Skocz do zawartości

[e-bike] Przekładnia wbudowana w silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie. Shimano wypuściło system z automatyczną zmianą np biegów i integracją z silnikiem, ale na zwykłej przerzutce. Sram wypuścił Transmission, niby rewolucja ale nie do końca. Nadal mamy łańcuch - smar, wyciąganie, spadanie, czyszczenie.  12 biegów, 600% i pasek to marzenie do e-bike. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimum 2500 USD za sam silnik (standardowy to około 1000 USD) Możecie już się rozejść.

Jak wyczerpiesz akumulator to co wtedy? Dalej. Są dwa przypadki gdzie zmiana biegów wcale taka płynna nie jest. Wyraźnie wtedy słychać takie brzdękniecie.

Automat to akurat fajna sprawa. Hamujesz na np. światłach i automatycznie masz swój zaprogramowany bieg startowy.

 

 

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gdzieś to wszystko straciło rachubę. Rower ze wspomaganiem elektrycznym kosztuje często ponad 30 tysięcy i się pytam za co ta cena. Nie ma tam nic co powoływało by taką cenę. Nie jest to szybkie czy z zabójczym przyspieszeniem, części często zwykłe rowerowe i to nie z najwyższej półki. Za taką cenę mamy już surrorona czy bearbike czy inne pojazdy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci fabrycznych rowerów elektrycznych totalnie odlecieli w kosmos. Wystarczy sobie porównać ile każą sobie płacić za nowy akumulator.

W przypadku segmentu DIY(zrób to sam) cena jednej Wh to około 2 zł. (Markowe cele Samsung/LG)

Przykładowy akumulator 52V 25Ah za 2700zł

http://www.raptore-bajk.pl/index.php/produkt/akumulator-bidon-52v-25ah-21700/

Fabryczne akumulatory (na pewnie jakieś chińszczyźnie) dla np. systemu BOSCH to już 6 zł!

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, chrismel napisał:

Cena skutera elektrycznego Yamaha czyli żaden tani chińczyk to 17.000 zł.

https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/products/skutery/urban-mobility/neo-s-2023/

Pojazd trochę bardziej skomplikowany niż rower.

A co on ma bardziej skomplikowanego? Jakby nie było to mimo wszystko nie porównywałbym tych dwóch pojazdów, bo to jak snikers i lakierek 😀.

  

8 godzin temu, Dave99 napisał:

Automat to akurat fajna sprawa. Hamujesz na np. światłach i automatycznie masz swój zaprogramowany bieg startowy.

Pisałem o terenie. Do miasta, dla wielu osób, to z pewnością najlepsze rozwiązanie we wszystkich pojazdach.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zabawki dla wąskiego grona dobrze zarabiających ludzi w bogatym zachodnim świecie. Jak ktoś m dom za parę mil dolarów czy euro samochód za 100 tyś i drugi za 50 tyś to wydanie kilku tysięcy euro na kolejną zabawkę nie stanowi problemu jak zakup butów za kilkaset dolców czy torebki za tysiaka.

Z drugiej strony są ludzie zarabiający normalne pieniądze...

Lubię czytać fora rowerowe  z US bo tam większość, która się udziela zna wartość pieniądza i stąpa twardo po ziemi i mocno się zastanowi zanim wyda jakąś kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chrismel napisał:

Cena skutera elektrycznego Yamaha czyli żaden tani chińczyk to 17.000 zł.

https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/products/skutery/urban-mobility/neo-s-2023/

Pojazd trochę bardziej skomplikowany niż rower. Ale zaraz się okaże że rower z tym nowym rodzajem silnika będzie kosztował ze 2x tyle :)

Ten skuter też szału nie robi. Akumulator 967Wh to jakieś nieporozumienie. Ja w rowerze mam 1200Wh.

Ten skuter ma zasięg na poziomie ~40km. Jedno ładowanie wystarczy ledwo na jeden pełny kurs do pracy i nazad.

Dla przykładu ja na swoim rowerze robie ponad 150km i to na mocnym wspomaganiu.

Akumulator 967Wh to koszt jakieś 2000zł. Czyli za silnik i całą resztę blachy płacisz 15000zł. No nie wiem... Też wygląda mi to na rip-off

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kettler napisał:

To są zabawki dla wąskiego grona dobrze zarabiających ludzi w bogatym zachodnim świecie. Jak ktoś m dom za parę mil dolarów czy euro samochód za 100 tyś i drugi za 50 tyś to wydanie kilku tysięcy euro na kolejną zabawkę nie stanowi problemu jak zakup butów za kilkaset dolców czy torebki za tysiaka.

Z drugiej strony są ludzie zarabiający normalne pieniądze...

Lubię czytać fora rowerowe  z US bo tam większość, która się udziela zna wartość pieniądza i stąpa twardo po ziemi i mocno się zastanowi zanim wyda jakąś kasę.

Bez przesady -wbrew temu co nam wciskają płaca minimalna w bogatszych krajach Europy to 2-3 x tyle co w Polsce - a ponieważ popyt rośnie a podaż jest ograniczona - problemy z półprzewodnikami itd to cena rośnie. Parę dni temu użytkownik z Niemiec kupował elektryka dla żony i między innymi opisał sytuację że w sklepie elektryki szły jak świeże bułeczki ( temat w dziale Jaki rower kupić do x złotych) Po prostu barierą w Polsce jest cena - gdyby była o ponad połowę mniejsza też by szły jak świeże bułeczki. Ale trudno wymagać by mogąc sprzedać w cenach akceptowalnych w Niemczech, Szwajcarii czy Włoszech sprzedawali w cenie powszechnie akceptowalnej w Polsce. W tych krajach elektryki stanowią już ponad połowę sprzedaży - i rośnie z roku na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o cały segment rowerów elektrycznych bo one stają się coraz bardziej przystępne dla zwykłych zjadaczy chleba również w Polsce ale o topowe konstrukcje w rodzaju tej, która stała się przyczynkiem do tej konwersacji gdzie cena będzie oscylować w pobliżu 10 tyś Euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, cena, ceną, ale skoro są pierwsi którzy to stworzyli, na razie tylko oni produkują, to i cena odpowiednia. Jakby ruszyła masowa produkcja, zaczęła robić konkurencja coś podobnego, to ceny pójdą w dół. Tak samo jest w branży samochodowej przecież, nowinki, super wynalazki w drogich limuzynach najpierw, a potem pomału trafiają do trańszych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dave99 napisał:

Minimum 2500 USD za sam silnik (standardowy to około 1000 USD) Możecie już się rozejść.

Jak wyczerpiesz akumulator to co wtedy? Dalej. Są dwa przypadki gdzie zmiana biegów wcale taka płynna nie jest. Wyraźnie wtedy słychać takie brzdękniecie.

Automat to akurat fajna sprawa. Hamujesz na np. światłach i automatycznie masz swój zaprogramowany bieg startowy.

 

 

1) Jakie źródło tych cen?
2) Czy silnik z przekładnią generuje większy opór nie ten bez? Nie da się tym jechać bez włączonego wspomagania?

Teraz, madkiw napisał:

No dobra, cena, ceną, ale skoro są pierwsi którzy to stworzyli, na razie tylko oni produkują, to i cena odpowiednia. Jakby ruszyła masowa produkcja, zaczęła robić konkurencja coś podobnego, to ceny pójdą w dół. Tak samo jest w branży samochodowej przecież, nowinki, super wynalazki w drogich limuzynach najpierw, a potem pomału trafiają do trańszych samochodów.

Dokładnie. Za nowinki się płaci. Tak jest wszędzie.

7 godzin temu, Kettler napisał:

Nie chodziło mi o cały segment rowerów elektrycznych bo one stają się coraz bardziej przystępne dla zwykłych zjadaczy chleba również w Polsce ale o topowe konstrukcje w rodzaju tej, która stała się przyczynkiem do tej konwersacji gdzie cena będzie oscylować w pobliżu 10 tyś Euro.

Topowe konstrukcje rowerów bez wspomagania też oscylują w pobliżu 10 tyś Euro a nawet i więcej. Od tego są topowe konstrukcje aby miały topowe ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...