Greg1 Napisano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2023 (edytowane) 9 godzin temu, kubhaa napisał: A Ty co masz? Bo widzę na profilowym podobny rower Ten z profilowego to właśnie Cube SL Road, ten w podstawowej wersji czyli na Clarisie 2x8. Czy chciałbym lepszy napęd? W sumie tak bo więcej zębatek to lepsze stopniowanie, podobno Claris się rozregulowuje (póki co u mnie działa), spada czasem (potwierdzam) bo ma miękką sprężynę, itp. ale to nie znaczy, że jest zły i że nie da się na nim jeździć. Traktuję go jako szosę z prostą kierownicą, włożyłem opony szosowe 28c i bez problemu robię szybkie wycieczki po kilkadziesiąt kilometrów. Żeby mieć więcej możliwości chwytu zmieniłem gripy na ergonomiczne z krótkimi rogami. Szersze fabryczne opony wg mojej opinii go trochę zamulały (wg producenta miał to być grawel z prostą kierownicą) a węższe opony bardziej oddają jego charakter, takiego ulicznego wojownika. Do jazdy w terenie mam mtb a po gorszych drogach i twardych szutrach taniego niby-grawela (ten to dopiero ma "kiepski" napęd 2x7 😁) więc nie chciałem mieć w nim szerokich opon bo nie tak go chciałem wykorzystywać Edytowane 13 Czerwca 2023 przez Greg1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubhaa Napisano 13 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2023 7 godzin temu, Artur85 napisał: To może Muirwoods? https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-muirwoods budżetu zostanie, więc zawsze starczy na wyższej klasy napęd, jeżeli to nie odpowiada czy inne modyfikacje, a reszta do Twoich zastosowań jest idealna tylko na dzień dobry opony trzeba wymienić. Jest miejsce na szeroką oponę, co na pewno będzie zaletą przy foteliku, z przyczepką nie będzie problemu i dzięki QR odpadnie problem z dodatkowymi kosztami na dłuższą ośkę itd. Ja mam, używam do wszystkiego i jestem bardzo zadowolony. Patrzyłem na niego, ale rama mi średnio pasuje wizualnie i te linki na zewnątrz też niezbyt. Ale to już kwestia gustu. A co to QR? 7 godzin temu, PiotrWie napisał: A dlaczego Ci tak bardzo zależy na szerszych oponach? Jeśli zamierzasz jeździć "sportowo" po szosie i drogach leśnych czy polnych, nie po kamieniach, korzeniach i błotnistym czy piaszczystym terenie to będą raczej przeszkadzać niż pomagać. No chyba że chodzi Ci o bardziej "bojowy" wygląd. W crossie chodziło o wygląd. W fitnessie ewentualnie na potrzeby wożenia dziecka w foteliku myślę o tej opcji, pierwotnie zostawię fabryczne cienkie, bo są jakby spójne z wyglądem roweru. Godzinę temu, Greg1 napisał: Ten z profilowego to właśnie Cube SL Road, ten w podstawowej wersji czyli na Clarisie 2x8. Czy chciałbym lepszy napęd? W sumie tak bo więcej zębatek to lepsze stopniowanie, podobno Claris się rozregulowuje (póki co u mnie działa), spada czasem (potwierdzam) bo ma miękką sprężynę, itp. ale to nie znaczy, że jest zły i że nie da się na nim jeździć. Traktuję go jako szosę z prostą kierownicą, włożyłem opony szosowe 28c i bez problemu robię szybkie wycieczki po kilkadziesiąt kilometrów. Żeby mieć więcej możliwości chwytu zmieniłem gripy na ergonomiczne z krótkimi rogami. Szersze fabryczne opony wg mojej opinii go trochę zamulały (wg producenta miał to być grawel z prostą kierownicą) a węższe opony bardziej oddają jego charakter, takiego ulicznego wojownika. Do jazdy w terenie mam mtb a po gorszych drogach i twardych szutrach taniego niby-grawela (ten to dopiero ma "kiepski" napęd 2x7 😁) więc nie chciałem mieć w nim szerokich opon bo nie tak go chciałem wykorzystywać Dzięki za wypowiedź. Czy Twój Cube jest znacznie leszy niż Sirrus 2.0? Czy zdarza Ci się nim spontanicznie wjechać tam, gdzie docelowo wjeżdżasz mtb lub gravelem i jak wtedy się spisuje? I tak jesteś pro względem mnie, bo masz 3 rowery. Ja docelowo 1, obecnie wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Przy wyborze opon nie kieruj się wyglądem tylko względami praktycznymi. Powiedzmy, że węższa opona, do tego z symbolicznym bieżnikiem jest generalnie lepsza do szybkiej jazdy asfaltem. Ale na wybojach będzie męcząca, bo przy wyższym ciśnieniu rower może skakać jak piłka. Pasażer w foteliku może nie docenić walorów takiej opony. I odwrotnie - szersza pozwoli jeździć na nieco niższym ciśnieniu i będzie nieco więcej komfortu, na pewno lepiej też się spisze na szutrach czy na mokrym. Oczywiście szersza opona i bardziej agresywny bieżnik nie będzie idealny na asfalty. Trzeba wybrać jakiś kompromis, np. są opony "gravelowe", gdzie na środku opony bieżnik jest delikatny, a brzegami - ma większe klocki co ma powodować mniejsze opory na asfalcie (kontakt z nim ma ta gładsza część opony), a na bardziej miękkim podłożu "pracują" też też boki opony. Można też kombinować z ciśnieniem (mniej na szutry, więcej na asfalt). To oczywiście takie bardzo ogólne uwagi. Prawie jak z butami - inne weźmiemy na bieżnię, a inne w góry, inne na galę. A na co dzień trzeba szukać kompromisu. Opony można wymienić zaraz po zakupie roweru. Założysz wątek w odpowiednim dziale, a na pewno Koledzy, którzy zjedli zęby na oponach coś Ci doradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) 10 godzin temu, kubhaa napisał: A co to QR? Rodzaj osi. 10 godzin temu, kubhaa napisał: pierwotnie zostawię fabryczne cienkie, bo są jakby spójne z wyglądem roweru. Czy takie opony są niespójne z rowerem? W mojej opinii nie. 10 godzin temu, kubhaa napisał: Czy zdarza Ci się nim spontanicznie wjechać tam, gdzie docelowo wjeżdżasz mtb lub gravelem i jak wtedy się spisuje? Leśna ścieżka, szutrowa czy gruntowa to nie teren i każdym rowerem się tam wjedzie, fitness na szerszych oponach pójdzie tam jak dzik. Edytowane 14 Czerwca 2023 przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Cytat A co to QR? QR to standart osi w kołach, poznasz je po takich rączkach zaciskowych. Są jeszcze sztywne osie i sztywne osie boost - grubsze i sztywniejsze niż QR i wkręcane w otwory a nie wkładane w widełki jak QR więc zawsze włożysz je prosto, co ma znaczenie przy hamulcach tarczowych. Cytat Czy Twój Cube jest znacznie leszy niż Sirrus 2.0? Czy zdarza Ci się nim spontanicznie wjechać tam, gdzie docelowo wjeżdżasz mtb lub gravelem i jak wtedy się spisuje? Nigdy nie jeździłem Sirrusem więc nie wiem ale Sirrus ma napęd 1x8 Nigdy nie jeździłem Sirrusem więc nie wiem ale Sirrus ma napęd 1x8 a Cube szosowy (choć podstawowy) 2x8. Są zwolennicy napędów 1xx, że prostsze, itd., itp. ale ja wolę napędy 2xx. Korba w Sirrusie ma 40 zębów (40T) więc jest o.k., nie za mała (żeby mie kręcić nogami jak chomik w kołowrotku) i nie za duża, zapewnia w miarę rozsądną prędkość ale kaseta 8-rzędowa 12-42T (dlaczego 12-42a nie 11-42T?) będzie miała duże skoki między zębatkami co może powodować, że na jednym przełożeniu może być Ci za ciężko a na następnym, lżejszym już za lekko. W napędach 2xx kasety mają mniejsze największe zębatki, max 32 lub 34T i są ciaśniej zestopniowane, tzn. mają mniejsze skoki między zębatkami. Z jednorzędowych może napęd 1x10 jest w miarę. Tak jak pisałem, mam teraz w Cube opony szosowe 28 mm szerokości więc nie wjeżdżam spontanicznie tam gdzie wjeżdżam mtb czy nawet grawelem - ostatnio trafiłem, że na odcinku około 500 m "zwinęli asfalt" bo był remont i był objazd równoległą drogą polną, która była dla wzmocnienia wysypana dość grubymi kamieniami/kruszywem i nie zaryzykowałem jechać po tym na tych cienkich oponkach, wolałem przeprowadzić rower. Grawelem bym pojechał mimo, że ma tam opony grawelowe 35 mm. Jak na początku w Cube jeździłem na fabrycznych Schwalbe CX Comp 40-622 to bez problemu jeździłem po drogach leśnych czy polnych. Oczywiście w cięższy teren tam gdzie jeżdżę mtb nawet na szerszych oponach nim nie wjadę. Ten Sirrus ma fabrycznie opony Pathfinder Sport 700x42c - są to fajne, uniwersalne opony z gładkim paskiem po środku na twarde i drobnym bieżnikiem po bokach na lekki teren - mam tego typu opony w grawelu (tylko węższe) i są spoko. Myślę, że jak będziesz jeździł na tym Sirrusie na oponach tego typu to będziesz zadowolony - szerokość da odrobinę komfortu, nie będziesz zamulał na twardym i dasz radę przejechać drogą polną czy leśną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.