Skocz do zawartości

[pozycja] Rower górski MTB Rockrider XC 100 29 - problem z pozycją czy trzeba zwrócić?


insaix3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

w dniu wczorajszym kupiłem w decathlonie Rower górski MTB Rockrider XC 100 29'' Deore 1x11 po konsultacji w jednym z serwisów w swoim mieście.. nie będę wymieniał nazwy bo to mało eleganckie.. sprzedawca polecił mi w/wym. rower do jazdy w mojej okolicy: Poznań, trasy asfaltowe, niekiedy jakiś wskok przez drogę leśną, ogólnie asfalt + sporadycznie średnio wymagający teren leśny. 

Dziś odebrałem ten rower siodełko jest ustawione lekko powyżej poziomu kierownicy co wymusza moją pozycję nie wiem jak to napisać.. mocno pochyloną z góry? Jakby agresywną? Po przejechaniu 2 kilometrów jest tragedia.. strasznie mnie to męczy, nie jestem w stanie jechać i cieszyć się z jazdy tylko myślę o tym jak bardzo mi niewygodnie, a chwilowe rozluźnienie rąk czy wyprostowanie się jest mało możliwe, ponieważ trzymając jedną ręką prawie nie ma opcji, aby być wyprostowanym, bo odległość od kierownicy do wyprostu jest zbyt duża. 

 

Bardzo proszę o pomoc co zrobić teraz? Czy kupować jakieś inne siodełko z krótszą sztycą, aby pozycja była bardziej stonowana, a kierownicę da się podnieść wyżej? Czy lepiej zwrócić i Państwo polecicie mi jakiś inny model roweru w mniej więcej kwocie do 5000zł? 

Fakt, że podjazd pod górkę nie sprawił mi problemów, ale jazda normalna, codzienna raczej odpada. 

Może jakiś rower trail to będzie odpowiedni do moich potrzeb? 

 

Serdecznie dziękuję za okazaną pomoc i każda porada będzie dla mnie znacząca 

 
Edytowane przez insaix3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rowerze trailowym będziesz miał bardziej zrelaksowaną pozycję, natomiast nijak ma się taki rower do jazdy głównie po asfalcie i w średnio wymagającym terenie. Kieruj się może w stronę rowerów crossowych.

Możliwe też że kupiłeś za dużą ramę. 

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem te rowery trekkingowe, ale czy na pewno ja takiego potrzebuję? WIesz, lubię trochę szybciej zjechać z krawężnika, niekoniecznie zwalniając do zera, sporadycznie poszaleć.. mi sie wydaje, że jakbym siedział ja trochę niżej kierownicy i bardziej byłbym wyprostowany to by było w porządku. Już sam nie wiem taki mętlik i tak to wszystko zniechęca, a ludzie w sklepie albo nie rozumieją albo ja źle tłumaczę.. 

a np. tutaj pozycja byłaby inna niż w tym moim? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946?mc=8641876&c=Biały 

 

albo ten? https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-explore-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120&c=Niebieski_Turkusowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już musisz się zastanowić czego potrzebujesz i gdzie jeździsz. "Skoki" z krawężnika, jeżeli nie wybijasz się na 0.5 m, rowery crosowe też wytrzymają. Chyba że zamierzasz iść w stronę bardziej agresywnej jazdy z czasem: zjazdy po schodach, bike parki, góry, wtedy rower crossowy faktycznie będzie ograniczeniem.

Wymienione przez Ciebie rowery powinny oferować mniej pochylona pozycję od XC 100, będą dużo wygodniejsze. Natomiast AM 100 to już rower trailowy, który przy jeździe na asfalcie i prostym terenie będzie stawiał większe opory.

Zarówno Am100 jak i explorer 540 mają z przodu zębatkę 30 t i najmniejsza koronkę z tyłu 11, czyli napędy zestopniowane w bardziej w górski teren - łatwiej będzie podjechać na najlżejszym przełożeniu, ciężej będzie utrzymać wyższą prędkość na płaskim przy niższej kadencji. Technicznie to sa dobre oferty.

Zastanów się tylko nad sposobem użytkowania.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NerfMeCzyli rower, który spełni moje oczekiwania to ten explorer 540, bo nic innego w decathlonie nie widzę w takim budżecie. Tak no pozycja na XC100 mnie zabija. 

Druga sprawa - rozmawiałem z Biurem obsługi klienta i oni mówią, że może być problem ze zwrotem w sklepie roweru, którym przejechałem 10km ... ma po prostu opony brudne i na dole przy zębatce od pyłu bo jechałem po ulicy.. to jak ja mam inaczej sprawdzić rower czy mi pasuje, nie jeździć nim? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej prześledzić geometrię ramy lub popytać na forum. Mało który sklep pozwoli sobie, że ludzie kupowali rowery, pojeździli, a później oddawali...

W opisie Explore 540 jest "Jednorzędowy 30 zębów (kompatybilny z 32 zębami).", a Ty potrzebujesz roweru do "Poznań, trasy asfaltowe, niekiedy jakiś wskok przez drogę leśną, ogólnie asfalt + sporadycznie średnio wymagający teren leśny. " - wg mnie to nieporozumienie, o czym @NerfMe wspomniał.

A jakim rowerem wcześniej jeździłeś? Trekkingiem może?

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudzinkiWcześniej miałem takie rowery jakieś randomowe jak to można nazwać, nic specjalnego, ''najlepszy'' jaki miałem to był rockrider st520. 

 

Teraz chcę sobie kupić wreszcie rower, który będzie mi się podobał i spełniał wymagania. Nigdy nie jeździłem trekkingowymi rowerami, ale ktoś mi wspominał, że one mają max koła 28.. a lepiej mieć 29. 

W tych wszystkich poprzednich rowerach z napedami 3x9 itp. problem był zawsze ten sam.. co jakiś czas przeskakiwały biegi podczas jazdy co kilkukrotnie doprowadziłoby do wypadku, stąd też szukałem roweru z przełożeniami 1x10-11. Może tam się tak działo bo to budżetowe konstrukcje, jestem zielony. 

Na stronie decathlona oprócz tych wszystkich tutaj wymienionych rowerów nic innego nie widziałem. Jest jeszcze riverside 920, ale tam te koła 28. 

@chudzinkiCiężki ze mnie przypadek, aby coś wybrać, ale może mi pomożesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Explorer 540 spełni twoje oczekiwania, bo ja bym nie kupił takiego roweru do jazdy głównie po asfalcie i leśnych ścieżkach. XC 100 technicznie jest dobrym rowerem, ale jak się przekonałeś zupełnie niedopasowanym do twojego sposobu jeżdżenia.

By sprawdzić czy rower pasuje można przed zakupem wypożyczyć. Choćby Decathlon oferuje wypożyczenie na doby.

Niektórzy producenci mają swoje centra testowe, niektórzy oferują dni otwarte. Ibis oferował kiedyś wypożyczenie roweru na 72 h.

Spec miał kiedyś politykę wypożyczenia i w przypadku zakupu obniżali cenę o tę kwotę, są różne opcje.

Natomiast polityka zwrotu Decathlonu jest naprawdę pro kliencka. Ludzie różne rzeczy oddawali, twierdząc że są nieużywane i zwroty przyjmują, czego absolutnie nie pochwalam. 

PS. Koła 28 i 29 to ten sam rozmiar. Do nowoczesnych rowerów crossowych jak Roam czy Riverside można całkiem szerokie opony włożyć, które ułatwią jazdę w terenie. Przeskakiwanie biegów to najczęściej kwestia regulacji/zużycia napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, insaix3 napisał:

co jakiś czas przeskakiwały biegi podczas jazdy co kilkukrotnie doprowadziłoby do wypadku, stąd też szukałem roweru z przełożeniami 1x10-11. Może tam się tak działo bo to budżetowe konstrukcje, jestem zielony. 

 Raczej to zaniedbanie. To samo, pewnie szybciej, będzie się działo przy napędzie 1xx jeżeli na czas nie wymienisz choćby łańcucha.

Wg mnie masz cztery opcje:

  1. przyzwyczaić się do nowej pozycji za kierownicą
  2. zmienić kierownicę (bo mostek pewnie wiele nie zmieni)
  3. szukać crossa, jak wspomniał poprzednik
  4. a jak koniecznie ma być góral to coś z inną geometrią, np. Unibike, Northec, Kross z serii Hexagon

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro OP już ma ten rower, to ja bym zaczął od obrócenia mostka, sądząc po zdjęciach (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066) to  jest ustawiony na minus, odwrócenie go trochę podniesie kierownicę (a jest to operacja darmową i nieinwazyjna:))

Krok dwa - wymiana płaskiej kierownicy na giętą.

Krok trzy - szukanie innego roweru, albo wymiana mostka na krótszy/z większym kątem/co tam jeszcze...

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudzinkiKolego, właśnie był u mnie w pracy taki tam ''osiedlowy'' spec od rowerów i powiedział, że siodełka nie mogę obniżyć przez inserty od bidonu, bo śruba blokuje, mam imbusem je wykręcić i już będę mógł o wiele niżej sobie siedzisko zrobić. Co do tego pkt. 2 to samo powiedział, ale wolę się tu Was zapytać bo jednak tu spece  z prawdziwego zdarzenia. Jeśli bym znalazł jakiś dłuższy mostyk, który będzie wyższy i wznosił kierownicę w górę, a nie tak jak tutaj prosta kierownica, na prostym niskim mostku to powinno o wiele zmienić moją pozycję, prawda? 

Jeśli to wszystko co wyżej napisałem ma sens, jesteśmy w stanie znaleźć dłuższy mostek profilowany w górę i kierownicę nie taką prostą, a bardziej skłaniającą do stonowanej pozycji? Budżet bym na to znalazł, aby kupić te dwie części, myslę, ze 600zł bym miał.

1 minutę temu, Maciorra napisał:

Skoro OP już ma ten rower, to ja bym zaczął od obrócenia mostka, sądząc po zdjęciach (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066) to  jest ustawiony na minus, odwrócenie go trochę podniesie kierownicę (a jest to operacja darmową i nieinwazyjna:))

Krok dwa - wymiana płaskiej kierownicy na giętą.

Krok trzy - szukanie innego roweru, albo wymiana mostka na krótszy/z większym kątem/co tam jeszcze...

 

Właśnie nie widziałem, że odpowiedziałeś w temacie bo pisałem odpowiedź wyżej, osiedlowy spec podpowiedział, że wymiana mostka na dłuższy z kątem w górę i wygiętą kierownicą, obniżenie siodełka mogłoby pomóc, co myślisz w budżecie 600zł na mostek + kierownica coś byśmy znaleźli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

siodełka nie mogę obniżyć przez inserty od bidonu, bo śruba blokuje, mam imbusem je wykręcić i już będę mógł o wiele niżej sobie siedzisko zrobić.

Serio? Spróbuj odkręcić i daj znać jak Ci poszło 🤣.

Ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy...?

Edytowane przez chudzinki
Wykreślenie pytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, insaix3 napisał:

Właśnie nie widziałem, że odpowiedziałeś w temacie bo pisałem odpowiedź wyżej, osiedlowy spec podpowiedział, że wymiana mostka na dłuższy z kątem w górę i wygiętą kierownicą, obniżenie siodełka mogłoby pomóc, co myślisz w budżecie 600zł na mostek + kierownica coś byśmy znaleźli?

Oczywiście, że coś byście znaleźli:)

Ale zacząłbym od przełożenia obecnego mostka, zakładając że obecie jest ustawiony na minus tak jak na zdjęciach z deca. To możesz zrobić za darmo i bez kupowania nowych części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A siodło ustawiaj nie do kierownicy, tylko do korb. Wysokość siodła zależy od długości nogi. Tułów to właśnie mostek i kierownica. Ostatecznie siodełko na przód-tył. Ale musisz się przyznać do wzrostu albo pokazać zdjęcie z profilu na tym rowerze, bo sytuacja może być beznadziejna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, NerfMe napisał:

Ile masz wzrostu i w jakim rozmiarze masz ten rower?

ROzmiar L, wzrostu 176, przymierzałem w sklepie M i było bardzo słabo. 

25 minut temu, Maciorra napisał:

Oczywiście, że coś byście znaleźli:)

Ale zacząłbym od przełożenia obecnego mostka, zakładając że obecie jest ustawiony na minus tak jak na zdjęciach z deca. To możesz zrobić za darmo i bez kupowania nowych części...

Dobrze spróbuję to zrobić. 

@WojcioNo ja mam 176cm wzrostu, rozmiar L zmieniony z M, bo w sklepie M to czułem się jak dziecko na rowerku. Co mam zmierzyć, aby odpowiednio ustawić sobie te siodełko? Może rzeczywiście jest za wysoko i tu mam już jakiś krok do przodu.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta metoda ustawiania wysokości siodła - siadasz (jak używasz spodenek z wkładką to je zakładasz) - noga na pedał, pedał na dole i ja znam trzy szkoły:

1) w butach do jazdy - opierasz piętę na pedale i noga jest prosta, ale miednica pozioma (nie musisz się przechylać ani wyciągać aby prostą nogę ustawić piętą na pedale) - wówczas jak położysz stopę prawidłowo to kolano będzie ciut zgięte.

2) opierasz stopę tak jak przy pedałowaniu i kolano jest ciut zgięte.

3) jak 1 ale na bosaka - ostatnio czytałem o takim podejściu w necie - że lepiej ciut niżej, ale buty są tak różne, że trudno to polecać.

Ogólnie - noga nie prostuje się w pełni.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojcio

Pomiar: Jak siedzę na rowerze z rękoma na kierownicy to bez butów dużo brakuje do dotykania piętą pedała, a gdy założę buty to mam na max wyprostowane kolano i wtedy dotykam piętą. 

Co do tego mostka to jest tak jak na zdjęciu sklepowym, mostek jest chyba w negatywie? Tak się na to mówi, na minus. Widać tę różnicę o ile mógłby podnieść odwrócony mostek kierownicę, ale chyba do tego jeszcze potrzeba by było giętej kierownicy i po obniżeniu siodełka miałbym docelową pozycję? 

Przesyłam zdjęcie jak zamontowany jest mostek. 

 

@edit Może to głupie, ale nigdy nie robiłem żadnej zmiany mostka itp. wiem, że sam bym na pewno tego nie zrobil, a więc zanim polecę do serwisu chciałbym wiedzieć czy trzeba będzie kupić jakiś nowy + kierownice czy zostawić ten i tylko nowa kierownica.

IMG_3182.jpg

Edytowane przez insaix3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek możesz obrócić, ale niewiele Ci to da wg mnie.

 

31 minut temu, insaix3 napisał:

No ja mam 176cm wzrostu, rozmiar L zmieniony z M, bo w sklepie M to czułem się jak dziecko na rowerku.

Ja bym kupił zdecydowanie M-kę, ale czytając co piszesz i tak pewnie nic by to nie zmieniło.

To aby ustawić poprawnie wysokość siodełka musisz skrócić sztycę i to też jest w jakimś tam stopniu znak, że rozmiar jest za duży.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jesteś na granicy rozmiarów. Możliwe że przez predyspozycje powienieś jednak mieć mniejszy rozmiar. Można próbować odwrócić mostek i przesunąć siodło maksymalnie do przodu, powinno to trochę zmienić. Jak możesz to wstaw jeszcze zdjęcie całości roweru - tak by było widać wysokość siodła.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, chudzinki napisał:

Mostek możesz obrócić, ale niewiele Ci to da wg mnie.

 

Ja bym kupił zdecydowanie M-kę, ale czytając co piszesz i tak pewnie nic by to nie zmieniło.

To aby ustawić poprawnie wysokość siodełka musisz skrócić sztycę i to też jest w jakimś tam stopniu znak, że rozmiar jest za duży.

 

W sklepie siadałem przy jednym z pracowników i zadawał mi tam pytania itp. na koniec wyszło, że sam polecił L, ja też w sumie dziwnie się czułem gdy rozmiar był M. 

Z tym mostkiem: to może lepiej naprawdę poszukać nowego, który pozwoli na skorygowanie tego kąta nachylenia oraz kierownicy też nowej? Skoro tu mówisz, że bawienie się w obracanie tego niewiele da.. Jak mam wydać pieniądze, a być zadowolony z roweru i jeździć z uśmiechem na twarzy to jestem za. 

@NerfMeProszę zdjęcia całego roweru. 

IMG_3183.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mówisz - rower za duży i najlepiej zmienić. Jak rozmiary mniejszy jest mały, to zmienić na inny model. Ten, to tani rower wyścigowy - pochylona sylwetka to jego natura. Jak się nie da to:

Obciąć kilka cm sztycy aby prawidłowo ustawić siodło.

Odwrócić jednak mostek - niby proste, choć wyczucie przy ustawieniu ściągnięcia łożysk sterowych się przyda niestety.

Wymienić mostek na niższy i krótszy. Ewentualnie kierownicę, ale ona da 2-3 cm a więcej zrobi z roweru dziwadło.

Niestety wzrost wzrostowi nie równy - jedni mają dłuższe nogi, inni tułów a jeszcze inni długą szyję i jajowatą głowę - co też daje wzrost ale wpływa an pozycję na rowerze. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...