Skocz do zawartości

[do 4500 zł] mtb/gravel do fotelika


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

na wstępie właśnie sprzedałem trochę pochopnie szybko mojego Kross Trans Alp i dość pilnie szukam czegoś nowego. Jak przyszło co do czego to wybór jest znacznie trudniejszy.

Dotychczas miałem trekkinga, ponieważ robiliśmy dłuższe spokojne wycieczki po zróżnicowanym ale niezbyt ciężkim terenie, a przede wszystkim dojeżdżałem intensywnie do pracy około 7 km po asfalcie i zależało mi, żeby dojechać nie brudząc i nie pocąc się nadto. Stąd błotniki, bagażnik, sakwy.

Obecnie już nie dojeżdżam do pracy, nie robię też długich wycieczek, tylko bardziej szybkie wypady na godzinę - dwie. Trekking więc stracił swoje zalety i stał się zbyt "dziadkowy", za mało dynamiczna sylwetka itd. Ponadto od przyszłego sezonu będę woził córkę w foteliku (taki jest wstępny plan) lub przyczepce, stąd zakładałem, że przyda się coś bez bagażnika z mocniejszym kołem i może bardziej amortyzującą oponą. Tras raczej nie zmienię, więc będę jeździł tam, gdzie dotychczas dawałem radę trekkingiem. Pewnie 80 % asfalty ale z krawężnikami i jakieś leśne/polne drogi i ścieżki.

Docelowo zakładałem wydać 3-3,5 k i fajnie byłoby się tak zmieścić, ale jestem w stanie rozszerzyć budżet do 4,5 k. Mam 178 cm i jakieś 70 kg, więc zbyt dużych wymagań w tym zakresie chyba nie stawiam. Ewentualny amortyzator chyba musiałby być jednak przez mogą wagę powietrzny?

Przymierzałem się do:

1. Cube Aim Race - ale coś geometria niezbyt leży. Jakby za krótki i za mało dynamiczna postawa

2. Specialized Rockhopper Elite 29  - geometria dobrze mi leżała, podoba mi się, zawsze chciałem mieć Specialized :),  ale cena już konkretna dla mnie i nie wiem czy odpowiedni na moje potrzeby. Czy nie wydam kasy, a  w mieście będę się męczył bardziej niż na trekku.

Zacząłem się zastanawiać nad gravelem, ale raz, ze to jeszcze większy budżet a dwa, że nie wiem jak pod kątem wożenia dziecka. Po niezbyt długiej analizie znalazłem takie opcje:

1. https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-2-0-ms-rubinowy-czarny-polysk - chociaż jakoś mnie nie przekonuje marka i wygląd. No i w ogóle to chyba niskobudżetowy gravel

2. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-dsx-2023?gclid=CjwKCAjw1YCkBhAOEiwA5aN4Acm6iSlykH8W1Y2LlL2y38GqD4sJ54_D-uZwwXlVgx0i6x8uwOib3BoCZ0IQAvD_BwE - cena wydaje się być na tyle atrakcyjna, że byłbym w stanie zaryzykować. Tylko geometria ramy chyba nie nada się na montaż fotelika?

 

Dotychczas miałem "górala" z komunii, potem trekking i na podstawie przymiarki i krótkiej przejażdżki po sklepie trudno mi się zdecydować też co wygodniej - mtb czy gravel. W gravelu docelowo chciałbym prostą kierownicę raczej.

Może jesteście w stanie podzielić się swoimi opiniami, doświadczeniami i zasugerować w jaki typ roweru iść i może w jakie konkretnie modele?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubhaa- spójrz na Giant Roam 1: https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1 - dużo osób go poleca w tym budżecie, na stronie producenta 4 999 zł, ale znajdziesz taniej (chociażby tu: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-1-disc-2023?gclid=EAIaIQobChMIxrqUk8e7_wIVhQaLCh23wA2MEAQYAyABEgIH6vD_BwE - czyli w maksymalnym przez Ciebie zakładanym budżecie. EDIT: teraz zobaczyłem, że mają tylko S-ki na stanie, więc musisz szukać).

 

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubhaa- Specialized Rockhopper Elite o rower górski, a Giant Roam to rower crossowy. Biorąc pod uwagę, jakie przewidujesz dla niego zastosowanie, moim zdaniem dla Ciebie lepszym rozwiązaniem będzie rower crossowy, tym bardziej, że wspominałeś o rowerach gravelowych.

Polacy kochają "górale", ale większość osób tych rowerów kompletnie nie wykorzystuje w celu, do jakiego zostały przeznaczone. Rower górski to rower bardziej wyczynowy. Spisuje się świetnie na ciężkich błotnistych i kamienistych trasach oraz trudnych leśnych podjazdach i zjazdach. Rower crossowy to taki kompromis - również można go nazwać rowerem terenowym, ale dostosowanym do mniej wymagających tras -  polne drogi, mniej wymagające leśne ścieżki, lepiej będzie się nim jeździło po ubitym gruncie, ścieżkach rowerowych, szosie niż na rowerze górskim. Ten Giant jest również 1,5 kg lżejszy od tego Speca (porównując rozmiar do rozmiaru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubhaa- rower crossowy to coś pomiędzy rowerem trekkingowym, a górskim. Wystarczał Ci rower trekkingowy z tego, co piszesz. Tras nie zamierzasz zmieniać, więc crossowy tym bardziej powinien Ci wystarczyć. Agresywna pozycja i przyczepka z dzieckiem mi się jakoś kłóci ze sobą.

O gravelu zapomnij, przy takim zastosowaniu, jakie preferujesz i czemu ten rower służyć nieporównywalnie bardziej komfortowo i praktycznie będzie na rowerze crossowym. Inna sprawa, że rowery crossowe mają chyba najkorzystniejszą cenę do osprzętu, który tam się pakuje, a gravele są raczej na drugim biegunie.

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1- masz na ich stronie dostępną M-kę z możliwością odbioru w dowolnym salonie. Oczywiście trochę ponad Twój budżet. Zmierz sobie go wcześniej. Rzuciłem M, bazując na Twoim wzroście i rozmiarówce Gianta dla tego roweru.

Jak nie będziesz mógł znaleźć Roama 1, znajdź na przykład Roama 2 albo Roama 3 - geometrię ramy będzie miał taką samą, tylko osprzęt inny. Jak Ci podpasuje, będziesz mógł zamówić ze sklepu internetowego (choć osobiście ja bym wolał brać rower ze sklepu stacjonarnego, do którego zawsze mogę podjechać - gwarancja, serwis itd.). 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się pojeździć na Giant przymierzając rozmiar M i L. Bardziej pasuje mi L. Rower ogólnie fajny tylko trochę wygląda jak niedorobiony mtb przez tę cienką oponę. Te crossy są trochę "dziadkowe" jak trekkingi. No i cena 4700.

Jeździłem też kilkoma mtb i np. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-bobcat-trail-5 wydawał się być też fajny na terenie utwardzonym (akurat dziurawy chodnik).

Byłem też w sklepie Specialized innym niż dotychczas i po opisie potrzeb zamiast Rockhoppera zaproponowali Sirrrusa. Przejechałem się i wydaje się całkiem fajny być i wygląda jakoś tak lepiej niż cross. No i cena całkiem inna:

https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-2-0/p/200342?color=322584-200342 za 2600 zł lub

https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-3-0/p/200343?color=322545-200343 za 3700 zł

Wiem, że osprzęt trochę bez szału pewnie, ale i tak lepszy niż w moim Kross Trans Alp, który mi w zasadzie wystarczał. Kupuję te rowery trochę oczami chyba :)

 

Cross chyba odpada więc chociaż rozumiem, że z moich potrzeb pasuje najlepiej. Pytanie w związku z tym, czy lepiej iść w mtb czy coś pokroju Sirrus X?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubhaa- przecież Giant Roam ma dokładnie taką samą szerokość opony jak te Spece, do których linki wkleiłeś. Poza tym, możesz tam wstawić oponę jeszcze szerszą - bodajże do 55 mm. Inna kwestia, że L-ka wg producenta zaczyna się od wzrostu 180 cm, a kończy na 190 cm, więc nawet nie wskakujesz do dolnej granicy tego rozmiaru, bo masz 178 cm.

Wygląda na to, że po prostu uparłeś się na rower Speca i tyle. Osprzęt - koledzy, którzy są dużo lepiej zorientowani w osprzęcie, będą mogli rzetelniej napisać, ile to jest klas różnicy między tym rowerem, a Giant Roam 1, choć oczywiście rowery z innych kategorii. 

Nie umniejszałbym mimo wszystko temu Kross Trans Alp na tle tych Speców.

Edytowane przez Ineffable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ineffableno tak, może wymiana opony w Giant na lepiej wyglądającą to jest opcja. Bardziej chodzi o jakby spójność roweru. W Giant ta opona sama opona wygląda na za cienką, gdzie w Specu wygląda na szeroką.

Co do rozmiaru to nie wiem czemu tak, ale to zarówno moje odczucie jak i opinia sprzedawcy, że L jest odpowiednie.

Klasa osprzętu mam świadomość, że jest całkiem inna, ale cena też całkiem inna i zastanawiam się, czy wykorzystam to przy moim jeżdżeniu i mocno poczuję. 

Mówisz, że te Spece mogą być przez osprzęt gorsze w użytkowaniu niż Kross? 

No i jakoś lubię Speca jako markę, to fakt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubhaa- prosiłeś o propozycje do 4500 zł, więc padły takie propozycje.

Jakbyś poprosił o propozycję do 2600 zł - ten pierwszy Spec by się w nich nie znalazł.

Jakbyś poprosił o propozycje do 3700 zł - ten drugi Spec by się w nich nie znalazł.

Odnośnie sprzedawców - w kwestii rozmiaru ich nie słuchaj, oni chcą sprzedać akurat to, na sprzedaży czego im zależy. Najważniejsze są Twoje odczucia z jazdy, choć ciężko coś więc powiedzieć po przejaźdże wokół sklepu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę doradzić to:

1) gravel odpada jeżeli chcesz używać fotelika, natomiast jeżeli będzie to przyczepka to nie ma problemu - ALE - nie w tej cenie bo potrzebujesz hamulców hydraulicznych

2) Giant Roam w rozmiarze L będzie za duży

3) Fitness to moim zdaniem dobry kierunek. Konkurencją dla Sirrusa byłby np. Cube Nulane (SL Road), Cannondale Quick Disc itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje.

Cube mam gdzie przymierzyć, ale cenowo się nie mieściły. Bo jeśli miałby to być fitness czy jak to się nazywa to jednak bardziej budżetowo chciałbym podejść do tematu (docelowo chciałem dać 3k, ale potem budżet zaczął się rozciągać).

DSX 1 patrzyłem, ale kształt ramy chyba nie pozwoli na montaż fotelika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może Muirwoods? 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-muirwoods

budżetu zostanie, więc zawsze starczy na wyższej klasy napęd, jeżeli to nie odpowiada czy inne modyfikacje, a reszta do Twoich zastosowań jest idealna tylko na dzień dobry opony trzeba wymienić.

Jest miejsce na szeroką oponę, co na pewno będzie zaletą przy foteliku, z przyczepką nie będzie problemu i dzięki QR odpadnie problem z dodatkowymi kosztami na dłuższą ośkę itd.

Ja mam, używam do wszystkiego i jestem bardzo zadowolony. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Ci tak bardzo zależy na szerszych oponach? Jeśli zamierzasz jeździć "sportowo" po szosie i drogach leśnych czy polnych, nie po kamieniach, korzeniach i błotnistym czy piaszczystym terenie to będą raczej przeszkadzać niż pomagać. No chyba że chodzi Ci o bardziej "bojowy" wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...