Skocz do zawartości

[+/- 6000] Gravel 80% asfalt/20% inne


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Przymierzam się do zakupu pierwszego Gravela (sprzedałem właśnie swój MTB TREKa). Około 80% tras, które będę pokonywał to asfalt, reszta to szutr, leśne dróżki, pola etc. 
Zakładam w planach też okazjonalny backpacking i dłuższe trasy niż 100km, więc przydadzą się miejsca na torby/sakwy. Im więcej czytam, porównuję, przeglądam materiałów video to...pojawia się tylko coraz wiecej pytań i dylamtów, więc postanowiłem założyć tu konto i podpytać o opinię większych eksertów. Z własnego researchu wyselekcjonowałem kilka propozycji poniżej (kolejność przypadkowa). Będę wdzięczny w doradzeniu, który model najlepiej wybrać pod moje potrzeby.

1.  CUBE 680105 NUROAD PRO ->  https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/6259-rower-cube-680105-nuroad-pro-4054571408631.html -> 6399 zł

2.  Fuji Jari 2.1 matte denim blue ->  https://sportano.pl/p/241272/rower-gravelowy-fuji-jari-2-1-matte-denim-blue -> 6699 zł

3.Giant Revolt 1 2022 ->  https://skiracecenter.pl/giant/7966-rower-gravel-giant-revolt-1-2022.html?gclid=Cj0KCQjw1rqkBhCTARIsAAHz7K1UfBNYscyKyv5LzY3mEs9NPzLTZbGQjYPKWy_0iob1xlaN3ZHSTbQaArSsEALw_wcB -> 6999 zł

4.  Giant Revolt 2 2022 ->  https://e-velomania.pl/rower-giant-revolt-2-niebieski -> 5771 zł

5.  Kross ESKER 6.0 -> https://www.rowerywarszawa.pl/rower-kross-esker-60-czarny-szary.html?gclid=CjwKCAjws7WkBhBFEiwAIi1688ohKXpc8Rq08Hltj4PX2fE-rC3RCd5mJD74_yY-ITmWiWc4Bn5W6BoC0wsQAvD_BwE -> 6749 zł

6.  TREK DOMANE AL 3 DISC -> 6799 zł

7.  CANNONDALE TOPSTONE 3 ->  https://e-velomania.pl/rower-cannondale-topstone-3-szary -> 6569 zł

Może są również jeszcze inne rowery, ktorych nie wziąłem pod uwagę? Jeśli tak, to również będe wdzięczny za wskzanie takich :)

Pozdrawiam,
Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj podobne tematy, jest tego sporo a wniosek jeden - hamulce. W tek cenie jesteś w stanie kupić już coś na hydraulice i raczej lepiej iść w tym kierunku. Nie podałeś swojej wagi, bo jak nie jest za wysoka to mechaniczne tez jakoś dadzą sobie radę, ale to nie będzie to i lepiej odpuścić. 
Nie ma w Twoim zestawieniu Rometów, nie wiem czy celowo czy przez przypadek, jest jeszcze Kellys Soot 50. 
Praktycznie wszystkie modele na hydraulice będą miały ten sam napęd grx, wiec tu różnic nie będzie. Pozostają takie kwestie, jak ilość punktów montażowych, geometria, miejsce na szersze opony itd. To już Ty musisz określić się czego oczekujesz. Wg mnie przy obecnych promocjach Revolt 1 to bardzo fajna propozycja, może będzie miał gorsze koła niż Romet czy Kross, ale jak masz gdzieś blisko sklep Gianta to jest to dobra opcja m. in. ze względu na serwis, gwarancje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube Nuroad Pro ma niestety mechaniczne hamulce. Zobacz Nuroad Race, on jest na hydraulice ale chyba trochę poza budżetem.

Zobacz też:

- Romet Boreas 2 (Shimano GRX 400 2x10, ham. tarczowe hydrauliczne, rama alu, widelec karbonowy, taperowana główka ramy, sztywne osie, opony 700×37c)

‌- Romet Aspre 2 (Shimano GRX 400 2x10, ham. tarczowe hydrauliczne, rama alu, widelec karbonowy, taperowana główka ramy, sztywne osie, opony 700×40c)

-‌ Kross Esker 5.0 (Shimano GRX 400 2x10, ham. tarczowe hydrauliczne, rama alu, widelec karbonowy, taperowana główka ramy, sztywne osie, opony 700x37c)

- Marin Gestalt 2.5 (Shimano Tiagra 2x10, ham. tarczowe hydrauliczne, rama alu, widelec karbonowy, taperowana główka ramy, sztywne osie, opony 700x32c - prześwit do 35c)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i opinie! FInalnie, po kilku oględzinach, przymiarkach i porównaniach na placu zostały dwa rowery nad którymi wciąż się zastanawiam

Giant Revolt 1 - 6899 - https://rowerybielany.pl/gravel/5123-giant-revolt-1-deep-lake-2023.html

Kellys Soot 50 - 6299 - https://rowerybielany.pl/gravel/4306-kellys-soot-50-2022.html

 

Czy wybierając jeden z nich poczuję jakąś dużą różnice wobec drugiego? Zakładając, że chciałbym w przyszłości dokupić komplet kół i opon pod bardziej szosowe wymagania, to który byłby lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największa różnica to przednia przerzutka i korba. Różnicy pewnie nie odczujesz chyba żebyś jeździł nimi na zmianę przez dłuższy czas. Pozostaje kwestia różnych zębatek z przodu Giant ma po dwa ząbki więcej z przodu, co teoretycznie daje odrobinę twardsze przełożenia, ale jak to się przekłada na prędkości na szosie to ciężko mi powiedzieć. Co lepsze ciężko powiedzieć, Giant jest droższy ale z reguły łatwiej o serwis pod ręką, to też może być jakaś zaleta. 

Jedno tylko radzę, nie zastanawiać się zbyt długo bo tych rowerów to na pęczki nie ma, szczególnie Gianta w promocji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowo szosowe korby maja tarcze 50/34T (sa też oczywiście większe, z większą 52 lub nawet 53T ale piszę o typowych), typowo grawelowe przyjęło się uważać 46/30T - Kellys ma właśnie taką korbę a Giant 48/32T czyli coś po środku między grawelem a szosą. Jeśli to miałoby być wyznacznikiem przydatności "pod bardziej szosowe wymagania" to wychodzi, że Giant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dvmek96 napisał:

Zakładając, że chciałbym w przyszłości dokupić komplet kół i opon pod bardziej szosowe wymagania, to który byłby lepszy?

Tysiące osób tak myślało a legenda głosi, że jeden człowiek spod Szczecina nawet takiego zakupu dokonał i dopiero wtedy doszło do niego, że to bez sensu i nikomu się tych kół nie chce przekładać. 

Chcesz mieć "uszosowionego" gravela to sobie kup superiora o którym ktoś tam wyżej napisał. Producent robi na tej samej ramie zarówno szosę i gravela więc kupujesz sobie rower niby szosowy z miękkimi jak na szosę przełożeniami i możliwością wrzucenia opony 40c. Nie ma dla ciebie sensowniejszego rozwiązania przy takim użytkowaniu

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-issue-pd34384/?v_Id=194654&gclid=Cj0KCQjwnMWkBhDLARIsAHBOftpyOTIIQ7BrYm6rSbRrMFc9JGw-WFAWj2M0pcotclmNi0YjYjvOE9waAscXEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz, to może być Gestalt 2. Jest na Tiagrze, ma korbę 50/34, kasetę chyba 11-34.

Do roku modelowego 2022 wchodziła opona 35 (32 z blotnikiem), nowe mają więcej miejsca.

Lubię na nim spędzać niedzielę na asfalcie, w mojej stajni to rower "szosowy".

Po gładkim szutrze czy leśnej ścieżce też pojedzie ale na nieco trudniejsze trasy albo żeby mnie za mocno nie wytrzepało, biorę inny - na szerszej oponie i z korbą 46/36.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, są bardzo pomocne. Ewentualnie, czy do tego Gianta Rovelta 1 będę w stanie z marszu wymienić opony na 700x32c, czy są jakieś przeciwskazania? 

Co sądzicie jeszcze o tym Treku -> https://www.dobrerowery.pl/trek-domane-al-3-disc-4?from=listing ?

 

 

Edytowane przez dvmek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony typowo szosowe mają najmniejsze opory toczenia ale wyjeżdżanie nimi poza asfalt może być ryzykowne. Są też opony szosowe bardziej uniwersalne z tym że ich opory toczenia zaczynają się zbliżać do szybkich opon gravelowych. Samo założenie opon 32C nie spowoduje że rower będzie szybszy. Zależy to przede wszystkim od zastosowanej mieszanki oraz bieżnika. Polecam lekturę testów na bicyclerollingresistance. Dla przykładu:

40C: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40

25C w wersji bardziej pancernej: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-grand-prix-5000-as-tr

Jak chcesz zjechać poza asfalt musisz mieć niższe ciśnienie. Więc dla Conti przy 4,1 bara masz 14.7 Watts. Dla Challenge przy 2,6 bara masz 14.8 Watts. Czyli będą toczyć się identycznie a różnica w komforcie będzie ogromna.

Gdybyś chciał szybkie 32C to mógłbyś założyć np. takie i napompować je do 4,6 bara: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-grand-prix-5000-s-tr-32 Wtedy masz równe 10.0 Watts. Ale na takich oponach raczej nie wybierałbym się poza asfalt.

Czasami wyniki prezentowane na tej stronie kłócą się z naszymi wyobrażeniami. Jednak kiedy konfrontowałem je na miarę swoich możliwości z realnymi warunkami to odzwierciedlają je perfekcyjnie. Ostatnio zmieniłem opony w gravelu z gravelowych na szosowe. Wg. tej strony różnica w oporach toczenia na komplecie wyniosła 35W. Podstawiając wyniki do innego kalkulatora uzyskałem informację że rower powinien być szybszy o 2,5 km/h. Mogłoby się wydawać że zmieniając średnio szybkie 43C na bardzo szybkie 32C różnica będzie większa. A co wyszło w praktyce po kilku dniach pomiarów ? 2,5 km/h. Czyli nie odchodząc od kompa i nie wydając złotówki można dokładnie określić czego się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dvmek96 napisał:

Co sądzicie jeszcze o tym Treku -> https://www.dobrerowery.pl/trek-domane-al-3-disc-4?from=listing ?

To Ci ludzie proponuję rowery na Tiagrze albo 105, sam wcześniej pytałeś o Revolta 1 i Soota 50 na GRX400 a tu nagle wyskakujesz z Trekiem na Sorze :). Ten Trek na Sorze jest w takiej samej cenie jak ten Revolt a nawet trochę droższy niż Kellys Soot 50 więc co możemy sądzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dvmek96 napisał:

Dzięki za odpowiedzi, są bardzo pomocne. Ewentualnie, czy do tego Gianta Rovelta 1 będę w stanie z marszu wymienić opony na 700x32c, czy są jakieś przeciwskazania? 

Co sądzicie jeszcze o tym Treku -> https://www.dobrerowery.pl/trek-domane-al-3-disc-4?from=listing ?

Jeżeli chcesz mieć porównywalny osprzęt do Gianta Revolta to musisz patrzeć na treka domane al4 a nie al3. Al4 jest na tiagrze i ma hydrauliczne hamulce. Fajny rower ale słabo wychodzi stosunek cena/osprzęt, jak w większości treków. Jeżeli znajdziesz go za 7100 (tylko na promocjach) to można rozważyć, al3 na pewno nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...