Skocz do zawartości

[koło] . problem z wytrzymałością.potrzeba zakupu nowego.Jakie wybrać?


bewu8383

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od jakiegoś czasu jestem właścicielem roweru miejskiego z kołami 28". Jeździ się nim super, duże koła i przerzutki robią robotę.Z tym że zakup okazał się do nie końca przemyślany bo 130 kilo to zdecydowanie za dużo dla mojego tylnego koła i 3 raz w ciągu 4 miesięcy gnie zamierzam go znowu naprawiać.Zwlaszcza że jak ostatnio odbierałem rower od mechanika to pytał gdzie go kupiłem bo może i ładny ale wykonanie delikatnie mówiąc pozostawia dużo do życzenia (nie polecam zakupu rowru w media expert).Tak więc jakie koło kupić? rozmiar 28" a co do budżetu to mam nadzieję że da się coś kupić do 200zlotych.A jak nie to na jaki koszt muszę się szykować żeby sytuacja się nie powtórzyła za moment.Za wszystkie  rady i podpowiedzi z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że ja pod żadne krawężniki nie podjeżdżam.czasami ewentualnie zjeżdżam z nich ale zawsze "4 litery" z siodełkoa podnosze.a i tak najpierw jedna szprycha, potem druga,a potem już idzie. koło jest naprawdę słabe a ja dużo za gruby 😂. dlatego muszę je wymienić na solidniejsze, wiem że są takie tylko jakie wybrać nie wiem bo nie znam się na tym wogle.Schudnac muszę swoją drogą.Z tym że mam co zrzucać i trochę  to mi to zajmie i pewnie w tym roku odpowiedniej wagi którą to koło wytrzyma raczej nie osiągnę bo jest naprawdę słabe . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bewu8383 napisał:

(nie polecam zakupu rowru w media expert).

Nie ma znaczenia miejsce tylko budżet.

Cytat

rozmiar 28" a co do budżetu to mam nadzieję że da się coś kupić do 200zlotych

kaseta czy wolnobieg? jaki hamulec?

4 godziny temu, bewu8383 napisał:

A jak nie to na jaki koszt muszę się szykować żeby sytuacja się nie powtórzyła za moment.

wielokrotność 200

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.zapyram jeszcze tylko ile, oczywiście w przybliżeniu może takie koło  będzie kosztować? Nie zrobię już takiej głupoty jak przy kupnie roweru i sam tego kola wybierać nie będę tylko poproszę o pomoc kogoś kto się na tym zna ale chciałbym wiedzieć wstępnie na ile się szykować.wczoraj w komentarzu pod moim postem wyczytałem że pewnie ok.400zlotych.nie powiem żeby mnie to ucieszyło bo liczyłem że trochę mniej to będzie ale trudno,wydam tyle ile będzie trzeba.rower drogi może nie był ale co z tego jak wiecznie popsuty stoi.mam nauczkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, bewu8383 napisał:

Z tym że ja pod żadne krawężniki nie podjeżdżam.czasami ewentualnie zjeżdżam z nich ale zawsze "4 litery" z siodełkoa podnosze.a i tak najpierw jedna szprycha, potem druga,a potem już idzie. koło jest naprawdę słabe a ja dużo za gruby 😂.

Skoro pękają szprychy, to trzeba je wymienić na mocniejsze. Jakie szprychy zakładał mechanik podczas naprawy? Prawdopodobnie zwykłe ocynki lub nierdzewne 2.0 mm. Dla osób o wadze 130 kg to już warto przepleść koło na szprychach 2.3 mm na całej długości lub takich, które są pogrubione w miejscu zagięcia, bo w tym miejscu szprychy najczęściej pękają. 

Grube szprychy DT Swiss Champion 2.34 • RoweryStylowe.pl

Zestaw 18 szt. - Szprychy Sapim Leader 2,3 mm stal nierdzewna srebrne + nyple 276 mm | Części \ Szprychy i nyple \ Szprychy \ SAPIM Leader 2,3 mm | - Internetowy sklep rowerowy - ROWEREK.PL

Szprycha Sapim Strong 2,34 x 2,0 • RoweryStylowe.pl

Jeśli obręcz nie ma trwałych deformacji, a oś w piaście jest prosta to można uratować stare koło, wymieniając wszystkie szprychy na któreś z powyższych, ale musi to zrobić dobry fachowiec. 

Mam znajomego, który waży 150 kg i miał podobne problemy w tanim rowerze miejskim z piastą Nexux3. Wymieniłem mu szprychy na Sapim Leader 2.3 mm i spokój, a wcześniej coraz któraś pękała. U niego obręcz była jakaś stożkowa, całkiem solidna, więc nie było potrzeby jej wymiany.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2023 o 17:16, marvelo napisał:

Skoro pękają szprychy, to trzeba je wymienić na mocniejsze. Jakie szprychy zakładał mechanik podczas naprawy? Prawdopodobnie zwykłe ocynki lub nierdzewne 2.0 mm. Dla osób o wadze 130 kg to już warto przepleść koło na szprychach 2.3 mm na całej długości lub takich, które są pogrubione w miejscu zagięcia, bo w tym miejscu szprychy najczęściej pękają. 

Grube szprychy DT Swiss Champion 2.34 • RoweryStylowe.pl

Zestaw 18 szt. - Szprychy Sapim Leader 2,3 mm stal nierdzewna srebrne + nyple 276 mm | Części \ Szprychy i nyple \ Szprychy \ SAPIM Leader 2,3 mm | - Internetowy sklep rowerowy - ROWEREK.PL

Szprycha Sapim Strong 2,34 x 2,0 • RoweryStylowe.pl

Jeśli obręcz nie ma trwałych deformacji, a oś w piaście jest prosta to można uratować stare koło, wymieniając wszystkie szprychy na któreś z powyższych, ale musi to zrobić dobry fachowiec. 

Mam znajomego, który waży 150 kg i miał podobne problemy w tanim rowerze miejskim z piastą Nexux3. Wymieniłem mu szprychy na Sapim Leader 2.3 mm i spokój, a wcześniej coraz któraś pękała. U niego obręcz była jakaś stożkowa, całkiem solidna, więc nie było potrzeby jej wymiany.  Dzięki za 

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...