Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Cześć, Reba rl skok 100mm oś 100x15 pod koło 29, czy była taka wersja, że rura sterowa srebrna, całość biała a lagi czarne? ile taki amor w dobrym stanie (sprawny) może być warty? Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Michal2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Nie wiem ile warty, ale widziałem kiedyś taką. Amortyzatory OEM mają takie kolory jakie zamówi producent roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 taki zawodnik i czy w tym przypadku w ogóle można założyć manetkę blokady bez zmiany tłumika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Niedawno dokładnie w tym malowaniu, nowe były na CRC/Wiggle po ~230-250EUR. Manetki do żadnego RSa nie założysz bez zmiany tłumika. Koszt 300-500zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Dzięki za odp. to się wstrzymuję 😮 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Najlepiej się przyzwyczaić do jazdy bez manetki🙂. Da się, napompujesz amortyzator do odpowiedniego ciśnienia pod siebie i nie będzie za bardzo bujać pod górę a przy wyboistym terenie odpowiednio zadziała. Ja używam blokady sporadycznie, nie po to mam amortyzator, żeby jeździć jak na sztywnym widelcu. W trzech widelcach mam blokadę na goleni, porządek na kierownicach, mniej kabli przed nosem. W czwartym, który czeka jeszcze na swój czas (Reba) jest manetka, bo taki mi się akurat okazyjnie trafił i spróbuję. O ile mi wiadomo, jedyne widelce, które umożliwiają dołożenie manetki bez zmiany tłumika to niektóre modele Manitou. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Też się przestawiłem na jazdę bez manetki. Ustawiam kompresję tak, żeby nie bujało przy pedałowaniu. Ciśnienie pod siebie i teren (zwykle ze 20% SAG). W szczególnej sytuacji zawsze można sięgnąć ręką do pokrętasa na goleni. Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 no tak na wyścigu moim zdaniem średnio. Ja raczej preferuje zablokowany na podjazdach lub mocnym podjeździe (szybkim) czy jakiś zrywach. U mnie było tak, że zaczynałem bez manetki, a jak założyłem manetkę to w ogóle inne odczucia, ale to moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Trudno sobie wyobrazić sprinty na stojąco pod górę bez manetki. Jadąc z siodła natomiast nie ma to znaczenia moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Nawet z manetką w szale bitewnym zjazdy na sztywno podjazdy na miękko były, także jak za prawie darmo można brać -ale ta reba jest trochę gorsza od starej z 2006 r - dwukomorowej , i nie lubię jej za bardzo, kurzy się… waga na plus tzn jest lżejsza. Chyba 1650. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) No, szybkie sprinty na stojąco pod górę bez manetki to pompki faktycznie. Jak się ścigamy i nie ma czasu sięgnąć ręką do blokady. Ja jeżdżę prawie tylko i wyłącznie kanapowo i spokojnie, więc dlatego naprawdę lubię swoje widelce bez manetki. @itrTo o szale bitewnym to święta prawda 🙂 Edytowane 14 Czerwca 2023 przez KurczakNorris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 no coś koło 1650g, szukam czegoś pokroju reby/sida tylko że na os 15x100... no i z manetką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) A nie ogarniesz sobie piasty koła adapterem pod boosta (sprawdzone rozwiązanie, działa i nie ma znamion druciarstawa), spokojnie kupując widelec z ośką 110 mm? Jaką piastę masz? Edytowane 14 Czerwca 2023 przez KurczakNorris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 moim zdaniem to druciarstwo jak już to piastę wymienię. Mam DT350 pod ceterlocka nie potrzebuje adapterów pod 6 śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 A jaka jest różnica między 100 a 110? Dlaczego lepiej brać 110? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Gdyż szersza piasta = mniejszy kąt pochylenia szprychy = sztywniejsze koło ... ale trzeba sobie samemu odpowiedzieć czy się tego chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 „Koło”znam , myślałem o wypustach Reby, nie znam tych kolejnych generacji nawet nie wiem czy w 110 lagi są szerzej ustawione, czy tylko podkowa ma inny profil dla szerszej piasty. No u co jest w środku… poniewiera mi się rozsądne koło 110 … także i mnie jest odwrotna sytuacja, może poszukam 110. Ostatnie lata - 3 calowa opona zwolniła mnie z amortyzacji, ale węższy rower może też uruchomię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Godzinę temu, itr napisał: A jaka jest różnica między 100 a 110? Dlaczego lepiej brać 110? Będzie pasować do następnego roweru, który już z całą pewnością będzie miał ramę boost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2023 W dniu 14.06.2023 o 14:50, itr napisał: A jaka jest różnica między 100 a 110? Dlaczego lepiej brać 110? Od dawna nikt nie produkuje widelcow w standardzie 100x15 mm, przez co wybór piast i kół w tym standardziej jest oograniczony, a a czasem będzie się tylko pogarszał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 Cytat Od dawna nikt nie produkuje widelcow w standardzie 100x15 mm, Z tym bym nie przesadzał, produkuje się wciąż Amortyzatory nawet na szybkozamykacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2008 Napisano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2023 Jestem zdania, że każdy szuka tego co potrzebuje. Dla mnie boost z przodu za dużo nie wnosi, oczywiście jakbym miał złożone koła na 110 to bym brał i nie wykluczone ze wymienię piastę, ale że jest to sztywniejsze itd. to już zostawmy. Tak samo czy zawodnik waży 70kg czy 110kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.