Macro Napisano 3 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2023 Cześć, Widzę trochę tematów o bagażnikach samochodowych dach/hak itp. Mam jednak dosyć specyficzne pytanie. Czy ktoś zmagał się z problemem wożenia rowerów dla rodziny 2+3? W grę wchodzą 2 rowery dorosłe i 3 dziecięce, z czego póki co 2 jeszcze w tym roku pomijalne (czyli rozmiar bagażnikowy). W przyszłym roku już będzie to kwestia 4 "normalnych" rowerów, ale za chwilę dołączy też piąty. Pojawia się więc pytanie: jak z tym jeździć np na wakacje? Dopiero przymierzam się do jakichkolwiek rozwiązań, bo jeszcze nie woziliśmy, więc inwestycja od zera. Z tego co wyczytałem, to preferowałbym hak, ale nie wiem czy przy 5 i tak nie czeka mnie łączenie haka z dachowym bagażnikiem. Czy są w ogóle rozwiązania na 5 rowerów? Samochód to aktualnie VW Sharan, więc jest trochę miejsca. Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne uwagi/pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xgrzehoox Napisano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2023 Cytat VW Sharan Na nim jest trochę szerokości na dachu, zatem belki 140cm i 5 rynienek wejdzie (rowery dziecięce wstawisz z mniejszym rozstawem). Tylko trochę wysoko ładować (jakiś składany stołek potrzebny) i niezły żagiel wyjdzie. Ale za to pełny dostęp do bagażnika (ważne z rodziną na wyjeździe). Platformy oryginalnej na 5 rowerów nie ma legalnie, zatem i tak bagażnik dachowy cie czeka. Jeśli np weźmiesz platformę na 2 a 3 dziecięce na dachu to i tak wiele miejsca na dachu nie zostanie (np. na box może być za mało) a koszt zakupu większy. Zależy też gdzie i jak szybko zamierzasz się tym poruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macro Napisano 4 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2023 Dzięki za odpowiedź. Wyjazdy raczej wakacyjne czyli takie przez pół Polski bądź nieco dalej. Przynajmniej tak widzę najbliższe lata. A ile rozsądnie wchodzi na haku? Gdybym tam dał 3 lub 4, (z czego dwa duże) to najmniejszy jeszcze może wejść do środka. Względnie jakby zostały 1-2 na dachu to jeszcze box może by wszedł na górę. Faktycznie trochę miejsca jest, ale pomysł ze stołkiem składanym jak najbardziej na plus. Dostęp do bagażnika przy montażu na haku to też w sumie rozsądna uwaga, chociaż z tego co widziałem, to sporo jest chyba patentów uchylnych, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 (edytowane) Inna możliwość to 3-miejscowy bagażnik na hak, w przyszłości dostawka na czwarty rower. Piąty, najmniejszy rower na dach. Edytowane 5 Czerwca 2023 przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 Na hak max 4 i tu trzeba ostrożnie. Jaki max nacisk na hak ma samochód. Np. mój ma 90kg - teoretycznie 4 rowery po 15kg plus 25kg bagażnik - 85kg, czyli niby OK, ale choć ja mam 3x15kg i bagażnik 18kg, to auto siada, bo to nacisk wywieszony za oś. Rozwiązanie z 3 na haku i 2 na dachu uważam za optymalne, a jak auto da radę, to na hak 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 @Wojcioma rację z reguły na wyjazdach jest pełny bagażnik plus trójka dzieci z tyłu można zgubić tłumik na jakimś garbie 😞 Woziłem cztery rowery na dachu, najpierw odkręcałem pedały i przekręcałem kierownicę na wprost aby się zmieściły potem dawałem na przemian z siodełkami w dół. Piąty jeśli jest mały można wrzucić do bagażnika i na niego torby. Docelowo 2 na hak i 3 do góry może jeszcze box się zmieści🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2023 (edytowane) To taka rada (sam to mam) - są sprężyny wspomagające do tylnego zawieszenia. Produkuje je holenderska firma Mad Springs, bo Holendrzy mają fisia na temat przyczep (a pod swoją marką sprzedaje też Westfalia). Mają one homologację TUV (przynajmniej moje, do passata) i istnieją do Sharana po 2010 roku. Prawie tego nie czuć na pusto (z auta nie zrobiła się terenówka), a z rowerami i bagażem samochód nie zapada się . Sprężyny te są dość cienkie - montowane są we wnętrzu normalnych sprężyn (koncentrycznie). Kosztuje to, ale efekt jest. Montaż raczej w warsztacie - bo trzeba też ustawić geometrię. W poprzednim samochodzie (golf) wymieniłem sprężyny na oryginalne, ale od cięższej wersji (sprężyny pod wersję 50kg cięższą - licząc nacisk na tył) - efekt podobny. VW ma do swoich modeli na platformie mgb sprężyny co 25kg. Wiem - sharan to nie mqb. Edytowane 5 Czerwca 2023 przez Wojcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macro Napisano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Cześć, Przepraszam za brak odpowiedzi, ale byłem w rozjazdach. Ogromne dzięki za podpowiedzi i przemyślenia! O dodatkowych sprężynach w ogóle nie wiedziałem - wyeksploruję temat choćby z ciekawości. Też mi się wydaje, ze póki co pójdą 3 na hak i reszta będzie lądować na dachu lub jak sie da to w bagażniku. To jeszcze tylko pytanie - czy te dostawki do 4-go roweru to normalne rozwiązanie - w sensie wszystko legalne? Rozejrzę się za bagażnikami - czy są jakieś firmy, bądź rozwiązania których zdecydowanie unikać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2023 Te dostawki to rozwiązanie producenta bagażnika - tak samo legalne jak bagażnik. Ale można też od razu brać na 4 - np. Uebler i41 S . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.