florek92 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Siemanko Zabrałem się dziś za czyszczenie tarczy hamulcowej żeby poprawić siłę hamowania. Wziąłem szmatkę i nasączyłem ją zmywaczem do tarcz samochodowych,efekt wyszedł taki że hamulec teraz w ogóle nie hamuje,co zrobiłem źle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Rozumiem że oblana solidnie zmywaczem (najlepiej alkoholem izopropylowym) z obydwu stron i starte czystą szmatką. Co z klockami? Jeśli zostawiłeś zatłuszczone to cała robota na nic. Klocki polecam wypalić nad palnikiem gazowym, spryskiwanie chemią nie daje dobrych efektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 Też miałem dziwny efekt po użyciu odtluszczacza (muck off) ale to po kilku hamowaniach przechodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 Przetarcie tarcz szmatą z rozpuszczalnikiem nie odtłuszcza ich tylko rozprowadza olej/smar po powierzchni. Aby naprawdę odtłuścić należy element albo umyć przy pomocy silnego detergentu albo w rozpuszczalniku dwa trzy razy go zmieniając. Zatłuszczone klocki można próbować wypalać ale lepiej założyć nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 Do tłuszczy to jest aceton techniczny a nie izopropanol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 (edytowane) Można to zrobić 2 razy droższym acetonem i dokładając sobie roboty ze zdejmowaniem tarczy, bo jednak rozpuszcza i matowi sporo rzeczy na swojej drodze, zwłaszcza różne plastiki. Edytowane 7 Maja 2023 przez c1ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Można jeszcze drożej rowerowym zmywaczem do tarcz - ja używam Muck off. Ale nie na szmatkę tylko tak na bogato popsikać i dotrzeć jednorazową szmatką. Muszę się zorientować, czy samochodowe zmywaczem są bezpieczne dla tworzyw, bo są znacznie tańsze. Takiego zmywaczem używam też w innych miejscach, gdzie chcę odtłuścić na czysto, lepiej niż zwykłym degreaserem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mystaloba Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września A co powiecie o Fenwick's odtłuszczaczu? Warte to coś? Czy jednak Muck off? Oczyw. chodzi mi o tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 12 Września Udostępnij Napisano 12 Września Fenwicksa miałem i był w porządku. Teraz mam jakiś odtłuszczacz do tarcz z motoryzacyjnego (nie pamiętam marki, ale to pewanie jeden pies) i też jest w porządku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września Jak mi się zdarzyło zapaskudzić klocki i tarczę, (komplet shimano, żywiczne) to klocki wrzuciłem na parę godzin do ciepłego K2 Akra, na grzejniczku. A tarcze po prostu trzeba umyć, przecież to stal jest, nie ma się co brandzlować nad technologiami z NASA. Byle umyć nie tylko powierzchnię cierną, ale też otworki w tarczy. Czyli szczotka i jazda. Po tym zabiegu hebel był żyleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września (edytowane) Też kiedyś tak miałem, przyszło mi do głowy użyć jakiegoś sprayu do tarcz motocyklowych. Hamulce przestały hamować, klocki musiałem wymienić a tarczę zdemontowałem i umyłem dokładnie zanurzając w benzynie i myjąc szczotką. Nie polecam smarować tarcz czymkolwiek, a tarcze samochodowe czy motocyklowe to nie to samo co rowerowe. Jeśli chodzi o porównanie do samochodowych to powinno być oczywiste - tarcze w samochodzie działają tak, że klocki cały czas dotykają tarczy więc ogólnie zasada jest inna niż w rowerze. W hamulcach rowerowych pomiędzy tarczą a klockiem jest prześwit, a siła nacisku klocków jest bez porównania mniejsza niż w hamulcach samochodowych, a dodatkowo i tarcza i klocki są wykonane z całkiem innych materiałów więc tarcza nie może być niczym wysmarowana. Edytowane 23 Września przez leon7877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września W dniu 6.05.2023 o 22:35, c1ach napisał: Klocki polecam wypalić nad palnikiem gazowym, spryskiwanie chemią nie daje dobrych efektów. Pod warunkiem, że to nie są żywiczne klocki @leon7877 jesteś pewien, że klocki cały czas dotykają tarczy? Tak na logikę to by szybko te klocki znikały a koła były gorące. Po prostu tam są inne tolerancje i odstępy a całość jest sztywniejsza niż w rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 23 Września Udostępnij Napisano 23 Września Faktycznie, luz roboczy to około 0.5 mm czyli nie dotykają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września W dniu 23.09.2024 o 14:01, leon7877 napisał: dodatkowo i tarcza i klocki są wykonane z całkiem innych materiałów więc tarcza nie może być niczym wysmarowana. Uwielbiam takie dywagacje. Z czego niby są wykonane tarcze w samochodach czy motocyklach, z marcepana? A klocki z czego się robi? Z brokułów? Przecież to wszystko jest w rowerach zerżnięte z motoryzacji - stalowe powierzchnie cierne i czasem inny rdzeń w celu redukcji masy, chłodzenia itp a klocek ma prasowaną syntetyczną żywicę i domieszki włókien szklanych, metali itp. W rowerze wszystko jest po prostu mniejsze, lżejsze a przerwy między klockiem a tarczą są duże, bo tarcze mają większe szanse się skrzywić. Serio, to nie jest rocket science. W Pakistanie bose dzieci produkują takie klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września A ja uwielbiam takie odpowiedzi. Stal stali nierówna, żywica żywicy tez nierówna. Więc to nie są te same materiały, różnią się znacznie właściwościami. Ale co ktoś, kto coś wypisuje o brokułach może o tym wiedzieć, no przecież. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 24 Września Udostępnij Napisano 24 Września (edytowane) Nie no, bez przesady. Tarcze hamulcowe do samochodów wykonane są zwykle z żeliwa, czasem ze stali (pomijam te egzotyczne z jakichś spieków). Tarcze do rowerów wykonane są ze stali (tak cienkie żeliwo łatwo by pękało). Jedne i drugie można spokojnie myć w dowolnych odtłuszczaczach czy rozpuszczalnikach, byleby nie zawierały kwasów (np. Fosol). Ważne, żeby skutecznie usunąć cały tłuszcz. W samochodowych to pół biedy, bo pracują w takich temperaturach, że tłuszcz się wypali, ale rowerowe tak się nie nagrzewają (chyba, że w downhillu) i szansa na wypalenie smarów jest znikoma. Edytowane 24 Września przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września No tak, ale ten spray, który był do tarcz motocyklowych zostawił po sobie jakąś wartswę, trochę tłustą i to miało pomagać w pracy hamulców motocyklowych, ale spowodowało że te rowerowe w ogóle przestały hamować. Pamiętam że wtedy mnie to trochę zaskoczyło, bo założyłem że motocyklowe tarcze i klocki powinny być podobne do rowerowych, a jednak nie do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września Od dawna używam acetonu technicznego albo odtłuszczacza K2 do hamulców samochodowych. Oba spisują się bardzo i nie widzę różnicy (poza ceną) względem dedykowanego odtłuszczacza rowerowego np. Motorex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września 43 minuty temu, leon7877 napisał: ten spray, który był do tarcz motocyklowych zostawił po sobie jakąś wartswę, trochę tłustą i to miało pomagać w pracy hamulców motocyklowych To mi pachnie na odległość jakąś herezją (czytaj: marketing) !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.