Skocz do zawartości

[do 5800] drugi rower na długie jazdy w lekkim terenie


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek zacznę od tego co mam na dzień dzisiejszy. Marin Rift Zone Carbon 2 - skok 130 mm, waga ~13kg. Miał to być rower uniwersalny do różnych zastosowań. Życie pokazało, że rower jest spoko, ale nie pokonałem na nim bariery 200 km. Na poprzednim rowerze typu XC robiłem regularnie trasy +200 km. Chciałbym do tego wrócić.  Marin zostaje do jazdy w bardziej wymagających okolicznościach przyrody, a ja szukam drugiego roweru! Jazdy po lasach, polnych drogach. Teren raczej łatwy. Poza błotem drogi leśne wysypane grubym kamieniem. Zdecydowana przewaga terenu względem asfaltu. 

Wymagania:

  • brak amortyzatora, 
  • napęd 1x11 / 1x12 (wersję 2x odpadają), 
  • wygoda użytkowania, 
  • pokonywanie tras +200 km,
  • cena do 5800 brutto.  

Z jednej strony po głowie chodzi mi Marin DSX 2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-dsx-2 A z drugiej z każdej strony atakują te wstrętne gravele ;) Ostatnio w oko wpadło mi Rondo Ruut AL2 z 2022 roku => https://bike-rs.pl/pl/p/Rower-Rondo-RUUT-AL2-BlackBlack/9471 

Rondo kusi nieznanym a Marinowi blisko do tego co znam od lat. Poza tym Rondo mam od ręki w sklepie za rogiem. Z Marianem jest trudniej. 

Czy ktoś z forumowiczów może coś doradzić i podpowiedzieć. A może macie inne ciekawe pomysły. Budżet max 5800 bo za tyle mogę kupić Rondo. Poza tym nie chcę wydawać więcej na 2 rower. Nie wiem, czy się polubimy i np. za miesiąc nie uznam,  że jednak Rift Zone rządzi ;) . 

DSX nie jest dla mnie raczej tajemnicą. Za to Rondo to nieznane tereny. Tutaj mam kilka pytań:

- hamulce mechaniczne REVER MCX - ma to sens? Da radę? 
- SRAM APEX - sprawdzi się w takim rowerze? 
- Rondo - czytałem, że pęka. Czy ten problem dotyczy Ruuta z 2022 roku? 

Jak nie rondo to jaki inny gravel z napędem 1x11, carbonowym widelcem i w cenie do 5800 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o DSX 2 to z tego co pamiętam ma on ogromne problemy z dostępnością. Jeśli chodzi o gravele to większość z nich ma bardzo fajny napęd pod twoje wymagania zarówno dystansowe jak i terenowe jednak jest to GRX z dwoma blatami z przodu. 

Ja bym  jeszcze polecił jakiegoś XC, jeśli będziesz miał na trasach mało szos to wydaje mi się, że dużo nie stracisz na prędkości, a komfort będzie znacznie lepszy. Od siebie bym polecił Gianta XTC SLR 2.

Edytowane przez Sear14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli zakochałem się w 1x w Marinie. To jest taki wygodne. Stąd 1x. Co do dylematów to masz jakiś wątek na ten temat? 

PS
Gdybyś miał na sprzedaż tego DSX w L-ce to by nie było wątku. W zeszłym roku DSX był numer 1 i gdyby był to bym go już dawno ujeżdżał. Jak się wreszcie pojawił, to mi ciśnienie siadło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, miałem watek i o gravelu i o MTB (i stąd u mnie Rift Zone). Ale to już mocno nieaktualne, nie ta oferta, nie te cenniki.

DSX 1 się sprzedał ale osobiście uważam, że różnica w cenie nie oddaje różnicy w wyposażeniu między 1 i 2 (suport na kwadrat vs HT, 11s vs 12 o ile dobrze pamiętam), nie warto nawet patrzeć w stronę 1 - chyba że w cennikach coś się pozmieniało.😁

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli dalej to 500 zł. Dlatego teraz patrzę na DSX2.

@hulk14 dzięki za sprostowanie. Jak mi spasuje to pewnie tradycyjnie zamówię nowe koła w Daveo. Co do mechaników to, czego mogę się po nich spodziewać? 90 kg + masa roweru jest w zasięgu normalnego hamowania? Jak rozumiem ewentualna wymiana to klamki + zaciski. Przewody + owijka to oczywista sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, musisz wymienić klamkomanetki + przewody + owijka + zaciski. Generalnie sprawa nie warta zawracania sobie głowy. Taniej sobie kupić od razu rower z hydraulikami,/wymienić na używkę z nimi.

Przejedź się i sam się przekonaj. Odczucia bywają bardzo różne, niektórzy jak im nie pasują, to wymieniają tarcze, wymieniają linki, wymieniają klocki. I część z nich po takich zmianach jest zadowolona, inni dalej nie są. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eathan napisał:

Co do mechaników to, czego mogę się po nich spodziewać?

Nic nie wiem na temat tego konkretnego modelu hamulców ale odnośnie mechaników mam jedną uwagę. W swoich TRP Spyre C wymieniłem fabryczne klocki na Kool Stop D620 i różnica jest naprawdę bardzo duża. W szkolnej skali od 2 do 5 na fabrycznych klockach dałbym im 3=. Natomiast po wymianie na D620 (i dotarciu) - 4. Oczywiście kupując nowy rower w tym budżecie wolałbym mieć hamulce hydrauliczne.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hulk14 napisał:

Nie, musisz wymienić klamkomanetki + przewody + owijka + zaciski. Generalnie sprawa nie warta zawracania sobie głowy. Taniej sobie kupić od razu rower z hydraulikami,/wymienić na używkę z nimi.

 

Nie zawsze jest tak przyjemnie. Jak kupisz rower na hydraulice to i tak mało który producent oferuje kompletną grupę, wstawianie korby" zamiennika" stało się norma. 

Przy samodzielnej pracy, masz to co chcesz, jak jeszcze rama podpasowała, to taka inwestycja ma sens. Na napędy też zdarzają się przeceny i promocje. 

Jak bys sie nie starał, po kupnie najbardziej optymalnego roweru nowego, bardzo często dokonuje się wymiany,  praktyka wszystko weryfikuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@clavdivs otóż to. Dlatego nie chcę wydać więcej kasy. Nie wiem, czy gravel albo dsx mi podpasuje. Może być tak, że się zakocham i za jakiś Rift Zone pójdzie na sprzedaż. Może być tak, że zostaną oba i będą jeździć na obu w miarę podobnie. Liczę się z tym, że po miesiącu uzna, że to nie jest moja bajka i sprzedam gravela. Dlatego wydaje mi się, że szukam czegoś z potencjałem do zmian konfiguracji w przyszłości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@clavdivs

 

Wymieniasz, ale mostek, kierownicę, siodełko, które (nie licząc wypasionych karbonowych wersji) kosztują znacznie mniej niż konwersja roweru z mechaników na hydrauliki. 

Oczywiście, jak ktoś ma czas/lubi go poświęcać na przeszukiwanie portali aukcyjnych, itd. to może wymianę zrobić bez astronomicznych kosztów, ale wówczas musi poświęcić swój czas. Coś za coś.

A że obecnie często wstawiają niekompletne grupy, to co innego. Ja staram się kupować tak, żebym musiał jak najmniej zmieniać. Choć w nieco dalszych planach mam zakup ramy z customowym malowaniem, ale większość części wezmę z dotychczasowego roweru.

@Eathan to wypożycz sobie gravela na weekend.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, spidelli napisał:

@Eathan co kupiłeś? W innym wątku coś o częściach pisałeś, a na zdjęciach baran... 🤔🤭🤣

Kupiłem Rondo Ruut. Powody były trzy:

1. był od ręki do kupienia a DSX nie było i nie wiadomo było, kiedy się pojawi, 
2. postanowiłem zaryzykować, kupiłem wersje na mechanicznych hamulcach (tańszą). Uznałem, że zaryzykuje, sprawdzę, jak siądzie to wymienię na hydraulikę,
3. po prostu mi się podobał wizualnie - a do tego malowanie jest super jak dla mnie. 

Dużo nie pojeździłem, ale 40 km nastukałem. Jest ciekawie, BARDZO inaczej. Jeszcze nic nie piszę bo chce pojeździć więcej. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, oby "siadlo". Mechaniki nie są takie źle, czasami wymiana klocków pomaga (taka opinia obiegowa).

Mam 2 gravele na mechanikach, jakoś hamują, czasami mam wrażenie, że w chwycie na łapach hamują gorzej bo za wysoko klamkę naciskam (za mała dzwignia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli co do dźwigni to tak jest. Mam podobne odczucia. Za to zaskoczyło mnie, że mimo wszystko to hamuje całkiem znośnie. Wiem też, że wymiana na hydrauliki w ramach tej grupy co mam to 2 tys. Widziałem też elektrycznego APEXa, który za całą grupę kosztował 3200 zł. Więc jak siądzie to pewnie pójdą inwestycje ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...