Skocz do zawartości

[e-bike] Zakup e-bike trekingowego z bagażnikiem do 7000 zł ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dylemat odnośnie zakupu e-bike do 7500zł na dojazdy do pracy po 20 km/dziennie.

Wymagania:

- musi mieć bagażnik + błotniki, 

- silnik wolałbym w tylnym kole ( boję się kosztownych serwisów dla silników centralnych  ),

- zasięg z racji 20 km dziennie sądzę że powinien mieć minimum 80 km aby raz w tygodniu ładować,

- bateria 48V bo ponoć są lepsze od 36 V.

Obecnie znalazłem 2 modele które poniekąd spełniają te wymogi lecz nie mam pewności co do wyboru gdyż mało jest opinii na ich temat: 

1) Romet Wagant RM1 INT 2023 lub RM2 INT 2023

2) Fischer ETH 1806

Patrząc po parametrach bardziej skłaniałbym się do pozycji 2 ( Fischer ) lecz nie mam pewności. 

Ma ktoś doświadczenia z w/w rowerami ? 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Zapomniałem dodać że mam 189 cm wzrostu oraz waga 90 kg. 

Jazda: głównie po ścieżkach rowerowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na ofertę Ecobike Polska firma od ładnych paru lat na rynku.
W rowerze elektrycznym ze względu na dodatkowe komplikacje wynikające z napędu istotne jest wsparcie serwisowe. Dlatego najlepiej znaleźć markę dla której ma się lokalny serwis jak nie to pozostaje upierdliwa opcja wysyłania, czekania itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Systemy z napędem w tylnym kole działają na dwa sposoby - jeśli nie mają czujnika nacisku na pedały to po włączeniu dają stałą siłę wspomagania - na 1 stopniu np do 15/h., na drugim 18/h, i tak dalej aż na najwyższym do 25/h. Jeśli jeździłeś wcześniej sporo rowerem jest to trudne do zaakceptowania - masz uczucie jakbyś był dzieckiem które ojciec popycha na kiju do przedszkola. Drugi system ma czujnik nacisku na pedały i wtedy działa jak normalny e-bike, na pierwszym stopniu np dodaje 50% tego co sam wkładasz, na drugim 100% i tak dalej najczęściej do 300%. Ten drugi system daje uczucie normalnej jazdy na rowerze i odczucie że masz większą moc. Ja zdecydowanie polecam ten drugi system.

Nie wiem kto Cię postraszył kosztami serwisu silników centralnych - my zrobiliśmy po 15 tyś bez żadnych problemów i kosztów, jak pytałem w kilku serwisach czy robić jakiś przegląd to mówili że silniki są uszczelnione fabrycznie i dopóki nic się nie dzieje to nie otwierać. Według producentów żywotność obliczona jest na co najmniej 20tyś km, więc zobaczymy za ok 1,5 roku. Ale na napęd centralny Twój budżet jest co najmniej dwa razy za mały, więc nie ma się co zastanawiać.

Oczywiście jeśli dotychczas nie jeździłeś zbyt dużo na rowerze to będziesz zadowolony nawet z elektrycznego skutera udającego rower ( choć nie wiem dlaczego ludzie to kupują, w końcu taniej i bezpieczniej kupić skuter elektryczny)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd centralny nie jest lepszy...

Napęd w piaście również nie jest ;)

Po prostu zależy co do czego, jakie mamy oczekiwania i w jakich warunkach używamy roweru.

Wszystko co opisał @PiotrWie się zgadza i do jazdy terenie, do wypraw rowerowych i do używania elektryka jako roweru do jazdy dla przyjemności sam wybrałbym napęd centralny.

Ale kupując elektryka jako transport do pracy to jedyną rozsądną opcją jest napęd w piaście.

I nie chodzi tu jedynie o koszt serwisu samej części elektrycznej, ale przede wszystkim o koszta związane z eksploatacją łańcucha i kasety. Silnik centralny potęguje naszą moc przekazując ją na kasetę za pośrednictwem łańcucha, a napęd w piaście wyręcza nas pomijając w ogóle kasetę i łańcuch.

Innych zalet napęd w piaście raczej nie ma, ale jeżeli ten rower ma służyć tylko jako coś co pozwoli nam pokonać codzienną, nudną trasę do i z pracy, po to aby oszczędzić na paliwie, ale nie uronić przy tym kropli potu, to będzie znacznie lepszym wyborem.

Na początek również poleciłbym Ecobike.

Nie są to najwspanialsze rowery na świecie, ale obsługa gwarancyjna i serwisowa działa u nich bardzo sprawnie o ile kupi się taki rower stacjonarnie.

Przy okazji Ecobike ma jedną bardzo fajną cechę, której nie posiadają rowery elektryczne większości marek i o której nie można wspominać na tym forum ;)

P. S.

Polecam wziąć rower z możliwie największą dostępną baterią niezależnie od zasięgu jaki zakładasz.

Edytowane przez Maciek.B
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...