akd87 Napisano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2023 Cześć, Jestem nowym użytkownikiem także witam wszystkich serdecznie i proszę o wsparcie, rady i wszelkie wskazówki 😊 Odnosząc się do clou problemu, chciałbym poprosić Was o radę, gdyż niestety nie mam dużego doświadczenia z rowerami, które umożliwiłoby mi podjęcie w pełni świadomej decyzji. Mianowicie, od jakiegoś czasu rozważam zakup nowego roweru. Rower ma mi służyć głównie do jazdy po mieście w 80% (jazda do i z pracy ok. 20 km dziennie) oraz rekreacyjnie po parku/lesie/polach/wałach i innych niewielkich wzniesieniach w 20%. Orientacyjnie będę nim pokonywał łącznie 100-120 km tygodniowo. Z uwagi na fakt, iż jestem osobą ,,przy kości’’ (tzn. 180 cm wzrostu i 95 kg wagi) zastanawiam się się nad rowerem bardziej solidnym tzn. nie chciałbym scentrować koła po kilkukrotnym niezamierzonym kontakcie z wysokim krawężnikiem. W kręgu moich zainteresować są zatem 3 typy/grupy rowerów tzn.: cross, trekkingowy lub fitness. Zależy mi przede wszystkim by rower był wielozadaniowy tzn. nie chciałbym kupić roweru wyłącznie do miasta oraz by był stosunkowo bezawaryjny z b. dobrym osprzętem tzn. przykładowo przerzutki Shimano Deore lub XT, hamulce hydrauliczne tarczowe, korba oraz manetki też Shimano, do tego amortyzator powietrzny i sztywne osie -> innymi słowy szukam takiej Honda czy Toyoty przekładając to na nomenklaturę samochodową 😊 W ubiegły weekend pochodziłem trochę po sklepach rowerowych w moim mieście tj. we Wrocławiu i z dostępnych na miejscu w sklepach rowerów jeździłem m.in. na: - Cannondale Trial SL3; - Giant Roam 0; - Specialized Sirrus X 4.0; - Trek X – Caliber 8 Chciałbym prosić o Waszą opinię który rower wybrać z tych które wymieniłem wyżej a także o wszelkie opinie i sugestie. Generalnie im więcej czytam tym mniej wiem … słyszałem jeszcze o firmie Cube oraz Merida ale nie jeździłem na tych rowerach. W odniesieniu do budżetu chciałbym wydać max. 7000 PLN brutto. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2023 Cannondale i Trek to rowery mtb, które zupełnie nie sprawdzą się w tym co planujesz. Budżet masz wysoki, tylko musiałbyś się do końca określić co Ci pasuje, jaka pozycja itd. no i czy potrzebujesz amortyzator czy niekoniecznie. Może taki Marin? https://primal.pl/pl/p/MARIN-DSX-FS-2023-gravel-z-prosta-kierownica-i-amortyzatorem/1167 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akd87 Napisano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 @Artur85Dobra uwaga Faktycznie po dłuższej analizie tematu (w międzyczasie pozwiedzałem salony rowerowe we Wrocławiu), stwierdzam że rower MTB będzie dla mnie zbędny. Nie wykorzystam jego możliwości a w górach rowerem będę może 1 raz w roku ... 95% czasu będę jeździł po mieście na trasie dom-praca-dom; 4,95% czasu to lasy, pola; 0,5 % ewentualnie góry. Najbardziej pasuje mi pozycja wyprostowana (jak na rowerze miejskim) a amortyzatory nie są mi niezbędne. Aktualnie rozważam 4 pozycje rowerowe (mam nadzieję że finalnie na coś się zdecyduję ), są to: -> Cannondale Bad Boy 1 (L); siedziałem na nim i jechało się super; -> Specialized Sirrus X4.0 (L); siedziałem na nim i jechało się super; -> Trek FX 3 Disc oraz Dual Sport 3 generacji 5 (L); nie siedziałem na nim, wygooglowałem te 2 rowery; -> Unibike VIPER GTS; polecone w prywatnej wiadomości. Podobnie jak w pierwotnej wiadomości proszę o Waszą opinię który rower wybrać z tych które wymieniłem wyżej a także o wszelkie opinie i sugestie. Chciałbym wybrać/kupić coś w najlepszej relacji cena/jakość. PS. Szukam Hondy/Toyoty przekładając to na nomenklaturę samochodową 😊 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Jak chcesz rowerową Toyotę czy Hondę to zdecydowanie polecam Cube Nulane (dawny SL Road) Pro na karbonowym widelcu, sztywnych osiach, napędzie 2x10 Shimano GRX i mieszczący opony 700x40c: https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/6252-230585-rower-cube-651200-nulane-pro-4054571405180.html#/28-rama-classic/2212-kolor-gry_blk/3296-maincolor-szary/4026-sex-unisex/34018-rozmiar-56_cm_m albo Cube Nulane Race , napędem 2x11 Shimano GRX: https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/5663-127571-rower-cube-651300-nulane-race-4054571405265.html#/3298-maincolor-czerwony/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/18191-kolor-rubyred_blk/34018-rozmiar-56_cm_m Jeśli byś do miasta chciał z błotnikami, oświetleniem itp. to jest wersja FE: https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/5665-127581-rower-cube-651600-nulane-pro-fe-4054571405418.html#/28-rama-classic/2212-kolor-gry_blk/3296-maincolor-szary/4026-sex-unisex/34018-rozmiar-56_cm_m Specialized ze sztywnymi osiami i oponami 709x38c też jest o.k. ale ma napęd 1x10, który jest chwalony za prostotę obsługi, konserwacji, serwisowania, generalnie polecany szczególnie do miasta ale ja osobiście wolę napędy 2xx, szczególnie poza miastem, na szybkich wycieczkach szosowych, na podjazdach (trochę bardziej miękkie przełożenia), generalnie mają mniej "dziur" w napędzie niż napędy 1xx, które wymagają pewnych kompromisów. Treki mają osie QR. Unibike to cross z niepotrzebnym amortyzatorem ważący 15 kg. Cannondale kosztuje 10 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.