stefan022 Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Witam wszystkich, Chciałbym w tym roku wybrać się rowerem w długą podróż za granice rowerem, która mi chodzi po głowie od 10 lat. W związku z tym chciałbym kupić sobie najbardziej dogodny rower, który mi pozwoli spełnić te marzenie. Budżet jaki posiadam na zakup roweru to 4000 zł. Mam na oku coś takiego(link), chodź przyznam że nie znam nikogo z doświadczeniem w takich wypadach i nie mam gdzie zasięgnąć porady po za internetem. Proszę o porady lub wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teotym Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407?mc=8643286&c=Niebieski_Turkusowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Jeśli ta Merida to XL to rama pewnie duża, 21, 22 cale. Więc - jeśli masz 190-200cm wzrostu można się tym interesować, poniżej raczej bez sensu. Żeby dobrze doradzić rower mamy trochę za mało danych - jakimi drogami planujesz jeździć, albo na jakich rowerach jeździłeś teraz. Taki sprzęt ma być przede wszystkim wygodny, bo 2000km to można przejechać na każdym, oczywiście od pewnej półki osprzęcie. Jeśli będzie tam więcej górek to z bagażem braknie przełożeń w napędzie 1x, jak w tym rowerze z Decathlonu. Niemniej - celowałbym w któryś z podobnych rowerów, albo crossowy, albo tzw. fitness ze sztywnym widelcem jeśli nie planujesz zjeżdżać z asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Albo Muirwoods, a opony dopasować do planowanej nawierzchni. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-muirwoods Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan022 Napisano 21 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Dzięki za odpowiedzi🙂 Zakładam że będą to drogi asfaltowe, do tej pory jeździłem zwykłym rowerem treningowym za 1000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan022 Napisano 21 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 A proszę jeszcze o poradę co jest kluczowe w rowerze przy takich wyprawach, po za sztywnymi widelcami, wygodą i oponami zakładając że będzie to asfalt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Ogólna prostota serwisu, brak wymyślnych rozwiązań, najlepiej linki prowadzone na zewnątrz, popularne podzespoły żeby np. tylną przerzutkę (niekoniecznie identyczną ale kompatybilną) dało się w każdym sklepie rowerowym dokupić. Swoją drogą wypada sobie wcześniej zapasowy hak przerzutki zorganizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Na dobrych drogach rower może przejechać 2000km jedynie ze smarowaniem łańcucha. Jaki kierunek? Skandynawia? Niemcy? Wschód? Dawno temu tak jeździłem, ale po kraju - miałem książeczkę z listą serwisów Rometa i było fajnie. Uważam, że wszystkie zużywające się elementy osprzętu powinny być nowe w momencie wyjazdu (tak trochę objechane dla dotarcia i sprawdzenia). Dobrze przetestuj siodełko i pozycję. Ten Decathlon niby specjalny - ale hamulce czy napęd trochę egzotyczne. W Polsce Centrum Rowerowe dostarczy ci praktycznie każdą część do paczkomatu na następny dzień, więc zapas części to jakaś spinka do łańcucha, dętka i trytytki by dojechać do noclegu. Jak chcesz być samowystarczalny, to raczej hamulce V-brake, napęd 8-9 rzędów i Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 @Wojcioa czemu v-brake? Ileś lat temu zrozumiałbym taki post, ale po pierwsze lepszych rowerów z obręczówkami już nie ma, po drugie tarczowe hamulce są tak bezobsługowe że nawet szkoda o tym dyskutować. Biorąc prosty model Tektro szanse że pociekną są praktycznie zerowe, z Shimano troszkę gorzej, ale nawet jakby zacisk puszczał to jeden hamulec jest słabszy i piszczy, ale drugi działa i w większości przypadków wystarcza. Podpiszę się pod tym że napęd Shimano jest wskazany, 8/9 rzędowy najlepiej, bo przypadki zmielonej przerzutki nie są wcale takie rzadkie, a wtedy można dokupić (oczywiście jeśli zastosujemy "zwykłą" kasetę np. 11-34 a nie jakąś 11-42) każdą 8/9 rzędową przerzutkę i zadziała. dlatego celowałbym w klasyczny napęd 2x-3x. Rada ode mnie: iść w mniejsze blaty niż większe, przy całodziennej tułaczce ze sporym obciążeniem częściej używa się bardziej miękkich niż twardych biegów. Ale trekking na pewno dał jakiś obraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Sam mam hydrauliczne tarcze od lat. I się zgadzam. Działa i działa. Ale jak się np. urwie w wypadku wężyk, to już trzeba mieć trochę gratów no naprawy, a wygięta tarcza albo się da naprostować, albo nie. I ja bym się nie bał tarcz. Jak pisałem - części można szybko sprowadzić, nawet zalane już hamulce. Jednak dla samowystarczalności tarcze są trudniejsze. Nie doszliśmy jeszcze dokąd wyprawa... Do tego tu mamy rozsądny budżet - w trekingu w tym budżecie spotkamy V - np Wagant 7 (nie twierdzę, że to mój typ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Ja przypadku urwanego przewodu przed 3 lata pracy w serwisie nie spotkałem. Więc, jeśli się zdarzają to jest taka sama egzotyka jak padnięta obręcz, pęknięta rama, albo coś podobnego. A jako kontra: znam przypadku pękniętych obręczy, od nadmiernego nagrzania na zjeździe, od v-brake właśnie. Nie wspomnę już nawet o skuteczności hamowania w deszczu, błocie. No jak dla mnie w takich zastosowaniach v-brake nie mają racji bytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 W swoim czasie jeździłem na wyprawy w dużym bagażem, zwróć uwagę by rower miał przynajmniej dwa różne miejsca chwytu na kierownicy, my jeździliśmy na "barankach" bo miały dwa chwyty górne + dolny - dało się zmieniać pozycję. A jak prosta kierownica - to z jakimiś rogami. I regulowany mostek - żebyś mógł dopasować do siebie. Solidny bagażnik. Przerzutka zewnętrzna - w razie awarii skrócisz łańcuch i na średnim przełożeniu jakoś się doczołgasz gdzieś do sklepu lub serwisu. Chyba już nie ma "zmory" z lat 70=tych i 88-tych - tylnych piast zgrzewanych z trzech elementów, musi być z jednego kawałka metalu. Jak po względnie płaskim to może być napęd 1-rzędowy, jak podjazdy i zjazdy - to trzy lub dwa blaty. Jaka jest dostępność sklepów - serwisów rowerowych tam gdzie się wybierasz? Jakie obciążenie przewidujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 (edytowane) @MikeSkywalker Słyszałem o tych pękniętych obręczach ale brałem to za miejską legendę. Zetknąłeś się osobiście z takim przypadkiem? Sam mogę potwierdzić, że hamulce szczękowe to lipa. Trafi się odcinek w lesie, gdzie błoto i szczęka pięknie zbiera bloto, wszystko wygląda jak... A jak się wyjedzie z lasu na słońce, to sobie zaschnie... Myłem raz taki szit wodą z bidonu. Co do hydrauliki - w tymże lesie żona zaczepiła o leżąca gałąź i wyrwała przewód z mocowań na ramie. Rower prowadziła więc wiekszych strat nie było. Zawsze mam trytki ze sobą więc szybka naprawa i po problemie. Ale to jeden przypadek w naszej historii 😀 Moim zdaniem tarcze, minimum mechaniczne, chyba że ktoś sporo waży albo bagażu będzie sporo. Sam jeżdżę na mechanikach, żona ma rowery z hydrauliką. Edytowane 21 Czerwca 2023 przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Tu jest najlepsza znana przeze mnie strona na temat turystyki rowerowej, jest tam dużo podstron na temat rowerów, sprzętu, filozofii podróży itd. https://tomsbiketrip.com/which-touring-bike-should-i-buy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 2 minuty temu, spidelli napisał: Słyszałem o tych pękniętych obręczach ale brałem to za miejską legendę. Zetknąłeś się osobiście z takim przypadkiem? Tak, ten o którym piszę to przegrzanie obręczy podczas hamowania na zjeździe, długim. Mnie też pękła - ale ze skrajnego zużycia, w mieszczuchu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Też jestem ciekaw, dokąd i po czym Kolega pojedzie. Taka np. niemiecka trasa rowerowa to raczej wygodna asfaltowa droga rowerowa, żadne dramatyczne przygody raczej się nie przytrafią. Ale szutry, polne czy leśne drogi to wyzwanie dla napędu (piach, bloto itp....).. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 (edytowane) Swego czasu przejechałem w dwa tygodnie blisko 1000 km po Podlasiu (asfalty. leśne, polne drogi itd.), obładowany masą tobołów, łacznie ze sporym namiotem - sakwy, tylny bagażnik + torba pod górną rurą. To był rower tzw. trekingowy z osprzętem typu turbo bieda i ciężki jak grzmot. Wszystko dało się przeżyć - tandetny amor, nawet v-ki z najniższej półki (choć dziś bym nie jechał na v-kach, bo deszcz i błoto je praktycznie wyłączają z użytku) - ale jedna rzeczy była najberdziej męcząca - brak przedniego bagażnika. Nierównomierne rozłożenie bagażu może skutecznie zepsuć efektywność jazdy i radość z niej, no i bywa wręcz niebezpieczne, bo destabilizuje rower. Edytowane 21 Czerwca 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Fakt, zmieniłem sakwy na większe i skończył się koszmar troczenia dodatkowych tobołków, (i bycia ostatnim w pakowaniu) oraz ciągłego ich poprawiania. Poza tym, wymieniłem gumy z Dekla na taśmy Fixplus i mocowanie np. zapasu wody na bagażniku przestało być problemem. Warto zainwestować w dobry sprzęt bo walka z bagażem w trakcie wyprawy to frustracja i strata czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 Godzinę temu, spidelli napisał: Co do hydrauliki - w tymże lesie żona zaczepiła o leżąca gałąź i wyrwała przewód z mocowań na ramie. Rower prowadziła więc wiekszych strat nie było. Zawsze mam trytki ze sobą więc szybka naprawa i po problemie. Miałem identyczny przypadek ale nie prowadziłem a leciałem na mtb dość szybko z góry przez las i też gałąź wyrwała mi przewód tylnego hamulca z mocowań ale go nie urwało. Oczywiście trytytki też wożę ze sobą i szybko się go przyłapało. Zresztą do dziś tak jeżdżę a stało się to jesienią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan022 Napisano 23 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Bardzo bym chciał jechać na Gibraltar przez Niemcy, Francje i Hiszpanie. https://tomsbiketrip.com/which-touring-bike-should-i-buy/ na tej stronę też widzę w prezentacji rower Riverside Touring 520 z decatlonu. A może go jakoś przerobić po zakupie, tylko co? Fajnie jest mieć jak najlepszy rower, ale z drugiej strony na zachodzie kradną je na potęgę i też mam to z tyłu głowy, że może przytrafić się taka sytuacja stąd też nie chce przesadzić z sprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Na wschodzie też kradną, nie przesadzaj, jeździłem po Francji, Włoszech, Austrii i zawsze wracałem z rowerem. A ile czasu planujesz na tą wyprawę ? Bo to kawałek jest. Jeździłeś już na dłuższe trasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Obejrzyj Marina Four Corners - nowe ok 4000 używane poniżej 3000. Mocny i prosty rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Marin wygląda dobrze - trzeba oczywiście go doinwestować - błotniki, oświetlenie i bagażnik. Jako ze jest ze stali Cro-Mo to powinien być bardziej wytrzymały. Napęd 3x9 - w sam raz na taką wyprawę, z jednym blatem z przodu to na płaskie, a tu trzeba przejechać skrajem Pirenejów i przez sfałdowane Niemcy i Francje, nawet zakładając ominięcie Alp. Jak się rzeczywiście zdecydujesz mogę Ci dać tylny bagażnik o wytrzymałości ok 50 kg - dorabiany wiele lat temu przez rzemieślnika - ja już na taką wyprawę nie pojadę a moje dzieci nie są zainteresowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan022 Napisano 23 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 (edytowane) Zazwyczaj robiłem trasy jednodniowe powyżej 100km, tylko że na bardzo skromnym sprzęcie. Ciekawy ten Marin, nie ma zbyt wielu używek tanich, ale znalazłem dwie opcje używanych w okolicy za 3000 i 4000 . Poszukam jeszcze innych ofert. Sprawdziłem ogłoszenia Edytowane 23 Czerwca 2023 przez stefan022 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Jeśli chcesz na takiej wyprawie zobaczyć coś oprócz pobocza drogi to nie licz że będziesz jechał przez miesiąc po ponad 100 km. dziennie. Żeby coś zwiedzić na takiej wyprawie ( ok 4000km) potrzebujesz ponad dwa miesiące i to przy założeniu że wrócisz pociągiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.