Skocz do zawartości

[pozycja] Rower górski MTB Rockrider XC 100 29 - problem z pozycją czy trzeba zwrócić?


insaix3

Rekomendowane odpowiedzi

@WojcioW tej rurze gdzie wchodzi sztyca siodełka nie da się go dać niżej, bo blokują inserty od montażu bidonu, mogę je wykręcić i wtedy powinna sztyca schodzić niżej, prawda? 

Sam za odwracanie mostka się nie będę na pewno brał, bo coś zepsuje, nie robiłem tego nigdy, a to nie jest na ten moment przypadek gdzie mogę uczyć się nowych umiejętności tylko tu trzeba wykonać daną robotę i tyle, jak będzie robił to ktoś, to serwis. 

Wziąlem jakieś droższe ze strony centrum kierownicę i mostek -> mostek + kierownica chodzi mi czy dobrze kombinuję? Mostek ten ma 70mm i kąt nachylenia do 20 stopni, a w moim jest dłuższy 80mm. Kierownica ma wznios 20mm. 

Czy to wszystko byłoby ze sobą kompatybilne? 

ROWERU NIE MOGĘ ZWRÓCIĆ BO JEST UŻYWANY :) zwrot mam prawo dokonać wtedy kiedy rower jest nieużywany.. taką informację dostałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej można rower puścić na allegro albo olx -  obniżyć cenę o to, co chcesz wydać na ratowanie i jeszcze jest szansa, że się sprzeda.

NerfMe ma rację - jak tak ustawowe siodło jest wysokie, to rower w całości za duży. Nawet jak obniżysz - nie wiadomo (sam to możesz sprawdzić) czy opuszczanie blokuje śrubka do bidonu, sy sam insert, którego nie usuniesz łatwo. Lepiej już ściąć sztycę. Ale nadal to jak wypychanie butów watą.

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NerfMe

Pisząc o obniżeniu siodełka sugerowałem się tym co mi kazał zrobić kolega z postów wcześniej, ja dosięgam piętą dopiero jak na max wyciągnę nogę, a bez buta to już dużo brakuje, wiadomo podeszwa. 

No mam dwa wyjścia albo rzucić rower na balkon i nim nie jeździć, albo spróbować wymienić kierownicę i mostek na chociażby te które wymieniłem, bo zwrócić się go już nie da. Niestety w sklepie mnie pokierowano, że rozmiar L będzie lepszy, no trudno.. tylko chciałbym jakkolwiek załatwić tę sprawę, ponieważ 4200zł to jak dla mnie dużo pieniędzy żeby leżało. 

2 minuty temu, Wojcio napisał:

Taniej można rower puścić na allegro albo olx -  obniżyć cenę o to, co chcesz wydać na ratowanie i jeszcze jest szansa, że się sprzeda.

NerfMe ma rację - jak tak ustawowe siodło jest wysokie, to rower w całości za duży. Nawet jak obniżysz - nie wiadomo (sam to możesz sprawdzić) czy opuszczanie blokuje śrubka do bidonu, sy sam insert, którego nie usuniesz łatwo. Lepiej już ściąć sztycę. Ale nadal to jak wypychanie butów watą.

To rower bym musiał wystawić za 3600, a potem nadal szukać... ah te rowery, zawsze coś. Ale mogę zrobić też tak, zamówić kierownicę i mostek, wymienić i jeśli będzie nie tak to odesłać bo tu mi 14 dni na pewno przysługuje.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, NerfMe napisał:

Jak naprawdę tak w sklepie poradzili to poproś kierownika działu rowerowego, opowiedz mu sytuację, pokaż mu to ustawienie roweru, to może coś poradzą. Ja rozumiem że Decathlon, sprzedawca nie musi się aż tak znać, ale to jest przegięcie.

Pojadę tam jutro. To na razie zostawiam temat, wrócimy jeśli uda mi się wymienić na M.. paradoks tego jest taki, że ja miałem M w rękach... to zmieniłem na L, bo nie byłem pewny czy na pewno ta M`ka nie jest mi za mała, ale był obok mnie ten człowiek i z nim rozmawiałem i nic mi słowa nie powiedział, aby odpuścić i zostać przy M`ce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie kupiłeś za wielki rower i żadne kombinowanie z mostkiem i sztycą tego nie naprawi. Zmień na mniejszy, na M-ke jeśli możesz a jesli nie możesz to sprzedaj, bo tylko będziesz się męczył z tym rowerem.

Ja też popełniłem ten błąd kupując pierwszego górala. Mam 182cm wzrostu i wziąłem ramę 21 cali (51 cm). Teraz ujeżdżam 19 cali a tak naprawdę dobrze to czuję się na 18 calach z krótkim mostkiem.

Sprzedawca nie jest od tego żeby ci wciskać konkretny rower, bo klient zawsze lepiej wie. Z drugiej strony znam sytuację, gdzie sprzedawca wcisnął kobietce 168cm wzrostu górala z ramą 21 cali, bo ładnie i dostojnie na nim wygląda.

 

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rambolbambol, bo tak działa większość sklepów. Wielokrotnie to powtarzam...

Jest za duży, owszem, ale zmieniając na mniejszy rozmiar chyba niewiele to zmieni w tym przypadku, bo stack obniży się o prawie 1,5 cm. Zmieniając przykładowo mostek z 80 mm na 50 mm uzyskamy sumarycznie tą samą długość co M`ka, ale kierownica będzie wyżej. Wiem wiem, zmienia się prowadzenie itp. itd. 😀, ale dla amatora to nie ma większego znaczenia.

@insaix3, jeżeli uparłeś się na taki rower do Twojej (korba 30 bądź 32 nietrafiona wg mnie) to ja bym pokombinował z kierownicą. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup mostek za jakieś pięć dych i skróć sztycę. 

Ustaw wysokość siodła na piętę do pedału, wcześniej było tłumaczone. 

Kiere złap wężej, może będzie trzeba skręcić. 

Siodło przesuń i nachyl żebyś klejnotów nie gniótł.

Znajdziesz pozycję spokojnie. 

Rób tak żeby było wygodnie, Ty na wyścig nie jedziesz to się nie przejmuj "bo tak się nie robi".

Screenshot_20220929-071302_Allegro.jpg

20210610_144149.jpg

Edytowane przez XC100S
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mały update: dziękuję za te wszystkie odpowiedzi. 

Rozmawiałem ze sklepem, na 99% będę miał możliwość zwrotu roweru. Tylko teraz pytanie jakikolwiek inny jak będę brać to mam brać rozmiar M, tak? 

Na pewno w sklepie sprawdzę czy jest ten explorer 540, ale ogólnie rowery ze zrzutu ekranu to są w zasięgu mojej gotówki, któryś jeszcze sprawdzać? 

 

R1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw w spokoju te rowery górskie. Taki rower służy do jazdy w trudnym terenie. Jest wybierany jako rower uniwersalny a taki nie jest. To tak jakby sobie kupić Land Rovera Defender (tą starą wersję) do jazdy po mieście. Cross, fitness, rower miejski - w tego typu rowery powinieneś celować. Pisząc rower miejski mam na myśli np. coś takiego: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-presidio-2

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem ze sklepu, ze zwrotem nie było żadnego problemu. Przymierzyłem się do tego explorer 540, najpierw L, potem M i zostałem przy M`ce. W przyszłym miesiącu chcę zmienić w nim hamulce, bo są standardowe tektro, a tak co miesiąc inwestować w rower około 500-600zl. 

Do konserwacji łańcucha kupić benzyne ekstrakcyjną, aby oczyścić łańcuch i ten wosk do przesmarowania będzie odpowiedni? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, chrismel napisał:

Jest cały długi wątek o woskach. W skrócie z mojego doświadczenia - używając Momum masz najczystszy napęd - jednocześnie wystarcza na najmniejszy dystans (~60km). To co ? Następne pytanie od Ciebie, jakie opony kupić żeby być szybszym na asfalcie ? :)

Dzięki za odpowiedz. Nie, teraz pojeżdżę z miesiąc chociaż, zobaczę co i jak a w tym czasie będę czytał i chłonął jakkolwiek wiedzę, aby starać się jak najmniej pytać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, insaix3 napisał:

Wróciłem ze sklepu, ze zwrotem nie było żadnego problemu. Przymierzyłem się do tego explorer 540, najpierw L, potem M i zostałem przy M`ce. W przyszłym miesiącu chcę zmienić w nim hamulce, bo są standardowe tektro, a tak co miesiąc inwestować w rower około 500-600zl. 

Do konserwacji łańcucha kupić benzyne ekstrakcyjną, aby oczyścić łańcuch i ten wosk do przesmarowania będzie odpowiedni? 

 

Sprawdziłeś jak hamują? Zdążyły się dotrzeć?

Oczywiście to podstawowe hydrauliki Tektro, ale powinny hamować wystarczająco dobrze w lekkim terenie i na asfalcie, szczególnie ze 180 mm tarczą z przodu. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wolek Z odczuć to mogę powiedzieć tyle co przejechałem 15 km nim dziś. Ale jak tylko usiadłem na rower to czułem według mnie od razu różnice w pozycji, byłem bardziej wyprostowany, po odpowiednim ustawieniu siodełka jedzie się naprawdę przyjemnie. Kierownica jest lekko zgięta, a wiec to na pewno tez powoduje skok w docelowa pozycje, która chciałem uzyskać. Pracownik ze sklepu powiedział, ze kaseta o jeden bieg mniejsza bo tu 1x10 oraz niższej jakości tylna Piasta, już po samym dźwięku słychać, ze tutaj przebiega to dość cicho, a w xc100 było słyszalne jak dla mnie bardzo fajne syczenie / stukanie. Hamulce zwykle tektro zalecał by to w pierwszej kolejności wymienić, dbać o łańcuch, a po 2 miesiącach dać na przeglad, bo wspomnialem, ze dziennie będę pokonywać 20-30km. Potem jeśli będą jakieś dodatkowe środki na ulepszenie roweru to opony + koła, a następne kroki to wiadomo już upgrade całego napędu, ale to niekoniecznie. Pewnie za miesiąc będę o cokolwiek mądrzejszy jak się zacznę wdrażać w ten temat wiec na spokojnie, będę czytał, oglądał i jakoś to pójdzie. :) 

 

20 minut temu, NerfMe napisał:

Sprawdziłeś jak hamują? Zdążyły się dotrzeć?

Oczywiście to podstawowe hydrauliki Tektro, ale powinny hamować wystarczająco dobrze w lekkim terenie i na asfalcie, szczególnie ze 180 mm tarczą z przodu. 

Hamują dość dobrze, ale dla porównania sprawdziłem w sklepie jakieś tam xt’ki to różnica była bardzo wyczuwalna. Natomiast na razie mi takie na miesiąc czy dwa wystarcza w zupełności. Pracownik jeszcSe polecił, aby komfort przy siedzeniu był na wysokim poziomie to albo kupić je dokładnie pod siebie lub używać spodenek z wkładka, podobno robią robotę. 
 

@NerfMeA jeszcze mówił, ze można sobie wyregulować kat nachylenia mostka co tez podniesie wysokość kierownicy. Tak mi się przypomniało 🫡

Edytowane przez insaix3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NerfMeOkej, będę czytał instrukcje jak to zrobić. Jest sens ruszać piasty w tych kołach? Czy jak już zmieniać piasty to włącznie z całymi kołami na jakieś lepsze? Bo tutaj podobno jakieś No name są, nawet nie ma tego fajnego dźwięku tylnej piasty.  Ale to wiadomo powoli. 
 

z takich rzeczy na teraz to możliwe, ze nawet jutro będę mógł zamawiać hamulce, te będą odpowiednie? 

Hamulce zestaw

Tarcze hamulcowe

tarcza przód 160mm, a tył? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...