Hiszpan36 Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Witajcie. Dostałem bojowe zadanie naprawy roweru mojej Kobiety. Nie znam się na tym totalnie. Tzn posiadam chłopski rozum. Mianowicie w jej starym rowerze nie działa tylna przerzutka. Tj Spectro S7. Myślę żeby kupić coś nowego i założyć tylko pytanie do Was na co? Czy przerzutka Nexusa będzie pasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Chłopskim rozumem piasty wielobiegowej nie ogarniesz, oddaj rower do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hiszpan36 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Dlatego pomyślałem nad zmianą całej piasty na nową. W tej co teraz jest działa tylko najwyższy bieg. Nie chcę się do niej dotykać bo wcale nie będzie jeździć. Mój chłopski rozum działa na obrotach zrobienia całej zabudowę kuchennej na wymiar więc jest całkiem całkiem kumat:-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 A masz centrownicę i tensometr żeby przepleść koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hiszpan36 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 O w mordkę... Myślałem, że to kwestia wyjęcia piasty z koła i wstawienie nowej a tu zonk. Ok. Już rozumiem. Nie ogarnę xD To teraz mam zagwozdkę czy ten rower opłaci mi się aż tak remontować. Bo to trochę chyba archaiczn konstrukcja "Herkules" xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Powoli. Nie spisujmy tak od razu tego roweru na straty. Należy zacząć od rzeczy podstawowych, czyli od znalezienia przyczyny złego działania piasty. Spectro S7 to dość niezawodne piasty same w sobie, a jeśli coś się psuje to w pierwszej kolejności ich sterowanie, czyli manetka, linka, popychacze i clickbox (takie zakładane na oś pudełeczko na końcu pancerza linki sterującej). Może być tak, że wystarczy tylko banalna regulacja i psiknięcie w pancerz jakimś smarem penetrującym. Może konieczna będzie wymiana linki, może popychaczy i takiego czerwonego kawałka plastiku zakładanego na oś przed nałożeniem clickboxa. Chłopski rozum plus tutoriale z Youtube, a także nasza pomoc może wystarczyć i warto spróbować przynajmniej ustalić, co jest nie tak. Jeśli chcesz zaimponować swojej Kobiecie to możesz się nawet zabrać za rozebranie piasty, ale to już wyższa szkoła jazdy. Jest oczywiście możliwa wymiana samej piasty na inną (np. Shimano Nexus 7/8), albo całego koła wraz manetką. Ta pierwsza opcja wymaga umiejętności budowy kół (centrownica wskazana, tensometr to już luksus i bez tego też się da, serwis weźmie za robotę pewnie ze 100 zł, gdy przyniesiesz stare koło wyjęte z roweru i nową piastę, ale pewnie dojdzie jeszcze koszt nowych szprych). Ostatnia opcja to takie dość proste plug and play, ale to koszt około 650-700 zł. Tu przykład zestawu z kołem 28 cali: Koło 28 ALU SHIMANO NEXUS INTER 7 BIEGÓW NOWOŚĆ - Koło 28'' Stars Circle Shimano Nexus 7V - 7351076760 - Allegro.pl Zacznijmy jednak od tego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hiszpan36 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Doceniam ludzi którzy potrafią tak obszernie odpowiedzieć na temat poświęcając na to swój czas. Dziękuję MARVELO. Faktycznie, moja kobitka lubi ten rower. Mój synek też xD oczywiście gdy siedzi upiety z tyłu hehe. Rzeczywiście, najpierw sprawdzę a bynajmniej spróbuję sprawdzić co jest przyczyną. Zwykłe przerzutki bym zrobił. Tego się trochę wystraszyłem. Ale trzeba się uczyć. Tak jak kolega wyżej napisał sprawdzę najpierw czy sterownie tą piastą jest bez zastrzeżeń. To tak jak w aucie. Klocki, tarcze, zaciski zmienię, świece, przwody moduł itd też. Ale do skrzyni się na pewno nie dotknę he he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 22 Maja 2023 Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 (edytowane) To jest popychacz o którym wspominałem (i ten czerwony plastikowy element, który często się łamie): Komponenty piast SRAM SACHS 7 POPYCHACZ wodzik S7 - 3899.0070.004.)P - 11989185147 - Allegro.pl A to manetka z clickboxem: SunRace Twist Shifter S7 do Sram 7rz manetka prawa - TSSS7 - 13395061704 - Allegro.pl Możliwe, że tam jest jeszcze clickbox starego typu, sterowany sztywnym drutem i manetką dźwigniową: Sachs s7. Клик бокс старого образца. - YouTube Można je stosować zamiennie, byle razem z manetką. Na powyższym filmie masz bardzo ładnie wyjaśniony sposób sterowania zmianą biegów i jakie są kombinacje ustawienia pręcika i rurki popychacza dla poszczególnych biegów (od 9:14). Edytowane 22 Maja 2023 przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.