2wheels4ever Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 Przejrzałem pokrewne tematy, ale postanowiłem założyć osobny. Zastanawiam się, czy warto do jazdy użytkowo-rekreacyjnej sprawić sobie okulary, które miałyby jedynie chronić oczy przed wiatrem, pyłem, owadami i (bardzo rzadko) jakimiś gałązkami itp. A jeśli tak, to jakie? Za bardzo okularów (innych niż do czytania) nie lubię i zakładam tylko przeciwsłoneczne, jak jest lampa, i to też nie zawsze. Mam jakieś ochronne dla pracujących w fabrykach, ale nie wiem, czy jazda w nich to dobry pomysł. No i w deszczu pewnie będzie gorsza widoczność niż bez okularów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 (edytowane) Ja używam przeciwsłonecznych (właśnie dokonują żywota) zamiennie z ochronnymi z przezroczystego plastiku. Oba modele z Dekla. W tym roku już bezwzględnie kupuję fotochromy, żeby nie wozić dodatkowej pary, bo to bywa kłopotliwe. Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy bez, właśnie ze wzgledu na ochronę przed owadami, kamykami spod kół samochodów itp. Fakt, że w deszczu źle widać ale jak miałbym dostać w twarz taką breją z drogowej koleiny rozbryźniętą przez auto, to wolę jednak okulary (trafiła mi się kiedyś taka jazda ruchliwą szosą w ulewie). Kiedyś też miałem taką przygodę, również z sakwami - goniła nas burza, było już późno, zrobiło się ciemno. Okulary słoneczne już przeszkadzały, na szukanie ochronnych czasu nie było. Na ostrym zjeździe coś mi zamajaczyło przed twarzą, odruchowo pochyliłem głowę a na moim kasku rozbił się chrabąszcz. Nie byłoby wesoło, gdybym oberwał nim w oko .. Edytowane 8 Maja 2023 przez spidelli 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teotym Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Zdecydowanie warto! Owady, piasek, ale także wiatr, który wysusza i podrażnia. Ja przy najbliższej okazji kupię w Declu przezroczyste, bo w pochmurne dni mam zbyt ciemno w przeciwsłonecznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Dla mnie okulary są drugie po kasku. Szczególnie w lesie - gałązki, na drodze - owady i w górach- błoto. Przeźroczyste lub ciemne, od niedawna też korekcyjne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Okulary zawsze, właśnie przeciw owadom. Natomiast jakie kupić to jest dopiero problem. Szkła, czy może bardziej "szkła" mają kategorie: 0 - czyli po prostu do jazdy w nocy, raczej białe powinny być 1 - lekko przyciemnione, świetne są żółte na pochmurny dzień, mgłę itp. Podnoszą kontrast i wygląda prawie jakby słońce świeciło. 2 - przyciemnione tak w sam raz. Polecam pomarańczowe. 3 - za ciemne na rower, a niestety większość taka jest. Jest problem jak się wjeżdża z polany w pełnym słońcu do lasu, bo nagle nic nie widać. To się nie nadaje do mtb, ewentualnie na szosie jeszcze ujdą. No i jeszcze kolory. - Żółte to jw. na pochmurny dzień - Pomarańczowe dają ciepłe barwy, świat przez nie lepiej wygląda. - Niebieskie dają zimne barwy, źle mi się w takich jeździ. Po prostu nastrój się zmienia względem pomarańczowych. - Zielone - nie wiem co robią, nie miałem takich. Do tego są fotochromy, które w przypadku mtb chyba zawsze działają za wolno. No i polaryzacyjne, przy których nic nie widać na ekranach lcd. Telefon, zegarek, aparat foto, to dramat jest. Temat dla mnie na czasie, bo moje chińczyki właśnie się skończyły i szukam czegoś z wymiennymi szkłami albo kupię te same. To jest porąbane, żeby okulary w Chinach kupować... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 7 godzin temu, 2wheels4ever napisał: Mam jakieś ochronne dla pracujących w fabrykach, ale nie wiem, czy jazda w nich to dobry pomysł. Przetestuj. Ja takie używam (żółte) jak jest pochmurno. Z ochronnymi jest jeden problem. One dość szczelnie przulegają do twarzy. Bo muszą. Jak na budowie ktoś obok ciebie nagle zacznie ciąć beton piłą diamnetową, to momentalnie znajdziesz się w chmurze pyłu i to pędzącego ze sporą prędkością. Ale jak jedziesz na rowererze to z tą szczelnością jest problem. Bo przy wysiłku zaczynają parować - słaba wentylacja. Są modele z ochroną przeciw zaparowaniem. Któreś z moich 3M czy Uvexów to mają i jakoś działa. No i super ważna jest jakość optyczna plastiku. Tanie chińczyki po kilka złociszy z Castoramy kompletnie sie na rower nie nadają. W nich można rurkę szlifierką przeciąć (choć przyłbica jest bezpieczniejsza do takich prac) a nie nosić na nosie kilka godzin. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Mam niewielką wadę -0,5 -0,7 i lekki astygmatyzm. Próbowałem z różnymi okularami sportowymi ale w zmiennych warunkach oświetlenia (jazda po lesie) nie sprawdzały się, generalnie lekka wada plus kiepska jakość szkieł powodowała, że widziałem znacznie gorzej. W końcu zrobiłem sobie zwykłe okulary u optyka z korektą plus minimalne przyciemnianie, powłoka antyrefleksyjna i jest naprawdę super. Niestety oprawki sportowe i szkła do nich kosztują majątek 😞 może zwykle okulary nie wyglądają zbyt efektownie ale gdy startuję na maratonie to bezpieczeństwo jest ważniejsze. Jak jadę rekreacyjnie to stosuje okulary sportowe z zabarwieniem podnoszącym kontrast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Ja zrobiłem szkła korekcyjne fotochromowe do oprawek Rudy Project - wolałem to niż wkładki, by nie mieć dwóch szybek. A do gogli wkładki uniwersalne Rudy Project - rozpychają się one wewnątrz gogli takimi wąsami i świetnie trzymają. Wszystko dlatego, że niekorekcyjne okulary tej firmy miałem (mam) ponad 18 lat i cały czas (do tego modelu) dostępne są szybki i gumki na nosek czyli części eksploatacyjne. Na zdjęciu moje okulary korekcyjne - trochę wyglądam jak mucha Bzyk z bajki, ale widoczność i ochrona są bardzo dobre. (p.s. tego modelu nie polecam - pękły mi oba ucha pierwszego dnia używania i dostałem wymianę na nowe w innym kolorze, te już trzymają się dobrze kolejny rok - narty i rower). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 W dniu 8.05.2023 o 01:33, 2wheels4ever napisał: Zastanawiam się, czy warto do jazdy użytkowo-rekreacyjnej sprawić sobie okulary, które miałyby jedynie chronić oczy przed wiatrem, pyłem, owadami i (bardzo rzadko) jakimiś gałązkami itp. A jeśli tak, to jakie? Warto i kupuj od razu fotochromy. Ja mam zwykłe bezbarwne, żółte i przeciwsłoneczne - leżą i się kurzą odkąd kupiłem fotochromy 🙂. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Przez lata wymieniałem co chwila szybki w okularach - ciemne i bezbarwne - aż kupiłem fotochromowe i przestałem się bawić. Fotochromy nie działają w samochodzie, bo reagują na UV, poza tym w wysokich górach ciemnieją bardziej. Ale ogólnie warto, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sziva Napisano 9 Maja 2023 Udostępnij Napisano 9 Maja 2023 Ja mam fotochromy i do jazdy na rowerze i te same do jazdy autem i reagują i tu tu tak samo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 Jakie? Słyszałem, że takie istnieją, ale żadne z mi dostępnych nie ściemniają się dobrze w samochodzie. Te korekcyjne miały się ściemniać ale za mało się ściemniają - nie nadają się do jazdy w słoneczny dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.