem opanowałam tajemniczą technikę podnoszenia d*py z siodełka przy podjazdach Nie oczekuję pełnej płynności ani zapierniczania tylko odrobinę większego komfortu, skoro i tak już moja obecna sztuka wybiera się na drugą stronę tęczowego mostu. Za polecenie dzięki wielkie - muszę wiecej poczytać o tych hybrydach, bo to faktycznie brzmi jak coś dla mnie! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.