cruze Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie przyszłościowej wymiany całego osprzętu w rowerze Diverge E5: https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-e5/p/199973?color=322114-199973 na grupę GRX400, czy jest to możliwe bez żadnego problemu ( czy bębenek pomieści kasetę x10 )?. Obecnie korba w tym modelu jest na kwadrat a chciałem aby było coś "lepszego". Mniemam, że ta sama rama jest w modelu Diverge E5 Elite: https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-elite-e5/p/199974?color=322135-199974 - niestety ciężko z dostępnością tego modelu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Jesteś pewien że kwadrat? Sora ma już hollowtech. sorry... korba claris Koła masz pod bębenek 11/12 z taką uwagą, że musi to być zwykła kaseta. Nie założysz kasety pod xd czy micro - spline Nie wiem jak jeździsz i gdzie, ale prawdopodobnie celowałbym w coś 1x12, przód 40t, tył np 11-46 Niech ktoś napisze, czy przerzutka mtb zadziała z klamkomanetką grx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Śmigam głównie po twardych terenach. Zależy mi na tym aby docelowo był napęd taki jak w modelu Elite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Jak śmigasz po twardym to może sprzęgło jest Ci niepotrzebne. Jak chcesz zmiękczyć twarde przełożenia i mieć lepsze stopniowanie to możesz rozważyć założenie kasety zaczynającej się od np. 13 (13-14-15-17- itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Tak. Rozumiem do czego zmierzasz. Jednak moje pytanie odnosi się do tego czy na grx400 ta rama podjedzie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 33 minuty temu, chrismel napisał: Jak śmigasz po twardym to może sprzęgło jest Ci niepotrzebne. Jak chcesz zmiękczyć twarde przełożenia i mieć lepsze stopniowanie to możesz rozważyć założenie kasety zaczynającej się od np. 13 (13-14-15-17- itd). tu się trzeba idealnie wstrzelić, tzn jak ktoś jeździ po płaskim to najważniejszy jest zakres np od 22 kmh do 32 kmh, najlepiej gdyby zestopniowanie pozwalało na 2 kmh różnicy pomiędzy każdym biegiem. Załóż np 36-52 i kaseta 11-32 11s, to ten "sweet spot" zacznie się dopiero przy 35 kmh, dobre do jazdy w peletonie dla kogoś kto ma 350 wat wzwyż. Nie wiem czy "piłujesz" ostro na płaskim, ale do zwykłej, mocnej jazdy co dwa ząbki starczy. W przypadku 1x11 będziesz mógł założyć oval. Osobiście na ovalu mniej dotkliwie odczuwam niskie kadencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 W korbach grx to ciężko o blat 50+. To do gravela, z linia łańcucha mtb nie szosową. Takie blaty to korby szosowe. Tu masz 46-48/30 choć nie wnikałem w tą grupę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 2 godziny temu, graveloiksctrailowka napisał: najważniejszy jest zakres np od 22 kmh do 32 kmh Dokładnie z tym że ten zakres zależy od mocy zawodnika. U mnie ideałem okazała się Sora 30/39/50. Z kasetą 13-26 (13-14-15-16-17-19-21-23-26) na blacie 39T mam stopniowanie co 1 ząbek od 24,6 km/h przy kadencji 80 do 36,1 km/h przy kadencji 90. Wiem że 3 blaty to rozwiązanie przestarzałe, niemodne, po prostu obciach, ale jeździ mi się super 2 godziny temu, graveloiksctrailowka napisał: do zwykłej, mocnej jazdy co dwa ząbki starczy W sumie to tak ale przyjemniej się jeździ jak w najczęściej używanym zakresie jest co 1 ząbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Mam diverge e5 sport z 2018 roku. Fabrycznie była tam sora z korbą praxis alba. Wymieniłem na shimano o105 z przerzutką tylnią grx 810. Czyli przeszedłem z 9s na 11s bez żadnego problemu, dodatkowo mam sprzęgło ale najlepszym upgradem są hamulce hydrauliczne 105. Korba bez zmian, tj. tarcze były już wymieniane ale typ ten sam. 46/32. Aktualnie przełożenie mam 46/32 -11/32 Niestety koła wciąż bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 @Kaloryfer czyli spokojnie mogę brać E5 na Clarisie. W przyszłości da radę zmienić na Grx'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Dlaczego chcesz kupować diverge na clarisie jeśli za podobne pieniądze można mieć rower na grx? Cytat W przyszłości da radę zmienić na Grx'a ? Wszystko się da, problem w tym, że większość rzeczy się nie oplaca. A to jest tego swietny przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaloryfer Napisano 27 Maja 2023 Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Racja, lepiej od razu kupić docelowe bo tak płaci się dwa razy. Jednak rozumiem potrzebe kupowania na gorszym osprzęcie bo po prostu jest taniej na początku. Póżniej można doinwestować w rower jak się będzie miało następne pieniądze na wydanie. Na clarisie czy sorze można pojeżdzić takim gravelem przez długi czas. Tutaj wymieniać trzeba niestety całą grupę włącznie z hamulcami i jest to spory koszt. Wyjdzie drożej niż zakup od razu Diverge Elite E5 za 9kzl, a ten w zasadzie ma już wszystko czego potrzeba chyba, że chcesz przejść na 2x11 lub 1x11 to wtedy trzebe aby było policzyć. Rower fajny ale uważam, że prawie 7kzl na clarisie to zdecydowanie za dużo. W porównaniu do mojego diverge'a on ma więcej uchwytów i to duży plus. Ciekawe jaką max oponę mozna teraz do niego wstawić, u mnie jest 40mm chociaż to zależy od opony felgi. Generalnie powinno być max 38mm i to trochę mało na dzisiaj na fajnego gravela. Teraz kupiłbym canyona grizla, np w tym budżecie (+400zl) grizl 6 albo grail 6 właśnie na grx i nic nie musisz wymieniać. 51 minut temu, cruze napisał: @Kaloryfer czyli spokojnie mogę brać E5 na Clarisie. W przyszłości da radę zmienić na Grx'a ? Głowy sobie nie dam uciąć bo nie wiem czy rama mocno się zmieniła, u mnie dało bez żadnego problemu. W tamtym czasie ten sam model u nas sprzedawano na sorze a za granicą na tiagrze. I też patrzałem jakie grupy wejdą w wyższych modelach, u ciebie myślę, ze się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 @Mihau_ Mierzyłem ramy: Rometa (Aspre Boreas), Kellysa ( Soot), Krossa (Esker 6.0), GIanta ( Revolt 1 ), Canyona (Grail 6), Ridleya (Kanzo A) i Speca (Diverge ). Revolt 1 i Spec. Diverge - dla mnie najwygodniejsze pozycje więc ograniczyłem wybór do tych dwóch. Wizualnie dla mnie Spec od Gianta ma ładniejszą ramę, więc wybór padł na niego. Nie ma dostępności na GRX400 - jest tylko na Sorze - stąd moje pytania. @Kaloryfer dokładnie jest tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.