Skocz do zawartości

[hamulce] Shimano SLX BR-M7000 zapowietrzone, ciekną klamki?


lisster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam hamulce shimano BR-M7000 z klamkami BL-M7000.

Od pewnego czasu zauważyłem, że na dłuższych zjazdach klamki robią się miększe oraz głębiej "wpadają", jednak siła hamowania wciąż była ok.

Aż do wczoraj kiedy tylna klamka na zjeździe dotknęła gripa, a hamulec przestał hamować.

Po kilku "pompowaniach" klamka znów robiła się twarda i wszystko wracało do normy, aż do kolejnego zjazdu.

O dziwo na płaskim klamka znów jest twarda i działaja normalnie, przypadłość ta pojawia się tylko na dłuższych zjazdach kiedy olej prawdopodobnie robi się gorący.

Odkręciłem klamki i zauważyłem, że w miejscu ich mocowań na kierownicy jest mokro od oleju. Zarówno na lewej jak i prawej.

Nie mogę jednak zlokalizować wycieku, obejrzałem klamki i wyglądają na suche.

Skąd może być wyciek? Klamki po prostu są tłuste od spodu w miejscu mocowania ich do kierownicy. 

Zaciski wyglądają na suche. 

Co robić, planuję odpowietrzyć układ, ale jeśli gdzieś jest wyciek to chyba niewiele pomoże? 

Nowych klamek BL-M7000 już raczej nie dostanę.

Myślałem nad zakupem BL-M7100, ale w opisie nie ma w informacji, że pasują z moimi zaciskami BR-M7000. 

Recommended brake caliper
BR-M7100, BR-M7110-R, BR-M7120

 

3qvXYpc.png

JM3wulD.png

jrMs32H.png

 

 

Edytowane przez lisster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A próbowałeś dokręcić oliwki przy klamce? Klamka bl m7100 będzie działać z twoim zaciskiem. Gorzej że masz manetki na obejmę i one mogą nie pasować do tych klamek. Tzn będą tak ustawione że trudno je będzie sięgnąć palcami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem hamulce, zacisnąłem mocno klamkę trytytką i tak sobie stały parę godzin.

Odkręciłem klamkę, wszędzie sucho.

Zastanawia mnie skąd jest wyciek, skoro było tłusto pod klamkami.

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to otwór który jest pod klamką. Jest tam śruba, którą widziałem, że odkręcają (na youtube) przy rozbieraniu klamki na części pierwsze.

Trochę mocniej dokręciłem tę śrubę imbusem.

Czy to możliwe, że z tego otworu cieknie olej, czy jest w ogóle taka możliwość?  

gDeu1w6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja lewa klamka M8000 zaczęła się lekko pocić. Postanowiłem przejrzeć wątki i bam, trafiłem na podobny do mojego. Ale u mnie wyciek tak mały, że nie sposób stwierdzić czy to na postoju czy od czego się poci... Po prostu miesiąc po myciu mija i widzę na kurzu, że jest lekkie tłuste bagienko. Hamulec działa absolutnie bez zastrzeżeń.

 

No i w moim przypadku obstawiam uszkodzone uszczelki tłoczka. Czekam na paczkę z nowymi uszczelkami, planuję rozebrać klamkę i dokonać jej naprawy.

 

A czemu piszę... bo tak się zawahałem - czy to jedyne miejsce w którym klamka może mieć problem z brakiem szczelności? Może coś jeszcze innego być zawodne? W moim przypadku tłuste pojawia się na początku w okienku na prawo od zaznaczonego otworu, przez które widać popychacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Cytat

No i w moim przypadku obstawiam uszkodzone uszczelki tłoczka. Czekam na paczkę z nowymi uszczelkami, planuję rozebrać klamkę i dokonać jej naprawy.

Hej! Wymieniłeś uszczelki? Powiodło się? Ja miałem problem z klamkami m7000. Po odpowietrzaniu klamki były twarde ale na drugi dzień stawały się nieco bardziej miękkie a na dole klamki pojawiała się kropelka oleju. Dodam, że hamowały bardzo dobrze (jeździłem tak prawie 2 lata), jednak w okolicy, o której wspomniałeś było tłusto. Generalnie po szybszej jeździe, ślady oleju były na dole korpusu hamulca i na samej klamce. Myłem, czyściłem, wiele razy odpowietrzałem (myśląc, że to coś pomoże) ale ciągle to samo - dzień po odpowietrzeniu kropla a później tłuste miejsca. Któregoś razu postanowiłem wymienić olej i wtedy zauważyłem, że olej w klamce jest bardzo brudny (pozostały olej w przewodzie był ok). Wtedy domyśliłem się, że olej łapie brud i wydostaje się przez nieszczelność tłoczka.

Postanowiłem zamówić uszczelki (ali to jedyne miejsce gdzie je znalazłem) i przy okazji tłoczki (za jednym zamachem, drogie nie były, a poza tym wykonane ze stali a nie jak w slx z tworzywa). Wymieniłem najpierw same uszczelki - bez zmian, wymieniłem całe tłoczki - dalej mokro. Starałem się zlokalizować miejsce przecieku i jestem pewien, że winne były tłoczki. Choć nie narzekałem na siłę hamowania to wymieniłem heble na m8000 bo już miałem dość tłustych klamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MPowerRanger napisał:

Hej! Wymieniłeś uszczelki? Powiodło się?

Owszem. Jedną klamkę mam naprawioną poprzez zmianę uszczelek na chińskie Risk, działa od tamtej pory bez problemu. Dobrze, że zamówiłem kilka komplecików, bo ciężko się te uszczelki na tłoczek zakłada. Dwie porwałem, dopiero trzecią wcisnąłem na miejsce bez uszkodzenia.

PS. Jak kogoś o coś pytasz, to go oznacz na forum, żeby dostał powiadomienie. Zwykły cytat nie wywoła nikogo do tablicy, przypadkiem w ten temat zajrzałem...

Instrukcji użyłem tej:

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...