Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] Komplet budżetowych hydraulików - Shimano, Tektro, coś innego?


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że "szukaj w google" i szukałem i jakieś wnioski nawet wyciągnąłem, ale i tak wolę dopytać.

 

Jest tak, że reanimuję właśnie swojego starego złoma ;) i po zawieszeniu i napędzie przyszedł czas na hamulce. Mam teraz komplet Hayesów Stroker Ryde, które mają już swoje lata i niestety coraz bardziej to po nich widać - a to uszczelka zaczyna się pocić, a to tłoczek nie pracuje już tak płynnie, wiadomo. I o ile będę chciał zrobić im porządny serwis, o tyle nie wiem, czy kiedy je rozłożę na części, to z takim samym powodzeniem złożę z powrotem :P  Dlatego poszukałem, pogrzebałem i wychodzi mi, że w razie czego mogę kupić:

 

- Shimano MT200 (nowe z już dociętymi przewodami pod potrzebną mi długość to jakieś 190zł - tarcz i adapterów nie liczę, bo je mam w dobrym stanie) - wiem, wiem, to totalny budżet, rozsypuje się od samego patrzenia i tak dalej, ALE z założenia to byłby komplet na 2-3 sezony i potem do kosza,

- Tektro M275 (nówki z niedociętymi przewodami ok. 240zł, więc w razie czego musiałbym albo uzgadniać cięcie ze sprzedawcami, albo ogarnąć to samemu) - niby już lepsze od Shimano i bardziej idiotoodporne, ale na ile ta różnica jest odczuwalna?

- coś jeszcze? A jeśli tak, to co i za ile? Jakieś inne nowe modele? A może coś używanego, np. Shimano ze starszych serii (jakich konkretnie?)? Zaznaczam, że w zasadzie te parę złotych w jedną czy drugą stronę nie robi mi żadnej różnicy, ale nie chcę się też wpakować w błędne koło "dopłać stówkę, a potem stówkę, a potem kolejną stówkę..." bo po prostu sam rower nie jest tego wart. Obecnie jeżdżę niewiele i właściwie tylko rekreacyjnie po okolicach miejsko-podmiejskich i naprawdę nie zależy mi na sile hamowania rodem z DH. 

 

Z góry dzięki za porady i sugestie! :) 

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mechanikach myślałem już sam, bo nawet mam gdzieś nieużywane klamki i pancerzyki, więc zostają tylko linki i zaciski. Tyle że jeździłem na mechanikach (serio nie pamiętam firmy - Accent? Author? Dartmoor? W każdym razie coś z oferty Velo sprzed ponad 15 lat) i łączyły one wady tarczówek i V bez ich zalet - czyli ciężkie, wkurzające w regulacji i wymagające uwagi, ale za to słabo hamują :P Aczkolwiek zobaczę, co tam rynek oferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jeździć trail i kupić tanio hample, na tył dałbym mechanik (na zjazdach wiadomo przede wszystkim tylny się grzeje) więc nie będzie trzeba co chwile odpowietrzać, tylny hampel generuje mniejsze przeciążenia przy hamowaniu. Na przód raczej wybrałbym coś na oleju mineralnym. Założysz do zacisku klocki półmetal, to na tarczy 180 wcale nie będzie to słaby hampel. Na tył także 180, lekka 160 będzie się przegrzewać.

a sorry.. nie doczytałem, do zwykłej jazdy na płaskim, przód tył półmetale tarcze 160, zaciski taki mt200 czy tektro będzie ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpisywałem wcześniej, bo temat niespodziewanie przyspieszył i właściwie już się rozwiązał sama z siebie - zaraz obok mnie był na sprzedaż zestaw Tektro z demontażu razem z tarczami w niezłej cenie i jak dobrze pójdzie, to na weekend już będą zamontowane. Tak czy inaczej dzięki za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...