Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich i proszę o pomoc w wyborze. Musiałem się zarejestrować, proszę o osąd.
Chcę kupić nowego lub praktycznie nowego elektrycznego fulla. Technicznie potrafię o niego zadbać.
• Użytkownik 60lat/184/100kg (kawał chłopa)
• Roweru używam w lesie - drogi asfaltowe, szutrowe, rowerowe, ścieżki leśne, Puszcza Niepołomicka i okoliczne wsie, z racji wieku nie ryzykuję już wyścigów, okolice Zakopanego - dwa wyjazdy letnie po dwa tygodnie + weekendy. W sumie pół na pół.
• Mam aktualnie Cannondale Bad Boy z dołożonymi oponami szutrowymi, kierownicą Fatbar Renthal KTM i siodłem/chwytami Brooks w rozmiarze L od kilku lat, rozmiar roweru jest dla mnie od zawsze za mały, sztyca wyciągnięta na max, podwyższona kierownica i nic to nie daje. Po przejechaniu 30km kolano mi z racji wieku i nieprawidłowej pozycji na za małym wysiada. Dla wygody i dalszej możliwości jeżdżenia decyzja o zakupie elektrycznego fulla. Dziennie jeżdżę 30-50 km na pagórkowatym terenie.
Chcę czegoś trwałego, z niezawodnymi podzespołami, skoro tyle kasy to mega wygodnego i dającego wygodę,  frajdę i tym razem w rozmiarze XL - moje typy to od najdalszego co do oczekiwań:
1. Lapierre Overvolt 2021 (500Wh Bosch CX4 Purion) Jedyny Carbon w zasięgu cenowym - serwis praktycznie pod ręką.
2. Rower SCOTT Patron eRide 920 (750Wh Bosch CX4 Kiox) Najlepiej wyposażony i zautomatyzowany, ale skomplikowany i tylko jeden serwis w Krakowie.
3. Bulls E-stream EVO Am3 (925Wh Brose) największy zasięg, sewis 100km
4. BULLS E-Stream EVO AM4 (925Wh Brose) J/w i mocniejszy przód chyba bardziej dla mnie.
5. Giant Reign E +3 (800Wh Yamaha  Minimalistyczny rower i dużo dostępnych serwisów w Krakowie, cena najlepsza w zestawieniu
6. Giant Stormguard E+ 2 (800Wh Yamaha) przerzutka wewnętrzna ogranicza maksymalnie koszt serwisu, bagażnik można wywalić, serwisować robociznę odpłatnie, bo rzadko, o pięć tysięcy przekracza budżet, mogę sprowadzić z Niemiec, jeśli naprawdę warto dać 25000... Może warto dopłacić.
P/s
Co według Was przy moich potrzebach będzie najmniejszym strzałem w kolano?

Giant Raign E+ 3.jpg

Giant Stormguard.jpg

bulls-e-stream-evo-am4.png

bulls-e-stream-evo-am3.png

SCOTT Patron eRide  920.jpg

Lapierre Overvolt GLP 2.jpg

Napisano

Nie jeżdżę po trudnym terenie więc o rowerach się nie wypowiem, ale po terenie pagórkowatym jeździmy od 5 lat na elektrykach, początkowo na dwóch z napędem Yamahy silnik 70 Nm, od tego roku żona zmieniła na Boscha Cx Performance 85 Nm, wygląda na to że jest bardziej prądożerny niż Yamaha - na baterii 400 Wh robiła ok 150 km ( w terenie pagórkowatym jest inne zużycie prądu, rzadko jeździsz na wyższych stopniach wspomagania) obecnie na baterii 750 Wh robi trochę ponad 200km. Ponieważ z postu wynika że raczej potrzebujesz wsparcia elektrycznego a nie 'supermocy" radził bym raczej silnik Yamahy, jest słabszy ale zużywając mniej prądu da Ci większy realny zasięg a wsparcie będzie wystarczające. Najlepiej jakbyś pojechał na dwa dni w góry i wypożyczył na jeden dzień rower z Boschem 85Nm a na drugi z Yamahą 70 Nm i sam stwierdził który Ci wystarcza. 

Yamahą zrobiliśmy po 15 tyś km bez awarii , Bosch ma póki co prawie 1000 więc jaka będzie niezawodność trudno obecnie przewidywać, z Brose nie miałem do czynienia ale ma opinię zawodnego, poczytaj tematy w dziale forum o e- bikach. 

Napisano
Godzinę temu, Gardener.Undertaker napisał:

Roweru używam w lesie - drogi asfaltowe, szutrowe, rowerowe, ścieżki leśne, Puszcza Niepołomicka i okoliczne wsie

Nie znam się na elektrykach, więc nie podpowiem Ci żadnych modeli, ale wydaje wydaje mi się, że jak na teren po którym jeździsz to full 160/160 będzie taki se. Raczej szukałabym czegoś lżejszego z mniejszym skokiem, może nawet ze słabszym silnikiem (coś jak Trek Fuel coś tam, modelu dokładnego nie pamiętam:))

Napisano

Trek Fuel będzie totalnie poza moim budżetem, a z pełnego zawieszenia nie chcę rezygnować, po pierwszej wypowiedzi wygląda, że nawet bakteria  500Wh w moich zastosowaniach będzie OK. Czyli wszystkie propozycje wchodzą w grę, nie wykluczam innych, tylko co?

Napisano (edytowane)

Przejrzyj katalog Specializeda, oni mają serię SL, lżejsze rowery z napędem do wspomagania, silnik Mahle z niewielką bateria, zdecydowanie lżejsze od zwykłego elektryka. 

 

Edytowane przez PiotrWie
Napisano

Sprawdziłem z ciekawości, faktyczne te elektryczne Fuele cenę mają godziwą:)

Nie miałem na myśli rezygnację z fulla kompletnie, miałem na myśli rezygnację z fulla enduro, który moim zdaniem w Twoich zastosowaniach się nie sprawdzi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...