Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema!!!

Chciałbym sparować zacisk sram guide z klamka shimano m6100 wiem, że shimano korzysta z oleju mineralnego a sram z dota. Natomiast posiadam zacisk który po prostu postanowił pęknąć na łączeniu z ramą, wymieniłem tłoczki do mt520 co opisywałem jakiś czas temu w innym wątku ale zostały mi uszczelki, które chciałbym przełożyć do sram guide, jest to w ogóle możliwe ? Wydaje mi się, że tak zaciski na olx od srama są naprawdę tanie a to może zadziała. Wiem, że to wszystko to druciarstwo ale od kilku dni dręczy mnie to pytanie a więc postanowiłem się zapytać ludzi tacy jak wy :)

Napisano

Gdzieś czytałem, że działa w obie strony, tzn hamulce na dot zalane olejem mineralnym i hamulce na olej zalane dotem, pod warunkiem, że nie były wcześniej zalewane. Nie wiem ile w tym prawdy, bo druciarstwo wokołohamulcowe to chyba ostatni rodzaj druciarstwa jaki chciałbym uprawiać:)

Napisano

Pewnie tak. Aczkolwiek dot jest bardziej agresywny np. dla tworzyw i lakierów i nie wiadomo jak dlugoterminowo guma shimano to zniesie. Krótkoterminowo byli tacy co używali nawey śmietany 30% czy wody. 

Napisano
2 godziny temu, Roballinho napisał:

A czym byś chciał to zalać?

Oczywiście, ze olejem mineralnym, gdy chcę wymienić uszczelki na shimano to nie widzę sensu zalewania tego dotem 

Napisano
9 godzin temu, fajny123 napisał:

W jakim sensie uszczelki są mechaniczne? to nie są takie jak w zwykłym zacisku shimano ? W zestawach naprawczych mamy takie o-ringi 

https://allegro.pl/oferta/sram-zestaw-naprawczy-do-zacisku-guide-r-rs-rsc-10513994444

 

Shimano ma tłoczki o średnicy większej o 1mm (15 i 17mm). Chociażby z tego względu te uszczelniacze nie będą pasować do zacisku SRAM.

Napisano

Uszczelki na pewno spuchną. Zrób prosty test i spróbuj olejem mineralnym napełnić układ hamulcowy za pomocą 50 ml strzykawki z gumowym tłokiem. Da się, ale to droga przez mękę.

Gdyby takie rozwiązanie jakie chesz osiągnąć było możliwe, no i przede wszystkim niezawodne,to w sieci było by mnóstwo opisów jak się za to zabrać. Ja nie znalazlem takich.

Napisano
4 godziny temu, sznib napisał:

Uszczelki od tłoczków to nie są oringi. Plan miałby szansę zadziałać jakby owe uszczelki były takie same, a to mało prawdopodobne.

sory za błąd chodziło mi o kształt koła a nie oringi

No ale dobra, dlaczego na internetach jednak są pojedyncze sztuki takich rozwiązań np: https://www.olx.pl/d/oferta/hamulec-przedni-slx-z-zaciskiem-sram-guide-r-CID767-IDUGb0T.html to co? Jednak się da ?

Napisano
W dniu 24.05.2023 o 19:49, Maciorra napisał:

Gdzieś czytałem, że działa w obie strony, tzn hamulce na dot zalane olejem mineralnym i hamulce na olej zalane dotem, pod warunkiem, że nie były wcześniej zalewane. Nie wiem ile w tym prawdy, bo druciarstwo wokołohamulcowe to chyba ostatni rodzaj druciarstwa jaki chciałbym uprawiać:)

Mam zestaw odpowietrzający do dota, użyłem strzykawek z olejem mineralnym. Guma na tłoczku strzykawki wygląda jak pieczarka. Nie polecam wpinania produktów pracujących na innym płynie niż dedykowany typ. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...