Skocz do zawartości

[kaseta] wymiana koronek CS m4100


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Temat raczej powinien wylądować w kategorii druciarstwa, ale tam zainteresowanie niewielkie. Z racji że praktycznie tylko kasety szosowe mają najtwardsze koronki 12 czy 14 ale im brakuje miękkich przełożeń , szukam możliwości doboru koronek do m4100 tak żeby dół wyglądał 12,14,15. Pewno jest to finansowo wątpliwe i niekoniecznie ma większy sens, ale czy są możliwości żeby to uzyskać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w grupie 10rz jest CS hg 500 12-28. Pytanie skąd wziąć 14t? 10rz kaseta z 14t to choćby wyżej wspomniana i CS m771, ale tam jest to nie druga a 3 koronka. Więc czy to by się zgrało? Ideałem by było gdyby m4100 3cią koronkę miało 16t. Wtedy jak ulał wlazły by dwie pierwsze z 10rz kasety CS 6600. Ona ma początek 14-15-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem ciężki + silnik ebike - kaseta deore 10s 11-46 - nie przyjmuje nowego łańcucha po naciągnięciu starego do 0.5 - 2 najmniejsze koronki przeskakują - a reszta jest ok.

Nabyłem ostatnio koronki z Ali... ZTTO 11t i 13t -  wszystko działa i jest OK - ale na razie tylko kilkaset km zrobione ;)

Końcowe 11t i 12t do 10s były dostępne... za 8,50zł... z darmowa przesyłką... - za tyle zawsze możesz przetestować.

14T jest na allegro za 17zł...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 46/34 a tył standard jak CS m4100 czyli 11–13–15–18–21–24–28–32–37–42T. Problem z tym że prawie nie używam koronki 11 i 13. A na mojej korbie rs500 mniejszego blatu niż 46 nie ma. Stąd pomysł żeby dać 12 i 14 a z największą chęcią widział bym tam 14-15-16 z CS 6600  a później od 18t reszta m4100. Z tym ze ta opcja wiązała by się z roznitowaniem dodatkowo 15t bo w m4100 tylko dwie koronki są luzem. 

9 godzin temu, leejoonidas napisał:

Zainteresuj się kasetami Miche Primato. 

 

Czy miche 10rz jest kompatybilna z 10 Rz shimano? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień 11-13 na 13-14, byle z tej samej kasety. Do koronka 'końcowa" musi tylko mieć metalowy, wbudowany dystans, tak aby złapała karby na bębnie. Tak czy inaczej będziesz potrzebować lockringu od 12t w górę i może odrobinę zabawy z podkładkami będzie. Ale powinno działać.

No i zmiana 15->13 lub 13->15 będzie 'taka se'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klient kupuje nowy rower to wydaje mu się że będzie jeździł 40 km/h po płaskim i pod takiego "marzyciela" jest chyba zrobione stopniowanie zarówno kaset jak i korb.

Są tylko nieliczne wyjątki:

- korby Aerozine (26-39, 27-40, 29-42)

- system Classiefield (zwłaszcza kasety mają ciekawie zestopniowane)

Stosując jedno z dwóch rozwiązań da się złożyć napęd o sensownym stopniowaniu z dostępnych na rynku elementów.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, uzurpator napisał:

@Adam55

Bo 14-42T to okolice 11-34T z zakresem. Potem to tylko kwestia znalezienia pasującej korby. Z kasetą 11-34 wystarczy zmienić korbę na 36-24 i masz te same niskie przełożenia ( 30 na 42 to tyle samo co 24 na 34 ), zaś wysokie odpowiadają właśnie 46 na 14.

Racja. Problem pojawia się jeśli chcesz zrobić bardziej miękki napęd w rowerze z linia szosową. Na moją korbę rs500 nie wchodzi nic mniej niż 46/34. W grx shimano daje korby na przykład 46/30 lub w singlu 40t, a kasety od 11/12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam55 napisał:

Mam 46/34 a tył standard jak CS m4100 czyli 11–13–15–18–21–24–28–32–37–42T. Problem z tym że prawie nie używam koronki 11 i 13. A na mojej korbie rs500 mniejszego blatu niż 46 nie ma. Stąd pomysł żeby dać 12 i 14 a z największą chęcią widział bym tam 14-15-16 z CS 6600  a później od 18t reszta m4100. Z tym ze ta opcja wiązała by się z roznitowaniem dodatkowo 15t bo w m4100 tylko dwie koronki są luzem. 

Tych problemów by nie było, gdybyś miał poczciwy napęd 3x. Np. korba 42/32/22 i kaseta 12-28 (Kaseta SHIMANO Tiagra CS-HG500 - CentrumRowerowe.pl) dałaby Ci podobne najlżejsze przełożenie (22/28) jak masz obecnie (34/42), a najszybsze 42/12 byłoby prawie jak 46/13. Napęd 2x w porównaniu do 3x ma zalety tylko jeśli nie musimy mieć szerokiego zakresu przełożeń. Ani to jakoś szczególnie lekkie, manetka i przerzutka przednia i tak występują, a za to kaseta dużo cięższa i "dziurawa", by uzyskać podobny zakres.   

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Adam55 napisał:

Racja. Problem pojawia się jeśli chcesz zrobić bardziej miękki napęd w rowerze z linia szosową. Na moją korbę rs500 nie wchodzi nic mniej niż 46/34. W grx shimano daje korby na przykład 46/30 lub w singlu 40t, a kasety od 11/12.

Meh. Grx lata na góralskiej linii łańcucha, lub bardzo bliskiej temu. Zmieniasz korbę na góralską i na 99% da się to pożenić - albo z góralską przerzutką, albo z jakimś innym dziergiem. A jak masz suport BSA to już w ogóle jest luzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam FC rs500.  Ale dla przykładu dałem grx żeby pokazać jakie robia zestawy. Ogólnie mam tą korbę i kasetę mtb z tyłu, manetki xt, Rd m8000, i z przodu szosowa fd 5800. To i tak nakombinowanie. Ogólnie nie jest źle, ale ubolewam ze nie robią kaset 14-42 😂. W ramach ćwiczę dofakgycznych spróbuję to przerobić w miarę logicznych kosztach. 50 zł nie zbiednieje. 

42 minuty temu, marvelo napisał:

Tych problemów by nie było, gdybyś miał poczciwy napęd 3x. Np. korba 42/32/22 i kaseta 12-28 (Kaseta SHIMANO Tiagra CS-HG500 - CentrumRowerowe.pl) dałaby Ci podobne najlżejsze przełożenie (22/28) jak masz obecnie (34/42), a najszybsze 42/12 byłoby prawie jak 46/13. Napęd 2x w porównaniu do 3x ma zalety tylko jeśli nie musimy mieć szerokiego zakresu przełożeń. Ani to jakoś szczególnie lekkie, manetka i przerzutka przednia i tak występują, a za to kaseta dużo cięższa i "dziurawa", by uzyskać podobny zakres.   

Cały czas walczyłem żeby pozbyć się 3x 😂. A przy okazji wrócę znowu na 1x jak miałem w poprzednim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem fanem napędów 1x ale są sytuacje gdzie przednia przerzutka jest mile widziana. Wtedy zdecydowanie wolę napęd 3x niż 2x. Nie widzę żadnych zalet napędu 2x w porównaniu do 3x a wręcz wady z których największą jest wykorzystywanie tylko części kasety. Przy 3x dobieramy tak środkowy blat żeby w połączeniu z kasetą był podstawowy wtedy mały mamy na podjazdy, duży na zjazdy i jest idealnie. Skutkiem ubocznym jest świetne stopniowanie kasety. Nie wiem skąd ten upór producentów żeby było tylko 2x tak jak w najnowszym Shimano Cues.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś może nad przejściem na 1x10 ? Używasz tego najlżejszego przełożenia?

Zawsze możesz też zrobić jak ja, tj. dwa blaty NW oval spięte ze sobą. Prosta kalkulacja, w teren płaski np 44t, na górzysty 36t. U mnie sprawdza się to świetnie. Na teraz mam 32t + 38t (stare), założyłem to 38t na próbę. Docelowo będzie 42t. Na 32 - 40 bez najmniejszego problemu wyjeżdżam np daglezjowy w BB enduro trails. Blat ten będzie też na zimowe przeciskanie się przez błoto czy generalnie teren górski. Duży blat na teren płaski, asfalt szuter etc. Linia łańcucha idealnie wstrzelona w okolice 17t-15t. 

Ale też nic się nie stanie jak na 30s wrzucę np 38-40 (porządny przekos) przez znaczną większość czasu, łańcuch i tak jest prosty. Na 32-13 sprawa nie wygląda już tak różowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chrismel napisał:

Też jestem fanem napędów 1x ale są sytuacje gdzie przednia przerzutka jest mile widziana. Wtedy zdecydowanie wolę napęd 3x niż 2x. Nie widzę żadnych zalet napędu 2x w porównaniu do 3x a wręcz wady z których największą jest wykorzystywanie tylko części kasety. Przy 3x dobieramy tak środkowy blat żeby w połączeniu z kasetą był podstawowy wtedy mały mamy na podjazdy, duży na zjazdy i jest idealnie. Skutkiem ubocznym jest świetne stopniowanie kasety. Nie wiem skąd ten upór producentów żeby było tylko 2x tak jak w najnowszym Shimano Cues.

Wielu ludzi mający napęd 3x nigdy nie używa najmniejszej koronki korby. Po co mieć też blat w układzie 3x jak używasz go tylko do zjazdów? Dla mnie to 2x jest ok z tą niedogodnością że koronki 11,13 się nudzą. A zmieniło by się to gdyby dół tej kasety był bardziej miękki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mają za duże tarcze z przodu, np. 48. Dla mnie 40 to maks dla przeciętnego rowerzysty. Ewentualnie 44 ale nic ponadto. Czyli optymalna korba to 22/30/40. Z kasetą 11-28 jest to świetne połączenie. Sam mam taki napęd w gravelu i cała kaseta jest w użyciu. No ale ja nie marzę że będę jeździł jak zawodowcy na czasówce w Tour de France :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chrismel napisał:

Bo mają za duże tarcze z przodu, np. 48. Dla mnie 40 to maks dla przeciętnego rowerzysty. Ewentualnie 44 ale nic ponadto. Czyli optymalna korba to 22/30/40. Z kasetą 11-28 jest to świetne połączenie. Sam mam taki napęd w gravelu i cała kaseta jest w użyciu. No ale ja nie marzę że będę jeździł jak zawodowcy na czasówce w Tour de France :)

Tu nie chodzi o marzenia a o to co daje ci producent w pewnych grupach osprzętu. Z chęcią założę blat 42 lub 44 do mojego napędu. Tylko skąd 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...