Grin78 Napisano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2023 Witam wszystkich forumowiczów, Jestem początkującym - jeśli chodzi o serwisowanie roweru. Chciałbym serwisować własne rowery - od regulacji po rozmaite wymiany/naprawy. W internetach jest multum poradników, artykułów dotyczących jak serwisować rower we własnym zakresie ale jak dla mnie trochę mało konkretów. Chciałby spytać was jako doświadczonych użytkowników od czego zacząć. Od razu powiem że nasze rodzinne rowery nigdy nie serwisowałem - nawet nie smarowałem ale i jeździliśmy rzadko w sezonie. Teraz uświadomiłem sobie po wizycie w warsztacie że trzeba na to wydać miliony monet ale z drugiej strony - wiem że sam mogę to wykonać - tylko zaczerpnąć wiedzy no i ... oczywiście mieć do tego niezbędne narzędzia. Poniżej linki do zdjęć moich rowerów - chcę pokazać jakie rowery mam i mechanizmy - przerzutki itd. Pierwsza rzecz co rozumiem trzeba kupić to stojak - taki wygodny żeby można było wygodnie pracować z rowerem. Jest stojak na przykład w lidlu: https://www.lidl.pl/p/crivit-stojak-montazowy-do-roweru-skladany/p100360836 Co myślicie o tym? Dodatkowa sprawa to narzędzia. Co muszę mieć na początek. Dodam że mój rower (szary) ma pogniecioną zębatkę przy mechanizmie korbowym, także muszę wyregulować i nasmarować przerzutki (wszystkie rowery), fajnie by było gdybym mógł sprawdzić jakość łańcuchu - czy jest zużyty, jak sprawdzić czy mam dobre linki, ew przesmarować ich itd itp. Tu widzę takie narzędzia dla serwisu roweru: https://allegro.pl/oferta/narzedzia-do-roweru-bike-hand-yc-735a-zestaw-19szt-12956560533 https://allegro.pl/oferta/profesionalny-zestaw-narzedzi-rowerowych-29-szt-11418132425?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=Y2Q4Y2Y0Y2ItMTBmZi00MTE1LTk5ODktNTU0ZGQyNjJiMzFlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=618c15fb-d17a-40d3-a4e7-29f663c34846 co myślicie? No i może jakiś poradnik - może książka, która pozwoli mi do niej się odwoływać Mój rower 26": https://drive.google.