2wheels4ever Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Ciekaw jestem, na jakich korbach / przednich zębatkach o ilu zębach jeździ większość posiadaczy rowerów trekkingowych. Miałem (chyba) 48/36/26, teraz mam 48/38/28 i jakaś tam różnica jest odczuwalna. Mam nadzieję, że twardsze przełożenie nie przełoży się np. na bóle kolan. Bo że gatki czy nakładka na siodełko będą się mniej zużywać, to wiem (i że trochę lepiej będzie się jeździć na szerokim siodełku). Ciekawi mnie również, czy szybciej zużywają się zębatki większe czy mniejsze. Wydaje mi się, że mniejsze powinny szybciej, bo więcej obrotów robią, choć z drugiej strony większe poruszane są z większą siłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 Wywal tą korbę, wsadź coś minimum 2rz, te korby to porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 Jaki wpływ ma ilość zębów na korbie na zużycie spodenek rowerowych? O co tu chodzi? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 Gdy mielisz jak chomik to pojawia się więcej tarcia niż przy niiiiskiej kadencji 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 9 godzin temu, 2wheels4ever napisał: Ciekawi mnie również, czy szybciej zużywają się zębatki większe czy mniejsze. Wydaje mi się, że mniejsze powinny szybciej, bo więcej obrotów robią, choć z drugiej strony większe poruszane są z większą siłą. Większe zużywają się mniej. Są większe, więc każdy ząb jest rzadziej używany. Siły działające na zębatkę są mniejsze. Łańcuch opiera się o większą liczbę zębów, więc siła jest rozłożona na większą liczbę punktów podparcia. Łańcuch powinien być nieco słabiej napięty, bo dźwignia między korbą a zębatką jest mniejsza, spada moment obrotowy. Ogniwa łańcucha mniej się zaginają, więc się mniej wycierają na sworzniach. Najgorsza kombinacja przełożenia, to mała zębatka z przodu i z tyłu. Wtedy na korbie jest duża dźwignia, duży moment obrotowy. Z tył z kolei do pokonania większa dźwignia zębatka - koło. Pomijam tutaj efekty związane z przekosem łańcucha i siłami ścinającymi zęby. A schodząc do praktyki, to te 2 zęby różnicy nie robią za wiele, bardziej będzie się liczyć jakość zębatek, materiał z jakiego zostały wykonane. No i czy takie przełożenia są praktyczne czy nie, czy zapewniają odpowiedni zestaw przełożeń. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2wheels4ever Napisano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 14 godzin temu, marcesco napisał: Gdy mielisz jak chomik to pojawia się więcej tarcia niż przy niiiiskiej kadencji 🤣 Dokładnie. Pachwiny też łatwiej obetrzeć. 13 godzin temu, zekker napisał: A schodząc do praktyki, to te 2 zęby różnicy nie robią za wiele, bardziej będzie się liczyć jakość zębatek, materiał z jakiego zostały wykonane. Korba jak w linku niżej. Mam nadzieję, że starczy przynajmniej na tak długo jak poprzednia, tj. ponad 15 tys. km. https://miastorowerow.pl/korby-rowerowe/40065-korba-pl-48x38x28-170-alu-stal-miranda-beta3-czarno-srebrna-5907437557501.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.