Skocz do zawartości

[Opony] szosowe w gravelu


chrismel

Rekomendowane odpowiedzi

@itr, pisze tylko jak to wygląda, a od strony klubowej skupiającej się tylko na tym widać to najlepiej. od strony stricte amatorskiej , wiele rzeczy nie widać, stąd wielu się wydaje, a w rzeczywistości tak nie jest ;)

ustawki to ustawki, treningi grupowe ( kluby) z przerabianiem danego cyklu materiału w zależności od startów danej grupy zawodników, bądź cyklu rocznego to drugie, a treningi indywidualne to trzecie.

na prostej kierownicy nie przerobisz elementów ze strategii jak i technicznych ( zagrania), dlatego jak chcesz to uprawiać by miało to ręce i nogi to:

szosa treningowa z kilkoma różnymi rodzajami kół i ogumienia + szosa startowa, ewentualnie + rower TT.

Kolarskie czwartki ;) Tor Służewiec, Cyklon i mój kolega Mateusz Piechnik :) pewnie kojarzysz :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z oponami to takie lekkie przekłamanie jest bo zawsze pokazują na tym samym ciśnieniu....no nie ma takiej fizyki, że opona 32 na 4 bary będzie miała mniejsze opory toczenia niż 25 na 7 barów. 

Albo w realnym świecie będziesz szybszy na 32 bo większy komfort, chłopie ja mam pod domem 200 kilka km równych jak stół dróg serwisowych przy autostradzie, ja mam na 25 komfort. 

 

Żebym nie wyszedł na heretyka to na jazdę przygodową jadę gravelem na oponach 45 bo jednak lubię komfort. 

Edytowane przez ernorator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spidelli napisał:

No pięknie temat wypączkował, ale jaka jest w końcu ta opona szosowa polecana do gravela? Róbmy może co 10 stron podsumowanie, żeby się nowicjusze nie pogubili 😎

żadna...gravele są od gravelowania, a szosy do zapie...nia po torze. 😀.

A tak serio to jak to czyta jakiś Kwiato albo Majka to ma chyba z tego wszystkiego niezłą kulankę. Napinka teoretyków vs. amatorów nie obrażając nikogo.

Najlepsza opona szosowa do gravela to taka , która daje największą frajdę z jazdy i przy okazji nie straci przyczepności na sam widok chmury. Ogólnie te wszystkie rozkminy ze strony o oporach toczenia tudzież rozkminianie średnich na różnych setach jest trochę bez sensu. Serio nie wspominając już np.: o trasie 50,70,100km trudno mi złapać tą samą średnią  , przy podobnej mocy. Może na jakimś segmencie 10minutowym bądź 10km to już prędzej i płaskim jak stół. A to wiatr w bok, a to lekko w drugi bok, a to lekko w twarz i wszystkie wyliczenia idą w łeb. Oczywiście sam czuje, że na danym secie (koła plus opony i jeszcze do tego ciśnienie) jedzie mi się lepiej niż na innym. Na moich trasach, czyli płaskopolska, góry Sowie ze względu na nawierzchnie najlepiej sprawdzają się w szosie opony 28c. I oczywiście bajki w stylu 35c jest równie szybkie co 28c to se można wsadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tu w tym topicu wkradł się błąd kocepcyjny. Gravel kupują ci, co chcą móc się wbić w leśne runo po wentyl a jednocześnie być sexy jak te chlopaki co latają na pinarelkach. Tylko, że ten stan się nie bierze z maszyny, tylko z udźca i umiejętości. (tudźież odpowiedniej ilości głuoty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kaido2 napisał:

Acha, jeszcze jedno- PM = Pomiar Mocy  :)

Cóż internet, forum to taki skrót kojarzy się przede wszystkim z Private Message.

18 godzin temu, kaido2 napisał:

A opona Panie @zekker Specialized Turbo Pro 700x28 to jeszcze czasy świetności "13-tek" i pod takie obręcze była pierwotnie dedykowana i produkowana. Zresztą jeżeli chodzi o samą oponę to nic się nie zmieniło , bo sztuki z ostatnich lat też mam, obok Turbo  30-tek i Roubaix32.

Zresztą tych 28c pod 13-ki x lat temu, jak zaczeły się pojawiać  trochę było.

Wiesz, kiedyś jeździli na oponach 20mm, ale jakoś przestali.
Obecnie peleton jeździ na 25-28, gdzie realnie z szerszymi obręczami bywa nawet 32mm.

Czasy się zmieniają, wiedza o optymalnym zestawieniu obręcz - opona też. Wiedza o aero też poszła do przodu i dobre obręcze mają dobraną szerokość zewnętrzną do szerokości opony.

20 godzin temu, KNKS napisał:

To może teraz ty oświecisz nas, szosowców,  i przedstawisz twoje własne/osobiste doświadczenia z ogumieniem w szosie RC ? Bo rozumiem że poza umiejętnością klikania myszki i oglądania jutuba, masz również szerokie doświadczenie w kolarstwie szosowym

Ach, nie ma argumentów, to personalnie trzeba komuś pojechać?

Jakbyś nie zauważył temat nie jest o wyścigowych szosach.
Jakbyś nie zauważył, to co mieściło się w moim doświadczeniu praktycznym z oponami to pisałem na samym początku.
Jakbyś nie zauważył, to czepiam się nie konkretnych opon, a robieniu porównania z tyłka. Jeszcze raz:
- porównywanie opony cx z szosową i na tej podstawie dowodzenie, że węższa jest szybsza nie ma sensu, to powinno być oczywiste dla każdego
- porównywanie wąskiej opony mocniej napompowanej (mieści się w zakresie) z szeroką niedopompowaną (poniżej zalecanego zakresu) też jest z tyłka i to też powinno być dla ciebie oczywiste

Ja rozumiem, że komuś lepiej się jeździ na węższej i tego nie ma jak negować. Jednak jeżeli do tego dorabia się całą teorię, że węższe jest szybsze, jeżeli przy tym pomija kilka istotnych faktów, to to jest wprost wprowadzanie innych w błąd.
Tego się czepiam i czepiać będę.

22 godziny temu, itr napisał:

A co jest złego w  oponie 23 na obręczy trekingowej ? Pilnuję tylko rantu przed betonem działa bardzo pięknie

Działać zadziała ale czy to optymalne połączenie?
Jeżeli trekkingowa to 19mm, to jeszcze ujdzie, ale jeżeli to 22mm tak jak ma autor, to wsadzanie 23mm jest mocno dyskusyjne. Podobnie pchanie 28mm w obręcz 13mm, gdzie robi się już "żarówa".

11 godzin temu, ernorator napisał:

no nie ma takiej fizyki, że opona 32 na 4 bary będzie miała mniejsze opory toczenia niż 25 na 7 barów

A jaki ma sens porównywania 25 w górnych granicach ciśnienia, z 32 w dolnych?
Porównaj obie na dolnym, środkowym, górnym i wtedy można jakieś wnioski wyciągać, fizykę zaprzęgnąć dlaczego tak wyszło.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, spidelli napisał:

No pięknie temat wypączkował, ale jaka jest w końcu ta opona szosowa polecana do gravela?

Dowolna. Byle kompatybilna z obręczą, gdzie 'gwiazdką' jest to, że obręcze hookless ograniczają ciśnienie do 70psi, więc raczej baloniastą.

Generalnie, to warto podążać za maksymą "jeżeli nie potrafisz wprost pokazać co jest lepsze, prawdopodobnie nie ma to znaczenia".

Przy czym przy takich kombinacjach warto też wziąć pod uwagę, że szutrówka na gumkach ~45mm będzie też mieć napęd z niższymi przełożenami niż rasowa szosa i może się okazać, że po prostu braknie blatu i trzeba kombinować z drugą kasetą / blatem etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@uzurpator

Dlatego ja w rowerze na Tiagrze 50/34 i kasecie 11-34 wymieniłem oponę gravelową 30 albo 32 na Conti GP5000 o szerokości 32 i jestem z tej zmiany bardzo zadowolony. I tak jeżdżę po szosie, czasami trafi się zniszczony asfalt, na szutry bardzo rzadko zjeżdżam. Dlatego ten rower uszosowiłem (ale nie stał się przez to szosą, że oddam honor części Kolegów ;) ).

W drugim mam Tiagrę ale już miększy zestaw - 46/36 (korba FSA), zmieniłem w nim kasetę z 11-34 na 11-36. Ale ten rower jest pod sakwy, dlatego pierwotne opony 33 wymieniłem na 40. Jak zachce mi się szutrów, to wybiorę właśnie ten.

To już pisałem wcześniej, tylko wątek poszedł w tyle dygresji, że ktoś kto tu zajrzy "z ulicy" to osiwieje ;)

Oczywiście sam nie mam nic przeciwko dyskusji i dygresjom, też wiele wnoszą ale trudniej znaleźć w tym wątku clou.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zekker napisał:

Ach, nie ma argumentów, to personalnie trzeba komuś pojechać?

Absolutnie nie. Po prostu skoro polemizujesz z zawodnikiem szosowym na temat opon stosowanych w kolarstwie szosowym, to chciałem uściślić jakie to doświadczenie posiadasz w rzeczonej dziedzinie. Bo jeśli nie posiadasz, to po co polemizujesz ? Bo jakiś jutubowy "SzajBajk" tak powiedział ? Może ciężko w to uwierzyć, ale sport wykracza poza internet i tabelki RollingResistance.

2 godziny temu, zekker napisał:

Jakbyś nie zauważył temat nie jest o wyścigowych szosach.

Może nie zauważyłeś ale temat gładko przeszedł do zagadnienia szerokości ogumienia w kolarstwie szosowym. Taka to już natura wątków na internetowych forach, że lubią swobodnie meandrować i rozwijać się w zaskakujących kierunkach.

2 godziny temu, zekker napisał:

A jaki ma sens porównywania 25 w górnych granicach ciśnienia, z 32 w dolnych?
Porównaj obie na dolnym, środkowym, górnym i wtedy można jakieś wnioski wyciągać, fizykę zaprzęgnąć dlaczego tak wyszło.

Nie można porównywać różnych opon na tym samym ciśnieniu gdyż, dajmy na to, rzeczona 25C ma inne ciśnienie robocze niż 32C. Kiedy w grę wchodzi TL, mleko + szerokie obręcze sytuacja wygląda również diametralnie inaczej. Do tego hookless i temu podobne bezeceństwa... Jakość asfaltu, waga kolarza... Milion zmiennych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Electronite napisał:

Bo tu w tym topicu wkradł się błąd kocepcyjny. Gravel kupują ci, co chcą móc się wbić w leśne runo po wentyl a jednocześnie być sexy jak te chlopaki co latają na pinarelkach. Tylko, że ten stan się nie bierze z maszyny, tylko z udźca i umiejętości. (tudźież odpowiedniej ilości głuoty)

No coś w tym jest...ale czy to błąd to nie wiem. Obecnie mam szosę na 25c, road+ na gravelowych 35c i mtb. To duży komfort. Ale gdybym musiał zostać z jednym rowerem to byłby to pewnie jakiś road+ gdzie rotowałbym ogumieniem/ całymi kołami. Czyli chciałbym mieć sprzęt, który będzie prawie gravelem , a na szosie nie będzie odstawał od obecnego tcr'a. Ja wiem jakie sety miałbym na poszczególne nawierzchnie (no bo jednak bagaż doświadczenia z tras, ale też wyścigów szosowych czy gravelowych mi na to pozwala), ale część ludzi błądzi. A ten watek mógłby sporo wnieść. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A włożył ktoś tutaj w ogóle do gravela opony szosowe typu 28-30mm, i jaka była odczuwalna różnica? Sam nie miałem okazji jeszcze tego przetestować.

Pytam z ciekawości, bo jak na razie nie odczułem różnic w oponach gravelowych. Czy to był teoretycznie wolny fabryczny Rambler 38mm, czy szybkie Thundero 40mm, czy obecne teoretycznie terenowe Swampero HD 40mm, czy miałem dętki czy mleko (tylko Thundero) wszystko to na asfalcie nie miało żadnego znaczenia i jeździło tak samo przy tym samym ciśnieniu. +- 3,5 Bar z tyłu i 2,5 z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmeiniam zazwyczaj całe gotowe koła i tak jako przykład:

Szybka akcja , bo ultramaraton ( szosowy MPP) za ultramaratonem( terenowym Wschodem 2021) i nie ma co się przyzwyczajać do roweru. W trekkingu zmieniłem przełajowe Pasaki na maszynówkach i Gravelkingach SK 700x38 na jakieś do tłuczenia koła szosowe na kulkach i Schwalbe One  700x23.  Pomimo gorszych kół   było zdecydowanie szybciej jak na szerokim secie na GK  co spowodowało iż  z szosowcami szanse miałem  wyrównane.

 

W kilku rowerach zmieniam sety z szutrowych ( 700x35) na szosowe ( 700x23 lub 25), by na asfaltach cieszyć się dynamiczną i szybką jazdą. Taak, jest zdecydowanie szybciej jak  na 35-kach :)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Contend AR- czyli alu. Koła DT R511, szprychy sapim cx ray, piasta dt 350 ratchet. Zmiana opon z duro moe joe 700x35 ( tak wiem duro, ale waży 350gram realnie, zbiera się dość fajnie i mega trzyma na piachu, błocie, nie widzę różnicy np.: z conti terra trail, nie jest to wolna opona- jechałem na niej m.in Piekło Przytoku), zmiana na gp conti gp4000sII 700x25 ( realnie wychodzi 28c, waga coś koło 220gram). Bardzo duża różnica, zupełnie inny rower, dużo łatwiej go rozpędzić, rozkręcić. Jak już się wejdzie na tym 35c tak pow. 30kmh to już się leci, ale każde rozkręcenie roweru to kosmos różnica. Oczywiście porównanie z d..y bo porównujemy szybką szosową sportową oponę z oponą przełajowo-szutrową, no ale padło pytanie. Jak dla mnie żeby takie porównanie miało sens to trzeba by zestawić oponę 700x-25c z dokładnie tą samą oponą 700x35c.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, nossy napisał:

A tak serio to jak to czyta jakiś Kwiato albo Majka to ma chyba z tego wszystkiego niezłą kulankę.

Z zawodnikami sprawa wygląda tak, że często są wielu rzeczy nie świadomi , bo od tego typu problemów mają sztab ludzi ( tutaj mechaników, fitterów) , którzy mają pod nich optymalnie dopasować  dostępny  sprzęt, by ci wygrywali. Jednak obydwaj wspomnieni , tego typu sprzęt jak najbardziej pamiętają. Jeździli, trenowali, startowali i z wieloma rzeczami odnośnie wielu tematów by się zgodzili, natomiast kulanka mogła być niezła z żarów na 13-kach, czy innych wyliczeniach teoretyczno-matematycznych ;)

To tak uzupełniam, bo gdzieś mi przemknęło ;)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz, żeby się zgodzili...raczej zdanie peletonu jest takie, że świat idzie do przodu, rowery są szybsze, sztywniejsze, ale też potrafią być wygodniejsze. Sponsor oczywiście wiele narzuca- byli też tacy z 3T co promowali napęd z 1 blatem ,ale polegli. Byli też tacy co zmieniali napisy na ramach i oponach bo te dostarczane od sponsora/dostawcy do niczego się nie nadawały. Polecam książkę "Anonimowy kolarz". Jeśli chodzi o dobór przełożeń, ciśnienia, opon to zawodowi kolarze decydują niemal o wszystkim, mechanik robi co każą albo o co proszą.  Nie ma co się napinać, z wiatrakami nie wygrasz- maniaków teoretyków nie przekonasz. Ale nie ma co mieszać tym co się mniej znają i szukają odpowiedzi. Jakby 23c śmigało super po brukach to by Sonny nie ogolił Piekła Północy na 32c. Z jakiegoś powodu peleton poszedł w stronę 25c, później 28c. Kto wie...może dożyjemy czasów, że w peletonie technologia zmieni się na tyle, że standardem będzie 32c, a Strade, czy Piekło będzie się wygrywać na 35c. Oczywiście w zależności od wyścigów średnie rosną lub są takie same, ale z całą pewnością rozwój technologi pozwolił na stworzenie rowerów szybkich, ale bardziej komfortowych głównie dzięki ramie i szerszym obręczom oaz oponom. (wspominał o tym m.in. Gołaś).

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, KNKS napisał:

Nie można porównywać różnych opon na tym samym ciśnieniu gdyż, dajmy na to, rzeczona 25C ma inne ciśnienie robocze niż 32C. Kiedy w grę wchodzi TL, mleko + szerokie obręcze sytuacja wygląda również diametralnie inaczej. Do tego hookless i temu podobne bezeceństwa... Jakość asfaltu, waga kolarza... Milion zmiennych...

Przeczytaj jeszcze raz to co zacytowałeś. Specjalnie napisałem o dolnym, średnim i górnym ciśnieniu, żeby to było adekwatne dla rozmiaru.
Jeżeli 23 ma dolne 6,5bar, 28 5,7bar, to nie porównuję pierwszej na 7 barach (średnio miękko), z drugą na 4,5bar (prawie flak).

Opisałeś właśnie to co na samym początku wytknąłem.

21 godzin temu, KNKS napisał:

Absolutnie nie. Po prostu skoro polemizujesz z zawodnikiem szosowym na temat opon stosowanych w kolarstwie szosowym, to chciałem uściślić jakie to doświadczenie posiadasz w rzeczonej dziedzinie. Bo jeśli nie posiadasz, to po co polemizujesz ? Bo jakiś jutubowy "SzajBajk" tak powiedział ? Może ciężko w to uwierzyć, ale sport wykracza poza internet i tabelki RollingResistance.

Doświadczenia szosowego mogę nie mieć ale pewne zasady związane z oponami są uniwersalne. Tak samo zasady robienia porównań.
Konkretnych modeli nie podam, no ale kolejny raz, po co robić porównania od czapy zupełnie różnych opon, zupełnie różnych ciśnień względnych i dowodzić z tego, że węższa opona jest szybsza?

Na takiej zasadzie mogę zacząć dowodzić że 2,4" jest szybsze od 2,1" i wcale nie przy jeździe w (grząskim) terenie, a na twardych ścieżkach czy asfalcie.
Jak by mi się bardzo chciało, to nawet wygrzebałbym odpowiednie rejestracje gps, żeby to pokazać.
Tylko jaki ma sens porównywanie opony ciężkiej, z głębokim bieżnikiem, kolcami i na bardzo niskim ciśnieniu, z o wiele lżejszą, drobniejszym bieżnikiem i na sensownie dobranym ciśnieniu? A właśnie tego typu porównania tutaj padły i tego się czepiam.

Jeżeli to ma być wiarygodne i uniwersalne porównanie, to wypadałoby trzymać jakiś poziom.
Jeżeli to ma być tylko stwierdzenie na czym się najlepiej jeździło, to wypadałoby nie robić z tego uniwersalnej zasady. No i jednak mieć świadomość, że posiadany sprzęt nie odpowiada sprzętowi posiadanemu przez pytających, wręcz może być niekompatybilny (próbowałbyś wciskać 23-24mm opony w obręcz 22mm?).

A co mnie jutuby i jakieś szajki?
Właśnie takie wzmianki, to personalne przytyki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....zdjęcie opony  23 na obręczy 24  (zew)zamieściłem i dobrą recenzję jej wystawiam  tak na marginesie...   

Porównanie  opon grawelowych z szosowymi z górnej półki oczywiście  jest bez sensu,  ale też nie ma co się tak napinać z tymi rozmiarami i zyskiem stratą już w rodzinie opon stricte szosowych...     myślę, że zawodowiec przejedzie dzień i na 23 i na 28 i na 32 najwyżej komentując  in plus , albo in minus dobór opony na daną trasę, a czas będzie bardzo zbliżony ( pomijając jakieś odcinki czasowe czy jazdę po brukach , skrajności).

Mówienie, że jazda po szosie na grawelu jest bez sensu, to też gruba przesada, jedynie nie będzie to rower równoważny do topowych  ( rasowych) szosówek innych  podczas ostrej jazdy.

Dwa zestawy kół do grawela to fajny pomysł czy na tych szosowych damy Mavica open pro i  oponę 25 mm czy jakiś szeroki karbon z GP5000  32 mm i mlekiem...... świat się nie zawali a średnia będzie zależeć  bardziej od jedzenia przez dwa ostatnie dni przed większą wyrypą i jakości snu niż od  samej opony i ciśnienia. Tak myślę jako grzybiejący z czasem.

Dla mnie odrobina komfortu i trochę większy zakres bezpieczeństwa, i mniej pilnowania ciśnienia przy ciut szerszych oponach to zaleta....   

a  moja jazda z 23ką  na szerokiej obręczy to " symetryczny"  zysk jak  z  oponą 32 na jeszcze szerszej obręczy,   tzn więcej wyciągam z mojej 23 na tej szerokiej obręczy niż się spodziewałem, jest bardzo dobrze. Zresztą opona jest rozdęta na szerokiej obręczy i osiąga szerokość większą  niż nominalna .  Poza mazowieckimi piachami z taką 23 spokojnie mogę np grzać nad Wisłą czy między mostami czy do G Kalw...    problem leży w widelcach dwóch moich użytkowych rowerów bo nic szerszego nie załaduję.  Szersze opony mam w kolejnych rowerach, ale te stoją bardziej zakurzone.

 

  Jedynie trzeba dodać że klasyczna papierowa 23 nie lubi tego bo za bardzo wzrasta szansa przecięcia eksponowanej bocznej ścianki, utwardzonej przez 8 atmosfer (   - tylko że moje 23 na przednich kołach to Maratony, jak  z węża ogrodowego, odporne)   

   ...nikt  dotąd chyba nie pisał, ale właśnie mankamentem małych klasycznych  profili i dużych ciśnień jest większa podatność napiętej jak struna papierowej konstrukcji  drogiej opony z boku, i poza penetracją centralnie raz na kilka lat można małym żwirkiem na idealnym z pozoru asfalcie  na łuku ciachnąć całkiem zaskakująco  oponę i dętkę na godzinie 10.30 (w przekroju opony, tak gdzie bieżnik zamienia się w ścianę boczną)

 

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

....zdjęcie opony  23 na obręczy 24  (zew)

Dla jasności. Piszesz o zewnętrznej szerokości obręczy?
Jeżeli tak, to chodzi o wewnętrzną, bo ta wpływa na możliwe szerokości opon jakie można założyć.

Zewnętrzna może wpływać na lepszą gorszą aerodynamikę.

Przy zewnętrznej 24mm to wew. pewnie okolice 17-19mm, trochę za szeroko dla opony 23mm (zwłaszcza jak to 19) ale nie ekstremalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę zewn, bo nie będę teraz opony zdejmować, klasyczna obręcz treking Mtb z lat 2000 , chyba jakiś Zac,   na pewno nie katalogowa dla opony 23  :)     Przecież nawet ZTR podstawowe w ściganiu miały 24 czy 25 zewn....    generalnie moda n a poszerzanie obręczy i podawanie w kółko szerokości wewn też przyszła kilka lat temu ,   sam ścigałem się na żarówce opona 2,3 obręcz zew 20 czy 22 bo nie było lekkich kół 29,  w Polsce, i z przodu dawałem radę w Beskidach  spokojnie maratony obskoczyć, chociaż potem rzeczywiście już Cresty i opona 2,25 okazały się być lepszym setem... i w sumie lżejszym bo w Mavicu ( tym wąskim) sama obręcz była dość ciężka,  ( choć koło ważyło 876 g,   a opona 2,3 ( Panas rampage ) też  była klocem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nossy, pisałem to w kontekście "śmiacia się" :D Relacje ze światem zawodowym, mam trochę z innej strony. Niektórych zawodników znam , a i też pewne informacje dopływają do mnie od działaczy, członków PZKOL,  czy mechaników ( np naszego klubowego, który równie z pewną grupą zawodowców ma kontakt, czy innych którzy dany sprzęt pod danego zawodnika konfigurują) i niektórzy dalej woleli by obręczówki i stare standardy bo, a niektórzy  z jakiś tam swoich preferencji będą brnać jak w ogień w nowoczesność. Co człowiek to inna opinia, natomiast nikt "śmiacia" z praktyków z własnym doświadczeniem by nie uskuteczniał, bo przecież wielu z nich przez te etapy przechodziło i wielu zwłaszcza tych zdecydowanie starszych szanuje nowe rozwiązania, ale jednak dalej wybiera te starsze.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zekker napisał:

Jeżeli 23 ma dolne 6,5bar, 28 5,7bar, to nie porównuję pierwszej na 7 barach (średnio miękko), z drugą na 4,5bar (prawie flak).

 

10 godzin temu, zekker napisał:

Doświadczenia szosowego mogę nie mieć ale pewne zasady związane z oponami są uniwersalne.

 

misiek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...