Skocz do zawartości

[Rama] Trek Dual sport 2 - różnica w wyglądzie


Tokaji90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pewien problem, otóż dostałem rower Trek ds 2 z ramą XL ze stacjonarnego sklepu mybike.pl w Warszawie, ale dopiero w domu zorientowałem się że rama wygląda inaczej niż na stronie producenta:

Dual Sport 2 Gen 4 - Trek Bikes (PL)

 Na zdjęciu w załączniku z moim rowerem widać że kąt między górnymi rurami tylnych widełek a górną rurą ramy(miejsce skrzyżowania z rurą podsiodłową) jest widocznie mniejszy niż te pokazane na stronie producenta,  robiłem jazdy próbne na ramie L i XL i wyglądały tam samo, dopiero jak zobaczyłem zdjęcie na stronie to zauważyłem że tam rura ramy praktycznie idzie prostej linii z tylnymi widełkami, czy ktoś może mnie oświecić?

Dodam że rama rocznika 22 i 23 wygląda tak samo.

PS: dodatkowo zapytam, czy taka rama nada się do przerobienia go na gravel?(tak, wiem..) jeśli tak to co musiałbym zmienić?

received_821200506286470.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XD

Kupiłeś rower w rozmiarze XL, masz rurki odpowiednie dla roweru w rozmiarze XL. Tymczasem rozmiar S ma rurki o długości optymalnej dla niskiej osoby. Rozmiar kół w obydwu przypadkach jest identyczna. Reszty się musisz domyślić. 

Cytat

jeśli tak to co musiałbym zmienić?

Ramę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania dodatkowego to ujmę to inaczej, 

Nie znam się na rowerach wcale, kiedyś jeździłem na kolarzówce i fajnie mi się jeździło na tej kierownicy, więc zadaję pytanie: czy mogę kupić taką kierownice (dropbar tak?) i zamontować ją zamiast tej którą mam i czy będzie to miało sens przy tym rowerze?

dodatkowo chciałbym jeździć po drogach leśnych (kampinos) więc co z kołami? co z zawieszeniem?

Rower dostałem w prezencie, mogłem tylko przetestować rozmiary L i XL.

Bądźcie wyrozumiali, po prostu się nie znam, jestem księgowym XD

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Pixon napisał, konwersja będzie droga, zwłaszcza jakbyś chciał zostać przy hamulcach hydraulicznych (o ile znajdzie się 9 rzędowe klamkomanetki).

Kierownica to koszty rzędu 200zł +/- 100zł.
Klamkomanetki, to zależy od tego czy chcesz zostać przy obecnym napędzie, czy uda się coś dopasować do tylnej przerzutki, do hamulców. Tutaj od okolic 600zł, do ponad 1000zł.
Wymiana hamulców, to kolejne kilka setek, być może ciut mniej bo będą w komplecie z klamkomanetkami.
Wymiana tylnej przerzutki, kilkaset zł.
Wymiana kasety, bo pewnie będzie trzeba przejść na minimum 10rz, 150-200zł.

Całościowo może wyjść tyle co dałeś za ten rower.
Do tego sporo kombinowania jak chce się oszczędzić, szukania co z czym pasuje.

Koła i amortyzator nie są żadną przeszkodą, kwestia czego się oczekuje od roweru.
Opony 40mm w lekkim terenie są już w miarę ok. Kampinosu nie znam, więc ciężko mi powiedzieć czy dadzą radę, zwłaszcza że sporo zależy od ciebie.
Po lesie zdecydowanie będzie łatwiej na prostej kierownicy. Baranek jest bardziej nerwowy, źle dobrany będzie zdecydowanie mniej wygodny.

20 godzin temu, Tokaji90 napisał:

dopiero jak zobaczyłem zdjęcie na stronie to zauważyłem że tam rura ramy praktycznie idzie prostej linii z tylnymi widełkami, czy ktoś może mnie oświecić?

Zdjęcie na stronie jest z mniejszego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tokaji90 napisał:

Nie znam się na rowerach wcale, kiedyś jeździłem na kolarzówce i fajnie mi się jeździło na tej kierownicy, więc zadaję pytanie: czy mogę kupić taką kierownice (dropbar tak?) i zamontować ją zamiast tej którą mam i czy będzie to miało sens przy tym rowerze?

Rower szosowy i rower crossowy mają różne geometrie, jak dołożyłbyś sobie do obecengo roweru kierownicę typu baranek to się zmienia miejsce chwytu i otrzymujesz rower na osobę wyższą o 10 cm (a już po tym zdjęciu na górze - jeśli jeździsz na takich ustawieniach - widać, że rower jest przyduży)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Tokaji90 napisał:

Witam,

mam pewien problem, otóż dostałem rower Trek ds 2 z ramą XL ze stacjonarnego sklepu mybike.pl w Warszawie, ale dopiero w domu zorientowałem się że rama wygląda inaczej niż na stronie producenta:

Dual Sport 2 Gen 4 - Trek Bikes (PL)

 Na zdjęciu w załączniku z moim rowerem widać że kąt między górnymi rurami tylnych widełek a górną rurą ramy(miejsce skrzyżowania z rurą podsiodłową) jest widocznie mniejszy niż te pokazane na stronie producenta,  robiłem jazdy próbne na ramie L i XL i wyglądały tam samo, dopiero jak zobaczyłem zdjęcie na stronie to zauważyłem że tam rura ramy praktycznie idzie prostej linii z tylnymi widełkami, czy ktoś może mnie oświecić?

Dodam że rama rocznika 22 i 23 wygląda tak samo.

PS: dodatkowo zapytam, czy taka rama nada się do przerobienia go na gravel?(tak, wiem..) jeśli tak to co musiałbym zmienić?

received_821200506286470.jpeg

Jeśli masz prawidłowo ustawioną wysokość siodła w stosunku do długości twoich nóg to rama jest przynajmniej jeden rozmiar za duża, nawet jeśli użyjesz go tak jak jest, jako cross.  Przy baranie będziesz musiał dramatycznie się wyciągnąć lub masakrycznie skrócić mostek,  oba rozwiązania są nieporozumieniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwszy upgrade jaki mam zaplanowany to https://kastor-bike.pl/Mechanizm-korbowy-Shimano-FC-MT210-2-46X30T-175mm jakieś 0.5kg redukcji wagi małym kosztem. :) Muszę się tylko upewnić że linia łańcucha będzie się zgadzać itp.

Chociaż z tym "wypadało by" to na wyrost, na kwadracie też można spokojnie jeździć. W sumie temu rowerowi nic nie brakuje, może jakieś siodło dopasowane pod twój tyłek.

Edit: Albo pedały, coś w stylu czerwonych https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-rowerowe-dartmoor-candy-pd2467/?v_Id=111719

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam w zasadzie podobny problem. Mam 184 cm wzrostu 88 przekroku i mam okazję kupić XL treka dual sport 3 gen 4 z ekspozycji w atrakcyjnej cenie. Widzę, że Trek ds2 ma taką samą geometrię.

Testowałem krótko w sklepie i było niby okej. Trochę leżałem na ramie, ale nie było tragedii. Zeskok nie powodował otarcia jajek. Sprzedawca powiedział (tak jak u przedmówcy), że wygląda okej. Ale może chciał mi wcisnąć ten rower po prostu :P

Nie znam się na rowerach. Warto brać treka XL przy takich parametrach?

 

Okiem laika trochę mnie straszy ta górna rura 63 cm. Mój stary rower ma 61 i wydaje mi się, że jest maksymalnie na styk.

57 cm podsiodłowej to też chyba giga duża wartość.

 

Edytowane przez Mythek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...