MatioX Napisano 16 Czerwca 2023 Napisano 16 Czerwca 2023 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę zastosować ten sam olej do goleni amortyzatora co do łańcucha ? Pozdrawiam. Cytuj
bladawiec Napisano 16 Czerwca 2023 Napisano 16 Czerwca 2023 Masz na myśli do tłumienia czy jak? Czy do przetarcia goleni? Napisz trochę więcej szczegółów do czego ty tego oleju chcesz użyć? Bo zasadniczo olej do łańcucha jest do smarowania - naoliwienia łańcucha 1 Cytuj
Gość Napisano 17 Czerwca 2023 Napisano 17 Czerwca 2023 10 godzin temu, bladawiec napisał: Na ściereczkę i można przetrzeć. Po co? Żeby zbierał syf i wtłaczał go pod uszczelki? Co Wy macie z tym smarowaniem goleni? Amortyzator jest smarowany wewnętrznie. Tanie modele smarem, droższe olejem. Nie ma potrzeby żeby smarować z zewnątrz. Jeżeli amortyzator to tanie badziewie, to smarowanie goleni pomoże na 5 minut, a potem zacznie tylko zbierać syf. Jeżeli widelec jest normalnej klasy, to nie ma takiej potrzeby. Do wytarcia goleni wystarczy miękka ścierka, a jak coś się przyklei, to IPA. WIdelec się serwisuje w określonych interwałach, dzięki temu pracuje tak jak powinien bez odprawiania Voodoo na goleniach. Cytuj
bladawiec Napisano 17 Czerwca 2023 Napisano 17 Czerwca 2023 (edytowane) Nie chodziło mi o smarowanie goleni, tylko o przetarcie. Tak jak napisałeś można również suchą i miękką ściereczką może faktycznie lepiej niczym nie nasączać. Różnie to bywa. Edytowane 17 Czerwca 2023 przez bladawiec Cytuj
cervandes Napisano 19 Czerwca 2023 Napisano 19 Czerwca 2023 No moim zdaniem przecieranie goleni ipą upośledzi nieco pracę. Po co odtłuszczać golenie, na których jakiś tam film olejowy powinien się znajdować? Na anodzie jakość poślizgu czuć - jeśli przetrze się dedykowanym np brunoxolem deo a właśnie ipą. Po każdej jeździe golenie czyszczę na sucho pędzelkiem a potem ściereczką lub ręcznikiem papierowym przecieram właśnie Brunoxolem. Cytuj
Gość Napisano 19 Czerwca 2023 Napisano 19 Czerwca 2023 W dniu 17.06.2023 o 07:31, ChuChu napisał: a jak coś się przyklei, to IPA @cervandes zacytuję sam siebie. Kiedyś mi się przykleiła żywica. IPA zmyła to idealnie, a jest bezpieczna dla gumy i nie zostawia powłoki do której lepi się brud. Na bieżąco czyściłem ścierką z mikrofibry. W dniu 17.06.2023 o 11:40, bladawiec napisał: Nie chodziło mi o smarowanie goleni, tylko o przetarcie. Tak jak napisałeś można również suchą i miękką ściereczką może faktycznie lepiej niczym nie nasączać. Różnie to bywa. Przetarcie da taki sam efekt, bo i tak zostanie trochę oleju. Tyle ile zostawia sam widelec po ugięciu jest wystarczające. Cytuj
Galvatron Napisano 19 Czerwca 2023 Napisano 19 Czerwca 2023 Sucha ścierka wystarczy, chyba że coś się przykleiło. Cytuj
graveloiksctrailowka Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 Ja tam polecam jeździć z neoprenem na goleniach, w tych mokrych miesiącach to już w ogóle. Nie bez powodu, producenci zalecają skrócić interwał o połowe w przypadku mokrych warunków. Hardkorowe mielenie przez błoto w grudniu to pewnie 1/4 domyślnego interwału. Wystarczy to regularnie ściągać i czyścić i będzie wszystko ok. Cytuj
Gość Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 A jak się dostanie trochę piachu, to przy okazji ładnie zetrze golenie. Dobry pomysł. Cytuj
KNKS Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 5 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał: Ja tam polecam jeździć z neoprenem na goleniach, w tych mokrych miesiącach to już w ogóle. Nie bez powodu, producenci zalecają skrócić interwał o połowe w przypadku mokrych warunków. Hardkorowe mielenie przez błoto w grudniu to pewnie 1/4 domyślnego interwału. Wystarczy to regularnie ściągać i czyścić i będzie wszystko ok. Mit neoprenu już dawno został zweryfikowany przez specjalistów od zawieszeń... Cytuj
graveloiksctrailowka Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 U mnie sprawdza się to, trzeba to porządnie założyć. Dobra, na suchy teren w sumie można sobie darować, ale do mielenia po wodzie błocie śniegu? Golenie są osłonięte od wody, to dlatego jak już pisałem, producenci zalecają skrócenie interwału w przypadku mokrych warunków. Cytuj
KNKS Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 (edytowane) Już 13 lat temu wszyscy wiedzieli, że "neopreny" to zbędny i szkodliwy gadzet. Edytowane 20 Czerwca 2023 przez KNKS Cytuj
Wojcio Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 Zapytałem się w autoryzowanym serwisie FOX o smarowanie górnych goleni z zewnątrz - ogólnie smaruje je olej od środka, ale po myciu, szczególnie z detergentem, jak goleń sucha jak pieprz, można potraktować silikonowym środkiem bez rozpuszalnika i nie ze sprayu, ale na szmatkę i tak, by tylko śliskie pod palcem było - to zapewni dobre wrażenie na początek jazdy. Ja stosuję w tym celu Silicone Shine Muck-off - cudowny zapach - ale w aptekarskiej ilości. Kiedyś stosowałem fluorowy olejek do widelca Finish Line - malusieńka buteleczka, taki prawie jak woda - kropelka na szmateczkę i dawał magiczny poślizg. Ważne, by nic się nie lepiło i by żadne rozpuszczalniki nie psuły olejów w goleniach. Cytuj
Brombosz Napisano 20 Czerwca 2023 Napisano 20 Czerwca 2023 8 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał: producenci zalecają skrócenie interwału w przypadku mokrych warunków. Prawda jest taka, że jak o rower dba się tak jak powinno, to można nim jeździć po błocie, czy myć go na myjce i nic mu nie będzie. Jakieś neopreny to bardziej na wszelkie kamienie, odpryski, wgnioty i gleby. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.