Skocz do zawartości

[zebatka] wymiana zębatki z 34 na 36 zębów


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W Rockrider XC 900 mam korbę Sram Truvativ Stylo osadzoną na Pressfit 92 Sram dub, od strony zębatki 2mm podkładka, tylna sztywna oś 12x148mm. 

Kaseta sram GX lunar 10-52. Napęd 1x12

Chciałbym wymienić zębatkę z 34 na 36 zębów. Jaką tarczę powinienem kupić, na jakie parametry zwracać uwagę i czy zmieści się to w moją ramę ??

Z tego co doszedłem to musi być Direct Mount ale mają różny offset.

 

IMG_20220828_151008.thumb.jpg.51254b0d3347a6f16e4175fc9bdd785d.jpg

 

Image00006.thumb.jpg.bd7ee1e07064756904d0c6cdfdbee7b4.jpg

Image00005.thumb.jpg.109c9db38f3fe33a1b4fbb7ed1b8a328.jpg

 

image.thumb.png.09ca767c5d5ae4acc692175e7b3f7dc1.png.79204faff9e685c0dfe4c3c9a4dff915.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, rozważania trochę niepotrzebne. Na stronie Decathlonu w opisie modelu XC900 widnieje, że rama jest kompatybilna z m.in. zębatką 36T.

Kupujesz dowolną zębatkę z offsetem 3 mm (dedykowany do ram boost) z mocowaniem DM i cieszysz się jazdą. Zębatki Sram 36T są drogie. Osobiście rozważyłbym Banless lub Garbaruka.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie widzę żadnej różnicy w głośności. Koronki kasety przesunęły mi się srednio o 1 do góry więc zebatka 10t powinna nieco odpocząć. Zeby w garbaruku są dużo wyższe niż w sram. Zebatka jest też lżejsza 

Z ciekawostek czasem za którymś obrotem w tyl spadał mi lancuch z najwyższej koronki kasety. Teraz to nie występuje. Może dlatego że garbaruk ma minimalnie większy offset 

Edytowane przez PawelW84
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł - masz piękny rower i mocną nogę. Ja przy korbie 30t prawie nie używam 10t.

Co do spadania - córka miała fabrycznie linię łańcucha 55mm, co dla boosta jest sporo (standard 52). Zmieniłem zębatkę z offsetu 3 na 6, bo było miejsce - problem jakby ustał  - teraz spadnie jak się zrobi kilka obrotów do tyłu, a wcześniej spadał przy poprawianiu pozycji korb do ruszenia (na zębatce 52 z tyłu). Przy okazji 30t zastąpiło 32t.

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noge to ja mam mizerna, a 10t to tylko po asfalcie na dojazdach do lasu. W terenie nie ma szans.

Z tym spadaniem przy kreceniu w tył to jest jakaś loteria. Kolega ma Rr Xc 120 w rozmiarze L i od nowości lancuch mu spada. Żona ma RR xc 120 w rozmiarze M I nie spadał (Zebatka 32t Sram). Teraz wrzuciłem jej swoją 34 i zaczął po mniej więcej obrocie. 

Z czego to wynika, nie wiem obie zębatki 32 i 34 to ten sam model Sram z tym samym offsetem. Zresztą garbaruk to też praktycznie to samo bo offset 3,3mm. 

Niby to samo a jednak lancuch przy kreceniu wstecz zachowuje się inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...