Skocz do zawartości

[Zmiana napędu] z Spectro na co


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Dostałem bojowe zadanie naprawy roweru mojej Kobiety. Nie znam się na tym totalnie. Tzn posiadam chłopski rozum. Mianowicie w jej starym rowerze nie działa tylna przerzutka. Tj Spectro S7. Myślę żeby kupić coś nowego i założyć tylko pytanie do Was na co? Czy przerzutka Nexusa będzie pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pomyślałem nad zmianą całej piasty na nową. W tej co teraz jest działa tylko najwyższy bieg. Nie chcę się do niej dotykać bo wcale nie będzie jeździć. Mój chłopski rozum działa na obrotach zrobienia całej zabudowę kuchennej na wymiar więc jest całkiem całkiem kumat:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O w mordkę...

Myślałem, że to kwestia wyjęcia piasty z koła i wstawienie nowej a tu zonk.

Ok. Już rozumiem. Nie ogarnę xD

To teraz mam zagwozdkę czy ten rower opłaci mi się aż tak remontować. Bo to trochę chyba archaiczn konstrukcja "Herkules" xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli. Nie spisujmy tak od razu tego roweru na straty.

Należy zacząć od rzeczy podstawowych, czyli od znalezienia przyczyny złego działania piasty. 

Spectro S7 to dość niezawodne piasty same w sobie, a jeśli coś się psuje to w pierwszej kolejności ich sterowanie, czyli manetka, linka, popychacze i clickbox (takie  zakładane na oś pudełeczko na końcu pancerza linki sterującej). Może być tak, że wystarczy tylko banalna regulacja i psiknięcie w pancerz jakimś smarem penetrującym. Może konieczna będzie wymiana linki, może popychaczy i takiego czerwonego kawałka plastiku zakładanego na oś przed nałożeniem clickboxa. 

Chłopski rozum plus tutoriale z Youtube, a także nasza pomoc może wystarczyć i warto spróbować przynajmniej ustalić, co jest nie tak.

Jeśli chcesz zaimponować swojej Kobiecie to możesz się nawet zabrać za rozebranie piasty, ale to już wyższa szkoła jazdy.