Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

przeszukałem forum, żeby nie zakładać nowego tematu, ale takiego czegoś nie znalazłem

Mam problem z przerzutką tylną XT M8100 12s. Od pewnego podczas próby wejścia na wyższy bieg i pstryknięciu manetką, przerzutka nie reaguje. Najczęściej dzieje się to mając przerzutkę ustawioną na największej tarczy i chęci wejścia na wyższe przełożenie. W drugą stronę nie ma problemu, bo z wyższego biegu na niższy mogę schodzić bezproblemowo. Kiedy przyjrzałem się całej sprawie stojąc, to odniosłem wrażenie, że linka zbyt słaby ruch tworzy, żeby wrzucać wyższy bieg. Problem jest irytujący, bo dzieje się tak praktycznie cały czas - najczęściej podczas próby wejścia z biegu 1 na 2, lub gdzieś w środku kasety z 8 na 9 bieg. 

Jeszcze jedno info. Kiedy chcę wejść na wyższy bieg np z 1 na 2 i kliknę raz manetką i nie przeskoczy przerzutka, to przy próbie kolejnego kliknięcia jakby z 2 na 3 i później z 3 na 4, to przerzutka pozostaje nieruchoma i cały czas jest na 1 biegu. Później manetka "przestaje odpowiadać?" i tak sobie kręcę korbą i kręcę, aż łaskawie po kilku sekundach lub kilkunastu, przerzutka zaskakuje i wchodzi na ten bieg, który powinien. 

Podczas zmiany biegu z 1 na 2 nie następuje żadne tarcie łańcucha o kolejne blaty kasety - po prostu jakby sama przerzutka nie wykonywała pożądanego ruchu w celu zmiany biegu. 

Kiedy taki proces następuje i jakoś "samo" nagle wskakuje, to później przez chwilę jest ok i nawet zmiana biegu z 1 na 2 jest natychmiastowa i działa - ale po kilku km problem wraca. 

Ma ktoś pomysł, co tu się może dziać? 

Przewody nowe. Linka nowa. Przerzutka bez uszkodzeń jakichkolwiek. Manetka XTR M9100. Mogę podrzucić filmik, który to zobrazuje, bo nie wiem totalnie, w którym kierunku uderzać. 

Edytowane przez DemoFV
Napisano

Smarowałem sprzęgło, kupiłem zestaw linek I pancerzy xtr, odprawiałem czary... a problem ustąpił przy wrzuceniu nowego łańcucha przy okazji rotacji.

Łańcuch z przebiegiem 1000km w moim przypadku już generuje taką leniwą pracę.

Napisano

Odłącz linkę od przerzutki i trzymając w rękach koniec linki poprzerzucaj - oceniając, czy manetka działa płynnie. Wykluczysz kwestię linki, manetki...

Jeśli masz jakiś rower z przednim kołem na szybkozamykacz - możesz odkręcić przerzutkę od haka, zapiąć to przednie koło na QR w otworze na przerzutkę i ocenisz czy hak jest prosty (koło zapięte dodatkowo ma być w płaszczyźnie równoległej do koła w rowerze).

Czy wrzucając z 2 na 1 czyli na największą zębatkę (rób to powoli) ząbki kasety i kółko przerzutki nie spotykają się? Bo może masz wózek zbyt blisko kasety ustawiony (śruba B).

 

 

No i na koniec: tak, zdjęcia to prawie zawsze dobry pomysł. Prostopadle do kasety i wzdłuż kasety od tyłu to najlepsze ujęcia, które często obnażają jakiś problem. Sugeruję dodać.

Napisano

A jak jedziesz z dołu kasety do największej zębatki to też są problemy? Bo jesli z góry w kierunku najmniejszej są jedynie problemy to by wskazywało że linka się gdzieś blokuje. A długość łańcucha jest ok? Bo z największej zębatki na mniejszą jak masz kółko prowadzące w powietrzu może mieć problem ze zrzucaniem biegu w dół. 

Napisano (edytowane)

Hej, dziękuje za różne komentarze, ale chyba coś jest na rzeczy z manetką lub linką? Albo przerzutka wymaga rozebrania, bo za słabo odbija?

Poniżej filmik :)

Filmik

 

Fotki kasety 

012914ED-9136-46A2-B3CF-C425409D8481.jpeg

44E98810-09BC-49AD-9402-817070B11F98.jpeg

Edytowane przez DemoFV
Napisano

Nie wiem czy to samo, ale miałem taką sytuację z nowym rowerem że przy stopniowej zmianie z najwyższej zębatki na najniższą było opóźnienie  ( ok 3 sek.) zanim łańcuch spadł na kolejną tarczę. Obejrzałem przerzutkę podczas zmiany przełożeń i zauważyłem że gdy zmieniana biegi w dół to przerzutka wolno odbija. Myślałem że to ona jest uszkodzona a okazało się że linka ciężko pracowała w pancerzu, wymiana linki na nową rozwiązała problem.

Napisano

Dzięki za sugestie :) bo powiem szczerze, ze linka ma mały przebieg... może kwestia jej naciągnięcia jeszcze nim wymienię na nową

Napisano

Ok, na ten moment chyba znalazłem problem. Moje sprzęgło było ustawione tak, ze nawet używając dużo siły, praktycznie nie dało się ruszyć przerzutki na włączonym sprzęgle. Poluzowałem śrubę sprzęgła dosyć mocno i teraz przerzutka daje się na włączony  sprzęgle już ruszyć, ale problem ze zmianą biegów chyba ustał - jutro zrobie dłuższa trasę i bede pewny. 

Jeśli to realnie pomogło, to jestem mocno zdziwiony, bo nie dotykałem sprzęgła od nowości - pytanie pozostanie, co się wydarzyło, ze nagle się tak stało i przestała przerzutka tak lekko chodzić 🤔 

Napisano

Ok. Zrobiłem 100km i problem nie występuje - wystarczyło poluzować trochę sprzęgło, ale i tak muszę zajrzeć do środka i zrobić serwis. Dziękuje za komentarze :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...