FastMan Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 Cześć! Posiadam starą, prawdopodobnie czechosłowacką kolarzówkę z lat 70-80, którą czasem sobie wyciągnę zamiast MTB, jeździ mi się na niej świetnie, ale utrapieniem jest to, że non-stop przebijam dętki, mimo, że uważam na każdą dziurę, krawężnik - pod krawężniki rowerem wręcz wprowadzam, najczęściej jednak dętka mi pójdzie podczas jazdy po bardzo równym chodniku, bez jakichś wystających płytek - po prostu zwykły równy chodnik. Nie jestem w stanie omijać takich chodników, bo żeby dojechać u mnie do pięknych, równych asfaltowych ścieżek to najpierw muszę pokonać kawałek po eleganckich chodnikach. Obecnie mam opony CST Traveller 700x35C, kupione w czasie renowacji roweru, kiedy zależało mi na białym boku opony pasującego do retro stylistyki roweru i wówczas też na cenie. Teraz chciałbym założyć coś lepszego co pomoże mi zwalczyć problem ciągłego przebijania dętek - fajnie, gdyby opony miał białe boki, ale jak nie ma na rynku nic wytrzymałego z białym bokiem to wybieram wytrzymałość Żadnych dodatkowych wymogów nie mam - to rower tylko i wyłącznie do jazdy rekreacyjnej, max kilka razy w sezonie, bo tak to jeżdżę na MTB 27,5", nie zamierzam się nim ścigać, czy osiągać wysokich prędkości na zakrętach. Może ktoś ma jeszcze jakieś rady w co można by zainwestować, bo jakieś systemy bezdętkowe to chyba by wymagały już wymiany też kół, a aż takich kosztów nie chcę ponosić. Cytuj
RabbitHood Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Wszystkim znajomkom trekingowcom (albo nawet na lekki żwir i polne drogi!) polecam Schwalbe Marathon Plus (albo bez plusa). Jak na opony z bieżnikiem mają spoko opory i ładnie się toczą, a dla ciebie to co najważniejsze - wkładka antyprzebiciowa robi robotę. U siebie w złomiaku pseudo-gravelu (a robię nim 50/50 szosa-las) na 5 tyś złapałem raz (!) kapcia - wbił mi się długi kolec z "akacji". Edytowane 9 Czerwca 2023 przez RabbitHood 1 Cytuj
FastMan Napisano 9 Czerwca 2023 Autor Napisano 9 Czerwca 2023 Idąc za Twoją odpowiedzią szukałem jeszcze czegoś od Schwalbe z białym bokiem i znalazłem Schwalbe Road Cruiser, różnica w cenie znaczna - 59 vs 139zł, więc przy 2szt. już różnica jest jak na rower do kilku przejazdów rocznie, w tej tańszej jest też wkładka antyprzebiciowa z poziomem ochrony 3, Marathon Plus ma 7, czyli max w ich skali. Na żwirze, polnych drogach czy nawet kocich łbach na 100% jeździć nie będę tym rowerem, wskakiwać na krawężniki też nie mam potrzeby, więc zastanawiam się teraz czy warto dopłacać? Może ktoś miał do czynienia z tymi oponami, albo jakimś innym modelem Schwalbe z takim poziomem ochrony? Cytuj
RabbitHood Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Road cruisery też miałem w ręku (zakładałem do mieszczucha) i to są typowe budżetówki do jazdy po bułki. Lepiej wydać te 90 zł na marathony (bez plusa) i przez lata ich nie wymienisz. Edytowane 9 Czerwca 2023 przez RabbitHood 1 Cytuj
itr Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 Plus pompka z manometrem przed każdym użyciem roweru ( kilka razy w roku używany więc może te kapcie są z dobicia). Może taśma na obręczy ma ostry brzeg i układa się na sztorc bo jest za wąska i przeciera dętkę. Trzeba wytopić przyczynę przebić. Cytuj
FastMan Napisano 9 Czerwca 2023 Autor Napisano 9 Czerwca 2023 Dzisiaj właśnie pierwszy raz nim jechałem od dłuższego czasu i napompowałem koła na stacji 4,8 bara. Zrobiłem jakieś 4km i poszła dętka spuszczając całe powietrze w sekundę. Taśma na obręczy leży ładnie, nigdzie się nie zagina, dętki jakieś zwykłe z marketu, więc to też może być ich wina, natomiast i tak mi się wydaje, że muszą zainwestować w lepsze opony. Cytuj
itr Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 No to nadmuchaj dziurawą dętkę i przesuwając przy wargach poszukaj otworu jeśli jest mały. Jak duży usłyszysz od razu, oceń czy skierowany jest do środka czy na zewnątrz… ( rozumiem że w oponie nie sterczał wbity gwóźć… l jest jeszcze jedna możliwość niszczysz dętki łyżką przy zakładaniu i pękają w miejscu przyszczypania. Dętki potrafią zrzucić tanią oponę z za lużnym kordem z obręczy tak gwałtownie że wybuchają, wtedy zobaczysz nie otwór a rozerwanie z boku dętki. Cytuj
FastMan Napisano 9 Czerwca 2023 Autor Napisano 9 Czerwca 2023 dziura jest w miejscu zgrzewu dętki (idealnie tak jakby ten zgrzew puścił), jakieś 3cm od wentyla, idealnie na wysokości wentyla, czyli od środka felgi. Taśma w tym miejscu przylegała poprawnie, otwór na wentyl w taśmie jest idealnie pod wentyl. Cytuj
RabbitHood Napisano 9 Czerwca 2023 Napisano 9 Czerwca 2023 Jak od środka i na złączeniu gumy to dętki do dudy. Cytuj
J67 Napisano 11 Czerwca 2023 Napisano 11 Czerwca 2023 Prawdopodobnie tak, choć nie można wykluczyć błędów w montażu. Od lat używam dętek CONTI i nigdy nie miałem problemu. Noo... w niektórych egzemplarzach wentyl się zacina. Używam dętek z wentylem presta. CONTI ma świetny gadżet: stopniowaną nakrętkę wentyla. Można taką dętkę założyć również na obręcz z otworem 8 mm. 4,8 bara w oponie szosowej? 35C powinna wytrzymać grubo ponad 5. A poza tym 35C do szosy? 25C bez problemu jeździ po szutrach i pompuje się ją na 8 bar. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.