Skocz do zawartości

[3500-5000] Rower gravelowy, prośba o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, interesuje mnie gravel CUBE NUROAD, czy do tej ceny znajdę coś lepszego jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny ? myślałem o wymianie opony w takim rowerze na hybrydową aby zachować lepszą szybkość, a jednocześnie móc pokonać jakieś zagrożenia w postaci piaskowego odcinka na ścieżce... pytam jako laik, zawsze jeździłem, ale nigdy nie interesowałem się tym tematem. Jeszcze pytanie odnośnie tego czy jest sens się ograniczać do szukania roweru gravelowego skoro chcę w takim rowerze wymienić opony, czy rower szosowy to nie to samo co gravel, tylko różniący się oponami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie graveli i rowerów szosowych wszystko zależy od Twoich preferencji. Ja kupiłem gravela, żeby trzepać kilometry. Podam Ci przykład z dziś. Wybrałem się w trasę, wyszło łącznie 80 km, na tych 80 km było wszystko - ciąg pieszo-jezdny, droga dla rowerów, szuter, żwir, nawet przejazd przez jakieś pole, gdzie miałeś coś na zasadzie torów szerokości  z 10 cm i tyle samo głębokości - w sumie nie byłoby to takie dziwne, gdyby nie fakt, że to pole pojawiało się znikąd w pewnym momencie typowej ścieżki rowerowej i trzeba było przez nie przebrnąć by dotrzeć na kolejny fragment ścieżki rowerowej. Na trasie spotkałem śmiałków na szosach, ale gdybym ja miał przez to przebrnąć na szosie, w połowie trasy powiesiłbym się na klamkomanetce. Ja z czasem będę kupowałem całe koła na podmianki -  typowo szosowe (amatorskie starty w zawodach triathlonowych - nie mam miejsca na drugi rower), ale biorąc pod uwagę, iż nienawidzę jeździć po drogach, będę je montował na krótko przez zawodami, aby się z nimi obyć, a codzienne treningi wciąż będę pokonywał na gravelu i szerszych oponach, bo pozwala mi to trzepać te kilometry w komforcie psychicznym.

 

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że tak w rozbiciu na części, ale nie mogę poprzednich postów edytować. 

Odnośnie samej szybkości - opony to tylko składowa, podobnie jak rower. Jeżeli nie masz mocy w nogach, możesz jeździć nawet rowerem czasowym za 50k, a będą Cię wyprzedać ludzie na szosówkach, gravelach i innych fitnessach za 10k i mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysiek888 zwróć tylko uwagę na to że modele wymienione powyżej czasami diametralnie się od siebie różnią, część z nich przystosowana jest głównie na szosę, wąskie opony (z brakiem miejsca na coś szerszego), twardy napęd, a inne są już bardziej uniwersalne. 

Zestawiając ze sobą taką Meriide Speeder i Marina DSX, to tak jak zestawić rower szosowy z gravelowym. Rowery zaprojektowane do zupełnie różnych celów.

Dorzucę jeszcze takiego Gianta, 

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1

W sklepach można dostać go poniżej 4tyś., w tej sytuacji to bardzo ciekawa oferta, jest wszystko czego potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek ma napęd 1x10, osie QR, max. opony 700x38c, z błotnikami 700x35c. Merida ma napęd Sora 2x9, osie QR, max. opony 700x37c, z błotnikami 700x32c. Giant ma napęd Sora 2x9, sztywne osie, max. opony 700x42c. Wszystkie mają karbonowe widelce. Na papierze najlepiej wypada Giant ale jak masz możliwość się do nich przymierzyć i przejachać na nich to zrób to bo może się okazać, że Giant jest dla Ciebie mega niewygodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...