Skocz do zawartości

[Kolo] Jakie kola dla wagi 130kg?


cookbass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Posiadam Authora vertigo 29 cali, opony Continental race king, rower prawie nowy, przejechalem jakieś 1000km i pojawiło się dosyć mocne bicie na tylnym kole. Pytanie czy to oddać do centrowania , czy powinien szukac całego zestawu na tyl razem z piasta? Jeśli po ewentualnej naprawie/centrowaniu problem może się szybko powtórzyć ze względu na moją wagę to może lepiej wymienic tyl na inny zestaw. Proszę o poradę o ewentualnie info czy ktoś przygotowuje może takie zestawy na forum/sprzedaje? Moja jazda dosyć dynamiczna, teren mieszany , głównie asfalt, ale zdarza się zjechać w las. Obecnie obręcze oryginalne authora.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A planujesz nadal tyle ważyć (bo może masz sporo ponad 2 metry wzrostu o czym nie wiemy) czy powoli to zmieniać? 

Tak czy inaczej, raczej szybko po centrowaniu będzie podobnie. Więc można zmienić. Jakaś niezbyt wycieniowana obręcz, np. Alexrims czy DT, do tego podstawowa piasta na łożyskach Novatec D042 no i dobre szprychy. Tutaj kwestia zastanowienia się czy dać nierdzewne, niecieniowane 2.0 czy może 2.3, mocniejsze. 

Koła fabryczne w rowerach z reguły są średniej, więc nawet zmieniając na nieco lepsze może być poprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Po centrowaniu przejechalem jakies 100km i tylne koło zaczyna mieć znowu bicie. Czy jest ktoś na forum, kto moze zaproponować jakieś wytrzymałe kolo dla 120kg wagi?

Rower Author Vertigo 29 cali, hamulec tarczowy na 6 śrub, kaseta na 9 przełożeń schimano.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś ten sam problem w MTB. Fabryczne koła tak "pracowały", że tarcza potrafiła ocierać o szprychy, co chwila centrowanie itd. Złożyłem w daveo.pl koła na DT Swiss 533d, piastach DT350 i 28 szprychach DT i problemy się skończyły. Przy wadze (wówczas) ponad 120kg zero problemów przez kilka tys kilometrów. 

Niedawno składałem w Lemonbike, również wszystko na DT Swiss - i również bez problemu po kilkuset km, przy czym moja waga już mniejsza.

Tylko taki zestaw to okolice 2tys zł, więc ponad połowa katalogowej wartości Twojego roweru. Czy warto? Moim zdaniem tak, bo to jest produkt na lata, możesz przekładać do kolejnych rowerów, jeśli kiedyś zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej złożyć koła w wyspecjalizowanej firmie, jak choćby wspomniane powyżej daveo.pl Składałem akurat u nich dwa komplety i cena była taka jak zakup poszczególnych elementów na allegro. Z tym że gdybym kupił części to musiałbym doliczyć jeszcze montaż i wysyłkę. A tam to miałem jakby w gratisie. Wydatek spory ale święty spokój na lata. Z piastami Novatec będzie ciut taniej niż z DT Swiss. Zapomnisz co to pękające szprychy, centrowanie, itd. Ale jedna uwaga. NIGDY nie zapinaj roweru za koło. Najczęściej przypinamy rowery kiedy jeden stoi obok drugiego, ktoś obok podczas wyjmowania swojego szarpnie Twój i może koło lub szprychę uszkodzić.

I nie szukaj taniej bo się nie da. Kupisz jakiś badziew i będziesz znów miał to samo tyle że o parę stów w portfelu mniej.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...