J67 Napisano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 Witam. Mam zamiar zbudować rower turystyczny, taki trochę retro. Ma sobie radzić również w nieco trudniejszych warunkach (piach, błoto). Stąd 1 tarcza na korbie, żeby zmniejszyć awaryjność napędu. Założenia są takie: - Korba torowa, ramiona 165 mm, 5 śrub 130 BCD. Najmniejsza tarcza, jaką da się założyć to 38 - 39T. I taka by mi pasowała. Najchętniej - stalowa, ale takie są już chyba niedostępne z zębami o pełnym profilu. Czy to prawda? Są dostępne aluminiowe młynki szosowe Strongligh i Miche. Czy to się nada? - Wolnobieg z największą koronką 34T. 6- czy 7-rzędowy? 7-ka ma lepsze stopniowanie, a nawet większy zakres. Dostępne są wersje 13-34. Ale większe ryzyko złamania osi. Czy to prawda? - przerzutka z krótkim wózkiem i przedłużką haka. Czy to dobry pomysł? - Co sądzicie o celowości stosowania ogranicznika łańcucha? Czy da się dobrać taki do nietypowego roweru? Czy użyć złomowej przerzutki przedniej? Napęd przez 80% przebiegu będzie pracował na dwóch najmniejszych koronkach. Czy linia łańcucha powinna celować w środek wolnobiegi, czy powinna być przesunięta na zewnątrz? Jeśli tak, to o ile? Poproszę o porady, wskazówki, komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2023 Cytat Najchętniej - stalowa, ale takie są już chyba niedostępne z zębami o pełnym profilu. Jest dostępna stalowa 39t bcd130 z korby shimano alfine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 11 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2023 Obecnie chyba już nie jest stalowa. https://bikecenter.pl/p55670,shimano-tarcza-39t-alfine-fc-s501-srebrna.html A przy tym nie będzie tańsza niż Stronglight. Przypuszczam, że trwałością też jej nie przewyższa. Czytałem opinię zachwyconego użytkownika, który na alfine 42T przejechał 10 kkm. Na moim Stronglight 46T po takim przebiegu w zasadzie nie widać zużycia. Jedynie rysy po wewnętrznej stronie spowodowane zmianą biegów. Pracuje jako blat na korbie szosowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.