akd87 Napisano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2023 Cześć, Jestem nowym użytkownikiem także witam wszystkich serdecznie i proszę o wsparcie, rady i wszelkie wskazówki 😊 Odnosząc się do clou problemu, chciałbym poprosić Was o radę, gdyż niestety nie mam dużego doświadczenia z rowerami, które umożliwiłoby mi podjęcie w pełni świadomej decyzji. Mianowicie, od jakiegoś czasu rozważam zakup nowego roweru. Rower ma mi służyć głównie do jazdy po mieście w 80% (jazda do i z pracy ok. 20 km dziennie) oraz rekreacyjnie po parku/lesie/polach/wałach i innych niewielkich wzniesieniach w 20%. Orientacyjnie będę nim pokonywał łącznie 100-120 km tygodniowo. Z uwagi na fakt, iż jestem osobą ,,przy kości’’ (tzn. 180 cm wzrostu i 95 kg wagi) zastanawiam się się nad rowerem bardziej solidnym tzn. nie chciałbym scentrować koła po kilkukrotnym niezamierzonym kontakcie z wysokim krawężnikiem. W kręgu moich zainteresować są zatem 3 typy/grupy rowerów tzn.: cross, trekkingowy lub fitness. Zależy mi przede wszystkim by rower był wielozadaniowy tzn. nie chciałbym kupić roweru wyłącznie do miasta oraz by był stosunkowo bezawaryjny z b. dobrym osprzętem tzn. przykładowo przerzutki Shimano Deore lub XT, hamulce hydrauliczne tarczowe, korba oraz manetki też Shimano, do tego amortyzator powietrzny i sztywne osie -> innymi słowy szukam takiej Honda czy Toyoty przekładając to na nomenklaturę samochodową 😊 W ubiegły weekend pochodziłem trochę po sklepach rowerowych w moim mieście tj. we Wrocławiu i z dostępnych na miejscu w sklepach rowerów jeździłem m.in. na: - Cannondale Trial SL3; - Giant Roam 0; - Specialized Sirrus X 4.0; - Trek X – Caliber 8 Chciałbym prosić o Waszą opinię który rower wybrać z tych które wymieniłem wyżej a także o wszelkie opinie i sugestie. Generalnie im więcej czytam tym mniej wiem … słyszałem jeszcze o firmie Cube oraz Merida ale nie jeździłem na tych rowerach. W odniesieniu do budżetu chciałbym wydać max. 7000 PLN brutto. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedz