miki11 Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Konkretnie szukam stelaża dolnego (ew. ze sprężynami) do modelu Brooks B67. Coś jak tutaj: https://www.rowerystylowe.pl/p-14343/dolny-stelaz-brooks-b67 Od razu powiem, że w tym sklepie nie mają. A może ktoś ma zużyte siodło (np. zdeformowana skóra) ze sprawnym zawieszeniem, to też chętnie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan222 Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Sprawdź tu: https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-accessories/brooks/parts-brooks-saddle/parts-brooks-b67/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 17 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 (edytowane) To jest ten element: https://hollandbikeshop.com/en-gb/bicycle-accessories/brooks/parts-brooks-saddle/parts-brooks-b67/brooks-saddle-frame-spring-for-b67-flyer-black-791782/ Product Model: 791782, EAN 190445020661. Niestety, nie ma na "stock'u". Edytowane 17 Czerwca 2023 przez miki11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Pisz prosto do nich: https://www.brooksengland.com/ Skoro dają 10 lat gwarancji to dbają o klienta. Może ci coś tam opchną na boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 17 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Napisałem, cierpliwie czekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 Odpowiedź może być bardzo ciekawa. Jakiś czas temu spotkałem się z informacją, że Brooks zaprzestał sprzedaży szerokiej gamy części zamiennych, kasując praktycznie wsparcie serwisowe siodełek skórzanych i mocno ograniczając dostęp do części zamiennych dla serii cambium. Sprzedawcy, którzy tym handlowali po wyprzedaży swoich zapasów nie będą mieli już tego w ofercie. Zresztą w sklepie samego Brooksa, w dziale z częściami zamiennymi dla skóry są w zasadzie tylko sprężyny... Tak więc tradycja, tradycją, 10 lat gwarancji i tym podobne, a biznes musi się kręcić, najlepiej z kupowanymi nowymi rzeczami, a nie naprawą starych. Może te zmiany są pokłosiem utraty brytyjskiego rodowodu przez Brooksa, a może wynikiem po prostu globalnych tendencji do skupienia się na mało namacalnych sprawach jak wizja marki, dna produktu czy inne marketingowe pierdoły, przesłaniające coś tak banalnego jak dobre siodełko, możliwe do naprawy przez wiele lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 17 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2023 No tak, to doprowadzi do odejścia sporej części klientów. Siodełko za taką cenę powinno mieć złotą nitkę i wieczystą gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Jeśli tak jest jak @hsm piszesz to niezła lina. Szkoda bo szargają markę którą nawet ja znam (chociaż nie jestem targetem ich siodełek). Mam nadzieję, że UE na poważnie weźmie się za prawo do naprawy i za tyłek złapie wszystkich producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 (edytowane) UE to się bierze tylko za prostowanie bananów i sprowadzanie młodych mężczyzn z Afryki i Azji. Edytowane 18 Czerwca 2023 przez miki11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 17.06.2023 o 22:45, HSM napisał: Odpowiedź może być bardzo ciekawa. Jakiś czas temu spotkałem się z informacją, że Brooks zaprzestał sprzedaży szerokiej gamy części zamiennych, kasując praktycznie wsparcie serwisowe siodełek skórzanych i mocno ograniczając dostęp do części zamiennych dla serii cambium. Sprzedawcy, którzy tym handlowali po wyprzedaży swoich zapasów nie będą mieli już tego w ofercie. Zresztą w sklepie samego Brooksa, w dziale z częściami zamiennymi dla skóry są w zasadzie tylko sprężyny... Tak więc tradycja, tradycją, 10 lat gwarancji i tym podobne, a biznes musi się kręcić, najlepiej z kupowanymi nowymi rzeczami, a nie naprawą starych. Może te zmiany są pokłosiem utraty brytyjskiego rodowodu przez Brooksa, a może wynikiem po prostu globalnych tendencji do skupienia się na mało namacalnych sprawach jak wizja marki, dna produktu czy inne marketingowe pierdoły, przesłaniające coś tak banalnego jak dobre siodełko, możliwe do naprawy przez wiele lat. Mamy odpowiedź. ------ Hello Mike, thank you for getting in touch. Metal components for leather saddles are not available for DIY repairs, unfortunately. Major repairs on leather saddles can only be performed by our authorised repair centers o at our factory. We do not have a repair center in Poland yet, so I am afraid the only option is to have the saddle repaired at our factory in Birmingham. If you wish to receive a repair estimate, we would need to have some pictures of the saddle first to make sure a repair is feasible. Thank you, Laura P.S. May I ask you if you have checked and adjusted the leather top tension regularly since you had the saddle? Leather top maintenance is fundamental to have a durable saddle. If the leather top tension is low, the metal structure can easily get damaged. Laura Brooks England Customer Service ------- Jednym słowem pierwsza runda dla nich, zdołali się wypiąć na kajenta. Ale napisałem im odpowiedź, więc znowu czekam. Edytowane 19 Czerwca 2023 przez miki11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 @miki11 Daj znać co odpiszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 21 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2023 No, na razie cisza. Nie ma reakcji na mój drugi mail. Chyba im go powtórzę, może Laura nie załapała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 1 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 (edytowane) No to mamy drugi mail od Laury: ---- Hello Tom, as I wrote in my previous message, frame components for leather saddles are not available as spare parts for DIY repairs, so sending the replacement rail to you is not an option, unfortunately. Repairs on leather saddles can only be performed by authorised and trained repair centers at the moment, as Brooks must ensure the repaired saddle complies our safety standards. Brooks takes its riders' safety very seriously! Brooks repair program is fairly new and we still have few repair centers in Europe, and, unfortunately, none in Poland, but hopefully we will expand this program in the future, so that repairs will be accessible at fair prices to other countries as well. In this perspective, I will of course forward your feedback about Polish market to our product dept. After checking again your message, I noticed that you did not mention how old the saddle is and did not send any pictures of it. Could you please let me know? It is fundamental to know when the saddle was bought and see some pictures of it to give a proper evaluation. Specifically, our quality dept will need to check the leather top and the tension pin. Thank you, --- Jak widać, nie wnosi nic nowego do tematu. Odpisałem, że wcześniej takie elementy serwisowe były dostępne, a teraz zniknęły z magazynów oraz żeby sobie dodała koszty wysyłek, nowej części oraz koszty serwisanta w Birmingham. I jak jej wyjdzie suma w okolicy 100-130 euro, to w podobnej cenie w Polsce jest nowe siodło Brooks, którego nie kupię ze względu na fatalną jakość obsługi. Poprosiłem, żeby mi napisała wprost, czy mi pomoże, czy nie - bez ściemniania. Dodałem też informację, że tutaj co najmniej kilka osób ma podobne do moich problemy z Brooksem w tle i że opublikuję wynik dyskusji na forum, aby kolejni ludzie mieli wiedzę na temat realnej sytuacji dotyczącej obsługi serwisowej tych niezbyt tanich, niby elitarnych, siodełek rowerowych. Dołączyłem fotę z miejscem uszkodzenia i czekam na trzecią odpowiedź. Edytowane 1 Lipca 2023 przez miki11 korekta literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki11 Napisano 7 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 Mam kolejną odpowiedź od firmy Brooks, niestety wypinają się na moje kłopoty z pękniętym prętem. A już poobserwowałem trochę tych siodełek i w modelu B67 widzę oferty siodełek ze spawanym prętem (w tym samym miejscu, co u mnie). Więc można sądzić, że to nie jest jednostkowy przypadek. No dobra, załączam ich odpowiedź. Zamykam temat ostrzeżeniem przed produktami Brooks (a właściwie braku możliwości ich serwisowania w Polsce). ----- Brooks decision to reduce the spare part range dates back to before Brexit became effective, so I am not sure I understand why you are quoting Brexit effects in your message. The spare part range was reduced as a conscious decision to preserve our rider's safety: although leather saddles look very simply built, we do have safety standards that we must ensure to our customers. Uncontrolled leather saddle repairs can be very dangerous and are at Brooks's risk. We understand this decision may sound disappointing and exaggerated to expert cyclists, who would be perfectly capable of repairing a leather saddle. However, as you can imagine, Brooks does not have the possibility to deliberately give access to the spare part range to selected riders only. Of course I understand your point when you say that having the saddle repaired at our factory would costs more or less as buying a news saddle. As I anticipated, Brooks has just started a repair program: right now the authorised repair centers all over the world are few, but hopefully we will be able to extend it to other countries, too, in order to make repairs on leather saddles more accessible also for riders from other countries. New projects take time to take off and we are working hard on it. I won't fail to pass your feedback about Polish market and customers to our marketing and sales dept, anyway. Thus said, I have to confirm once again that the spare part can't be sent to you, for the reasons expressed above. If you are willing to give Brooks another chance, we can offer you a 30% discount on a new saddle. You will just need to enter the code BROOKS30CUSTOMER at the checkout of the order. I am now closing the case, since no further action is possible on our side. Thank you and kind regards, Laura Brooks England Customer Service 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.