Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Moja tylna piąta fabrycznie zamontowana w Cannondale Trail 1 29" (2017) Formula DC22 wymaga wymiany (z przodu DC51). Jako że wiąże się to z budową nowego koła postanowiłem wymienić komplet. 
Już na etapie samej piasty napotkałem na pewne przeszkody. Otóż jest to piasta o szerokości 135 mm na samozamykacz QR. Z tego co się zorientowałem nie mam dużego wyboru jeżeli chodzi o średnią półkę cenową (jest Deore XT oraz Novatec NT-D042SB i NT-D792SB). Jest jeszcze oczywiście drogi DT Swiss 350 i Hope Pro 4. Mój wybór padł na Novatec NT-D042SB - myślę że to dobry wybór w stosunku cena-jakość. Droższa piasta Novatec jest lżejsza ponieważ posiada aluminiowy bębenek. Ma też 1 zapadkę więcej. Piasta Novatec NT-D042SB ze stalowym bębenkiem jest dużo cięższa jednak powinna być trwalsza. Jakoś z rezerwą podchodzę to rozwiązania zabezpieczenie przed wżerami w droższym modelu. Aluminium to aluminium, stal to stal - wiadomo. 

Piasta przód: Novatec NT-D041SB 32H 100 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS 
Piasta tył: Novatec NT-D042SB 32H 135 mm, samozamykacz QR, 6 śrub - IS 

Jako że jest to rower który ma już parę lat, nie posiada sztywnych osi, to wydaję mi się że nie ma co zbytnio przesadzać jeżeli chodzi o komponenty. Stosowanie topowych komponentów, bawienie się w jakieś adaptery wydaję się być pozbawione sensu (o ile w ogóle jest możliwe). 


Do piast nabyłem obręcze marki WTB - model ST i23 32H i teraz zastanawiam się czy nie popełniłem błędu. Obręcze do super lekkich nie należą (~525 g), a są pozbawione chociażby kapslownia. Zaniepokoiło mnie nagranie na YT gdzie podobne obręcze są popękane przy otworach właśnie. Na OLX też widziałem zdjęcia obręczy z pęknięciami. 
Słyszałam że ponoć przy tego typu piastach należałoby stosować podkładki pod nyple chociaż sam Producent o tym nie wspomina. 
Dodatkowo niepokoi mnie fakt iż obręcze zakupione przeze mnie pozbawione są 2-letniej gwarancji Producenta, objęte 1-miesięczną gwarancją Sprzedawcy i zaledwie 1-roczną rękojmią. 
Przy obręczach z niskiej półki cenowej nie ma też dużego wyboru. Wytypowałem 3 obręcze moim zdaniem warte uwagi: 

1. Alexrims MD23 szerokość wewnętrzna: 23 mm, waga: 540g - budżetowa obręcz, trudno osiągalna 
2. DT Swiss X 412 szerokość wewnętrzna: 22,5 mm, waga: 465g - można się zmieścić do 200 zł za obręcz, stosunkowo niska waga 
3. DT Swiss X 432 szerokość wewnętrzna: 25 mm, waga: 490g - robi się dość drogo - zastanawia mnie sens inwestowania w tą obręcz przy jednocześnie tanich piastach Novatec'a 

Czy może nie zrażać się do tych WTB ST i23 z powodu braku kapslowania? 

Jakie szprychy i nyple wybrać? Neple to chyba mosiężne Sapim’a. 

Opony: WTB Nine Line 29" 2.25" (póki co system dętkowy). 

Prosiłby o opinie i rady. 

Z góry dzięki! 

 

Edytowane przez PiotrN
poprawiony tytuł, drobne poprawki w treści

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...