Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Totalny laik, chce kupić używaną kolarkę, do tej pory brak styczności z szosami, nie znam się na markach, a chce cos kupic żeby za doświadczonymi chłopakami nadążyć.

Do tej pory to są to rekracyjne przejażdżki Author zenith z 15lat temu zakupiony.

Waga 87kg, wzrost 182cm. Wypatrzyłem że dla mnie rama L/ 56,

Jakiegoś budżetu sztywnego nie mam, chce kupic cos co jest warte ceny, a jak nie podpasuje to żeby łatwo to sprzedać z jak najmniejsza stratą.

Nie znam się, na co zwracać uwagę przy oględzinach. Są w ogłoszeniach rowery firm których nie znam i nie wiem co to warte, i jak później z ewentualnym klientem na to?

Znam podstawowe marki, spacjalizeg, giant, scott, unibike, kross, author, merida, trek, cube

Na jakie marki jeszcze warto zwrócić uwagę? Jaka marka warta jest swojej ceny i nie płaci się za nazwę?

Pewnie trzeba kupic rower karbonowy z widelcem karbonowym, osprzęt ultrega lub 105, takie pownien mieć parametry?

Co jest lepsze z osprzętu, Ultrega czy 105? Co znaczy pełna grupa shimano tiagra 4700

pewnie żeby nie był to sprzet starszy niż 2019/2018, czy nie ma znaczenie wiek rowery, jeżeli poprzedni właściciel sporadycznie użytkował?

Ale nowsza myśl techniczna to pewnie zawsze nowsza

Takie linki mnie zaintersowały

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-merida-scultura-300-z-2020r-kolarka-CID767-IDUsqEb.html 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-3-jak-nowy-CID767-IDUsoZ9.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ghost-nivolet-al-tour-2-55cm-CID767-IDUecrN.html

https://www.olx.pl/sport-hobby/rowery/rowery-szosowe/?page=4&search[filter_float_price%3Afrom]=3000&search[filter_float_price%3Ato]=9000&search[order]=created_at%3Adesc#830187720

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosa-kolarzowka-ktm-57cm-l-tiagra-jak-nowy-CID767-IDInhFV.html

https://www.olx.pl/d/oferta/giant-tcr-advanced-3-l-black-2018-karbon-tiagra-CID767-IDUqAwg.html

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-emonda-sl-6-rozmiar-56-kola-karbonowe-CID767-IDUhZ6P.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-specialized-tarmac-expert-sl5-roz-56-CID767-IDKfQLY.html

lub co kupić nowego, żeby z rok pojeździć załapać co potrzeba i sprzedać ze stosunkowo małą stratą, coś na co jest duży popyt na rynku wtórnym

Era podwyżek juz skończyła się, teraz tylko czekac na promocje, dolce w dół, frachty morskie teź, spowolnienie gospodarcze 

Napisano

Przy używkach ideałem byłoby dorwać coś na alu lub karbo ramie i s.105 11r. Przy karbonie dobre oględziny ramy, czy nie ma spękań i podejrzanych odgłosów w trakcie jazdy-tyle. Zakładając np.: gianta to rozmiar L będzie dobry natomiast pamiętaj, że tcr ma raczej sportową pozycję. W okolicach 5-6tysi kupisz z luzem używanego tcr'a na karbonowej ramie i s.105. W okolicach 3-3,5k szukaj alu ramy z widłami karbonowymi i s.105. Czy warto pchać się w używaną karbo ramę- warto jak jest to pewny temat, czyli znajomy, znajomego albo sprawdzony sklep z używkami. Choć nie wiem, czy sam nie wolałbym na początek dobrej używki na alu ramie i s.105,a różnicę wsadzić w lekkie koła. Nowy-hmmm...za 9k masz raczej ciągle alu ramy na s.105 i hamulcach hydro-tarczowych. Jeśli chcesz się pakować w nowy i stracić jak najmniej to tylko coś na hamplach tarczowych hydraulicznych i karbonowej ramie- a to nie ten budżet. Za ok. 8 tysi masz nowego giant contenda, canyona endurance, superiora x-road - wszystko na s.105 i hydraulicznych hamplach. 

"Era podwyżek juz skończyła się, teraz tylko czekac na promocje, dolce w dół, frachty morskie teź, spowolnienie gospodarcze"

...tak jasne. Tanio już było- alu ciągle bije rekordy, żywice ciągle do góry, druga połowa roku to kolejne podwyżki, utwardzacze podobnie, farby nie tanieją, 5% składki zdrowotnej, energia ciągle do góry więc optymistą nie bądź. Jedyna szansa na promki to taka, że się dystrybutorzy napchali magazynowo więc bywają z tego tytułu dobre promki. Obserwuj stronę gianta, sprawdzaj ceny w treku, cannonie- ale tutaj poziom cenowy wyjściowy jest tak duży, że nawet promka 15% szału nie robi. 

Napisano
3 godziny temu, Robur82 napisał:

Era podwyżek juz skończyła się, teraz tylko czekac na promocje, dolce w dół, frachty morskie teź, spowolnienie gospodarcze 

Ceny nie spadną

3 godziny temu, Robur82 napisał:

Waga 87kg, wzrost 182cm. Wypatrzyłem że dla mnie rama L/ 56,

Nie. Dla ciebie rama z efektywną długością rury poziomej w zakresie ~550-565 w zależności od geometrii. W związku z tym połowa rowerów jakie wrzuciłeś jest po prostu za duża. Na tcr'a w rozmiarze L to ja bym się nie porywał a mam 186

3 godziny temu, Robur82 napisał:

Pewnie trzeba kupic rower karbonowy z widelcem karbonowym, osprzęt ultrega lub 105, takie pownien mieć parametry?

karbon + tarcze + 105 to bardzo sensowny rower na początek

3 godziny temu, Robur82 napisał:

Co jest lepsze z osprzętu, Ultrega czy 105?

claris<sora<tiagra<105<ultegra<dura ace

105, ultegrę i da masz też w wersji elektronicznej

3 godziny temu, Robur82 napisał:

Co znaczy pełna grupa shimano tiagra 4700

Znaczy, że producent zastosował w rowerze wszystkie elementy z grupy tiagra 4700. Często w rowerze jest np. korba innej firmy z uwagi na niższe koszta lub/i dostępność produktów shimano

3 godziny temu, Robur82 napisał:

pewnie żeby nie był to sprzet starszy niż 2019/2018, czy nie ma znaczenie wiek rowery, jeżeli poprzedni właściciel sporadycznie użytkował?

Ale nowsza myśl techniczna to pewnie zawsze nowsza

Zależy od konkretnego przypadku, nowe ramy nie pojawiają się co sezon (zwykle tylko zmiana malowania), nowe grupy osprzętu również. Obecna generacja tiagry jest montowana od bodajże 2015-16 a mechaniczne wersje 105 i ultegry też już są na rynku co najmniej 5 lat. Po prostu ważne żeby nie kupić antyka

4 godziny temu, Robur82 napisał:

lub co kupić nowego, żeby z rok pojeździć załapać co potrzeba i sprzedać ze stosunkowo małą stratą, coś na co jest duży popyt na rynku wtórnym

Jak chcesz się w PL szybko pozbyć roweru to ma być karbon, tarcze i napis trek/spec/giant/canyon

ale kiedy dodasz do tego

4 godziny temu, Robur82 napisał:

Jaka marka warta jest swojej ceny i nie płaci się za nazwę?

to zostaje giant i canyon

Poszukałbym tego tcr'a ale zdecydowanie w rozmiarze ML

  • +1 pomógł 1
Napisano

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. @Mihau_ma rację. L-ka za duża. M/L. Sorki...poje...ło mi się.

@Robur82ten z linka tcr fajny. Ujeżdżam już drugiego tcr'a, a pierwszy był sprzętowo taki jak ten wklejony. Moim zdaniem wart 5,5k. Rower bardzo fajny, 105 chodzi dobrze, hample też dobre, nawet koła pr2 w tym modelu fajnie się kręcą choć lekkie nie są. Opony jako takie. Siodełko fajne...jak lubisz wąskie 128 albo 132 mm jakoś tak. Rama dość sztywna, a jednocześnie dobrze amortyzuje. W sumie ten tcr sprawił, że kupiłem kolejnego na tarczach i ultegrze (wystarczyłaby 105). Tak więc rower byłby fajny gdyby nie rozmiar, bo m-ka to u mnie przy 176/177cm wzrostu jest oki, ale przy 182 może być lekko mała.

Napisano

W Giant rozmiar ML

A inne nie podają tak rozmiarów tylko 54 lub 56

w specu scott  i innych to rozmiar powinienem mieć   54 czy 56?

 

Napisano

Masz konkretny egzemplarz w ogłoszeniu z konkretnego rocznika. Szukasz tabeli z geometrią dla dokładnie takiego modelu i sprawdzasz efektywną długość rury poziomej. Nie istnieje żadna standaryzacja zarówno w wymiarach jak i nazewnictwie - tarmac z 2020 w rozmiarze M może mieć poziomą 540 rok młodszy już 550. Trzeba rozważać indywidualnie każdy przypadek. 

Przy scott i spec będziesz miał prawdopodobnie 56 ale jw. - sprawdzaj 

Napisano (edytowane)

Dzięki za naprowadzanie nowicjusza

Jak patrzę po ogłoszeniach to jest mało rozmiaru 56, głównie jest 54 i 58

to może cos takiego

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-emonda-sl-5-CID767-IDLswF7.html

tu znów nie podał rozmiaru, chyba że po zdjęciach da się odczytać https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-cube-litening-CID767-IDUoipW.html

https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-endurace-cf-8-0-l-ultegra-jak-nowy-ok-500-km-CID767-IDUtWfI.html

i zaczynam brnąć w coraz większy budżet https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-diverge-expert-rozm-56-CID767-IDTzEMJ.html

Edytowane przez Robur82
Napisano

Szukasz niby tych rowerów ale nie zgłębiasz wiedzy na temat szosy, w jednym poście wrzucasz ogłoszenia zarówno rasowych wyścigówek jak cube razem z rowerami endurance. Już nie mówiąc o diverge bo to nawet nie jest szosa tylko gravel

Zróbmy inaczej, odpowiedz na kilka pytań to w wolnej chwili czegoś poszukam, i tak jestem w miarę na bieżąco z ogłoszeniami.

1. Rower którego szukasz ma być bardziej dziadkowozem czy wyścigowym sprzętem?

2. Ile w końcu chcesz wydać? Podzielmy to na "kategorie"

- karbon na tarczach, trzeba wydać ~10k

- karbon na szczękach/aluminium na tarczach ~5-6k

- aluminium na szczękach ~4k

Najłatwiej będzie odsprzedać (jeśli ci na tym nadal zależy) karbon na tarczach i aluminium na tarczach

3. Masz jakiś obszar w jakim szukasz i chcesz jechać po rower osobiście czy cały kraj wchodzi w grę

Napisano (edytowane)

1. Szukam wyścigowy sprzęt,

dziadkowóz mam starego zenitha na wycieczki turystyczne

2. Coś czego nie będę zaraz sprzedawał, jak w dobrej kasie trafi się to może być i karbon na tarczach, jestem na nizinach więc u mnie tarcza chyba nie jest aż tak ważna, ale nie znam się

Ale jak nie trafięz zakupem, to żebym nie był skazany na to co kupie i nie bujał się w ogłoszeniach z tym rowerem 0,5 roku

Budżetu nie ma, ale nie lubię utopić z zakupem, dlatego szukam używki. Jak dołącze na przejażdżki do jakieś grupy która od lat regularnie jeździ, to żebym nadążył, a doświadczenia nie mam, dlatego może coś na sprzęcie bym ulżył sobie, wiek 4 z przodu.

3. Raczej po między Łodzią a Warszawą Płockiem Koninem, ogólnie jestem z Łowicza i zaznaczyłem promień 75km. Po rower za 5-6 tys nie widzę sensu jechać dalej, jak policzę koszty wycieczki to chyba lepiej iść kupić nowy w sklepie.

Po rower za około 10tys i w górę mogę śmignąć i dalej, np na Śląsk, Wrocław Poznań, Gdańsk, Kielce, Białystok, Lublin, Bydgoszcz. Tylko laik jestem, nie chciałbym kupić czegoś uszkodzonego i zatuszowanego. Dlatego trochę szukam po ogłoszeniach, żeby kupić lekko używany, gdzie jakiś gość przy kasie kupił sobie coś żeby mieć i po np. 4 latach stwierdził, że to nie dla niego.

 

 

Edytowane przez Robur82
Napisano
Cytat

1. Szukam wyścigowy sprzęt,

dziadkowóz mam starego zenitha na wycieczki turystyczne

Mowa o dziadkowozach i wyścigowych rowerach w obrębie rowerów szosowych.

Cytat

2. Coś czego nie będę zaraz sprzedawał, jak w dobrej kasie trafi się to może być i karbon na tarczach, jestem na nizinach więc u mnie tarcza chyba nie jest aż tak ważna, ale nie znam się

Jak masz płasko to szczęki wystarczą. I nie istnieje coś takiego jak "trafienie w dobrej kasie karbonu na tarczach", takie rowery swoje kosztują i tyle

Cytat

Jak dołącze na przejażdżki do jakieś grupy która od lat regularnie jeździ, to żebym nadążył, a doświadczenia nie mam, dlatego może coś na sprzęcie bym ulżył sobie, wiek 4 z przodu.

😁😁😁

Zanim ty dołączysz do grupy, która regularnie jeździ i nie będziesz zostawał po kilku zakrętach to minie dwa lata😂

 

 

Ta niebieska emonda, którą wrzuciłeś jest ok. Urwać z ceny ze trzy stówki i można śmigać

Napisano (edytowane)
Napisano
Cytat

jeśli uważasz, że potrzebujesz karbonowych kół i obustronnego pomiaru mocy (a masz w ogóle z czym go połączyć?) to spoko

Cytat

ten 2 lata młodszy niby nieużywany i dużo bliżej https://www.olx.pl/d/oferta/giant-tcr-adv-pro-2-ml-2022-CID767-IDSeG5Y.html

spoko ale już tylko 105

Cytat

taki sprzęcik za mniej niż połowę nowego, ale w scott chyba muszę szukać lini addict  https://www.olx.pl/d/oferta/scott-foil-l-pomiar-mocy-kola-vinci-tubeless-ultegra-r8000-supacaz-pir-CID767-IDTp2W9.html

połowę nowego jakiego?

Cytat

6-7 lat już ma, starsza generacja 105, nie opłaca się bo ta niebieska jest na aktualnej

Cytat

Bardzo sensowne koła jak na to ile kosztowały jako nowe ale tak samo jak w poprzedniej, starsza generacja grupy napędowej

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-scott-addict-20-disc-ultegra-l-56-CID767-IDTLjQ3.html

 

tu masz fajny sprzęt z luźniejszą geometrią https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-giant-defy-advanced-3-m-l-karbon-CID767-IDUqtyT.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

Napisano

dzięki za info, więc te używki nie wiele tańsze od nówek jak dobrze poszuka się

Chce wiedzieć ile używka tańsza, jak mniej niż 30% , to trzeba mocno zastanowić się czy nie lepiej nowy, chyba że używka ma jakieś drogie akcesoria dołożone.

A niby często roczniki różnią się tylko grafiką

Napisano

Okazje to się w latach 90tych skończyły. Teraz jak chcesz ciąć koszty to musisz budować samemu i rozbijać zakupy w czasie. Czyli inwestować czas i wiedzę. Naprawiać zniszczone komponenty metodami których nie znają inni, kreatywnie szukać rozwiązań.

To samo się tyczy komputerów, telefonow, samochodów.

Napisano

Na razie chcę sobie coś kupić używanego i prawdopodobnie sprzedam po sezonie, wyłapę co potrzebuję i jesienią kupie takie jak trzeba

Nauczony doświadczeniem np z nart, że i tak wcześniej czy później kupi się topowy sprzęt, tylko trzeba wiedzieć w którym kierunku iść.

wiadomo, że roweru za 30tys nie kupię.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/giant-tcr-adv-pro-2-ml-2022-CID767-IDSeG5Y.html

czy ja dobrze widzę, że nowego można taniej kupić, czy używka ma coś czego ja nie widzę

https://mcsport.pl/pl/giant-tcr-advanced-2-disc-pro-compact-carbon-2022.html#rozmiar_roweru=912

 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-scott-addict-20-disc-ultegra-l-56-CID767-IDTLjQ3.html.  2020r

a tu nowy w sumie nie wiele droższy

https://www.erowery.pl/rower-scott-addict-20-model-2022-czarny/rower-scott-addict-20-model-2022-czarny

 

Napisano

Źle widzisz...ten z tcr z olx ma karbonowe, lekkie koła slr2 42mm, a ten drugi zwykłe tanie aluminiowe pr2 (i tak lepsze niż model niżej sr2). Różnica ładnych paru tysi. Rada ode mnie...jak masz wydać 10k na karbonową używaną szosę np.: na ultegrze to dołóż do 12k i kup nową na s.105. Albo kupujesz coś na próbę, czyli używanego aluminiaka na sztywnych osiach, tarczach i s.105 (od biedy tiagra byle też z hydro) lub karbona na zwykłych hamplach. Albo kupujesz coś nowego karbonowego na tarczach i s.105. To tylko moje zdanie...

Napisano

Jeżeli gość nie ściemnia z przebiegiem 200km za tcr, to można go potraktować jako nowy, skoro koła kosztują kilka tysi(ile to jest kilka tysi?), osprzet jest 105, to pewnie jak na dyszkę utarguje sie to warte byloby to tej ceny? Rama TCR ma karbonową, bo nie ma tego w opisie. 

PS przy oględzinach po czym rozróżnić alu od karbona

Napisano

Alu się spawa więc są spawy. I zupełnie inne w dotyku jest alu i karbon. Z całą sympatią, ale jeśli zadajesz tak bazowe pytanie, może lepiej kup nowy rower z gwarancją na siebie. W tej kwocie znajdziesz bez problemu jak na początkującego.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...