Skocz do zawartości

[Rower bazowy] Jaki typ roweru kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym zaciągnąć porady odnośnie typu roweru nastawionego pod moje wymagania, poszukuje czegoś co dobrze sprawdzi się na ścieżkach rowerowych 60% dystansu, 25% dystansu drogi szutrowe, 15% dystansu drogi leśne. W internecie dość ciężko jest znaleźć jednoznaczną odpowiedź, miałby być to rower pod przyszłościową modyfikacje na rower elektryczny najpewniej lekki silnik tylni HUB drive. Jaki typ roweru z jakimi calami kół i szerokościami opon i waszym zdaniem najlepiej się pod to nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ro_ManNajbardziej w kierunek lasu, z podjazdami, konarami i tym co las ma tylko do zaoferowania. Chciałbym aby rower był jak bardziej uniwersalny, bo miałby służyć na dojazdy do pracy ścieżką rowerową w warunkach miejskich, codziennymi dojazdami również ubitą droga lub przez las do miejscowości oddalonej około 10/12km w jedną stronę i rekreacyjnie weekendowe szybkie jazdy po lesie.  Najwięcej jeździłem kilka lat temu, od około 3 lat miałem przerwę z powodów niezwiązanych z zdrowiem, więc poziom aktualnie to zdecydowanie amator. Tutaj zdecydowanie wybór pomiędzy Crossem i MTB HT wchodzi w drogę z jakimś amortyzatorem powietrznym, blokadą skoku amortyzatora. I tu właśnie pytanie jakie koła pod ewentualną przeróbkę pod wspomaganie elektryczne. Co się lepiej sprawdzi pod te moje wymagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sytuacji gdy nie masz jeszcze roweru a chcesz mieć docelowo elektryka szukałbym czegoś gotowego. Oddzielny zakup roweru i zestawu do przeróbki po prostu się nie opłaca. Cenowo wyjdzie podobnie a funkcjonalnie i estetycznie zawsze będzie gorzej niż w gotowym rowerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gotowy jest przyzwoity, to ma poukrywane przewody, ma na nie kanały lub mocowania, ma miejsce na baterię,  nie ma rzeźby. Od razu są właściwe przełożenia i konstrukcja policzona pod obciążenia. Do tego najfajniej jeżdżą rowery z silnikiem centralnym. Moim zdaniem silnik w piaście ma sens w rowerach użytkowych. Wiele zależy od budżetu - jak piszesz o pobieżnym widelcu, to myślę, że masz większe środki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie już poruszałem chciałbym go w przyszłości zmodyfikować, chciałbym mieć pewność, że to co wybiorę będzie po prostu odpowiednie. Szukam takiej bazy która się pod to nada, na ten moment znalazłem coś takiego: https://www.tabou.pl/produkt/rower-crossowy-tabou-flow-5-0-2023/ oczywiście coś podobnego w atrakcyjniejszej cenie, zestaw do konwersji to Mxus 250W-430W cena 3600zł wątpię że znajdziemy coś podobnego w takiej cenie. Ale chętnie zobaczę jakieś propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, decyzja co do rodzaju roweru zapadała. Nie chce kupować gotowca z racji, że rower chciałbym sam złożyć i dostosować pod swoje preferencje, mam możliwości manualne. W kwestii wyboru, nastawiłem się na MTB 29" Hardtrail z widelcem powietrznym z blokadą w manetce, napęd dwublatowy, kasetą 10-rzędowa, jeśli decyzja co do potrzeby silnika zapadnie to zainwestuje w silnik HUB przekładniowy na tylnia piastę 250W.

Jeśli moderacja działa tutaj w taki sposób to proszę zamknąć temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...