kaido2 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja (edytowane) 2 godziny temu, zekker napisał: Jadąc wycieczkowo te avg 30 km/h po asfalcie będzie lżej z węższej opony i wyższym ciśnieniu jak z szerokiego komfortowego , cięższego flaka. Czy tam jest wzmianka o jakiś średnich? Po co te rozkminy i dodatkowe robienie sieki. Oczywistym jest,- opona węższa i na wyższym ciśnieniu = szybciej. 2 godziny temu, zekker napisał: No i znowu w skrajności, jaki sens porównywać oponę np. turystyczną ze sportową? Użyłem prostej żartobliwej metafory , która nawet ślepy zobaczy, ale nie. xD 2 godziny temu, spidelli napisał: Mam ze dwa zestawy czegoś z Dekla, chociaż pewnie dobrze byłoby je po prostu wymienić, a nie zdziwić się, że klej wysechł Samoprzylepne czerwone z Dekla i Parktoole najlepsze. Szkoda czasu i energii na kleje. Jak kleje to tylko w warsztacie butapren po szewsku wulkanizacyjnemu. Kapci łapię trochę z uwagi na typ jazdy i kilometraż, ale głównie mam tylko te łatki. Dętka nieużywana nawet latami będzie ok, co innego jak dętka już trochę przepracowała i defekty powstają nawet podczas normalnej jazdy po gładki i czystym asfalciku. Zdarza mi sie skorzystać ze skarbów Stomila z czasów PRL i działa to bez zastrzeżeń przez wieleset km. 2 godziny temu, zekker napisał: No to jakoś zawodowy peleton tego nie potwierdza, bo obecnie chyba nikt nie jeździ na 23mm. Większość w przedziale 25-28mm ale są też szersze (zwłaszcza przy pomiarze). W dniu 6.05.2024 o 12:00, kaido2 napisał: W kwestii opon i sprzętu to tylko zawodnicy liczący mają coś do gadania i mechanik im zakłada co chcą, bo to oni mają zrobić wynik na sprzęcie na którym są najlepsi, natomiast reszta jedzie na tym co fabryki ( sponsor) dadzą do testów i marketingu. Jak więc widzisz nie mają wyboru. Jeżdżą amatorzy którzy mają jeszcze opony w tym rozmiarze i z jakiegoś powodu jeszcze nie zmieniają na nowe jeżeli nie muszą. Z racji bycia zawodnikiem, mam jeszcze opon w tym rozmiarze multum ( niewykorzystanych z zeszłych lat), aczkolwiek obecnie mogą być już nie produkowane. Od x lat nie kupuje środków eksploatacyjnych, więc nie sledze dokładnie rynku co jest wycofywane w danym dniu i jakie są ceny. Chcesz więcej info dlaczego tak, czy tak, zawodnicy jeżdżą na tym, a na tamtym to może dam Ci numer do kolegi z PZKOLu, bo mnie się naprawdę nie chce rozbijać gówna na atomy w wielu kwestiach. Edytowane 10 Maja przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja @kaido2 tak z ciekawości zapytam, jeżeli to nie tajemnica. Zawodnikiem jakiej drużyny byłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja (edytowane) @Krypto.Szosowiec najwięcej jeździłem ( i coś tam nadal jeszcze jeżdżę) dla CykloOpola - https://cykloopole.pl/, a trenowany i kierowany ( tam i personalnie) byłem przez kadrę stanowiącą byłych zawodników kadry narodowej. Klub może nie tak znany, choć na wielu znanych amatorskich imprezach( np cykl Road Maraton) zawodnicy stali i stoją na pudle. W zawodowym nie jeździłem, ale to z prostej przyczyny, jako gówniarz coś mi się tam odwidziało na moment, a później to sobie mogłem już tylko bawić z amatorami , ale pod ręką zawodowców Edytowane 10 Maja przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja 3 godziny temu, kaido2 napisał: Oczywistym jest,- opona węższa i na wyższym ciśnieniu = szybciej. Oczywistym jest, że jest to bzdura. Nie chcę tu mieszać polityki, ale pozwolę sobie dla zobrazowania wkleić pewną krzywą: Wyobraźmy sobie, że na osi x jest szerokość opony, a na osi y prędkość w jakichś tam warunkach. Na obecną chwilę nikt nie jest w stanie stwierdzić, gdzie jest punkt t*, ale pro peleton obecnie obstawia 28-32mm. Nikt już nie jeździ na tak wąskich oponach, bo na pewno ten punkt jest z lewej strony od punktu t* Także problem, zarówno w podatkach (do tego odnosi się ta grafika), jak i w szerokości opony jest taki, że nikt nie wie gdzie dokładnie jest punkt t*, który każdy chce tak optymalizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja (edytowane) Pro peleton dlaczego obstawia jak obstawia to napisałem wyżej, natomiast, wiem ja i nie tylko ja jakie uzyskujemy wyniki na oponach takich, a takich, jakie parametry mocy przy danej oponie i prędkości, tak, że teoretykowanie i rozkminy to jedno, a praktyka to jak widać drugie. Każdy posiadający bagaż doświadczeń( niejednokrotnie odpowiednio wytrenowany ) , wie jak ustawić sprzęt pod siebie, dobrać odpowiednie opony( pod profil i warunki trasy) i do tego optymalne ciśnienie. I tu nie ma co na siłę rzeźbić w wykresy i tabelki ,a sobie organoleptycznie porównać. Na węższej oponie i wyższym ciśnieniu jak w tej szerszej, będzie szybciej. Na pewno to co wiem, to wypadałoby się wybrać gdzie nie gdzie i zobaczyć na czym kto i gdzie jeździ, no i na pewno wypadało powiedzieć prosto w twarz tym wszystkim gravelarzom( a nie są to jacyś cieniarze), którzy przyjeżdżają do nas na swoich rowerach na trening ( przekonani, że to takie phi, spokojnie damy rade,bo internety pokazują , jutubery mówią) i próbują choć przez chwilę się utrzymać ,a o jakimkolwiek przeżyciu treningu już nawet nie wspomnę, że oni nadal się mylą i to co widzą to nie jest prawda xD Ja też muszę ich wszystkich przeprosić, ze szosówką w lesie im po prostu uciekam xD Edytowane 10 Maja przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja Ale Ty jedziesz szybciej od nich bo masz więcej w nodze, a nie dlatego że masz lepiej dobraną oponę. Czyli innymi słowy jesteś lepszy pomimo opony, a nie dzięki niej. Pogacar łyknąłby mnie, Ciebie i każdego na tym forum na fatbike - ale czy to czegokolwiek dowodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja No cóż, rower sam nie jedzie. Natomiast różnica może być całkiem spora. Nie podam dokładnych danych, ani nie będę opierał się na średniej. Jadąc Gravelem na 40c, stała prędkość jaką byłem w stanie utrzymać jadąc normalnym tempem, oscylowała gdzieś w okolicach 25-27 km/h. Jeżdżąc szosowym na 32c, są to już okolice 30 km/h. Mając dokładnie ten sam napęd w Gravelu co Szosie, w Gravelu cały czas katowałem górę kasety, podczas gdy w szosie jestem na środku przez większość czasu. Dodam tylko, że w Gravelu miałem naprawdę szybkie opony Tufo Speedero. Ja także uważam że najważniejsza jest noga, potem długo nic, a potem zaczynają się tematy sprzętowe. Jak ktoś ma nogę jak koń, to na MTB objedzie szosowca. Jak ktoś jest "leszczem", to może sobie kupić S-Works i wlec się daleko za wszystkimi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Najważniejsza jest głowa, bo to w niej są ograniczenia, bez prawidłowo działajacej nic nie ruszy. Następnie poziom fizyczny. Sprzęt jako ostatni. Ale dlaczego ten jest tak głęboko poruszany? Bo w tym przypadku grupy ludzi stoją na tym samym poziomie psychicznym jak i fizycznym. Jeżeli w tych samych warunkach na oponie 28 i ciśnieniu 4,5 bara przy tym samym wydatku mocy jadę 30,6 km/h, 25 i 6,2 barów 31,5, zaś 23 na 7,5 32,1km/h , to jasnym jest , że na tej najwęższej z wyższym ciśnieniem jadę najszybciej. Pomiary wykonywałem już jakiś czas temu kiedy to sam przed imprezami stałem przed dylematem co wybrać i czy jest rzeczywiście tak jak w telewizorze mówią. Kadra mówila ,nie i ja tak samo doszedłem do wniosku , że nie. Jedyna bolączką w tym wszystkim jest taka , że do wąskiej opony trzeba się.przygotować, bo ktoś kto jeździ na komfortowym 32 na 23 i pierwszych tarkach dostanie szału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja 23 godziny temu, chrismel napisał: Biorąc pod uwagę że używają szerszych obręczy można przyjąć że aktualnie realna szerokość opon w zawodowym peletonie to 30-32 mm. I takie pomiary wyszły w podlinkowanym artykule. 23 godziny temu, kaido2 napisał: Czy tam jest wzmianka o jakiś średnich? A co niby oznacza "avg" jak nie średnią? Pisz poprawnie bez skrótów, to będzie jasne co masz na myśli. No i wystarczyłoby proste "tak, chodziło mi o tempo jazdy", zamiast jakichś złośliwości. Cytat Jeżeli w tych samych warunkach na oponie 28 i ciśnieniu 4,5 bara przy tym samym wydatku mocy jadę 30,6 km/h, 25 i 6,2 barów 31,5, zaś 23 na 7,5 32,1km/h , to jasnym jest , że na tej najwęższej z wyższym ciśnieniem jadę najszybciej. No dziwne nie jest, że 28 u ciebie zamula skoro jest niedopompowana. Dodatkowo, jakie masz obręcze? Jakkolwiek pasują do szerszych opon, czy najlepiej zgrywają się z tymi najwęższymi? 14 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: Jadąc Gravelem na 40c, stała prędkość jaką byłem w stanie utrzymać jadąc normalnym tempem, oscylowała gdzieś w okolicach 25-27 km/h. Jeżdżąc szosowym na 32c, są to już okolice 30 km/h. Mając dokładnie ten sam napęd w Gravelu co Szosie, w Gravelu cały czas katowałem górę kasety, podczas gdy w szosie jestem na środku przez większość czasu. Dodam tylko, że w Gravelu miałem naprawdę szybkie opony Tufo Speedero. Po co porównywać zupełnie inne rowery? Jak już coś, to przynajmniej założyć do gravela koła i opony z szosy, to porówna się geometrię rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Napisałem to w kontekście wypowiedzi, że ludzie na Gravelach odpadają na ustawkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja (edytowane) @zekker , bo Ty wiesz po drugiej stronie internetów jakie ciśnienie dla danej opony jest odpowiednie dla mojej wagi której nawet nie znasz. XD Za długo w tym siedzę i to dość intensywnie i za długo siebie znam , bym nie potrafił dobrać prawidłowego ciśnienia dla danych opon pod swoją osobę i do panujących warunków. Masz mnie za idiotę? XD Przy mojej wadze podane ciśnienia są optymalne dla każdej z tych opon. Jeżeli podaję AVG i obok wartość prędkosci to jasnym jest że chodzi o średnią prędkość , jeżeli podaję" że jadę sobie tyle, czy tyle" i nie ma wzmianki o średniej prędkości ( avg km/h) , to oznacza , że jadę z tą prędkością dany odcinek na danych parametrach, a nie całą no rundę z której biorę średnią, co tu jest nie jasne? Wystarczy tylko czytać i przyjmować co piszę , a nie doklejać do tego dodatkowych myśli, wtedy wszystko będzie jasne i zrozumiałe. Edytowane 11 Maja przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Maja Udostępnij Napisano 12 Maja (edytowane) Cytat bo Ty wiesz po drugiej stronie internetów jakie ciśnienie dla danej opony jest odpowiednie dla mojej wagi której nawet nie znasz. XD Za długo w tym siedzę i to dość intensywnie i za długo siebie znam , bym nie potrafił dobrać prawidłowego ciśnienia dla danych opon pod swoją osobę i do panujących warunków. Masz mnie za idiotę? XD Jak pytasz wprost, to odpowiem wprost - tak. Żeby cokolwiek porównać, to trzeba spełnić kilka warunków, inaczej to są wyłącznie "mądrości" z drugiego końca internetu. 1. Ten sam model opony, żeby była ta sama mieszanka i bieżnik. Tu się nawet nie zająknąłeś co to za modele tych 28, 25 i 23, a z prostych proporcji widać, że 4,5bar w najszerszej mocno odstaje od reszty (nie wspominając że w wielu przypadkach jest to poniżej zalecanego). Jeżeli to było optymalne ciśnienie, no to wygląda na inny model opony, więc też porównanie z tyłka. 2. Te same warunki. O ile mając miernik mocy (masz, czy tylko na podstawie tętna?) można faktycznie utrzymać równo ile się w pedały wkłada ale inny wiatr i wynik masz już zupełnie inny, więc nieporównywalny, zwłaszcza jak to ułamki km/h. O inną trasę testu już nie chciałbym posądzać ale skoro w 28 optymalne było tak niskie ciśnienie... 3. Ten sam sprzęt, tak samo przygotowany i skonfigurowany. W całej tej dyskusji skupiasz się jedynie na szerokości opony, a pomijasz inne istotne czynniki. To kompletnie nie ma sensu i nikomu w wyborze nie pomoże, ba może wręcz zaszkodzić. Edytowane 12 Maja przez zekker 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemrod82 Napisano 12 Maja Udostępnij Napisano 12 Maja He abstrahując od podanych tu już przykładów mogę stwierdzić, że Conti GP5000 STR 30c są szybsze od GP5000 na lateksie których używałem 3 lata temu. Jednoznacznie widać, że przy zbliżonej mocy jest nieco szybciej. 25c pompowane 6,8-7,2 bara, 30c 4,8-5 barów. Obserwacja z kilku miesięcy jazdy. Ten sam rower , koła pomiar mocy i kolarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja W dniu 12.05.2024 o 09:24, zekker napisał: Jak pytasz wprost, to odpowiem wprost - tak. Jprdl XD W dniu 12.05.2024 o 09:24, zekker napisał: Żeby cokolwiek porównać, to trzeba spełnić kilka warunków, inaczej to są wyłącznie "mądrości" z drugiego końca internetu. Czy myslisz, ze podając to co jest istotne jestem na tyle debilem, aby to nie dotyczyło tego samego modelu opony ( bo tylko na tym jeździł wtedy klub), tego samego setu i warunków? Nie podaje takich szczegółów taboretów, bo istota jest który wygodniejszy. Szybkie konkret info a nie czy ta zupa z ta ilością soli będzie słonsza od tej z większą. Skoro Spec turbo pro pod 80 kg kloca podaje przy 700x28c 85 psi, a ważyłem 65 kg i sprawdzałem czy z wyższymi ciśnieniami coś się zmieni, a nie zmieniało, to optymalnym tutaj było w moim przypadku 4,6bara gdzie na kamolu rodem z P-R otrzymywałem odrobinę komfortu . I to jest ta praktyka i doświadczenie która mi na pewne rzeczy pozwala, a nie czystot eoretyzowanie przed ekranem monitora.. Faktem jest moja pomyłka, bo Spec te opony robi w rozmiarach 700x24 i 700x26, jednak nie zmienia to faktu, że nadal wyniki najlepsze miałem na oponach 700x23 i wąskich szosowych obręczach etrto 622x13. W dniu 12.05.2024 o 09:24, zekker napisał: O ile mając miernik mocy (masz, czy tylko na podstawie tętna?) Takie rzeczy tylko na PM. W dniu 12.05.2024 o 09:24, zekker napisał: W całej tej dyskusji skupiasz się jedynie na szerokości opony, a pomijasz inne istotne czynniki. W całej tej dyskusji przyjmuje, ze rozmawiam z ludźmi dla których takie rzeczy są istotne i nie trzeba o tym wspominać. Jak widzę mylę się , dlatego sorry, ale na tym przystanku wysiadam, bo szkoda mi czasu i energii by tak oczywiste rzeczy rozbijać na atomy i dywagować tworząc jakieś filozofie. Są przyjemniejsze i ciekawsze rzeczy jak produkowanie się po internetach. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja ... kolejny przykład na to, jak internetowi teoretycy zamęczyli fachowca. @kaido2 ... i tak byłeś cierpliwy 😉 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Dokładnie. Na forum klasycznie i bez zmian. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 21 godzin temu, kaido2 napisał: Czy myslisz, ze podając to co jest istotne jestem na tyle debilem, aby to nie dotyczyło tego samego modelu opony ( bo tylko na tym jeździł wtedy klub), tego samego setu i warunków? Tak, bo już tu takie porównanie robiłeś między szerszą cx, a węższą szosową, próbując dowodzić wyższości tej drugiej. 21 godzin temu, kaido2 napisał: Skoro Spec turbo pro pod 80 kg kloca podaje przy 700x28c 85 psi, a ważyłem 65 kg i sprawdzałem czy z wyższymi ciśnieniami coś się zmieni, a nie zmieniało, to optymalnym tutaj było w moim przypadku 4,6bara gdzie na kamolu rodem z P-R otrzymywałem odrobinę komfortu . I to jest ta praktyka i doświadczenie która mi na pewne rzeczy pozwala, a nie czystot eoretyzowanie przed ekranem monitora.. Faktem jest moja pomyłka, bo Spec te opony robi w rozmiarach 700x24 i 700x26, jednak nie zmienia to faktu, że nadal wyniki najlepsze miałem na oponach 700x23 i wąskich szosowych obręczach etrto 622x13. W końcu jakiś konkret, choć nadal brak pewności czy te węższe to ten sam model. Czyli mamy porównanie z 28 napompowaną poniżej zalecanego minimum, z 23 (czy raczej 24) powyżej takiego minimum. To już jedna rzecz która wypacza wynik. Druga sprawa to obręcze 13mm, które zdecydowanie nie są dopasowane do opon 28mm. Nie dziwne, że jest uczucie flaka i braku stabilności skoro ciśnienie za niskie, a obręcz za wąska. Praktykę w jeździe może masz ale doświadczenia w porównywaniu parametrów niewiele. W porównywaniu różnych rzeczy siedzę może nie na co dzień ale dosyć często i wiem jak łatwo wyciągnąć błędne wnioski jak się źle do sprawy podejdzie. Np. ostatnio kolega usprawnił jeden element w oprogramowaniu i pokazywał ile to dało, tyle że za bazę porównania wziął wyniki sprzed pół roku, a nie tuż sprzed jego modyfikacji, więc całość można było o kant tyłka. Jeździsz na jakimś starszym sprzęcie, z ekstremalnie wąskimi obręczami jak na dzisiejsze czasy. Autor ma gravela gdzie spokojnie wchodzą 4Xmm opony, więc obręcze ma minimum 19mm. Wejść pewnie 23-24 wejdą ale na pewno nie będzie to optymalne połączenie. Tak samo pchanie 28mm w obręcz 13mm jest poza optimum. Chcesz doradzać, to rób te porównania miarodajnie, a nie na swoje odczucia i miej na uwadze, że współczesny sprzęt jest trochę inny. @chrismel Jak szerokie masz obręcze? 22 godziny temu, kaido2 napisał: Takie rzeczy tylko na PM. Nie wiem w czym tajemnica. Podałeś prędkości, podałeś masę, to spokojnie można szacować średnią moc. No chyba że się wstydzisz przyznać, że to HR i doskonale wiesz, że to ma niewiele wspólnego z takim samym wydatkiem energetycznym... 22 godziny temu, KNKS napisał: ... kolejny przykład na to, jak internetowi teoretycy zamęczyli fachowca. Fachowca poznasz po tym, że potrafi wyłożyć wszystko jak należy. Po tym że ma świadomość jak robi się miarodajne pomiary i porównania, że faktycznie w taki sposób je robi. Tutaj już na wstępie było porównywanie cx z szosową i wykazywanie, że to przez szerokość. Jego fachowości w kręceniu na rowerze nie podważam, tylko jego porównania od czapy. Jeżeli porównanie od czapy, to i porady od czapy, a tego chyba na forum nie chcemy. Powodzenia w zakładaniu opony 23mm na obręcz np. 21mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) A co jest złego w oponie 23 na obręczy trekingowej ? Pilnuję tylko rantu przed betonem działa bardzo pięknie, dynamo jest same plusy. tzn zmienny prąd to plus zmienia się na minus... Myślę, że ktoś kto naprawdę bardzo mocno jeździ po prostu ma swoje preferencje, jednak "nie lubi" niskich ciśnień i tyle, efekt przekonania i placebo razem ... mogę jednak zrozumieć niechęć do 35 mm nawet w najlżejszej wersji szosowej.... no chyba jednak to jest już spooro Edytowane 14 Maja przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja @zekker napiszę krótko, bo naprawdę szkoda mojego czasu Gdybyś miał pojęcie, to byś takich wywodów teoretycznych i wyssanych, mających nieraz niewiele wspólnego z praktyką tutaj nie uskuteczniał. Czytam i za głowę się łapię i oczom nie wierzę. Acha, jeszcze jedno- PM = Pomiar Mocy I nie rzucaj się do mnie, że mogłem rozwinąć. Skoro odpowiedź jest w temacie, to ten skrót powinien być oczywisty. To tyle względem sprostowania. Nie mam więcej pytań P.S. Sprzęt mam optymalny do danych zastosowań, przestarzały to może być emeryt wzgl boomer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) 2 godziny temu, zekker napisał: Jeżeli porównanie od czapy, to i porady od czapy, a tego chyba na forum nie chcemy. Powodzenia w zakładaniu opony 23mm na obręcz np. 21mm. To może teraz ty oświecisz nas, szosowców, i przedstawisz twoje własne/osobiste doświadczenia z ogumieniem w szosie RC ? Bo rozumiem że poza umiejętnością klikania myszki i oglądania jutuba, masz również szerokie doświadczenie w kolarstwie szosowym. Porobiło się tych internetowych fachowców, specjalistów od wszystkiego, a gawiedź ogląda i chłonie jak gąbka. Jak dla mnie, te internetowe mądrości są "od czapy" a doświadczenia zaczerpnięte z realnego życia traktuje jako dużo bardziej wymierne. Dziwnym trafem najwięcej do powiedzenia w temacie mają rowerzyści, którzy rower szosowy widzieli jedynie w telewizji, a o wyścigu czy trenowaniu jedynie słyszeli. Edytowane 14 Maja przez KNKS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2 godziny temu, zekker napisał: Jak szerokie masz obręcze? Szer wewn. 22 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) 2 godziny temu, KNKS napisał: Porobiło się tych internetowych fachowców, specjalistów od wszystkiego, a gawiedź ogląda i chłonie jak gąbka. A potem tłumacz, ze życie nie jest takie jak w internetach opisują i zdziwienie, bo nagle rower szosowy na zjeździe odjechał, czy skoczył na podjeździe na tak przestarzałym kole i oponie 23c. 2 dni temu przerabiałem to w Jasenikach. Młody człowiek tak ufający "internetu", a tak się przejechał, bo jak prędkość na zjeździe takiego mojego archaicznego opornika mogła wynosić 20 km/h więcej jak jego cudownych szerokich och achów, bo przecież w internetach w tabelkach wyglądało to zupełnie inaczej, jutubery i fachowcy mówiły. Ludzie( zwłaszcza młodzi) się na te wszystkie wypowiedzi osób nie mających żadnego doświadczenia z tego typu sprzętem w sieci nabierają , bo tabelki pokazują, producenci marketingują, a potem zdziwienie , że jak to możliwe. I tych przypadków na co dzień, czy to u znajomych " po klubach", w warsztatach, centrach rowerowych spotykam nie mało. Trenerzy też mi nie jedno opowiadają. Uważam, Ze te wszystkie powielane teorie są wręcz szkodliwe. 4 godziny temu, itr napisał: A co jest złego w oponie 23 na obręczy trekingowej ? Nic nie jest : ) Sam zakładałem na takie np Michelin Dynamic Sporty 700x23c i nic się z tym nie działo , a rower na asfalcie nie ten. Do obręczy 21fabrycznie wychodziły Schwalbe One i późniejsze Pro One w wersji TL ( jak i chyba mam nawet gdzieś takie pod zwykła obręcz w wersji microskin, które wchodzą też na 13-kę) 700x23. A opona Panie @zekker Specialized Turbo Pro 700x28 to jeszcze czasy świetności "13-tek" i pod takie obręcze była pierwotnie dedykowana i produkowana. Zresztą jeżeli chodzi o samą oponę to nic się nie zmieniło , bo sztuki z ostatnich lat też mam, obok Turbo 30-tek i Roubaix32. Zresztą tych 28c pod 13-ki x lat temu, jak zaczeły się pojawiać trochę było. Edytowane 14 Maja przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) @kaido2 ja na ten przykład dowiedziałem się ostatnio, że rower szosowy, w dzisiejszych czasach, nie ma racji bytu, bo przecież do grawela o napędzie 42 x 10-44 można założyć szosowe koła i cisnąć na równi z prawdziwymi szosami 🤣. Nie chciało mi się wyjaśniać i tłumaczyć nawiedzonym dzieciom internetu. Co zrobić... Takie czasy. 🙄 Edytowane 14 Maja przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) @KNKS i nie Ty jedyny. Te teorie tez słyszałem , dlatego bywa, że na akcje typu " gravele po szosie" przyjeżdżam na szosie. O jak się szybko świat odmienia Chłopaki z gravelowej "Grupy Ultra KDZ" ( do której też należę) , grupy która jeździ głównie gravelowe ultramaratony,- w niej niektórzy też, że sobie z szosami pocykają. No i słyszę opowieści prezesa, czy któregoś z chłopaków z CykloOpola ( startującej i trenującej zgodnie ze sztuką grupy szosowej do której tez jeszcze należę ) jak to wygląda i w jak ekspresowym czasie następuje odstrzał z koła . Gravele nawet na szosowych setach nie mają wstępu na treningi z danego cyklu szkoleniowego po torze , a zdarzają się chętni " bo phi, to endurensy , jak szosy" Dopiero( o to to nie) odstraszyło, że tam się jedzie w zakresie 45-50 km/h , a w finiszu 65-75 Druga sprawa , na takim torze takie osoby sprawiały by zagrożenie, więc o ile ktoś jest w stanie wytrzymać dynamikę na rudzie w w ruchu otwartym to ok, ale na torze już niestety nie. Szosa RC i minimum miesiąc jazdy w grupie na normalnych treningach w grupie szkolnej i wtedy można coś gadać. Edytowane 14 Maja przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja W naszym temacie są dwa głosy nie do końca przeciwstawne. Pisałem już : nie zawłaszczajcie sobie kolarstwa szosowego dla klubów szosowych . Rower niech to nawet będzie mtb 26 z kokpitem mtb, ale legalnych kołach szosowych z oponą 622-23 i założonym karbonowym widelcem i korbą 44/32/22 pozwala na w pełni szosowy trening, na uprawiane kolarstwa szosowego.. brak baranka klamkomanetek itp nie kastruje z uprawiania kolarstwa szosowego. To nie tylko ustawki i zawody upadlających się mastersów z kopytem jak silnik od betoniarki!!! A druga strona : nie wmuszajcie szerokich opon jako jedynej słusznej prawdy we współczesnym " kolarstwie szosowym" Sprzęt i jego dobór jest kwestią indywidualną. na torze ( kolarskim) i dobrym asfalcie jazda na wąskich oponach poniżej 200 g (piszę nawet o 19 czy 20 )albo nawet szytkach ma coś magicznego... i nie obraża to w żaden sposób komfortu opon szerszych, mlecznych czy tabel z laboratorium rolling stones resistance :))) Ale na zdjęciach też piękny tor , na takim nie jeździłem nawet w kwiecie formy, kolarskie czwartki były po dziurach na parkingu.... toru... wyścigów konnych, ale na takie zabawy byłem za słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.