guumiis Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Witam mam takie siodło z roweru diamant 1958 rok. 1. Co to za marka ? 2. Jak odnowić , wymienić skórę ( ewentualnie kogo polecacie ) Cytuj
itr Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Kupić nowe siodełko Brooks w niemieckim sklepie ok 100E, bo u nas ceny oszalały, opcja B ciuchland lub babciowa szafa i założyć beret ( ma siodełko) i sobie tak pojeżdzić koncepcyjnie. Opcja C China Rambolbambol kupował siodełka gdzieś w Chinach albo Tajwanie podobne do Brooks,ale też są drogie… kupowanie archiwalnych siodeł to zaułek, nawet zachowane idealnie po 100 km zaczyna się pokrywać rybią łuską , matem, pęka brudzi spodnie na brązowo… jeżeli jednak rower stoi na działce i 7 razy w roku służy do podjechania pod najbliższy sklep- opcja berecik albo inny pokrowiec. albo stare spodnie. Mam już co najmniej trzy siodła z Diamantów 167 z końca lat 50 i mimo terapii pastami do siodeł końskich nawet najlepsze ( jak nowe) nie nadaje się do codziennej ekspolatacji. Nawet współczesny Brooks nie chce sprzedać skóry tylko całe nowe siodło… mam mocno naciągniętego Brooksa ( z olbrzymim przebiegiem) i myślałem o reinkarnacji… i nie ma to raczej sensu. Mój zrobił u mnie ok 4000 km a dostałem go w stanie już zdemolowanym ( ale lico skóry nie było zdarte i powierzchnia wciąż nie ciągnie potu i nie oddaje w spodnie brunatnych plam. W razie desperacji w stolicy - mogę sprzedać naprawdę fajne siodło stare, ze skórą w niezłym stanie ( sprężynowe do roweru Holender) albo od Diamanta - szosowe napięte, ale pod „beret ( jeśli to ze zdjęcia jest porwane i nie trzyma kształtu. Ostatnio pod Arkadią widziałem klekota Diamanta, jedynie manetka od biegów była taka że bym kupił albo się zamienił - siodło wyglądało jak zwykle- zawinięte babciową chustą 😀 Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Też mam Dajmonda po bułki do biedry i powiem tylko jedno - w życiu byście go nie poznali. Ostały się tylko rama, widelec i kiera. Wszystko włącznie z suportem wymienione na nowocześniejsze części i jestem w niebo wzięty! Szanuje ale i nigdy nie zrozumiem chęci zachowywania oryginalnych części/wyglądu starych przedmiotów użytkowych (jak rower czy samochód). Cytuj
itr Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Różnica jest taka, że na oryginalnych kulkach i bieżniach w suporcie bez grama luzu robisz bez inspekcji blisko 4 tys km po smarowaniu ( przebieg historyczny nie znany) … ale tutaj mowa o rowerach męskich, a nie sportowych i jeszcze się zastanowię…. I coś napiszę wieczorem. Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Nic mi nawet nie mów o suportach thompsona - nienawidzę pasjami tego rozwiązania! 1 Cytuj
guumiis Napisano 18 Czerwca 2023 Autor Napisano 18 Czerwca 2023 3 godziny temu, RabbitHood napisał: Też mam Dajmonda po bułki do biedry i powiem tylko jedno - w życiu byście go nie poznali. Ostały się tylko rama, widelec i kiera. Wszystko włącznie z suportem wymienione na nowocześniejsze części i jestem w niebo wzięty! Szanuje ale i nigdy nie zrozumiem chęci zachowywania oryginalnych części/wyglądu starych przedmiotów użytkowych (jak rower czy samochód). Pokaż 😛 Cytuj
itr Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Obawiam się że tez masz ten suport znienawidzony, może lepszej jakości niż dzisiejsze z allegro, ale moje dobre doświadczenia są z szosowymi, które są z doskonałego materiału... Męskiego Diamanta też dostałem r48 i ten z kolei ma piękną korbę, ale niestety stalową po lekkim upadku jest zwichrowana... ramię i pedał mieli pod stopą nie osiowo... Stare rowery wymagają sporo troski - kulki luzy kliny ... Renowacja, Chromy i nowy lakier... po latach doceniam złuszczenie tego co luzem oczyszczenie i polerowanie resztek na prawie połysk, ale z patyną i brakami lakieru... wymiana części na te z epoki w lepszym stanie, pomijając gumy siodło czy hamowanie. Koła blaszane w męskich rowerach sprawdzają się - szeroka obręcz dobrze znosiła niskie ciśnienie, ale do częstego używania można dopasować współczesną obręcz też szeroką np od Dartmura albo całą srebrną ( ale musi być szeroka 25-30 mm) i posadzić na niej Marathona 47 mm ...... Akcja Renowacja jak w filmach z ameryki to iluzja, generalnie na naszym podwórku najlepiej wyszukać najlepszy dostępny zachowany w oryginale egzemplarz, zamiast kupować 5 w stanie rozpadu, albo ładować części od sasa do lasu - improwizując... Wartość użytkowa i historyczna nie idą w jednym nurcie... Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Czerwca 2023 Napisano 18 Czerwca 2023 Nie pokaże bo nie ma co - ten rower ma nie zachęcać do kradzieży Właśnie kliny i luzy mnie w tych suportach zawsze mordują (a takich rowerów mam zawsze sporo na "warsztacie") - korba po latach staje się "miękka" jak makaron. Cytuj
guumiis Napisano 19 Czerwca 2023 Autor Napisano 19 Czerwca 2023 A to co mam to co to za firma ? Jeśli nie odnawiać to może takie ? https://www.amazon.pl/TentHome-Skórzane-siodelko-klasyczne-sprężynowe/dp/B07DPLSDYF/ref=mp_s_a_1_29?crid=304HHKBZ05M4R&keywords=brooks&qid=1687076613&rnid=20876086031&s=sports&sprefix=brooks%2Caps%2C120&sr=1-29 Cytuj
Eathan Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 @guumiis zobacz na kanale tego gościa. Tam jest sporo o renowacji siodła ze skóry. Efekty są całkiem spoko. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.