Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, potrzebuję zakupić bagażnik rowerowy. Mam Rockridera XC 100, więc bagażnik musi pasować do kół 29, tarczówek i szerokiego tylnego trójkąta (Boost). No i być na obejmy, bo rower nie ma otworów montażowych. Na bagażniku planuję przewozić sakwy i namiot, ale nie jakieś bardzo ciężkie, w sumie myślę max 15 kg bagażu.

Biorę pod uwagę zarówno coś markowego, jak i solidne no-name'y. Np. w crossie od wielu lat mam taki: https://allegro.pl/oferta/mocny-bagaznik-rowerowy-aluminiowy-pod-sakwy-black-10077918495 i złego słowa nie powiem, wytrzymał już wiele.

Rynek niestety jakoś nie obfituje w takie produkty, których szukam. Znalazłem tylko dwa, Orlieb Quick Rack (do którego trzeba dokupić adapter) i jakiś chińczyk z Allegro:

https://www.ortlieb.com/en_us/quick-rack+F78104 + https://www.ortlieb.com/en_us/quick-rack-seat-stay-adapter

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-alu-reg-26-29-do-sztycy-ramy-10196338602

W przypadku Ortlieba moje wątpliwości wzbudza, że deklarują ograniczoną komptybilność z kołami 29 (do szerokości opony 2.35, a ja właśnie tyle mam, więc niby jestem na limicie). W przypadku tego drugiego... no, jak patrzę to jakoś tak nie wzbudza mojego zaufania ta konstrukcja :) Inna sprawa jest taka, że jest trochę opinii, że bagażniki mocowane do sztycy nie bardzo się nadają do wożenia cięższych gratów - nigdy nie miałem takiego i ciężko mi zweryfikować, ale podejrzewam że jak Ortlieb robi coś takiego, to raczej porządnie i nie powinno to latać na boki (zwłaszcza że jeszcze dolne mocowania trzymają)?

Jest też takie cudo, które mogłoby znacząco zwiększyć liczbę dostępnych bagażników:

https://biketeam.pl/giant-zacisk-podsiodlowy-z-mocowaniem-do-bagaznika,3,5219,4456

Czy mieliście doświadczenia z montowaniem bagażników do rowerów tego typu? Może korzystaliście z tych podlinkowanych i możecie podzielić się opinią? Albo może przeoczyłem jakiś godny uwagi bagażnik?

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, zlatan napisał:

Mówisz o tych wynalazkach?

Tak. Nie testowałem ale obiły mi się kilka razy o oczy.

Coś podobnego ma też Thule ale tam trzeba jeszcze dokupić dodatkowy nośnik pod sakwy, co czyni zabawę absurdalnie drogą.

Quick Rack ma moja żona ale mocowany tradycyjnie, w otwory montażowe.

12 kg to nie jest mało. Czasem problemem jest objętość, nie waga.

Nasze sakwy ważyły ostatnio ok. 4 kg/ sztuka. Gdybym wziął namiot to mialbym 2*4+2,5=10,5 kg.

Taki bagażnik na obejmy zawsze będzie jakąś protezą - tak mi się wydaje.

Możesz pomyśleć o torbie na kierownicy, w ramie - zawsze coś można tam przewieźć. Np  w Topeak Frontloader idealnie mieści mi się śpiwór+cześć odzieży. Na baranku, gdzie torba nie może osiągnąć całej pojemności.

Edytowane przez spidelli
Napisano (edytowane)

@spidelli Mam cały zestaw toreb do bikepackingu i dotychczas bardzo sobie chwaliłem. Problem pojawił się ostatnio, jak po raz pierwszy chciałem założyć Ortlieb Handlebar Pack do Rockridera. Okazało się, że linki w RR są jakieś wyjątkowo dziwnie ułożone i sztywne i nie bardzo była opcja żeby założyć torbę bez zrobienia masakry wśród tych linek. W rezultacie na ostatnią chwilę cały plan pakowania się sypnął i żona awaryjnie musiała wieźć nasz namiot, mój materac i mój śpiwór :) Tak na dłuższą metę niestety nie może być i pojawiła się potrzeba żebym na biwakowe wyjazdy też zakładał bagażnik u siebie.

Być może przesadziłem z tym 15 kg, to już wydaje się faktycznie dużo. Generalnie plan jest wozić dwie typowe sakwy po 20l i namiot, który waży 2,2 kg.

@Przecietny i faktycznie bagażnik posiada od razu wszystko co potrzebne żeby zamontować całość na obejmy i wygląda to dobrze na 29"? Mógłbyś podrzucić jakieś zdjęcie? Mocno go obciążałeś?

Edytowane przez zlatan
Napisano

Problem linek znam i rozwiązałem go w taki sposób:

 

Co do bagażnika na obejmy/bickepakingu to mam podobny problem. Na gravelach każde z nas ma bagażniki, wiec wozimy sakwy, w razie potrzeby wykorzystuję torbę w ramę i na kierownicę.

Tymczasem w planach są rowerowe Mazury i piachy, więc gravele raczej nie wchodzą w grę. Możemy wziąć sztywne stalowe retro MTB albo crossa (żona) i fulla (ja). W obu tych przypadkach bagażnik tylko u żony (czyli wiezie namiot), u mnie albo bikepacking albo rzeźba :)

Myślałem nad tym, żeby namiot rozdzielić na 3 części - żelastwo, namiot i tropik i wieźć w ten sposób.

Czekam jednak  na wynik Twoich poszukiwań, bo może być inspirujący :)

Co do otworów montażowych, to brak górnych załatwia taki adapter: https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-sztycy-xlc-pc-b08-pd33560/

W ten sposób sobie poradziła jedna Koleżanka, tu na forum, z brakiem górnych otworów (dolne były). Temat o Scocie, coś ze dwa tygodnie temu zdawała relację.

@zlatan

Chodzi o coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/przedluzka-kierownicy-do-roweru-czarne-13045103205

Napisano

@zlatan

Moja córka ma w swoim rowerze właśnie takiego chińczyka:

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-alu-reg-26-29-do-sztycy-ramy-10196338602

W jej rowerze, też nie ma dolnych otworów montażowych.

Wozi w sakwach śpiwór, samopompę, poduszkę i trochę ciuchów. Waga każdej sakwy ok. 4 kg. Plus jakiś koc na górę. Bagażnik wytrzymał dwa wypady tygodniowe pod namioty. Nic się nie poluzowało. Ja przy śrubach montujących uchwyty do rurek dodałem nakrętki samokontrujące na wszelki wypadek i gumę pod spód.

Wydaje mi się, że ważne jest aby te uchwyty montujące do tylnego trójkąta były jak najniżej/najbliżej osi koła, żeby były jak najbardziej w pionie. Jak zamontowałem najpierw "bardziej płasko", to wydawało mi się, że bagażnik był mniej stabilny bocznie, lekko "chodził w rękach".

Córka ma rower z kołami 26" i nie wiem czy wejdzie do kół 29", nie wiem jak bardzo można wyciągnąć te rurki montujące do tylnego trójkąta.

Problemem jest wielkość ("małość") bocznych stelaży przy sakwach. Próbowałem zamontować sakwy boczne Extrawhell i Sport Arsenal. Tak średnio to się trzymało. Nie ma możliwości zamotowania dolnego uchwytu, żeby sakwa nie skakała. Kupiłem najtańsze sakwy, dokupiłem górne uchwyty montujące i haczyk na gumce, żeby trzymały się na dole. Takie lekkie rzeźbiarstwo. Wygląda średnio ładnie, ale się trzyma.

 

Sport Arsenal ma adaptery, które montuje się do osi roweru i dopiero to nich bagażnik. Ale nośność do 15 kg.

https://alpinbike.pl/sport-arsenal-art.-059-adapter-do-bagaznika-na-tyl

 

Znam jeszcze jeden bagażnik firmy Thule.

https://www.thule.com/pl-pl/bike-packs-bags-and-racks/panniers-and-bike-bags/thule-tour-rack-_-100090

Widziałem go na żywo w sklepie Taurusa. Trzeba do niego dokupić przedłużki, żeby przesunąć sakwy do tyłu i nie haczyć o nie nogami oraz boczne stelaże. Do tego firmowe sakwy. Wyglądało to bardzo ładnie i gustownie. Ale cena kompletu zabija.

 

 

 

 

Napisano (edytowane)

@wymiennik jeżeli jesteś w stanie to oszacować, to myślisz że dolne uchwyty tego chińczyka będą pasować na szerokość do ramy z Boostem (przy jak największym wysunięciu w pionie, tak jak zalecasz)?

Co do montażu sakw, żona ma Ortlieb Backroller City i tam dolny zaczep można regulować pod różnym kątem. Wydaje mi się, że to powinno dać się dopasować do naprawdę dowolnego bagażnika, w ostateczności jak nie do stelaża to może właśnie do tego dolnego uchwytu?

Powoli sobie myślę nad tematem i na tę chwilę najbliżej mi do tego chińczyka. Raczej ma dobre opinie na temat trwałości i stabilności (w tym najcenniejsza kolegi nade mną), moje doświadczenia z chińskimi bagażnikami też są bardzo ok, a jak się okaże że coś nie pasuje (o ile nie pierdyknie w środku trasy :) ), to 70 dych nie będzie tak bolało.

Edytowane przez zlatan
Napisano

Odkręciłem to pionowe mocowanie. Wg mnie taka rozsądna długość maksymalna to 390 mm, mierzone od środka dolnego otworu montażowego do poziomu bagażnika. Pewnie można by dodać z kilka mm, ale lepiej aby ta cieńsza rurka trochę weszła w tę szerszą.

Przy maksymalnym wysunięciu dolny rozstaw wyszedł mi 140 mm. W rowerze z normalną ramą, przy dolnych otworach montażowych weszło by bez problemu. Myślę, że do boosta też wejdzie. Można to trochę rozgiąć.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jeszcze coś takiego mi przyszło do głowy:

https://www.sks-germany.com/en/products/infinity-universal/

Dotarło do mnie, że Topeak nie ma boczków pod zwykłe sakwy i w zasadzie TetraRack M nadaje się do wożenia toreb Topeaka (które koło sakwy nawet nie leżały); wprawdzie na stronie Topeaka pojawiły się takie dodatkowe ramki ale chyba jeszcze niedostępne w PL.

Podsumowując - zarówno Topeak, jak i Thule, za niemałe pieniądze oferują tylko bazowy bagażnik, do którego za bardzo nie da się założyć zwykłej sakwy. Thule ma w ofercie brakujący element, ale cena za całość podwaja się. Ramki Topeaka są tylko na ich stronie, póki co.

Edytowane przez spidelli
Napisano

Nie mam porównania ale wczoraj montowałem ten bagaznik 

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-aluminiowy-uniwersalny-az-110kg-13045545732

Do taty Rockridera e-st900. 

Wydaje sie bardzo sztywny i solidny. Pasuje do ram z booster.  Złożyłem go po swojemu pozbawiając większości podpórek żeby urwać na wadze, a mimo to przyjął obciążenie statyczne koło 25kg. Tata nie używa sakw więc tak pancerna konstrukcja mu nie potrzebna

Kolega ma ten sam w carbonowej ramie i jezdzi z sakwami. Chwali

Jakość wykonania, też spoko jak na chińczyka. 

Napisano

@zlatan a mnie zastanawia jak/do czego zaczepić hak na gumie przy sakwach Crosso? Też się dorobiłem roweru bez otworów montażowych do bagażnika, a nie chcę aby te duże sakwy woziła białka, podczas gdy ja będę wozić w zasadzie tylko Hamstera.

Napisano (edytowane)

Tutaj gość pokazuje z sakwami, z inną górą i z wymontowanym tym cosiem do toreb SKS. Wygląda ciekawie, ale i tak cieszę się, że nie potrzebuję :)

 

Edytowane przez wojtasin
  • +1 pomógł 1
Napisano

No to założyłem i pojeździłem.

Pierwsze wrażenia po rozpakowaniu były iście gówniane. Nawet jak na chińską jakość za 57,90 (bo tyle w końcu dałem) - mnóstwo jakichś niedoróbek, odpryśnięć, zadrapań, lekkich wgnieceń. Na szczęście chyba wszystko powierzchowne, sam metal wydaje się być w całości.

Drugie wrażenia po skręceniu i założeniu na rower też były słabe. Ja ogólnie mam bikepacking w sercu, estetyka bagażnika rowerowego jakoś mi nie leży, a jeszcze z taką wielką rurą przyczepioną do sztycy, to aż mi się własny rower przestaje podobać. Generalnie paskudztwo, no ale nie zamierzam z tym jeździć na stałe, tylko zakładać 1-2x w roku na grubsze wyjazdy namiotowe, więc do przeżycia.

Natomiast bagażnik trzyma się naprawdę mega stabilnie, nie ma mowy o żadnym bujaniu, skręcaniu, próbowałem trząść nim na różne strony - absolutne rock solid. Dorzucam kilka fotek jak go zamocowałem. Bez żadnego problemu wchodzi do Boosta, te boczne wsporniki są rozgięte w naprawdę niewielkim stopniu (instrukcji nie było, ale zamocowałem je odwrotnie niż na zdjęciach na Allegro, tzn. u mnie boczne stelaże są bliżej koła, a wsporniki na zewnątrz - mam nadzieję że widać na fotkach o co mi chodzi :) ). Miejsce montażu wypadło chyba w idealnym punkcie, nisko na tylnym trójkącie, wspornik w takim wypadku ma długość 37 cm. Mogłem nawet jeszcze niżej, ale uznałem, że już będzie niebezpiecznie blisko napędu (śruby są bardzo długie). Plusik też za to, że nie muszę ściągać błotnika (SKS Mudrocker), bo bagażnik bez problemu się z nim dogaduje, zarówno pod względem prześwitu, jak i miejsca montażu. Połączenie ze sztycą jest sztywne, nie ma możliwości regulacji kąta, u mnie bagażnik jest minimalnie (jakieś 3 stopnie) nachylony w tył. Sakwy Ortlieb Back Roller City bez żadnego kłopotu da się zaczepić, również na haczyk na dole, tylko nie do tych krótkich stelażyków, a do wspornika (też starałem się to złapać na zdjęciu). Zastanawiam się, czy w ogóle nie zdjąć tych stelaży, nie widzę w nich żadnego sensu. Zamontowana całość generalnie wzbudza zaufanie, dumnego napisu "100 kg" na naklejce nawet mi się nie chce komentować, ale bez wahania zapakowałbym na niego 15 kg.

Ja w każdym razie wrzuciłem dzisiaj testowo sakwy 2x 5 kg i zrobiłem 80 km pętelkę między Warszawą a Zegrzem - w jedną stronę wałem nad Wisłą i wzdłuż torów, z powrotem nad Kanałem Żerańskim. Nic hardkorowego, ale sporo kamienistych szutrów, piachu, nierówności, jazdy przez las - myślę że takie uczciwe amatorskie turystyczne MTB. Nic nawet nie drgnęło, po wycieczce trzymało się tak samo dobrze jak na starcie. Także test zaliczony, kolejny to pewnie będzie już prawdziwa kilkudniowa wyprawa, możliwe że dopiero w przyszłym roku.

Jeszcze chyba tylko muszę poszukać jakiejś blaszki-adaptera żeby przykręcić tam z tyłu i zamocować jakąś dobrą lampkę bagażnikową :)20230624_192820.thumb.jpg.2ee6a7606788d31d5d61fedb2d862c28.jpg

20230624_192832.thumb.jpg.c5f2d6dcf02877218bb980e34f034160.jpg

20230624_192906.thumb.jpg.3b4aedb33f831f7eff54dcd1bfab59ec.jpg

20230624_192919.thumb.jpg.79b1ef8e7c42c73d3732df10a1718de8.jpg

20230624_193449.thumb.jpg.2f8c7d8b29884f8f532ef8c4a86f3467.jpg

20230624_193536.thumb.jpg.92fc90e3072085b92d31977a7c9fd148.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Cześć

Widzę, że spóźniłem się z odpowiedzią i to sporo. Z racji tego,że mój bagażnik jest inny to montowałem go na takie obejmy jak na zdjęciu. Ta po prawej do sztycy, te po lewej do rurek trójkąta jak u Ciebie. Mnie nurtuje jedno pytanie czy punktowy nacisk na rurki trójkąta którego producent nie przewidział jest bezpieczny? Nie obawiasz się o to? Niestety zdjęć na rowerze nie mam a Twoje rozwiązanie sprawia naprawdę solidne wrażenie i dość podoba mi się ten system, zawsze to pewniejsze rozwiązanie z obejmą przystosowaną do sztycy.

20230617_122248.jpg

Edytowane przez Przecietny
Napisano

Te obejmy są podgumowane, a ja starałem się je dokręcić "mocno ale z czuciem". Nie jestem niestety specem od rowerów, staram się działać na zdrowy rozsądek - wychodzę z założenia, że rower ma służyć tak jak potrzebuję, nie planuję wrzucać na bagażnik wielkich kilogramów, tylko kilka dni w roku pojeździć z sakwami. Jeżeli rower MTB nie będzie w stanie wytrzymac czegoś takiego... to co to jest, kurde, za rower? :)

  • +1 pomógł 1
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

odświeżając temat. 
czy ktoś używał SKS'a lub Topeka ale na fullu ze skokiem 140mm, ewentualnie moze polecić bagażnik który by działa na takim skoku tylnego zawieszenia . Obawiam się, że przy takim ugięciu torba przyładuje mi z siodło / plecy.

Już teraz jak dobije zawieszenie to błotnik (Enduro ZEFAL No Mud) jest dobijani do rury podsiodłowej. Niestety u mnie odpadają bagażniki montowane do sztycy. Sztyca regulowana. Rower to ROCKRIDER AM 100 S 29″ z 2019. 

główne przeznaczenie to przewożenie dość lekkiego bagażu, tak do 10 kilo. Jeżdżenie z plecakiem na dłuższych trasach jest nie wygodne. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...