Silazgor Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 Witam serdecznie, Poszukuję dla siebie roweru crosoowego. Będę przesiadał się z 18 letniego MTB Gianta, który towarzyszył mi przez ponad pół życia. Nie czuję się jednak na nim dobrze na dłuższych trasach, czuję że jest za mały i wolałbym coś na węższych oponach. Dlatego też skierowałem się w stronę rowerów crossowych. Ważę 95 kg, mam 191 cm wzrostu i długie nogi (dokładnie jeszcze nie zmierzyłem) więc wydaje mi się że rama 23" będzie dla mnie odpowiednią (w góralu mam 21). Skłaniam się też ku rowerom dobrych i znanych marek, zależy mi na niezłej jakości ramie. Mam sentyment do Gianta. Naczytałem się, że w tym pułapie cenowym tarczowe hydrauliczne hamulce to podstawa i takich rowerów szukam (wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę). Kusi mnie osprzęt przód i tył deore ale nie jest to jakiś must have bo pewnie i tak przy moim użytkowaniu różnica będzie ledwie zauważalna. Fajnie też jak rower ma możliwość blokady amortyzatora z kierownicy ale to traktuje bardziej jako gadżet. Na rowerze jeżdżę rekreacyjnie (max 40-50km) oraz planuje czasem dojeżdżać do pracy ok. 16km w jedna stronę (miejskie sciezki rowerowe). Mieszkam w zalesionej okolicy więc myślę, że tak ok. 10% to będzie jazda po nieutwardzonym terenie. W okolicy oraz w drodze do pracy zdążają się podjazdy (wjazd na most, skarpa Wiślanna), na których chętnie korzystam z dość lekkich przełożeń, więc nie chciałbym z nich rezygnować. Dodatkowo planuje wozić dziecko w foteliku więc przy mojej wadzę wytrzymałość ramy myślę, że też będzie miała znaczenie. Chciałbym doposażyć rower w bagażnik i błotniki, dlatego też zacząłem się też zastanawiać nad zakupem od razu wyposazonego roweru trekkingowego, ale np oświetlenie nie będzie mi potrzebne w 99% czasu jazdy. Jeśli jednak okaże się, że to dla mnie dobra opcja to budżet na trek będzie ciut większy bo na bagażniku i błotnikach zaoszczędzę. Na ten moment znalazłem dla siebie 3 propozycje: 1. Kross evado 7.0 https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-meski-kross-evado-70-2022-p-5666.html Wydaje mi się, że podlinkowana oferta jest atrakcyjna cenowo. Trochę mnie martwi stosunkowo niewielka nośność Krossów. No i nie jest to jakaś topowa marka. 2.Trek Dual Sport 3 gen 4 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/ Nie wiem czy do dostania w tej cenie ale skoro na stronie producenta jest podane 3500 to może tak. W tym rowerze intryguje mnie napęd 1x. Słyszałem o nim raczej więcej dobrego niż złego, ale zastanawiam się czy będzie dla mnie odpowiedni. 3. Giant Roam 2 Disc https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-2-disc-2023 Tu nie mamy deore no ale jest to Giant. Nie znalazłem niestety dostępnego w tej rozmiaru XL do tych zakładanych 3500, ale pewnie jakbym dobrze poszukał to bym znalazł. Widziałem, że bardziej polecane są amortyzatory powietrzne ale w moim budżecie raczej ciężko będzie coś takiego znaleźć. Chyba, że uważacie, że warto z czegoś zrezygnować na rzecz takiego amorka? Marzyłby mi się Giant Roam 1 bo chyba spelnia wszystkie moje zachcianki, no ale jednak budżet przekracza za bardzo.A przynajmniej na ten moment. Jakbym odłożył zakup do września to pewnie mógłbym zwiększyć budżet no alr jednak będę wtedy prawie cały sezon w plecy. No chyba, że udałoby mi się go gdzieś trafić poniżej 4k to może... Trochę się rozpisałem ale chciałem możliwie dokładnie napisać swoje oczekiwania. Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo mam trochę mętlik w głowie a specjalista w tym temacie ze mnie jest żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nosekBd Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 https://www.dobrerowery.pl/trek-dual-sport-2-2022-mulsanne-blue?from=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Masz wszystko co potrzeba i jest lepiej od wspomnianych rowerów. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 Widelec powietrzny, korba z osią przelotową (nie na kwadrat), łożyska piast maszynowe, napęd 38 korba do 11/46 kaseta, Shimano XT, obręcze do bez dętek, hamulce hydrauliczne. Można założyć bagażnik i błotniki. Jak Ty przyzwyczajasz się do roweru na tyle lat to warto kupić coś porządnego dopłacając więcej. Od zakupu tylko jeździć, tu nic nie trzeba zmieniać. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez XC100S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silazgor Napisano 6 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 Jakbym miał tak mocno przekraczać budżet to wolałbym już Roam 1. W tej chwili jest w tej samej cenie. Poczytałem trochę więcej o napędach i chyba najbardziej by mi pasował 2x. 1x raczej odpada a 3x jeszcze by uszło. Najbardziej chyba się skłaniam do Roam 2 lub 1 jeśli bym w jakiś sposób zdołał zwiększyć budżet, chociaż ten Evado mocno mnie kusi. Także na ten moment mój dylemat to Kross Evado 7.0 czy Giant Roam 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 Od strony technicznej totalna porażka. Obyś nie był świadom różnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 (edytowane) @Silazgor, osprzętowo Kross wypada sporo lepiej od Gianta, który z kolei powinien być troszkę lżejszy. W obu nic nie trzeba wymieniać na początku. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 15 godzin temu, nosekBd napisał: https://www.dobrerowery.pl/trek-dual-sport-2-2022-mulsanne-blue?from=related Chyba ten. Evado spoko osprzęt. Pamiętaj o jednej rzeczy, Kross bazuje na starej ramie, W przypadku Treka czy Gianta, są to ramy zaprojektowane pod szerszą oponę, zalet szerszej opony jest wiele, zwłaszcza gdy będziesz jeździł z fotelikiem, więcej miejsca na oponę to łatwiejsze montowanie błotników. Akcesoria kupuj oddzielnie, nie wraz z rowerem, sam inwestujesz w to co ma dobrą opinie, nie w to co daje producent. Giant stosuje koła o ilości szprych 28, przy Twojej wadze plus dzieciak, nie wróże im długowieczności. Plus jest taki że mocne koła 32szprychy pod qr9 to obecnie nie taki straszny wydatek. 2 godziny temu, XC100S napisał: Masz wszystko co potrzeba i jest lepiej od wspomnianych rowerów. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495 Widelec powietrzny, korba z osią przelotową (nie na kwadrat), łożyska piast maszynowe, napęd 38 korba do 11/46 kaseta, Shimano XT, obręcze do bez dętek, hamulce hydrauliczne. Można założyć bagażnik i błotniki. Jak Ty przyzwyczajasz się do roweru na tyle lat to warto kupić coś porządnego dopłacając więcej. Od zakupu tylko jeździć, tu nic nie trzeba zmieniać. Jest to rower efektowny na papierze, tylko tyle. Widelec powietrzny, nie jest niezbędny w crossach, bo te z natury unikają wymagającego terenu. Korba z sztywną osia no name, wątpliwa zalet wobec kwadratu. Łożyska piast maszynowe, tak plus, tylko że to są koła fulcrum, jak to mówią płacisz za napis. Napęd 38 i kaseta 11/46 no nie, czemu to ma służyć? Shimano XT, tylko tylna przerzutka. daleko do pełnego XT. Obrecze bez dętek, po co w crossie? Podstawowe hamulce hydrauliczne, nie w ząb nie są łatwiejsze w obsłudze względem mechanicznych i nie maja większej siły hamowania. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Te nowoczesne ramy Gianta i Treka "projekotwane pod szerszą oponę", aż mnie zaciekawiły bo zabrzmiało jak marketingowy slogan. Maksymalna szerkość opony: Giant - max. rozmiar opony 700x53mm Trek - Rama: 700 x 45mm z błotnikami, 29 x 2,10" bez błotników Riverside - Maksymalna bezpieczna szerokość to 55 mm (2,2") dla opony przedniej i tylnej. Istnieje możliwość zmieszczenia opony do 60 mm, ale wtedy wystąpią problemy z gromadzeniem się błota między oponą, a ramą. O ile jeszcze Giant się wyróżnia masą, te ich aluminiowe ramy są naprawdę lekkie, o tyle ciągle nie wiem, co jest takiego nowoczesnego w tańszych Trekach. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silazgor Napisano 6 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Godzinę temu, clavdivs napisał: nosekBd napisał: https://www.dobrerowery.pl/trek-dual-sport-2-2022-mulsanne-blue?from=related Chyba ten. Evado spoko osprzęt. Pamiętaj o jednej rzeczy, Kross bazuje na starej ramie, W przypadku Treka czy Gianta, są to ramy zaprojektowane pod szerszą oponę, zalet szerszej opony jest wiele, zwłaszcza gdy będziesz jeździł z fotelikiem, więcej miejsca na oponę to łatwiejsze montowanie błotników. Akcesoria kupuj oddzielnie, nie wraz z rowerem, sam inwestujesz w to co ma dobrą opinie, nie w to co daje producent. Giant stosuje koła o ilości szprych 28, przy Twojej wadze plus dzieciak, nie wróże im długowieczności. Plus jest taki że mocne koła 32szprychy pod qr9 to obecnie nie taki straszny wydatek. Teraz zacząłem faktycznie rozwarzać tego Treka Dual Sport 2. Chyba w moim wypadku nie ma co dopłacać dużo do lepszego osprzętu, a w razie co mogę sobie łatwo w przyszłości wymienić. Trafna uwaga pod kątem ilości szprych. W moim obecnym Giant Sierra bardzo szybko po zakupie uszkodziłem fabryczną obręcz i wymieniłem obie na mocniejsze. Opcja montaży szerszej opony może się faktycznie w przyszłości przydać. Nie mam praktycznie żadnej wiedzy na temat suportów, łożysk, piast itp. Czy w tym Treku DS2 te elementy są ok? Czy taki rower będzie dobrą bazą jeżeli mysłałbym o rozbudowie w przyszłości? Na pewno będę chciał te rowery zobaczyć na dniach na żywo w sklepach (o ile znajdę je dostępne w mojej okolicy) i się do nich przymierzyć co pewnie będzie miało duży wpływ na moją decyzję. Rzucę jeszcze może hasło na temat Roam 1. Cały czas najbardziej marzy mi się ten i może jednak jakoś udałoby mi się naciągnąć budżet na niego, tylko nie wiem czy warto... Widziałem, że jest często polecany jak ja raczej nie będę robił jakiś dużych przebiegów to czy warto tyle dopłacać? W stostunku do Treka DS2 to będzie ponad 50% wiecej. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez Silazgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 Godzinę temu, NerfMe napisał: Te nowoczesne ramy Gianta i Treka "projekotwane pod szerszą oponę", aż mnie zaciekawiły bo zabrzmiało jak marketingowy slogan. Riverside - Maksymalna bezpieczna szerokość to 55 mm (2,2") dla opony przedniej i tylnej. Istnieje możliwość zmieszczenia opony do 60 mm, ale wtedy wystąpią problemy z gromadzeniem się błota między oponą, a ramą. Ta opinia odnosiła sie do Krossa Evado, mój błąd Kross użył nowszą ramę. Jak zmieści się opona taka jak w Treku czy w Giancie, głowę posypię popiołem:). Czym pulsuje rama Treka? możesz zamontować dowolną sztycę, mostek, kierownicę, suport, bagażnik błotnik. Nie uważam że jest nowoczesna, raczej kontynuuje to co powinno być w rowerze crossowym. Rama jest z obniżona górną rurą, to duże ułatwienie kiedy zabierasz dzieciaka i podczas wsiadania nie możesz przechylić rower na swoja stronę, żeby nie wysypać bobasa z fotelika. Silgazor Suport jest na kwadrat, to bardzo losowe urządzenie, czasami pada za moment a czasami robisz 10 000k. zauważyłem jedna zależność suporty w nowych rowerach padają szybko, ale jak wymienisz na nowy z pudełka kupionym na allegro, to często te suporty pracują długo. Zakładam że jest to troszkę celowe postarzenie produktu i producenci wstawiają najpodlejsze kwadraty. Czy Roam 1 jest warty, to może być dobry rower. Jednak uważam że tańszy Trek zrobi ta samą robotę, zadbaj tylko o coroczny serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 5.06.2023 o 09:48, Silazgor napisał: Chciałbym doposażyć rower w bagażnik i błotniki, dlatego też zacząłem się też zastanawiać nad zakupem od razu wyposazonego roweru trekkingowego, ale np oświetlenie nie będzie mi potrzebne w 99% czasu jazdy. Oświetlenie roweru prawie zawsze nie jest dla Ciebie a dla kierowcy samochodu żeby Cię nie zabił o zmroku. Jak nie masz błotników to najwyżej masz mokry tyłek i plecy, bez bagażnika też da się przeżyć. Komplet lampek LED potrafi ważyć 100g, kosztuje grosze, czemu ludzie tak się bronią przed czymś co może uratować życie? Czy oprócz rowerem nie jeździcie czasem samochodem i nie wiecie jak niewidoczny bywa rowerzysta bez oświetlenia? I nie piszcie że macie odblaski - one niewiele dają. Edytowane 6 Czerwca 2023 przez PiotrWie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silazgor Napisano 6 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2023 Tylko rzecz w tym, że ja na rower wychodzę tak naprawdę tylko wtedy jak jest ładna pogoda i po zmroku już nie zdarza mi się jeździć. Lampki rowerowe zresztą już mam i po prostu jeśli wiem, że jest szansa, że będą potrzebne to je montuje. Dlatego nie chcę zamontowanych na stałe na dynamo bo po co mi dodatkowe obciążenie. Byłem dzisiaj w salonie Giant i Trek. Oglądałem i przejechałem się na Roamie oraz Treku DS2. Na Treku było mi o wiele wygodniej. Jakoś w Giancie nie podpasowała mi pozycja, chociaż pewniedałoby się ją trochę poprawić regulując nachylenie siodełka. W każdym razie byłem w salonie gdzie mieli tego Treka złożonego w moim rozmiarze i kolorze, który mi pasował. Dostałem też rabat dzięki czemu cena była zbliżona do najniżej w internecie, więc go wziąłem i już mam Dziękuję szystkim za Wasze rady, bardzo mi pomogły i przede wszystkim, w ogóle ukierunkowały na ten model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.