Skocz do zawartości

[e-bike] Konwersja czy zamiana?


Rekomendowane odpowiedzi

Bliska, starsza znajoma, która jeździła na rowerze bardzo dużo, doznała problemów ze zdrowiem, które istotnie obniżyły jej wydolność - stąd pomysł przesiadki na elektryka. Jej obecny rower, który uważa za idealny do jej celów i który jest w bardzo dobrym stanie to Romet Gazela 8. I teraz mamy rozterkę - robić konwersję (rozważam silnik centralny z czujnikiem momentu - raczej wykluczamy rozwiązania niespełniające wymagań prawnych oraz wymagające czujników hamowania) albo sprzedać ten i kupić elektryczny. Co waszym zdaniem jest lepsze ekonomicznie. Mam wrażenie, że elektryki klasy tego Rometa, to okolice 8.000, a pewnie sprzedaż będzie za 2000-2500 (nowy teraz za 3300). Czy konwersja za 3-4k czy znajdę sensowny rower elektryczny za 6k - porównywalny jakością do tej Gazeli (hamulce hydrauliczne, alivio, uginacz Suntour, a nie spawany noname). Użytkowniczka jeździła wycieczki drogowe nawet ponad 80km jeszcze w ubiegłym roku, a teraz pod górkę słabuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór silników do konwersji z czujnikiem momentu ogranicza się w zasadzie do TSDZ2. Koszt z baterią rzędu 3 tyś zł.
Przerobiłem swój rower w oparciu o ten silnik i jestem zadowolony. 
Z gotowych może coś jak poniżej ?

https://www.decathlon.pl/p/romet-elektryczny-damski-orkan-mm-1-d/_/R-p-X8838352?mc=8838352 

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak pisałem o elektrykach klasy tego Rometa, myślałem o modelach z silnikiem w kole. Albo jak ten Orkan. 
@Kettler - robiłeś to sam czy w warsztacie? Jest to trudne dla kogoś, jak ja, kto jest z wykształcenia elektrykiem (ale nie aktywnym w zawodzie) i ogarnia narzędzia rowerowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to spokojnie do ogarnięcia, więcej czasu zajmuje poradzenie sobie z rozmieszczeniem nadmiaru kabli niż faktyczny montaż.

Kupiłem gotowy zestaw gdzie zostało wgrane nowe oprogramowanie i przy baterii była gotowa wtyczka. 
Sprawdź tylko czy masz przykręcany suport i czy wejdzie bateria do ramy, czy będzie można ją wkładać i wyjmować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 20:34, Kettler napisał:

Wybór silników do konwersji z czujnikiem momentu ogranicza się w zasadzie do TSDZ2. Koszt z baterią rzędu 3 tyś zł.
Przerobiłem swój rower w oparciu o ten silnik i jestem zadowolony. 
Z gotowych może coś jak poniżej ?

https://www.decathlon.pl/p/romet-elektryczny-damski-orkan-mm-1-d/_/R-p-X8838352?mc=8838352 

"Przerobiłem" kilka bafangow I tsdz'ta.  

Miałem wersję 750w. 

Pierwsze wrażenie,  jak to w naturze ludzkiej, ma duże znaczenie. 

Zestaw nie współpracował z manetką gazu. Sprzedawca wysłał kolejną. Problemu to nie rozwiązało.  Wysłał kontroler. Też problem się nie rozwiązał.  

Na jeździe testowej po zmianie kontrolera silnik pokazał mi swój elektryczny środkowy palec. Diagnoza- czujnik nacisku.  

Dopiero po kupnie,  mój błąd,  zacząłem dokładniej kopać na temat tsdz,  wtedy trafiłem na polski kanał na yt, gdzie gość skupia się na tsdz. Lista potencjalnych problemów była długa. Mechanicznie silnik kiepski. Moja sztuka była najgłośniejszym silnikiem elektrycznym jakiego używałem (były też bosche,  yamahy i brose). Możliwość wgrania innego oprogramowania,  fakt, ale łatwość tej konwersji jest daleka od łatwości. 

Konsultowałem się z autorem wspomnianego kanału w sprawie tych problemów,  twierdził że ten silnik nie jest głośny,  jednak nagrania z filmów wskazywały że poziom jest zbliżony do mojego. 

Na ustawieniach fabrycznych silnik ciągnie bardzo kiepsko,  gorzej niż 1000w silnik w piaście,  a te momentu nie mają.  

Oczywiście- mogę mieć pecha ale jeśli ktoś kupi i trafi na to samo - strata czasu i pieniędzy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę nikogo przekonywał do tsdz2 bo nie mam w tym żadnego interesu.
Chciałem mieć w miarę lekki rower z czujnikiem nacisku i nie wydać górę grosza. 
Kupiłem, zamontowałem, (rower waży 18 kg z baterią) działa trzeci sezon. 

Jest sporo rzetelnych informacji na temat tej jednostki na forach międzynarodowych, na polskich jak zwykle….🙀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzielę się doświadczeniem. 

Tsdz to mój 8 silnik (dwa 1000w piasta,  3 bbs02b,  1 tsdz, 1 bbshd). Rozrzut cenowy między 1000 za huby i 2000 za hd. Tsdz gdzieś ponad połową stawki cenowej.  

Oba hub'y 1000w, 48v, jakieś 45Nm. Podstawowe chińczyki , pierwszy nabyty bez doświadczenia. Wszystkie konwersje użytkowane w tych samych warunkach , na tych samych pakietach i w tym samym rowerze.  Jeśli chodzi o efektywność,  kulturę pracy i bezawaryjność tsdz był tragiczny. 

Sprzedawca nie zadał mi ani razu pytania o jakiekolwiek aspekty techniczne używania,  montażu- wysyłał części. Jak dla mnie oznacza to że sprzedający wie jaką jakość oferuje sprzedawany produkt i najprawdopodobniej ma dobre układy z dystrybucją  lub producentem.  

Jeśli uważasz że rozmijam się z prawdą- cóż,  mało mnie to interesuje.  

Zakładam jednak że udzielając się tu nie wciskasz kitu tylko podajesz własne doświadczenia.  

Nigdzie nie napisałem że tsdz to łajno- napisałem jedynie że posiadany przeze mnie to guano. Zakładam że gdyby jakość nie wzbudzała wątpliwości to sprzedawca próbowałby w jakikolwiek sposób sprawdzić mnie jako klienta zamiast reagować na moje zgłoszenia.  

Ten kanał jest poświęcony w znacznym stopniu tym silnikom. Gość zarabia na tuningu , wyczerpujaco przedstawia wszelkie zalety i wady.  

Jeśli ktoś chce - niech kupi.  To jego pieniądze.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ma czujnik nacisku! Ludzie sobie bardzo chwalą ten silnik za płynność działania.

Poczytaj sobie wątek https://endless-sphere.com/sphere/threads/cyc-photon.117290/page-27#post-1763243

Tu masz przemyślenia po miesiącu użytkowania

 

Osobiście mam CYC STEALTH GEN1 z nowym kontrolerem X6 i działa to idealnie. Płynnie że zapominasz całkowicie o wspomaganiu.

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...