caballoBlanco Napisano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Cześć, posiadam taki rower: https://www.stevensbikes.de/2021/en/de/road/custom-road/aspin/ ale z innymi kołami - Fulcrum Racing 6, innym siodełkiem - jakieś oxygen a nie selle italia, i na ultegrze a nie 105. Mam dwa pytania: 1. Proszę o jakieś źródła wiedzy na temat utrzymania roweru w stanie wysokiej używalności, chodzi mi o to że, np jechałem z grupą na niskim ciśnieniu i odpadłem pare dni później dopompowałem do 100 psi, i magia zaskoczony byłem jak szybko się jedzie na takich interwałach 155HR [3'30"] (40") x 10. Napęd rozumiem że powinien być nasmarowany, leje na łańcuch ROHLOFF aktulanie. Co powinienem wiedzieć aby żadne wąskie gardło nie powodowało utraty szybkości jazdy oprócz mojej siły. Nie wiem, za bardzo skręcony szybko zamykacz? coś zbyt mocno dokręcone powodujące że jakieś elementy na osi, nie mają ślizgu, no chodzi mi o wszystkie rzeczy które powinienem wiedzieć i sprawdzać regularnie, żeby poporstu sie przyjemnie jeździło, bez ograniczeń mechaniczny 2. Ulepszenia - co jako pierwsze mógłbym w takim rowerze zupgradować - myślałem o kołach, bo chyba to oprócz napędu najważenisza rzeczy. Chyba że źle myśle i powinienem na co innego spojrzeć w pierwszej kolejności. Jeżeli koła, to gdzie ogarne, wiedze typu z dętkom czy bezdędkowe, co to są te stożki, jakie obręcze itp itd, (pewnie bym chciał zmienić kasete, bo na tej górskiej, przy jezdzie dosc szybkiej, jest prędkość na której brakuje mi przelożenia, a na wyższym, spada kadencja) chodzi mi ogólnie o temat kół, i może jakieś polecenia co by tam wsadzić. Ogólnie jeżdze po płaskim, ale na pewno chce wybierać się w rejony górskie, a kiedyś już czytałem, że są koła pod płaskie i pod góry, dlatego szukałbym czegoś wypośrodkowanego. Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Koła, opony i dętki to zawsze dobry Upgrade, no ale bardzo kosztowny. Fulcrum które masz, to nie są wcale jakieś bardzo złe koła. Troche ciężkie, ale daleko im do fabrycznych klocków ze znacznej części rowerów. Ja bym zaczął od wysokiej klasy opon i lekkich dętek. Co do utrzymania roweru. Jest tyle tematów, tyle poradników tekstowych i filmów na YT, że nikt nie będzie pisał po raz setny tego samego. Rohloff to lep na brud. Na szosę jest sto innych, lepszy środków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caballoBlanco Napisano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/compare/continental-grand-prix-2014-vs-michelin-power-cup-vs-pirelli-p-zero-race-4s Takie dwie opony wytypowałem (link porównuje do mojej Grand prix 25 2014) taka róznica wskaźnika crr jak tam podają to około minuta na 40km (bazuje na pewnym filmniku z yt), nie wiem czy jest sens zmieniać, i kupować drogą opone. Czy te opony obydwie z 2022 to duża zmiana w porównaniu do 2014 grand prix? Szukam opony uniwersalnej, to ścigania, szybkich treningów jak i poporstu jazdy i obydwie "Powr Cup 25" - all-round oraz "P Zero Race 4s 26" podobno są uniwersalne Model Grand Prix 25 Power Cup 25 P Zero Race 4S 26 Rolling Resistance Extra High Air Pressure 14.5 Watts CRR: 0.00435 (100 psi / 6.9 bar) 11.4 Watts CRR: 0.00342 (100 psi / 6.9 bar) 12.3 Watts CRR: 0.00369 (100 psi / 6.9 bar) Jeżeli to dobry wybór to wezmę Power Cup 25 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-michelin-power-cup-pd31588/?v_Id=181615 I tu pytanie jaki rozmiar 23 czy 25, czy o wiele gorzej sie jezdzi na 23? mam 25, i kusi mnie zeby wziac 23. Czy będzie szybciej czy to nie ma znaczenia? Jakie dętki? bo są butylowe i latexowe o co z nimi chodzi? https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/compare/continental-grand-prix-2014-vs-continental-grand-prix-5000-2018-vs-michelin-power-cup jeszcze grand prix 5000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.