Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam rower Phanatic Kellys 30 i myślę nad zmianą całego napędu z seryjnego alivio/Acera 3x9 na 2x10 lub 11 deore. Miałem dwa inne rowery ale tym mi się najlepiej jeździ. Pytanie czy opłaca się taka zmiana w kontekście pracy całego napędu i czy będzie kompatybilny do mojej ramy. Znalazłem cały zestaw za 1200/1300zl. Zrobiłem około 4tys km na fabrycznym napędzie, więc zapewne i tak za jakiś czas mnie czeka zmiana kasety i może przedniej zębatki, bo głównie jeżdżę na środkowej. 

 

https://city-sport.pl/zestaw-naped-shimano-deore-2x11-2x-11rz-m5100-36-26t-korba-kaseta-przerzutka-manetka-lancuch-suport-6241.html

Edytowane przez Ullses01
Napisano

Co do kompatybilności to musiałbyś podać najpierw dokładną specyfikację tego Kellys. Nie wiem jakie masz osobiste preferencje ale wchodząc w 11 rzędów nie bawiłbym się w przednią przerzutkę.

Napisano

Jeśli głownie jeździsz na środkowej to paradoskalnie 2x10/11 może okazać się utrapieniem ze względu na częstotliwość używania przedniej i jednoczesnej korekty kadencji tyłem. Lepszym wyborem może okazać się 1x11. Musisz sobie poeksperymantować z kalkulatorem przełożeń.

Napisano
Rama KELLYS Crossforce Lite - tapered HT, internal routing, integrated kickstand mount
Widelec SR SUNTOUR NVX30 HLO, 75mm, coil / Speed Lockout
Kierownica KLS CRX 70 RiseBar - diam 31.8mm / rise 25mm / width 640mm (M), 660mm (L)
Chwyty kierownicy KLS Token 2Density
Wspornik kierownicy KLS CRX 70 adjustable - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / length 95mm
Wspornik siodła KLS Active - diam 27.2mm / length 350mm
Siodło SELLE ROYAL Vivo
Pedały alloy
Manetki SHIMANO Alivio SL-M4000 Rapidfire Plus
Przerzutka (przód) SHIMANO Acera T3000 (31.8mm)
Przerzutka (tył) SHIMANO Alivio M4000 (direct mount)
Hamulce SHIMANO MT200 Hydraulic Disc
Dźwignie hamulcowe SHIMANO BL-MT200
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO CS-HG300-9 (11-34T)
Łańcuch KMC X9 (114 links)
Korba SHIMANO Acera T3010 (48x36x26T) - length 175mm
Wkład suportu cartridge (124.5mm)
Obręcze KLS Draft Disc 622x21 (32 holes / eyelets)
Piasty tył / przód SHIMANO TX505 Disc Center Lock (32 holes)
Szprychy stainless steel black
Opony MICHELIN Protek Cross 42-622 (700x40C) ReflectiveLine
Stery semi-integrated
Tarcze hamulcowe 160mm front / 160mm rear

 

To jest specyfikacja roweru. Myślałem o 1x. bo miałem w gravelu i drugim rowerze aczkolwiek nie wiem czy by mi wystarczyło przełożeń jeśli chciałbym od czasu do czasu pojeździć z sakwami jak i bez tak po prostu. W zestawach deore 1x10/11 z tego co sprawdzałem dają przednią korbe 30/32T. Więc nie wiem czy to jest uniwersalny zestaw.

Napisano

1 x 10 

36t 11/46 przerzutka Deore SG 5130

IMG_20230222_1403262.thumb.jpg.34d270ef279b0c6129602cda5307c0d0.jpg

294825122_Peak29er2.png.0061970faabd0c68549480b917894a7b.png

Manetka 75 zł

Kaseta 190 zł

Przerzutka 195 zł

Łańcuch 100 zł

Korba 240 zł

Zębatka 50/150 zł 

suport 70 zł 

Na zdjęciu akurat korba dartmoor'a 410 zł.

Napisano

Pięknie wygląda kolorystycznie i widze, że chyba też masz royal vivo siodełko. 36/38t wydaje się idealne i kaseta 11/46, polecasz taki zestaw i czy wejdzie bez problemu w moją rame?

Napisano

@Dokumosamądrze gada. Nie wiem skąd ten pęd do napędów 2x i 1x. Owszem, w niektórych typach rowerów zdają egzamin. Ale nie zawsze. Sam mam napęd 1x w trekkingu który spełnia u mnie zadanie roweru miejskiego. Rozwiązanie idealne bo więcej przełożeń nie potrzebuję a przy całorocznym użytkowaniu nie bez znaczenia jest łatwość mycia. Gravela dostałem z napędem 3x (Sora) i nawet początkowo myślałem o zmianie na GRX. Ale pojeździłem i na moje potrzeby jest idealny. Mam ciasną kasetę (aktualnie 12-27) i ponad 90% czasu spędzam na 39T. W drugiej kolejności używam 30T. 50T z rzadka. Więc gdybym koniecznie musiał wybrać korbę 2x to wchodziłaby w grę tylko Aerozine (np. 27/40) lub nowy Cues od Shimano (26/40). Także posiedź nad kalkulatorem przełożeń i zastanów się czy ten napęd który masz nie jest przypadkiem idealny dla Ciebie. Natomiast wymienić należy kasetę bo 11-34 9s jest mocno dziurawe.

Napisano

Wydaje mi się, że nie musze siedzieć z kalkulatorem, wiem że jeżdżę na środkowej zębatce czyli 36T i na tylnej kasecie 3-8, więc mam teraz większy dylemat nad 1x czy 2x i czy bez problemu zrobię swapa.

Napisano

Założenie 2x z blatem większym niż 40T spowoduje że będziesz machał bez sensu przednią przerzutką. Więc pytanie. Co chcesz osiągnąć zmieniając ten napęd który masz na 2x lub 1x ?

Napisano

Dlaczego będzie przy 40t mieszał przednimi biegami? To nie rower mtb. To zależy po jakim terenie jeździ. Ja mam 46/34 i prawie cały czas jeżdżę na 46. Z tym ze mam kasetę 12-42.

Napisano

1. Chciałbym osiągnąć lepszy osprzęt

2. Chciałbym mieć większą prostotę i możliwość łatwiejszego czyszczenia, bo w 3x z zabudowanym napędem to jest tragedia.

3. Chciałbym zredukować masę o ile się da.

4. Jeździłem napędem 1x 42t i kaseta 10/51, niby fajna ale nie są tam za duże przekosy? Przy 4/5 najlżejszych przełożeniach wyraźnie jest dużo głośniej. 

Jestem z Białegostoku, niby jest płasko ale nie do końca jakby się mogło wydawać. Ten napęd 1x zdawał egzamin przy lżejszym rowerze niż mój crossowy i pytanie jeśli bym sakwy dołożył to czy bym wyrobił z takim napędem.

Napisano

Wszystkie typy rowerów można obecnie kupić na napędzie 1x 2x, dla każdego jest wybór, nie wam jest pisane co kto ma sobie zaimplementować, do tego Krossa można i baranka zamontować, koła 27,5' też wejdą, gravelowo szosowe 28" też pewnie przyjmie, szytwne widelce, alu, karbon, stal. Sky is the limit oraz portfel. 
Dziś sprawdzałem kompletny napęd bez korby 11s, wychodzi 620 zł.

Btw. Jakby ktoś pytał to widziałem że na allegro Gub ten od peryferiów rowerowych otworzył official sklep i ma zestawy 12s i 13s. Od ręki.

Napisano
3 godziny temu, Ullses01 napisał:

Chciałbym mieć większą prostotę i możliwość łatwiejszego czyszczenia, bo w 3x z zabudowanym napędem to jest tragedia.

Oj tak :)

Kaseta powinna przeżyć kilka łańcuchów jeżeli tylko pilnujesz żeby nie jeździć z rozciągniętym łańcuchem - czyli 0,75% max i wymiana na nowy. Jak napęd jest czysty, nie jeździsz w błocie i trudnym terenie to powinna wystarczyć na 20.000 km lub nawet więcej.

Jak chcesz mieć prosty napęd i nie wydać fortuny to pozostaje tak naprawdę 1x11 z kasetą 11-42 lub 11-46. Przednią zębatkę dobierz tak żeby najczęściej używaną koronką było 19T. Wtedy masz najmniejsze przeskoki pomiędzy 21-19 i 19-17 no i łańcuch pracuje bez przekosu. Z hałasem w napędzie 1x musisz się niestety pogodzić. Przekosy to jedno źródło hałasu. Drugie to zębatka narrow wide.

Napisano (edytowane)
Cytat

Przednią zębatkę dobierz tak żeby najczęściej używaną koronką było 19T. 

Obecnie jeżdżąc używam najczęściej 17 i 20 (przy 36 z przodu) aczkolwiek to jest jazda do pracy więc jazda spokojniejsza. W takim razie 38 z przodu wydaje się najbardziej optymalne z mojego rozumowania. 

Edytowane przez Ullses01

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...