Skocz do zawartości

[obręcz 17mm] jaka największa opona


Adam55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś ma doświadczenie i podpowie jaka najszerszą oponę można włożyć do obręczy 17 mm. Niektóre tabelki pokazują że 2.0 inne że 1.75 a są i takie które mówią że 1.35. Ja myślę o vittori mezcal, ale niestety najmniejsza przy 28" to 2.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obręcz o wewnętrznej szerokości 17 mm zakładałem nawet opony o szerokości 2,35 - 2,5 cala (realnie 55-58 mm balon). Nic złego się nigdy nie wydarzyło. Nie będzie to optymalne wykorzystane właściwości opony, ale ja i tak wolę nieoptymalnie ułożoną oponę o balonie 58 mm niż optymalnie 48-50 mm, zwłaszcza w całkowicie sztywnym rowerze (tylko takie mam). 

Pytałeś o doświadczenia, więc się dzielę. 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem bardzo długo i bardzo agresywnie na 17mm z oponą 2.2, na kole 26'.

Absolutnie nic się nie działo, poza faktem że przy niskim ciśnieniu opona miała tendencje do "podwijania" się na asfalcie. No i kształt nie był optymalny, ale nie stanowiło to większego problemu.

Ogólnie jeżeli nie ścigasz się, nie jeździsz na ekstremalnie niskim ciśnieniu, to będziesz żył.

Pamiętaj też, że oznaczenia producentów to ściema. Continental ma opony węższe niż sugeruje specyfikacja, a chociażby Tufo szersze. Chyba miałem tylko jedne opony, Wolfpack, które trzymały wymiar.

Druga sprawa, to sam balon. Możesz mieć dwie opony tej samej szerokości, a ostatecznie ich wymiary mogą się znacznie różnić.

Edytowane przez ChuChu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pamiętaj też, że oznaczenia producentów to ściema. Continental ma opony węższe niż sugeruje specyfikacja, a chociażby Tufo szersze. Chyba miałem tylko jedne opony, Wolfpack, które trzymały wymiar.

No jak robisz eksperymenty w stylu opona 2,5'' na obręczy 17mm to nie oczekuj trzymania rozmiaru przez balon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ChuChu napisał:

Jeździłem bardzo długo i bardzo agresywnie na 17mm z oponą 2.2, na kole 26'.

Absolutnie nic się nie działo, poza faktem że przy niskim ciśnieniu opona miała tendencje do "podwijania" się na asfalcie. No i kształt nie był optymalny, ale nie stanowiło to większego problemu.

Ogólnie jeżeli nie ścigasz się, nie jeździsz na ekstremalnie niskim ciśnieniu, to będziesz żył.

Pamiętaj też, że oznaczenia producentów to ściema. Continental ma opony węższe niż sugeruje specyfikacja, a chociażby Tufo szersze. Chyba miałem tylko jedne opony, Wolfpack, które trzymały wymiar.

Druga sprawa, to sam balon. Możesz mieć dwie opony tej samej szerokości, a ostatecznie ich wymiary mogą się znacznie różnić.

Więc spróbuję te 2.1. Nie wlezie w widełki to opchnę. Na niskim ciśnieniu nie pojadę bo od razu przy obecnym 28x1.6 łapie Snake. 100 kg plus rower 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, RabbitHood napisał:

No jak robisz eksperymenty w stylu opona 2,5'' na obręczy 17mm to nie oczekuj trzymania rozmiaru przez balon.

Super, świetnie że wyciągasz tak daleko idące wnioski.

ID= 29 mm z oponą 2.2, 2.25, 2.4 to ściema?

ID= 23 mm z oponą Gravel 40c, 42c, 44c to też ściema?

ID=22.5 mm z oponą szosową 35c i 34c też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa kolarza, umiejętności, dętka, większe ryzyko dobicia do wąskiej obręczy - każdy dobiera ciśnienie dla siebie terenu i potrzeb. Sam przywyczajony do niskich brzegów ZTR i mleka na starodawnym zestawie klasycznych kół szybko dorobiłem się akurat w pięknych ( rąbanka) szkockich górach trzech snejków psując sobie sporo krwi… bo podniosłem ciśnienie jednak za mało. A umiem jeździć na półflakach nawet w szosie, odrobina fantazji albo gapa, to się mści… także w rowerach znajomych, z wypożyczalni czy wakacyjnych gdy mamy zwykłe obręcze i dętki lepiej jechać na wyższym ciśnieniu niż się babrać w trasie :)

ps z przednim szosowym mavikiem i gumą 2,35 zrobiłem w Beskidach trofi , także nawet żarówka nie przeszkadza pojechać, ale dobrodziejstwo szerokich felg jest warte zmiany obręczy na optymalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RabbitHood napisał:

No jak robisz eksperymenty w stylu opona 2,5'' na obręczy 17mm to nie oczekuj trzymania rozmiaru przez balon.

3mm szerokości obręczy to jakiś 1mm średnicy balona.

Co do samej obręczy - mam rower z 2.4 założonymi na obręcz z 19mm wewnętrznej. Absolutnie nic niepokojącego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...