jgx Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Cześc od niedawna jezdze na zelektryfikowanym przez siebie rowerze 700c z silnikiem jak w tytule z baterią 14A 48V czyli silnik na niecałe 350W. Sterownik teoretycznie powinien być do niego ok. 15A ja kupiłem 20A i parametrem C5 na 05 obniżyłem do ok. 14.5A (chyba). Kilka pytań: 1 - czy dobrze rozumuje że jak nie mam amperomierza to mogę się zorientować na ile mam obcięty sterownik w ten sposób że: mierze napięcie aku i jest np 50V na manetce na maxa wyświetlacz pokazuje mi poboru ok. 720W czyli 720/50 czyli sterownik mam obcięty do 14,4A? (oczywiście wszystko w przybliżeniu) - tak to jest? 2 - jaka temperatura silnika jest bezpieczna dla takiej przekładniówki - gdzieś tu czytałem że do 120 st ale to mi się wydaje dość dużo - możecie coś podpowiedzieć? 3 - na ile mogę sobie pozwolić na takim małym silniku z prądem. Gdzieś tu czytałem że prąd silnika nie zabije tylko temperatura. W takim razie czy np ustawiając mój sterownik na 100% czyli 20A i ładując w silnik ok 1KW (20x50V) teoretycznie mogę jechać cały czas dopóki temperatura silnika nie osiągnie granicznych bezpiecznych wartości np 100st.C a pózniej odpuszczam i jade spokojnie albo nawet wyłączam wspomaganie ? Czy to tak nie działa i taki przewymiarowany prąd (20 zamiast 14-15) zabije silnik nawet jeśli nie będę go przegrzewał? Edytowane 14 Czerwca 2023 przez jgx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.