Ineffable Napisano 28 Maja 2023 Udostępnij Napisano 28 Maja 2023 Witam wszystkich. Ostatnich kilkanaście dni szlifowałem wiedzę na temat rowerów gravelowych, osprzętu w poszczególnych modelach zastosowanego, teraz chciałbym Was prosić o dodatkową pomoc. Dlaczego akurat rower gravelowy? Z bardzo prostej przyczyny. Około 50%-60% czasu na rowerze będę spędzał na drogach polnych, ubitych ścieżkach leśnych, żwirze, szutrze, zniszczonym asfalcie. Z tego powodu odrzuciłem na starcie rowery szosowe, ale również odrzuciłem rowery crossowe, o górskich nie wspominając, bo teren aż takiego sprzętu wymagał nie będzie. Miesięcznie planuję pokonywać na rowerze około 1000 km, dziennie – górna granica w okolicach 100 km, częściej 30-40 km. Już teraz tygodniowo wykonuję 7 jednostek treningowych, więc rower będzie dodatkiem do nich. Wybór padł na rower gravelowy jeszcze z jednego powodu. Chciałbym bez konieczności kupowania drugiego roweru (niestety kawalerka 27m2 nie sprzyja posiadaniu wielu rowerów), mógł w rowerze gravelowym zamienić opony/koła (bądź nawet tego nie robić), aby móc wystartować raz na jakiś czas w amatorskich zawodach triathlonowych, ale bez większego ciśnienia na wynik, bez przejmowania się tym, że jakbym miał rower szosowy jechałbym nim po prostej 3 czy 5 km na godzinę szybciej, po prostu dla dobrej zabawy. Stąd wybór padł na gravel. Wybrałem 9 modeli, wiadomo jak jest z dostępnością – bywa ciężko, dostępność + konkretne malowanie – jeszcze ciężej. Zależy mi na rowerze nowym, a nie używanym. 1. Unibike GEOS – https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-unibike-geos-2022 2. Kross ESKER 6.0 – https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-6-0-czarny-szary-polysk?gclid=EAIaIQobChMI9f7E1YWZ_wIVAwWiAx1ftQx4EAAYASAAEgLZvPD_BwE 3. Romet ASPRE 2 - https://romet.pl/rower-gravelowy-romet-aspre-2-2023-3 4. Merida SILEX 400 - https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3119/silex-400 5. Cube NUROAD PRO - https://rowerycube.pl/rowery-przelajowe-gravel/317-366339-rower-cube-580100-nuroad-pro-4054571371195.html#/3294-maincolor-czarny/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/10363-kolor-inkgry_blk/34018-rozmiar-56_cm_m 6. Cube CROSS RACE - https://rowerycube.pl/rowery-przelajowe-gravel/6019-62907-rower-cube-688100-cross-race-4054571409539.html#/3260-rozmiar-56_cm/3300-maincolor-niebieski/3460-rama-uniwersalna/4026-sex-unisex/18514-kolor-flashpetrol_grn 7. Giant CONTEND AR 2 - https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-2 8. Giant Revolt 2 - https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-2 9. NS BIKES Rag +3 - https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-ns-bikes-rag-3-2022 Chciałbym prosić Was prosić o poradę, których z tych rowerów umieścilibyście na TOP 1, TOP 2 i TOP 3. W zasadzie sam gdzieś tak starałem się je sklasyfikować, ale nie mam na tyle wiedzy, aby mieć pewność, czy poprawnie to uczyniłem. Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2023 Oczywiście jestem otwarty również na Wasze sugestie, jeżeli jakiś ciekawy rower w tych pieniądzach pominąłem. Jednak budżet w wysokości 7000 zł jest dość sztywny na ten moment. W przyszłości ewentualnie rozważam pewne udoskonalenia roweru, ale na ten moment ciężko będzie wybić się ponad budżet [PS. pierwotnie i tak chciałem zamknąć się w 5000 zł, ale po lekturze forum doszedłem do wniosku, że będzie ciężko o jakiś sensowny rower za takie pieniądze, niestety więcej dorzucić już nie jestem w stanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 28 Maja 2023 Udostępnij Napisano 28 Maja 2023 (edytowane) Zapoznaj się z tematem geometria. Bo np. Merida Silex i Romet Aspre 2 są naprzeciwstawnych biegunach. Merida ma ją bardzo zrelaksowaną, Aspre - sportową. Najlepiej by było żebyś się przejechał, chociaż kawałek, na jednym i drugim, określił która Ci odpowiada, jakie są Twoje preferencje. Dopiero wtedy wybieraj. Chociaż gdyby wybór padł na geometrię Meridy to z dostępnych na naszym rynku rowerów nie ma alternatywy. W tym budżecie skłaniałbym się jednak do zakupu roweru na grupie GRX z hydrauliką. Tiagra z hamulcami mechanicznymi jest OK ale w rowerach nieco tańszych. Zabawy z późniejszą wymianą na GRX nie brałbym pod uwagę z uwagi na koszt, choćby klamkomanetek. Poza tym korba 34/50 w gravelu jest dobra pod warunkiem że nazywasz się Tadej Pogačar Edytowane 28 Maja 2023 przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2023 @chrismel - widziałem tutaj na forum wątek o geometrii. Ktoś podawał współczynniki dla różnych rowerów. I właśnie na jej podstawie określał, że Merida jest najbardziej rekreacyjna/turystyczna z rowerów z porównania. Wiem, że ten współczynnik wynika z podziału dwóch parametrów (związanych z ramą - proszę o poprawę, jeżeli się mylę). Wszystkich raczej rowerów nie przetestuję, ale te współczynniki bym sobie wyliczył dla tych rowerów, aby wiedzieć, w którą stronę zmierzać, jak już jakiś uda mi się przetestować. Podpowiesz proszę, jakie to parametry muszę przedzielić przez siebie, abym mógł je wyliczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) Obejrzyj: Kolega porusza ten temat w sposób dość wyczerpujący. Panuje przekonanie że rower o sportowej geometrii jest szybszy. Owszem jest. Ale niewiele osób wie o ile albo wyobraża sobie że jak wsiądzie na Meridę Silex czy Marina Four Corners to taki rower w ogóle nie będzie jechał. Więc jeszcze jeden filmik do obejrzenia i przemyślenia: Różnica wysokości chwytu wynosi kilkanaście centymetrów a jaka jest różnica w prędkości sam zobacz. Więc nie kupowałbym roweru o sportowej geometrii jeżeli miałoby być Ci na nim niewygodnie. Edytowane 29 Maja 2023 przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 Jak zwykle w tym temacie i budżecie...wygrywa romet z nieco agresywną geometrią. Zobacz na superiora x-roda...masz tiagrę i hydraulikę na 6-7tysi. Co do przełożeń...no bez jaj 50/34 czyli standardowa kombinacja dla szosowego amatora nie będzie odpowiednia do gravela. Nie jestem Tadej, a na takiej jeżdżę. Rowery mocno podrożały...oczywiście lepiej mieć tiagrę/grx 10r i hydro niż mechaniczne hample. Z drugiej strony w szutrówce mam mechanikę i nie narzekam. Zmiana z tiagry mechanicznej na hydraulikę to ok. 1,5-2tysie w zależności jak trafisz więc lepiej wydać od razu. Jeśli chodzi o gianty, które dałeś to dwa inne sprzęty. Revolt nieco bardziej gravelowy z miejscem na szerszą oponę i możliwością założenia sakw itp. Contend ar2- z luzem wejdzie 38, u mnie 35c i miejsca jeszcze sporo. Bardzo fajny rower, może się na nim dobrze złożyć-czyli taki mix sportowej jazdy z lekką nutą eksploracji. Revolt byl dla mnie za bardzo turystyczny. Jak miałbym wydać te 7k to szukałbym czegoś z hydro i tiagra/grx 10r. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 Gestalt 2 Gestalt 2,5 oba z rocznika 2023 bo mają miejsca na opony do 45. Nicasio 2... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 2 godziny temu, nossy napisał: Co do przełożeń...no bez jaj 50/34 czyli standardowa kombinacja dla szosowego amatora nie będzie odpowiednia do gravela. Kolarze w peletonie zawodowym mają największą zębatkę zwykle 53. Peleton porusza się z prędkością 40-45 km/h. Dysponują mocą na poziomie 400-450W. Jeżdżą na ultra szybkich oponach po gładkim asfalcie. A producenci do graveli montują korbę która ma 3 ząbki mniej w rowerze którym amator, solo, będzie się poruszał po drogach szutrowych na oponach około 40C. Więc dokładnie: 2 godziny temu, nossy napisał: bez jaj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 1. Na napędzie sram gdzie masz koronkę 10t może i jeżdżą na 53 ale nie przy 11t 2. Zawodowy peleton ma inną kasetę niż entry level gravel 3. 40-45 to średnia prędkość z całego etapu 4. Korba ma dwa blaty, gdzie leży problem żeby sobie w terenie na 34 jeździć? Przecież bez problemu się 35kmh wyciągnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 29 Maja 2023 Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 Oczywiście da się tylko cierpi na tym stopniowanie. Mamy twarde przełożenia z których amator może skorzystać wyłącznie na zjazdach i dziurawą kasetę no bo trzeba szybko przejść z tych twardych przełożeń na miękkie żeby dało się gdziekolwiek podjechać. @Mihau_Jak czytam forum to przypomina mi się stary dowcip. Dwie blondynki wchodzą do sklepu. Sprzedawczyni pyta się jakie ma pani wymiary. Pada odpowiedź 90-60-90. Na co jedna z blondynek do drugiej. No co ty Zośka ? Nie jesteś na Gadu-Gadu. Jeżdżąc rowerem mijam jakieś 98-99 osób na 100 (wyjątkiem są Gassy). Nie korzystam w zasadzie z większej zębatki niż 40T a nawet na niej mam jeszcze zapas. Z kolei jak wejdę na forum to dowiaduję się że 50T jest za miękkie Oczywiście są wyjątki (tych 1-2 na 100) do których pewnie Ty się zaliczasz i dla nich taka korba będzie potrzebna. Ale większość piłuje najmiększe przełożenia kasety i w efekcie ma napęd nie 2x10, 11 czy 12 tylko 2x5, góra 2x6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 29 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2023 (edytowane) @nossy - mierzyłem dziś właście Revolta 1, hydrauliczne hamulce, osprzęt GRX - https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-1 - dla mnie wygodny, bardzo wygodny nawet, ale planuję sprawdzić jeszcze inne propozycje. @chrismel - Aspre 2 też dziś zmierzyłem, dla mnie odpada. Wyjątkowo mi nie podszedł. Dla mnie wygodniej było na szosówce, którą sprawdziłem tak tylko dla porównania, ale oczywiście szosówki nie szukam. Dziękuję za podesłanie filmików, bardzo ciekawe i bez wątpienia pomocna dla mnie wiedza. Edytowane 29 Maja 2023 przez Ineffable Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @chrismel...oj oj nie dopowiadamy sobie, nie manipulujemy. Napisałeś, że: W dniu 29.05.2023 o 01:12, chrismel napisał: Poza tym korba 34/50 w gravelu jest dobra pod warunkiem że nazywasz się Tadej Pogačar ...więc odpisałem Tobie, że "bez jaj", to przesadzone stwierdzenie. Jeżdżę na takim secie z przodu w szutrówce w płaskopolsce choć już nieco pofałdowanej, z czego pewnie 90% robię z blatu , a zdecydowanie Tadejem nie jestem. Nikt nie napisał również, że: 16 godzin temu, chrismel napisał: Z kolei jak wejdę na forum to dowiaduję się że 50T jest za miękkie Oczywiście każdy ma swoje preferencje, każdy porusza się w nieco innym terenie (czym innym są ubite, płaskie leśne dukty, a czym innym single z korzeniami lub leśne drogi z luźnym piachem), jeden woli 50 na dużej, drugi 48, trzeci uzna że jedna z przodu wystarczy. Uważam tylko, że pisanie iż 50/34 w gravelu jest dla Tadej'a, czyli czytaj mocnego konia jest lekką przesadą. @Ineffable Revolt to bardzo fajny sprzęt, niestety do grx'a i hydro będziesz musiał trochę dołożyć, chyba że wpadnie fajna promka. Jest dość wygodny i stabilny, natomiast mniej zwrotny niż Contend. Contend ma nieco bardziej szosowo/endurancowy charakter, a w połączeniu z oponami 35/38c otrzymujesz zwinną szutrówkę. Tak więc mi jako gravel/szutrówka bardziej sprawdza się contend ar. Szczególnie na krętych singlach z korzeniami, między drzewami radzi sobie nieco lepiej. Niestety tutaj hydro hample to zakup najwyższego modelu, czyli ponad 8k.Minus contenda ar- nie wsadzisz sakw oraz opon szerszych niż 38c. Napisałeś, że chcesz raz na jakiś czas wystartować w amatorskim triathlonie. Oczywiście na revlolcie i wąskich oponach jest to z luzem do zrobienia, ale zastanów się czy zakup road+ gdzie wejdą Tobie opony 35c z bieżnikiem nie będzie lepszym wyborem (giant contend ar, superior x-road,canyon endurance-tylko tutaj nie wiem czy te 35, które wchodzą to gładkie, czy z bieżnikiem). Jednak do tego tri trochę km'ów na szosie musisz zrobić- kwestia priorytetów. Patrząc na fakt, że lepiej tobie na revolcie niż na romecie to wydaje mi się, że oczekujesz w tej chwili mniej agresywnej pozycji. Natomiast pamiętaj, że przymiarka w sklepie to nie to samo co zrobione choćby 20-30km na danym sprzęcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) Popatrzmy jak wygląda korba 34/50 z kasetą 11-34. Taki standardowy zestaw. Przy kadencji 85 połowa przełożeń na blacie 50T wypada dla prędkości 30 km/h +. Jeżeli jeździsz na nich to szacun dla Ciebie bo musiałeś włożyć dużo pracy żeby osiągać takie prędkości na gravelu. Ale zapewniam że większość przeciętnych użytkowników takich rowerów jeździ poniżej 30 km/h więc de facto ma napęd 2x5. Edytowane 30 Maja 2023 przez chrismel 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @chrismelnie bierzesz chyba jednej kwestii pod uwagę: większość amatorów jeździ z (bardzo) niską kadencją. Znacznie niżsżą niż 90 czy 85. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) Jeżdżą wtedy zwykle z prędkościami poniżej 25 km/h. Więc sytuacja się nie zmienia. Dalej korzystają z połowy kasety. Edytowane 30 Maja 2023 przez chrismel 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) Polecam jeszcze wątek z forum szosowego: https://szosa.org/topic/3-jakie-macie-przelozenia/page-89. Podane są w nim konkretne statystyki użytych przełożeń. Jako ciekawostka cytat: "na wykresie tego nie widać, ale 13T użyłem przez 10 sekund, a 11T i 12T wcale" Czyli walczymy o to żeby mieć jak najwięcej przełożeń, zmieniamy napęd np. z 10s na 12s po czym ....... tych przełożeń nie używamy. Edytowane 30 Maja 2023 przez chrismel 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 (edytowane) No niekoniecznie jeżdżą z prędkościami poniżej 25 km/h, sam jeszcze parę lat temu jeździłem z kadencją 60-65, a i 40 km/h+ się na płaskim pojawiało. A ten kolega co te statystyki wrzucał, to trenujący kolarz, a nie typowy amator. Edytowane 30 Maja 2023 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @nossy, znalazłem Revolta 1 z tego roku w cenie 6 999 zł (teoretycznie – piszą, że mają na magazynie, choć wczoraj byłem w salonie, gdzie pisali, że mają na magazynie Silexa 400, a okazało się, że nie dość, ze na magazynie go nie mają, to nie są w stanie wskazać daty dostępności – ot tak zachęcają do odwiedzić salonu), w kilku sklepach znalazłem go w okolicach 7 500 zł, i reszta cena Gianta – 8 199 zł. Giant Contend AR 1 – tu już będzie ciężko coś znaleźć w cenie w okolicach 7 000 zł. Ale przymierzę go i poczytam więcej na jego temat. Jeżeli chodzi o ten amatorski triathlon – mam świadomość, że operacja nie będzie polegała wyłącznie na zmianie opon w rowerze. W tym roku pojeżdżę na szerszych w ramach treningów łączonych. W przyszłym roku zmienię pewnie na sezon na szosówki i trochę zmodyfikuję treningi, bo zmiana opon na szosowe mocno mnie ograniczy niestety. Mając na myśli treningi łączone – "trochę" trenuję. Obecnie 6 dni w tygodniu, zdarza się i 7, ale wtedy ten dodatkowy dzień coś lekkiego. Dla jednych to bardzo intensywnie, dla innych niekoniecznie. Treningi w różnej konfiguracji. Pływanie 3 km + bieg 5 km, pływanie 1,5 km + schody 300-400 pięter (siłownia, więc warunku laboratoryjne, ale i tu staram się coś dokładać od siebie, czyli godzina w stałym tempie, a później 50 pięter z pełną mocą, aby sprawdzić swoje możliwości, przy dużym zmęczeniu – jak w załączniku), siłownia + bieg 10 km. Chcę wpleść w to wszystko rower, dla większego zróżnicowania, czyli np. pływanie połączyć z jazdą na rowerze, a nie bieganiem. Pisałeś o zwrotności Gianta Contenda AR1 – znając siebie będę zajawiony bardziej na podjazdy niż zjazdy i płaski teren. Takie zboczenie, więc myślę, ze tę mniejszą zwrotność przeżyję, niemniej na rower, który napisałeś spojrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @Ineffable - dobrze że słowo "trochę" ująłeś w cudzysłów Co do opon - w tym roku będzie dostępne Pirelli P Zero Race TLR SpeedCore: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/pirelli-p-zero-race-tlr-28 w rozmiarze 40C. Jak na oponę gravelową będzie bardzo szybka a z gorszą nawierzchnią też sobie poradzi. Na zawodach gdzie liczy się każdy W oczywiście przegrywa z GP 5000 czy podobnymi ale w przypadku treningów nie ograniczałaby Cię tak bardzo jak typowa opona szosowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @chrismel dziękuję za poradę w tej kwestii. Dodałem sobie do ulubionych, żeby mieć na względzie przy podmiance. Jeżeli przyrównać do aktywności Polek i Polaków, ćwiczę sporo, ale wciąż do zawodowców nie mam startu, a zakładam, ze i tacy na tym forum są. U mnie wszystko amatorsko. Pogodziłem się z tym, że najlepszy w niczym nie będę – ani w pływaniu, ani w bieganiu, we wbieganiu na wieżowce również. Trochę czasu mi zajęło, aby nauczyć się utrzymywać swoje tempo niezależnie od długości dystansu i rodzaju treningu. Bez szarpania i kozaczenia. W jeździe na rowerze też najlepszy nie będę, po prostu chcę mieć z tego satysfakcję, jaką mam z innych aktywności. Dziękuję za dotychczasowe porady i ewentualne w przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @chrismel mam jeszcze jedno pytanie. Chłopaki wyżej wrzucili w ewentualnych propozycjach do rozważenia rozwery z ilością przełożeń 1x11. Poczytałem trochę o nich, poczytałem również o przełożeniach 2x11. Skłaniam się bardziej ku tym drugim. Wg Twojej wiedzy, na moje potrzeby to dobry kierunek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 Żeby z 2x11 zrobić 1x11 wystarczy odkręcić przerzutkę a do korby przykręcić blat nw. W drugą stronę masz do wydania czterocyfrowaą kwotę. Jak nie wiesz czego chcesz (bo 2x czy 1x to kwestia wyłącznie osobistych preferencji) to bezpieczniej kupić 2x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 30 Maja 2023 Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 Jestem wielkim fanem napędów 1x ale rowerze MTB, trekkingowym. Jednak nie w gravelu który dla mnie jest szosą bez jej ograniczeń. W tym przypadku chcę mieć jak najdłużej stopniowanie co 1 ząbek na kasecie. Jestem pewien że do Twoich zastosowań też tak będzie więc 2x11 to dobry kierunek. Ale to dopiero połowa drogi do satysfakcji. Musisz ten napęd prawidłowo zestopniować. No i pojawiają schody bo w przypadku standardowej korby 30/46 i kasety zaczynającej się od 11T może być to trudne - chociaż zależy to od Twoich warunków fizycznych. Musisz określić swoje potrzeby i najważniejsze - realnie ocenić możliwości. Podam Ci na swoim przykładzie jak to wygląda. Mieszkam w Warszawie czyli płasko jak stół. Więc miękkie przełożenia są mi zbędne. Maksymalna prędkość jaką osiągam to 40 km/h czyli wszystkie przełożenia powyżej będą się marnować. Jeżdżę w 90% w przedziale 25-34 km/h z kadencją lekko powyżej 80 i tutaj chcę mieć właśnie stopniowanie co 1 ząbek. Więc dla mnie idealne zestawienie to korba 26/40 z kasetą 12-26. Poniżej jak wygląda takie stopniowanie. Podobnie musisz zrobić w swoim przypadku i będziesz wiedział czego potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 30 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2023 @Mihau_ @chrismel, Miałem dziś okazję dość sporo pojeździć na Ridley Kanzo A na osprzęcie SRAM-a https://ridley.pl/produkt/kanzo-a-sram-apex-1x11-hdb/. Podpasował mi. Mogę go kupić za 7 000 zł, czyli w identycznej cenie jak Giant Revolt 1 - https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-1, który też mi podpasował. Oba mają jednak zupełnie inną ilość przełożeń, stąd moje pytanie, żeby bardziej zapoznać się z tematem. Jeszcze przez kilka dni postaram się coś potestować, oczywiście dostępność mnie mocno ogranicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 31 Maja 2023 Udostępnij Napisano 31 Maja 2023 (edytowane) Apex to niska grupa, GRX w tym Giancie jest oczko wyżej. Oczywiście dochodzi jeszcze kwestia 1x11 vs 2x10 Edytowane 31 Maja 2023 przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.