Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Jestem posiadaczem roweru Unibike Viper 2016(specyfikacja i dokonane przeze mnie zmiany w załączniku). Rower Wazy według katalogu 15 kg(po moich modyfikacjach około 25kg)
Ja Mam 198 cm Wzrostu i ważę 120 kg.Czyli na start mamy 145 kg + nieraz jakieś 20 kg na tył(wycieczki).Więc bywa maksymalnie około 165 kg.Mam tylko jeden wymóg - exstremalna wytrzymałość(mam już dość pękających szprych(obecnie Sapim Strong 2,34 x 2,0) i centrującego się koła).Masa nie ma znaczenia(ale tego można się domyślić po tym co zrobiłem ze swoim rowerem + 10 kg).Chciałbym zamówić  koło tylne używając części komponentów które już posiadam( piasta + opony).Piasta jest opcjonalna jeśli jakaś piasta DT SWiss(lub inna) da mi w połączeniu z tym co można złożyć da dużo większą wytrzymałość - to w to wchodzę.Opony natomiast muszę zachować - nie ufam już niczemu innemu(zmieniona dopiero po 7500 km)Jeśli da się wcisnąć grubsze do tego roweru(to zwiększy wytrzymałość lub da  większy wybór komponentów) - nie wiem(jestem laikiem),to nie ma problemu.Ale nadal musi to być "Schwalbe Marathon Plus")
Hamulce są na V-brake - to duże ograniczenie(wybór dostępnych obręczy)Jeśli mogę je zmienić(nie wiem) po to aby  zapewnić większy wybór komponentów) - to również jest akceptowalne.Ale musi za tymi zwiększonymi kosztami iść bardzo duży skok w wytrzymałości całościowej tej konstrukcji(koło).
Uprzejmie proszę o pomoc w doborze nowego koła.
 
 
Napisano

A co zrobiłeś temu roweru? Docxa ściągać nie będę.

Co do koła to standard dla cięższego ludzia:

- 36 szprych
- szprychy 2.0mm proste po stronie tarczy ( tak, wiem, że nie masz tarczy, ale stronę tarczy masz )
- szprychy 2.3mm proste po stronie napędu

Jesteś trochę w tylku ze względu na v-braki.

Napisano

Ulock ,domontowany własny stelaż na koszyk(stal nierdzewna)bo bagaznik był za krótki,bagaznik przedni,torba pod ramę  Ortlieb Frame-Pack 6L(załadowana różnymi rzeczami)torba podsiodłowa,narzedzia.No jak to powiedziec lubię mieć wszystko ze sobą.

Untitled.png

Untitled2.png

Napisano

Obręcz - jesteś ograniczony przez V-ki, ale w sumie to dowolna da radę, byle nie jedna z tych odchudzonych.

Piasta - jeżeli już masz XT, użyj XT

Szprychy - tak jak pisałem - po stronie 'tarczy' 2.0mm, nierdzewki, po stronie napędu 2.3mm. Sapim takie robi pod normalne piasty i obręcze. Leader im zdaje się jest.

Napisano
W dniu 14.06.2023 o 11:25, Doberman2212 napisał:

Mam tylko jeden wymóg - exstremalna wytrzymałość(mam już dość pękających szprych(obecnie Sapim Strong 2,34 x 2,0) i centrującego się koła).

Ale które szprychy pękają i w którym miejscu?

Te Sapim Strong też? 

Może słaby fachowiec to składa? Za słaby naciąg?

Przeplatałem kiedyś znajomemu (o wadze około 150 kg) tylne koło w rowerze miejskim z Nexusem 3, bo cięgle pękały mu szprychy (oryginalnie zwykłe ocynki 2.0).  Po zastosowaniu szprych Sapim Leader 2.3 problemy się skończyły.  

Napisano
25 minut temu, marvelo napisał:

Ale które szprychy pękają i w którym miejscu?

Te Sapim Strong też? 

Może słaby fachowiec to składa? Za słaby naciąg?

Przeplatałem kiedyś znajomemu (o wadze około 150 kg) tylne koło w rowerze miejskim z Nexusem 3, bo cięgle pękały mu szprychy (oryginalnie zwykłe ocynki 2.0).  Po zastosowaniu szprych Sapim Leader 2.3 problemy się skończyły.  

To nie jest kwestia naciągu, ale kompensacji asymetrii zaplotu. Przerabiałem to jakieś ~10 lat temu nazad kiedy ja ( 100kg ) + berbeć + przyczepka się zdarzało.. Jakieś 180kg całego obciążenia.

Regularne koła po bardzo szczegółowym zaplocie zrywały szprychy raz na miesiąc. Jak zwiększyłem z 2.0 do 2.3 to maiłem jakieś pół roku spokoju. Od czasu jak plotę koła z kompensacją - problem zniknął.

Pierwsze koła które tak zaplotłem aktualnie wiszą na OLX. Mają 40.000km i 10 lat za sobą. Wciąż są proste i wymieniłem w nich ze dwie szprychy przez ten czas.

Napisano

Czyli nie ma sensu kupować nowej obręczy np: (Obręcz e-bike DT Swiss 535 V-brake 28er 700C 32H).Zapleśc ja na Sapim CX-Ray(lub strong) i dołożyć ""NOVATEC F742SB-AA 32 Ot. Piasta Tył V-brake Czarna""?

Napisano (edytowane)

Nie rozwiążesz problemu wrzucając na niego kasę - tutaj trzeba inżynierii.

CX-Ray to leciutka szprycha dla goliłyd - będzie strzelać jak zapałki.

EDIT: Aha - dla jasności.

Po stronie napędu chcesz mieć szprychy o grubości 2.3 na całej długości, nie tylko na końcu. Podobnie po stronie 'tarczy'. 2.0mm na całej długości.

Edytowane przez uzurpator

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...